Dat was inderdaad wel erg dom. Gelukkig komen er nog steeds foto's en filmpjes uit Iran, ondanks dat de regering een wanhopige poging doet om het internet te blokkeren.quote:Op zondag 27 december 2009 15:57 schreef Zith het volgende:
Goed van ze dat ze de demonstranten hebben geblurred. Was vorige keer zo'n kritiek dat een nieuwsbedrijf al de demonstranten herkenbaar online pleurden zodat de iraanse overheid ze makkelijk kon opspeuren.
Ik hoop het ook.quote:Op zondag 27 december 2009 16:15 schreef Outpost76 het volgende:
Dit is me dus ff ontgaan zeg
Ik wist dat er na de verkiezingen rellen waren maar dat ze nog steeds door gaan wist ik niet. Goede zaak imo! Hopen dat t ze lukt om een revolutie te ontketenen.
Ja klopt, dit werkt niet echt in het voordeel van de Iraanse regering.quote:Op zondag 27 december 2009 16:21 schreef Monidique het volgende:
Dus Mousavi heeft nu over een paar dagen een massale openbare begrafenis (en ook voor de anderen die vandaag vermoord zijn)? Hm...
Ik blijf me verbazen over het scala aan leeftijden dat je ziet. Vind het een goed teken dat ook ouderen protesteren.quote:Op zondag 27 december 2009 16:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meestal gebeurt dat meteen of na een paar dagen, alleen weet ik niet of de Iraanse regering zijn lichaam vrijgeeft.quote:Op zondag 27 december 2009 16:23 schreef Monidique het volgende:
Is dat dan morgen of over drie dagen?
Klopt. Van oud tot jong, iedereen doet mee.quote:Op zondag 27 december 2009 16:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik blijf me verbazen over het scala aan leeftijden dat je ziet. Vind het een goed teken dat ook ouderen protesteren.
Je hebt totaal gelijk, maar ik heb het al aanpast, jij was gewoon te snel. Goed nieuws dat de demonstranten het lef hebben om spullen van de Basij aan te vallen. Ik ben benieuwd wanneer de leden zelf worden aangevallen of is dat al gebeurt?quote:Op zondag 27 december 2009 16:23 schreef Lagrinta het volgende:
Honda Motoren. Het woord "motors" bestaat niet.
Wat een amateurs zijn die Basij gasten ook.quote:
quote:Op zondag 27 december 2009 14:52 schreef iteejer het volgende:
[..]
Daar erger ik me ook aan - iedereen moet democratisch worden. Waarom, maken wij dat uit? Die staatsvorm is ook niet ideaal, laat toch iedereen zelf uitmaken hoe een land bestuurd wordt.
Als het westen het niet eens is met landen als Irak moeten ze er geen zaken meer mee doen. Maar das wat pijnlijk ivm de olie. Dus gaan we eerst zorgen dat een regime aan onze eisen voldoet, want dan kunnen we daarna met schone handen weer zaken doen daar.
Wat een bagger tik je hier. Je praat over "de Turken" of "de Iraniėrs", maar het punt is juist dat het allesbehalve homogene landen zijn. Hier worden minderheden permanent onderdrukt en democratie is de enige zuivere manier om er voor te zorgen dat ook zij hun rechten krijgen en, in ieder geval voor de staat, gelijk zijn. Democratie is allesbehalve ideaal, juist omdat iedereen denk dat het anders moet, maar het werkt wel. Dit is geen imperialisme maar verheffing.quote:Op zondag 27 december 2009 14:53 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dat moeten die Turken toch weten? Waarom zouden ze zich daar naar onze normen moeten richten? Wij willen toch ook niet dat wij ons naar de normen van de Turken gaan richten?
Dan hopen we samen.quote:
Hele goede zaak. Als de jeugd t all1 probeert heeft t een minder groot draagvlak en kan t eerder de kop in gedrukt worden.quote:Op zondag 27 december 2009 16:28 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt. Van oud tot jong, iedereen doet mee.
[ afbeelding ]
Tja wat moet je dan? Je hudige leven op de waagschaal zetten om daar proberen een revolutie te helpen? Lijkt me geen verstandige keuze al snap ik je gevoelens wel. Als t om Nederland zou gaan zou ik er ook bij willen zijn. Alle "vijanden" van je land wil je bestrijden of ze nou van buiten komen of intern zijn. Het enige wat je imo kan doen is steun betuigen aan de demonstranten in Iran om ze zo de kracht te geven door te gaan!quote:Op zondag 27 december 2009 16:40 schreef Hafez het volgende:
Het einde is nabij voor de Islamitische Republiek, het doet mij pijn om het feit dat ik hier achter een monitor zit toe te kijken hoe mijn landgenoten aan het strijden zijn.
Hoeveel van die Basij zijn er eigenlijk?quote:Op zondag 27 december 2009 16:46 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Wat een amateurs zijn die Basij gasten ook.Een woedende menigte aanvallen, terwijl je alleen maar een knuppel bezit. Ze wisten niet hoe snel ze moesten vluchten
Zinnige discussie maar niet hier, offtopic.quote:Op zondag 27 december 2009 16:47 schreef Roquentin het volgende:
Wat een bagger tik je hier. Je praat over "de Turken" of "de Iraniėrs", maar het punt is juist dat het allesbehalve homogene landen zijn. Hier worden minderheden permanent onderdrukt en democratie is de enige zuivere manier om er voor te zorgen dat ook zij hun rechten krijgen en, in ieder geval voor de staat, gelijk zijn. Democratie is allesbehalve ideaal, juist omdat iedereen denk dat het anders moet, maar het werkt wel. Dit is geen imperialisme maar verheffing.
De regering praat over 20 miljoen leden.quote:Op zondag 27 december 2009 16:53 schreef iteejer het volgende:
[..]
Hoeveel van die Basij zijn er eigenlijk?
Foto van dat meisje komt niet uit Iran, maar uit Libanon denk ik. Ze draagt ook geen hoofddoek. Waarschijnlijk heeft ze meegedaan met Ashura.quote:Op zondag 27 december 2009 16:53 schreef Outpost76 het volgende:
Schokkende foto.Ze lijkt niet eens pijn te hebben.......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |