abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 december 2009 @ 16:23:23 #251
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_76107167
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:22 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Mexicanen?
Vietnam....
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
pi_76107301
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:22 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Yep. Dat was denk ik ook hun manco in de strijd tegen de 'blanken'. A house divided can not stand.....
Er was totaal geen eenheid. Dat was ook het probleem van de Schotse clans in de strijd tegen Engeland.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_76107324
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:23 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Vietnam....
Idem in Duitsland.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 27 december 2009 @ 16:29:09 #254
92644 mr_anonimous
pi_76107354
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:28 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Idem in Duitsland.
En ik denk dat Japan ook nog wel een claim kan maken......
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
  zondag 27 december 2009 @ 16:30:52 #255
92644 mr_anonimous
pi_76107407
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:27 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Er was totaal geen eenheid. Dat was ook het probleem van de Schotse clans in de strijd tegen Engeland.
En die hadden nog een brullende Mel Gibson die ze enigzins samenvoegde........ Het boegbeeld van de Native Americans trouwde met een Engelsman en overleed in Engeland......
pi_76107568
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:30 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

En die hadden nog een brullende Mel Gibson die ze enigzins samenvoegde........
Terwijl het uiteindelijk de stijdlust van de Schotten was die hen de kop heeft gekost. Hoe raar dat ook klinkt.
  zondag 27 december 2009 @ 16:36:47 #257
92644 mr_anonimous
pi_76107623
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:35 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Terwijl het uiteindelijk de stijdlust van de Schotten was die hen de kop heeft gekost. Hoe raar dat ook klinkt.
Als ze geen gemeenschappelijke vijand hebben dan knokken ze onderling.... net als de Ieren...
  zondag 27 december 2009 @ 16:37:33 #258
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76107657
quote:
Op zondag 27 december 2009 15:06 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Nee, eerder een beetje aan het uitblazen van al die tijd maar gezellig doen......
Met de Top2000 op de achtergrond moet dat eenvoudigweg lukken.

Het debuut van Rob Stenders vond ik al geslaagd: hij wist de knoppen aanvankelijk niet te vinden.
  zondag 27 december 2009 @ 16:37:53 #259
111382 Ofyles2
pi_76107667
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:36 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Als ze geen gemeenschappelijke vijand hebben dan knokken ze onderling.... net als de Ieren...
Of bedoel je de Noord-Ieren?
  zondag 27 december 2009 @ 16:39:56 #260
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_76107784
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:36 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Ook dat. Maar ik doelde op hun manier van vechten. Zij hadden de gewoonte om schreeuwend en rennend op de vijand af te gaan. Tijdens de Slag bij Culloden heeft dit hen de kop gekost. De Schotten begonnen de slag door meer dan 400 meter te rennen door de drassige heide, terwijl de Engelsen hen netjes in slagorde stonden op te wachten. Een slachtpartij was het gevolg. De Schotten hadden immers geen puf meer.

[ Bericht 7% gewijzigd door Cobra4 op 27-12-2009 16:48:58 ]
  zondag 27 december 2009 @ 16:41:30 #262
92644 mr_anonimous
pi_76107810
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:37 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Of bedoel je de Noord-Ieren?
De nadat Ierland opgedeeld werd brak er een enorme strijd uit tussen de aanhangers van de Vrijstaat en de aanhangers van De Valera.
pi_76107816
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:37 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Met de Top2000 op de achtergrond moet dat eenvoudigweg lukken.

Het debuut van Rob Stenders vond ik al geslaagd: hij wist de knoppen aanvankelijk niet te vinden.
Anders laten ze wel cola of koffie in het mengpaneel vallen.
  zondag 27 december 2009 @ 16:42:35 #264
92644 mr_anonimous
pi_76107853
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:40 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ook dat. Maar ik doelde op hun manier van vechten. Zij hadden de gewoonte om schreeuwend en rennend op de vijand af te gaan. Tijdens de Slag bij Culloden heeft dit hen de kop gekost. De Schotten begonnen de slag door meer dan 400 meter te rennen door de drassige heide, terwijl de Engelsen hen netjes in slagorde stonden op te wachten. Een slachtpartij was het gevolg. De Schotten hadden immers geen puf meer.
Ah zo! Dat is waar idd.
pi_76108009
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:42 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Ah zo! Dat is waar idd.
De Schotten hadden zich moeten beperken tot het voeren van een Guerilla oorlog tegen de Engelsen. Dat zou perfect werken in de Highlands.
  zondag 27 december 2009 @ 16:48:46 #266
111382 Ofyles2
pi_76108065
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:41 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Anders laten ze wel cola of koffie in het mengpaneel vallen.
Dan had Radio 2 Giel Beelen moeten uitnodigen.

Maar die is momenteel bezig aan een welverdiende vakantiereis.
  zondag 27 december 2009 @ 16:48:49 #267
92644 mr_anonimous
pi_76108067
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:46 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

De Schotten hadden zich moeten beperken tot het voeren van een Guerilla oorlog tegen de Engelsen. Dat zou perfect werken in de Highlands.
Zoals de IRA later deed.
pi_76108161
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:48 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan had Radio 2 Giel Beelen moeten uitnodigen.

Maar die is momenteel bezig aan een welverdiende vakantiereis.

En Gerard is net begonnen aan zijn spaghetti bolognaise.

Maar nu zitten we natuurlijk met wat prangende vragen. Waar staat het Glazen Huis volgend jaar. Voor welk goed doel en welke DJ's gaan het huis in.
pi_76108192
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:48 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Zoals de IRA later deed.
Een "mooier" voorbeeld is Vietnam. Die hebben door hun Guerilla strijd Frankrijk en de US op de knieën gekregen.
  zondag 27 december 2009 @ 16:54:14 #270
92644 mr_anonimous
pi_76108249
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:52 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Een "mooier" voorbeeld is Vietnam. Die hebben door hun Guerilla strijd Frankrijk en de US op de knieën gekregen.
Klopt. Afghanistan helaas nu nog steeds.....
pi_76108344
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:54 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Klopt. Afghanistan helaas nu nog steeds.....
En als Pakistan een oogje dicht blijft doen als Taliban eenheden op hun grondgebied verblijven dan gaat dat nog heel erg lang duren.
  zondag 27 december 2009 @ 16:58:41 #272
92644 mr_anonimous
pi_76108396
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:57 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

En als Pakistan een oogje dicht blijft doen als Taliban eenheden op hun grondgebied verblijven dan gaat dat nog heel erg lang duren.
En gezien de economie is dan de vraag wat zwaarder weegt... het belang om de Taliban te vernietigen of de kosten die zo'n langdurige operatie meebrengt.
pi_76108499
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:58 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

En gezien de economie is dan de vraag wat zwaarder weegt... het belang om de Taliban te vernietigen of de kosten die zo'n langdurige operatie meebrengt.
Voor veel landen (vooral de US) is het meer een prestige kwestie. Die willen niet nog een keer hun gezicht verliezen zoals in Vietnam.
  zondag 27 december 2009 @ 17:03:08 #274
92644 mr_anonimous
pi_76108541
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:01 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Voor veel landen (vooral de US) is het meer een prestige kwestie. Die willen niet nog een keer hun gezicht verliezen zoals in Vietnam.
Dat is inderdaad waar maar als de achterban gaat morren ivm stijgende belastingen en verslechterende economie weet ik niet of ze dat kunnen negeren.
pi_76108626
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:03 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Dat is inderdaad waar maar als de achterban gaat morren ivm stijgende belastingen en verslechterende economie weet ik niet of ze dat kunnen negeren.
Voor de US is dat niet zo'n probleem (zijn we meteen weer terug bij het bespreken van hun mentaliteit). Want zij zijn het grootst en het sterkst en zullen dat stelletje woestijnbewoners wel even laten zien wie de baas is.

Zij kunnen daar alleen weg, zonder gezichtsverlies, als Afghanistan zelf aangeeft het aan te kunnen. En dat is voorlopig niet het geval.
  zondag 27 december 2009 @ 17:08:32 #276
92644 mr_anonimous
pi_76108703
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:05 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Voor de US is dat niet zo'n probleem (zijn we meteen weer terug bij het bespreken van hun mentaliteit). Want zij zijn het grootst en het sterkst en zullen dat stelletje woestijnbewoners wel even laten zien wie de baas is.

Zij kunnen daar alleen weg, zonder gezichtsverlies, als Afghanistan zelf aangeeft het aan te kunnen. En dat is voorlopig niet het geval.
Zullen wij dat nog mee maken dat Afghanistan het zelf kan?
pi_76108823
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:08 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Zullen wij dat nog mee maken dat Afghanistan het zelf kan?
Voorlopig niet. Daarom is het belangrijk dat o.a. NL in Afghanistan blijft. Dat werk is enorm belangrijk om de afhankelijkheid van Afghanen richting de Taliban te doorbreken. Vooral de NL PRT eenheden doen daar gigantisch goed werk. Het gaat, soms erg, langzaam, maar we zijn op de goede weg.

De verzoeken van b.v. de NAVO, VS en Afghanistan aan NL om te blijven zijn dan ook oprecht en niet bedoeld om alleen maar aan de juiste hoeveelheid troepen te komen.
  zondag 27 december 2009 @ 17:13:55 #278
92644 mr_anonimous
pi_76108867
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:12 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Voorlopig niet. Daarom is het belangrijk dat o.a. NL in Afghanistan blijft. Dat werk is enorm belangrijk om de afhankelijkheid van Afghanen richting de Taliban te doorbreken. Vooral de NL PRT eenheden doen daar gigantisch goed werk. Het gaat, soms erg, langzaam, maar we zijn op de goede weg.

De verzoeken van b.v. de NAVO, VS en Afghanistan aan NL om te blijven zijn dan ook oprecht en niet bedoeld om alleen maar aan de juiste hoeveelheid troepen te komen.
Dat is wel mooi dan!
pi_76108990
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:13 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Dat is wel mooi dan!
En nu moeten we afwachten of het kabinet de ballen heeft om de missie te verlengen.

Probleem is dat de politiek NL graag aan elke VN/NAVO/EU missie wel NL troepen wil bedelen. Maar daar is Defensie niet op berekend. De politiek moet de keus maken voor maximaal 1 of 2 (grote) missie tegelijk en het overige afstoten. We zijn nu bezig met zo'n 10 missies over de hele wereld en dat is gewoon teveel.

Een moeilijke keuze voor de politiek dus. Minder in beeld zijn in de wereldpolitiek of het budget van Defensie flink opschroeven.
  zondag 27 december 2009 @ 17:19:47 #280
92644 mr_anonimous
pi_76109034
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:18 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

En nu moeten we afwachten of het kabinet de ballen heeft om de missie te verlengen.

Probleem is dat de politiek NL graag aan elke VN/NAVO/EU missie wel NL troepen wil bedelen. Maar daar is Defensie niet op berekend. De politiek moet de keus maken voor maximaal 1 of 2 (grote) missie tegelijk en het overige afstoten. We zijn nu bezig met zo'n 10 missies over de hele wereld en dat is gewoon teveel.

Een moeilijke keuze voor de politiek dus. Minder in beeld zijn in de wereldpolitiek of het budget van Defensie flink opschroeven.
Dienstplicht weer terugbrengen?
pi_76109198
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:19 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Dienstplicht weer terugbrengen?
Trek de koelkast maar open en haal de opkomstplicht (voor mannen en vrouwen) er maar weer uit. Daar ben ik zeker een voorstander van.

Probleem m.b.t. de missies is alleen dat dienstplichtigen niet verplicht uitgezonden kunnen worden.
  zondag 27 december 2009 @ 17:27:56 #282
92644 mr_anonimous
pi_76109298
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:24 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Trek de koelkast maar open en haal de opkomstplicht (voor mannen en vrouwen) er maar weer uit. Daar ben ik zeker een voorstander van.

Probleem m.b.t. de missies is alleen dat dienstplichtigen niet verplicht uitgezonden kunnen worden.
Ah dat is dan wel weer lastig. Misschien een idee om langdurig werkelozen in te zetten? Sommige van die figuren kunnen wel een beetje tucht en discipline gebruiken. En misschien als 5 jaar gediend hebben dat ze dan wel de juiste werkmentaliteit hebben.
pi_76109422
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:27 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Ah dat is dan wel weer lastig. Misschien een idee om langdurig werkelozen in te zetten? Sommige van die figuren kunnen wel een beetje tucht en discipline gebruiken. En misschien als 5 jaar gediend hebben dat ze dan wel de juiste werkmentaliteit hebben.
(jonge) langdurig werklozen kunnen nu al gewoon solliciteren. Dus als zij liever thuis zitten dan bij Defensie te gaan werken is het in mijn ogen geen optie daar een speciaal project voor te starten.

Daarnaast vinden de linkse politieke partijen het zielig, dus dat zal niet gebeuren.

Ander "struikelblok" blijft de keuring. Daar komt gewoon niet iedereen door heen. En de eisen omlaag bijstellen is onwenselijk.
pi_76109493
@Ofyles; Plork waarschijnlijk in de Freaknacht op 1 januari.
  zondag 27 december 2009 @ 17:34:46 #285
92644 mr_anonimous
pi_76109503
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:31 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

(jonge) langdurig werklozen kunnen nu al gewoon solliciteren. Dus als zij liever thuis zitten dan bij Defensie te gaan werken is het in mijn ogen geen optie daar een speciaal project voor te starten.

Daarnaast vinden de linkse politieke partijen het zielig, dus dat zal niet gebeuren.
Ja die schijnen nogal vaak te vinden dat met een aai over de bol en ze een all expenses paid vakantie aan te bieden meer kan bereiken dan met orde en discipline.
quote:
Ander "struikelblok" blijft de keuring. Daar komt gewoon niet iedereen door heen. En de eisen omlaag bijstellen is onwenselijk.
Dat is begrijpelijk want het is ook geen doen om mensen eerste 3 maanden fysiek bij te spijkeren voor ze wel fit for duty zijn.
pi_76109624
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:34 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Ja die schijnen nogal vaak te vinden dat met een aai over de bol en ze een all expenses paid vakantie aan te bieden meer kan bereiken dan met orde en discipline.
[..]

Dat is begrijpelijk want het is ook geen doen om mensen eerste 3 maanden fysiek bij te spijkeren voor ze wel fit for duty zijn.
Komt nog bij dat de meeste jongeren van nu zo'n gigantische cultuurschok zouden krijgen dat Kleenex goudgeld kan verdienen met de levering van zakdoekjes om alle tranen weg te vegen.

Maar het zou wel goed zijn voor de jongeren. In groepsverband buiten bezig zijn en op elkaar moeten vertrouwen. En dat zonder Wii of PS3.
  zondag 27 december 2009 @ 17:43:42 #287
92644 mr_anonimous
pi_76109748
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:38 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Komt nog bij dat de meeste jongeren van nu zo'n gigantische cultuurschok zouden krijgen dat Kleenex goudgeld kan verdienen met de levering van zakdoekjes om alle tranen weg te vegen.

Maar het zou wel goed zijn voor de jongeren. In groepsverband buiten bezig zijn en op elkaar moeten vertrouwen. En dat zonder Wii of PS3.
Ik denk dat het heel goed voor ze zou zijn. Ik ga even eten koken en op eten daarna. Tot straks
pi_76109891
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:43 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel goed voor ze zou zijn. Ik ga even eten koken en op eten daarna. Tot straks
  zondag 27 december 2009 @ 19:06:42 #289
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_76112541
Ik mis MaJo. Laatste bezoek: 12 dagen, 18 uur geleden.
pi_76112566
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:06 schreef MadMaster het volgende:
Zitten er nu nog steeds mensen hier met Purol onder kerstboom?
Het is opvallend stil qua berichten vanuit de US.
  zondag 27 december 2009 @ 19:14:05 #292
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_76112789
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:07 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Het is opvallend stil qua berichten vanuit de US.
PS heeft denk ik wel betere dingen te doen met WW dan hier online zijn
pi_76112884
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:14 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Ze heeft idd veel goed te maken.
  zondag 27 december 2009 @ 19:20:37 #294
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_76113021
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:06 schreef Cobra4 het volgende:
Ik mis MaJo. Laatste bezoek: 12 dagen, 18 uur geleden.
Waar is die gebleven.
Sinds mijn revival hier heb ik 'r nog niet aangetroffen...
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:14 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Ik denk eerder met die gozer waar ze ineens heel per ongeluk zo maar mee onder de douche stond...
pi_76113104
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:20 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Waar is die gebleven.
Sinds mijn revival hier heb ik 'r nog niet aangetroffen...
Ik heb werkelijk geen idee. Misschien dat ze weer op reis is met Mr MaJo?
pi_76113940
Nu op BBC2, het tv programma van James May waar hij een modelspoorbaan van 10 mijl lang gaat maken.
  zondag 27 december 2009 @ 19:52:23 #297
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_76114203
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:16 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ze heeft idd veel goed te maken.
Oh hou toch op
Toevallig staat zij nu onder de douche trouwens. (alleen)
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_76114264
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:52 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Oh hou toch op
Toevallig staat zij nu onder de douche trouwens. (alleen)

Goeiemiddag PS
  zondag 27 december 2009 @ 20:19:37 #299
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_76115095
Goeiemiddag
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_76115130
quote:
Op zondag 27 december 2009 20:19 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Goeiemiddag
Heeft Galesburg ook last gehad van die grote storm?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')