abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 december 2009 @ 15:32:17 #1
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76051469
Ik ben iemand aan het helpen die een noot schrijft over een uitspaar van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Daarin stelt de Afdeling een aantal prejudicie"ellen vragen aan het Europees Hof van Justitie. Wat ik vreemd vind, is dat die vragen niet zozeer gaan over onduidelijkheid van het Europees recht maar om onduidelijkheid van het nationaal recht. Een bepaalde richtlijn is niet of althans niet correct geïmplementeerd. De Afdeling vraagt zich nu af of die richtlijn ook betrekking heeft op de Wet milieubeheer nu noch de Wet milieubeheer nog een andere wet bepaalt dat die richtlijn voor die gevallen geldt. Mij lijkt dat een gebrek in de implementatie maar ik vroeg me af hoe jullie dat zien en, ten algemene, wat de criteria zijn voor prejudiciële vragen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 25 december 2009 @ 16:03:20 #2
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_76052038
Zeggen de termen acte éclairé en acte clair jou niks?
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
  vrijdag 25 december 2009 @ 16:05:09 #3
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76052067
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 16:03 schreef di0r1 het volgende:
Zeggen de termen acte éclairé en acte clair jou niks?
Niet meer. Dat heb ik 15 jaar geleden voor het laatst gehad.

Pacta sunt servanda daarentegen weer wel.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 25 december 2009 @ 16:27:02 #4
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_76052445
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 16:05 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Niet meer. Dat heb ik 15 jaar geleden voor het laatst gehad.

Pacta sunt servanda daarentegen weer wel.
Pacta sunt servanda heeft weinig met EU-recht te maken.

Die HR is verplicht een prejudiciële vraag te stellen, tenzij acte éclairé en/of acte clair. Zeg dat maar tegen je vriend; die weet dan vast waar ik het over heb.
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
  vrijdag 25 december 2009 @ 16:30:03 #5
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76052498
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 16:27 schreef di0r1 het volgende:

[..]

Pacta sunt servanda heeft weinig met EU-recht te maken.

Die HR is verplicht een prejudiciële vraag te stellen, tenzij acte éclairé en/of acte clair. Zeg dat maar tegen je vriend; die weet dan vast waar ik het over heb.
Ik heb het inmiddels opgezocht.In dit geval gaat het dus om de Raad van State. Maa het gekke vind ik dat die vraag eigenlijk de onduidelijkheid van het nationale recht betreft.

Heel kort samengevat: de richtlijn in kwestie bepaalt in feit dat de overheid alle maatregelen moet treffen om de bescherming van lucht, water en boden te waarborgen en stelt daartoe onder meer emissieplafonds vast voor zwaveldioxide en de Afdeling vraagt zich af of die bepalingen ook slaan op de Wet milieubeheer. Dat lijkt mij toch van wel.
  woensdag 30 december 2009 @ 23:48:31 #6
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_76245626
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 16:30 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik heb het inmiddels opgezocht.In dit geval gaat het dus om de Raad van State. Maa het gekke vind ik dat die vraag eigenlijk de onduidelijkheid van het nationale recht betreft.

Heel kort samengevat: de richtlijn in kwestie bepaalt in feit dat de overheid alle maatregelen moet treffen om de bescherming van lucht, water en boden te waarborgen en stelt daartoe onder meer emissieplafonds vast voor zwaveldioxide en de Afdeling vraagt zich af of die bepalingen ook slaan op de Wet milieubeheer. Dat lijkt mij toch van wel.
Ik vind het maar vreemd wat je zegt. Zeker gezien dit stukje:
quote:
Ik ben iemand aan het helpen die een noot schrijft over een uitspaar van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.
  donderdag 31 december 2009 @ 08:35:06 #7
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76252826
quote:
Op woensdag 30 december 2009 23:48 schreef di0r1 het volgende:

[..]

Ik vind het maar vreemd wat je zegt. Zeker gezien dit stukje:
[..]

Wat vind je vreemd? Dat ik iemand help met een onderwerp waar ik niet goed inzit? De reden is dat ik wel veel noten schrijf maar niet over dit onderwerp. Met het schrijven kan ik diegene helpen, met de inhoud minder (het meisje dat ik help studeert rechten en krijgt allerlei onderwerpen om over te schrijven; ik ben natuurlijk geen expert op elk juridisch onderwerp en daarom vraag ik hier om hulp.) Ik hoop dat dit het minder vreemd maakt.
pi_76253366
quote:
Op donderdag 31 december 2009 08:35 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat vind je vreemd? Dat ik iemand help met een onderwerp waar ik niet goed inzit? De reden is dat ik wel veel noten schrijf maar niet over dit onderwerp. Met het schrijven kan ik diegene helpen, met de inhoud minder (het meisje dat ik help studeert rechten en krijgt allerlei onderwerpen om over te schrijven; ik ben natuurlijk geen expert op elk juridisch onderwerp en daarom vraag ik hier om hulp.) Ik hoop dat dit het minder vreemd maakt.
Voor een jurist vind ik dat je erg gebrekkig Nederlands schrijft.
quote:
Ik heb het inmiddels opgezocht.In dit geval gaat het dus om de Raad van State.
Op Europees niveau wordt er toch geen onderscheid gemaakt tussen verschillende rechtelijke instanties? Wat Dior1 stelt
quote:
verplicht een prejudiciële vraag te stellen, tenzij acte éclairé en/of acte clair.
geldt voor elke nationale rechterlijke instantie. Dat is best wel elementaire kennis die iedere jurist mbt Europees recht moet kennen lijkt mij. En het gaat hier ook nog eens om een huiswerkvraag.

[ Bericht 4% gewijzigd door Space-Chinees op 31-12-2009 16:41:54 ]
  donderdag 31 december 2009 @ 10:47:05 #9
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_76255153
quote:
Op donderdag 31 december 2009 09:20 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Voor een jurist vind ik dat je erg gebrekkig Nederlands schrijft.
[..]

Wat heeft dat met dit topic te maken? Ik zal geen taalprijs winnen met die post nee. Maar ik schrijf de hele dag en heb niet zo'n zin om me ook op Fok! in te spannen om mooie zinnen te schrijven. Maar bedankt voor de opbouwende kritiek.

Edit: zaten nog wat typfouten in. Die heb ik even verbeterd. Al is het nog steeds erg gebrekkig geformuleerd.

[ Bericht 18% gewijzigd door Federer-fan op 31-12-2009 19:51:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')