quote:
Op donderdag 24 december 2009 20:48 schreef Leonidas82 het volgende:jahoor, het is weer kerst en al die overdreven vrolijkheid wordt weer massaal over ons uitgestort. OP straat via winkeliers en anders wel op de tv via kerstmusicals, shows of reclame's
Uiteraard met de bijbehorende hyperconsumptie. Massaal de winkelwagens volladen om vervolgens rond januari een kwart van de boodschappen weer weg te gooien (omdat het over datum is). En uiteraard de verplichte cadeautjes en de verplichte en geforceerde familieverplichtingen, en je moet verplicht het leuk hebben met elkaar.
Klacht: bovenstaande
Couldn't agree more!! Recht uit mijn hart, die klacht. Het lijkt er wel op alsof we alleen met de kerst gezellig kunnen zijn, en dat wat kerstrommel die sfeer brengt.
En dan 2 dagen binnen hangen, veel te veel vette zooi vreten en niks kunnen aanpakken. Zou best mijn auto willen poetsen, maar dat schijnt tegen de wet te zijn met Kerstmis. Eerste kerstdag gaat nog wel, maar 2de Kerstdag is bij schoonfamilie
Cadeautjes voor 8 man, met een waarde van 50 euro gezamelijk (schoonfam. woont in een kapitale villa). Het gaat niet om het krijgen, in geen enkel geval. Maar als het geven van een pakje overduidelijk veel moeite kost, laat het dan gewoon achterwege.
Kerst is echt een gelegenheid geworden waarbij je feest MOET vieren, omdat iedereen dat doet.
Dit jaar hebben wij:
- Geen boom.
- Geen kerstversiering.
- Geen kaarten gestuurd (worden nieuwjaarskaarten, niet eens wegens tijdgebrek).
- Geen ander eten in huis dan normaal.
Het "kerstgevoel" zint me al jaren niet meer, afschaffen die overdreven feestelijkheden. 1 dag van rust en bezinning en dan gewoon weer werken tot 31-12.