met 2K wil ik wel risico nemen. maar niet de volledige 5Kquote:Op donderdag 24 december 2009 20:56 schreef Dennis101 het volgende:
Wil je risico nemen of niet? In andere woorden, is het erg als het zou verdwijnen?
Dan zou je kunnen gaan beleggen, maar als je daar wat rendement mee wil halen, moet je wel weten waar je mee bezig bent (of heel veel geluk hebben).quote:Op donderdag 24 december 2009 20:57 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
met 2K wil ik wel risico nemen. maar niet de volledige 5K
quote:Op donderdag 24 december 2009 20:59 schreef jongegast het volgende:
je moet gaan beleggen in aandelen met 7% dividendrendement minus 15% dividendbelasting is dat 5% rendement per jaar!!!
Dat wel, maar je moet wel een beetje weten wat je moet doen, als ik nu zou besluiten om te gaan beleggen weet ik niet zo snel waar te beginnen (ja bij een Binckbank of Alex iets in die richting)quote:Op donderdag 24 december 2009 21:02 schreef LXIV het volgende:
Het voordeel van beleggen (in aandelen) is dat het feitelijk geen donder uitmaakt of je er wel of geen verstand van hebt, want je winstkansen zijn min of meer gelijk aan die van een professional.
AAP vs AEX
Dat is heel gemakkelijk, je opent gewoon een rekening daar en maakt geld over. Dan kun je beginnen. De vraag is of aandelen wel zo'n aantrekkelijke belegging zijn komend jaar. Vandaar mijn linkje in de eerste post.quote:Op donderdag 24 december 2009 21:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat wel, maar je moet wel een beetje weten wat je moet doen, als ik nu zou besluiten om te gaan beleggen weet ik niet zo snel waar te beginnen (ja bij een Binckbank of Alex iets in die richting)
Wil jij mij even een linkje geven met een spaardeposito van 7% rente p.j.?quote:Op donderdag 24 december 2009 21:07 schreef jongegast het volgende:
wat je ook kan doen is je geld op een deposito zetten. Er zijn deposito met 7% rente. Die had je in 2007 voordat de kredietcrisis uitbrak. toen waren rente ook echt 4%+ op normale internetspaarrekening en dus niet depositos. Gewoon wachten tot depositos weer hoge rentes hebben. Dat is waarschijnlijk over 5-10 jaar weer.
Achtergestelde depositio's kunnen wel zo'n percentage bieden.En hoger ook. Bij de DSB kreeg je geloof ik nog een procentje meer. Het nadeel is dat als zo'n bedrijf of bank failliet gaat je geen cent krijgt. Helemaal niks.quote:Op donderdag 24 december 2009 21:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wil jij mij even een linkje geven met een spaardeposito van 7% rente p.j.?
DSB was zelfs 10%. Maar los van de achtergestelde deposito's, die de meeste banken ook niet (meer) aanbieden kom je tegenwoordig niet veel verder dan 4% en dan kan je het gelijk een decennium vastzetten.quote:Op donderdag 24 december 2009 21:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Achtergestelde depositio's kunnen wel zo'n percentage bieden.En hoger ook. Bij de DSB kreeg je geloof ik nog een procentje meer. Het nadeel is dat als zo'n bedrijf of bank failliet gaat je geen cent krijgt. Helemaal niks.
Inderdaad, ik heb gelukkig nog een deposito lopen van 5,5% die nog een jaar duurt, maar verder is het om te huilen. De beurs zou je kunnen proberen (bijvoorbeeld voor die 2k) maar dat is zeker geen garantie dat je dan een hoger rendement haalt momenteel.quote:Op donderdag 24 december 2009 21:16 schreef LXIV het volgende:
Een spaarrekening is met deze lage rente en hoge inflatieverwachting zeker niet ideaal. Je mag al blij zijn als je reele rendement niet negatief is.
Ook op de beurs kun je speculeren op gelijkblijvende koersen en zo een aardig rendement behalen. Maar in het algemeen kun je wel stellen dat er in 2010 waarschijnlijk weinig te verdienen zal zijn.quote:Op donderdag 24 december 2009 21:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb gelukkig nog een deposito lopen van 5,5% die nog een jaar duurt, maar verder is het om te huilen. De beurs zou je kunnen proberen (bijvoorbeeld voor die 2k) maar dat is zeker geen garantie dat je dan een hoger rendement haalt momenteel.
Triodos Fair Share Fundquote:Op donderdag 24 december 2009 20:55 schreef Leonidas82 het volgende:
Weten jullie andere manieren hoe ik meer uit mijn geld kan halen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |