quote:Op woensdag 23 december 2009 18:25 schreef Tinuviel het volgende:
GWS en Mrien beterschap voor je bijtplekken.
Mrien door wat heb je de voedingen dan vervangen of wat kwam daarvoor in de plaats? Alleen melk is denk ik meer voor het vocht, niet voor een volwaardige voeding. Ik las in andere topics, dat de kinderen om 17/17.30 uur warm eten krijgen. Als wij dat zouden kunnen doen zou misschien 1 voeding komen te vervallen en zou de laatste voeding (nu 22/22.30 uur) naar voren schuiven. Alleen is dat met de tijd niet echt goed te doen omdat wij hem pas rond 17.15/17.30 uur van het kdv ophalen. Daarnaast is zijn schema nu zo, dat hij rond 16 uur op het kdv een fles krijgt.
quote:Op donderdag 24 december 2009 10:52 schreef Jelief het volgende:
Tinu, kunnen ze Jair niet iets anders geven dan een fles om 16.00 uur? Een beker sap en fruit of rijstewafel oid?
quote:Op donderdag 24 december 2009 19:46 schreef amaranta het volgende:
Hallo!
Daar zijn we weer. Dit meer met Fabian aan de borst.
Fabian drinkt goed, hij hapt super goed en drinkt heerlijk. Hi heeft een enorme zuigbehoefte, maarja, mama kán niet 24 uur de borst geven dus krijgt hij zo soms een pinkje, vindt ie heerlijk, en soms als mama en papa niet willen pinken krijgt hij een speen.
Was daar geen voorstander van maar heb ide mening maar bijgesteld. Hij fgooit hem ook vaak nog weg, dan wil hij wat anders.
Sinds een uurke of heb ik een dikke schijf in allebei mn borsten dus de stuwing is goed op gang.
Ga Fabian zo maar aanleggen om de druk eraf te halen, twijfel nog of ik de druk eraf zal kolven. Maar ja..eerst kijken of Fabian het wil doen.
quote:Op donderdag 24 december 2009 20:15 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom was je geen voorstander van een speen?
ivm tepel speen verwarring.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:15 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom was je geen voorstander van een speen?
Volgens mij is daar helemaal niks mee. Maar ik dacht... een ronde speen lijkt meer op de vorm van een tepel dan een platte.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ohjee, wat is er mis met een platte onderkant?Ik dacht: ik koop een speen waar 0+ op staat en dan zal het wel goed zijn.
Ik heb zelf altijd geduimd en mijn broertje had een speen. Ik kan me niet herinneren dat hij veel moeite had om eraf te geraken - hij had wel een oma die haar bestaan zo'n beetje ontleend had aan het kopen van spenen en die de verslaving maar wat graag in stand wilde houden - maar ik zit nu wel mooi met een scheve wijsvinger van het duimen.
Hij drinkt prima. Ik moet zo lachen om zijn buien tijdens het drinken. Soms is hij duidelijk sloom, dan weer is hij driftig, en soms heb ik zelfs het idee dat hij gewoon zit te geinen.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:43 schreef amaranta het volgende:
Maar hij drintk toch goed ana je borst? Dan zou ik me niet druk maken om de vorm van de speen.
Zij geven sowieso rond 4/4.30 uur cracker en wat diksap voor de kleintjes. Jair krijgt het nu ook al met smeerkaas want anders hoeft hij de cracker meestal niet. Ik had gisteren een gesprek met een van de leidsters en die zei, dat de ene fles misschien binnenkort vervangen kan worden met een grotere fles met de lunch na zijn broodje. Hij krijgt nu 180cc rond 11 uur. Maar rond 11.30 uur is het dan weer lunchtijd. Dus als zij dat een beetje kunnen rekken, zou dat perfect zijn. Zij zei ook, dat de grotere kinderen rond 4/4.30 uur dan een vlaflip of joghurt met wat fruit krijgen. Ik zit alleen te twijfelen of ik dat wel wil doen voordat hij echt een jaar oud is. Ook in verband met de opgebouwde voorraad bv. Ik weet niet hoe lang ik het zou redden met een fles van 210 cc bv in de middag. Als zij met een jaar oud eraan konden beginnen, lijkt me dat wel goed. Het stomme is gewoon, dat ik in verband met lange reistijd naar mijn werk zo vroeg moet voeden. Ik geef hem meestal dan rond 6.15 uur de borst. Dat is wel zonde, wat hij kan langer doorslapen en later eten, was het niet voor mijn reistijd. Als ik hem naar het kdv breng is de eerste voeding pas rond 6.45 uur. En op weekenden is het vaak zelfs pas 8.30 uur of zo.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:52 schreef Jelief het volgende:
Tinu, kunnen ze Jair niet iets anders geven dan een fles om 16.00 uur? Een beker sap en fruit of rijstewafel oid?
Ik had precies hetzelfde, hoor. Ik wist niet dat je bij zo'n kleine baby al een speen kon gebruiken. Ik heb er zelf in ieder geval helemaal geen moeite mee. Hij blij, ik blij. De speen gebruik ik alleen om het opvangen van krampen en in slaap vallen makkelijker te maken.quote:Op zondag 27 december 2009 15:36 schreef huuphuup het volgende:
Waarom die eerste paar dagen niet, geen idee... gewoon omdat het niet bij me op was gekomen om zo'n kleintje een speen te gevenin mijn hoofd was dat meer iets voor grotere baby's.
Wat fijn dat het zo goed bevalt!quote:Hier loopt de voeding nog steeds prima en ik geniet er echt van. Het gemak van gewoon even aanleggen, maar ook het knusse, even samen knuffelen, even dat hele innige (oog)contact. Haar handje dat over mn borst en borstkas heen en weer fladdert (al dan niet met te scherpe nageltjes) ik hou dr allemaal van
![]()
en we gaan hier dus nog stug even zo door![]()
Bij mij scheelt het 70cc per kolfsessiequote:Op zondag 27 december 2009 17:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga die spray nook maar eens proberen voor het afkolven. Bij mij is echter niet het probleem dat de melk niet komt, maar dat er zo weinig komt. Zou de spray dan ook helpen? Ik heb begrepen dat sommigen meerdere toeschietreflexen per kolfsessie hebben. Helpt de spray daar misschien bij?
Ik vind 60cc afkolven tussen voedingen in echt heel weinig, Ik hoop dat ik ooit de 100 weer ga halen.
quote:Op zondag 27 december 2009 18:12 schreef WupWup het volgende:
[..]
Bij mij scheelt het 70cc per kolfsessie
Ik had die kraam de deur uitgeschopt, denk ik, als ze dat hier had gedaan. (Specifiek in mijn situatie dan, hoor, ik heb het niet over jouw situatie.) Ze probeerde achter mijn rug om mijn man over te halen kv te halen.quote:Op zondag 27 december 2009 15:36 schreef huuphuup het volgende:
tepel-speen verwarring werd door mijn kraam ook niet spastisch over gedaan gelukkig. Ik had er wel over gelezen van tevoren maar ik had geen idee in welke mate zoiets dan op zou gaan. Toen ik doodop was heeft mijn kraam me naar bed gestuurd en terwijl ik lag te slapen en Amélie begon een beetje te pruttelen heeft ze een flesje afgekolfde melk klaargemaakt en B. dat laten geven. En ook vanaf het begin eigenlijk een speen vanwege de zuigbehoefte. De eerste paar dagen niet, en daarna op aanraden van de kraam wel.
Waarom die eerste paar dagen niet, geen idee... gewoon omdat het niet bij me op was gekomen om zo'n kleintje een speen te gevenin mijn hoofd was dat meer iets voor grotere baby's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |