Ik denk dat FOK! toen nog niet zo druk wasquote:Op vrijdag 25 december 2009 00:20 schreef marcodej het volgende:
Erg trieste gebeurtenis en dat op tweede kerstdag... Rillingen liepen over de rug bij het zien van al die beelden.
En inderdaad 200.000+ mensen dood, en slechts 5 topics.
Fok was toen al heel druk.quote:Op vrijdag 25 december 2009 00:31 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Ik denk dat FOK! toen nog niet zo druk was
Had er toen nog nooit van gehoord dus![]()
Dit is geloof ik inderdaad waarom een tsunami zoveel slachtoffers maakt. Het is niet per sé een hoge golf, maar die golf water houdt maar niet op en drukt alles landinwaarts. Daar kun je gewoon niet tegen vechten.quote:Op vrijdag 25 december 2009 08:08 schreef kitao het volgende:
De meeste beelden die me bijstaan , ook die van Reportage vorige week , is dat de hoogte van die Tsunamigolf me eigenlijk best wel meeviel.
Ik heb zelf een jaar op de Noordzee gevaren en ook eens met een orkaan en die golven waren hoger.
Het verschil met een Tsunami is echter, dat heb ik dan gehoord en gezien , is dat die golf niet ophoudt en dat daarachter een enorme massa water er tegen aan loopt te duwen.
quote:Op vrijdag 25 december 2009 08:08 schreef kitao het volgende:
De meeste beelden die me bijstaan , ook die van Reportage vorige week , is dat de hoogte van die Tsunamigolf me eigenlijk best wel meeviel.
Ik heb zelf een jaar op de Noordzee gevaren en ook eens met een orkaan en die golven waren hoger.
Het verschil met een Tsunami is echter, dat heb ik dan gehoord en gezien , is dat die golf niet ophoudt en dat daarachter een enorme massa water er tegen aan loopt te duwen.
Ahw een golf zonder einde .
De volgende keer is te hopen dat die toeristen niet als een stel schaapachtige kuddedieren zich lopen te vergniffelen als de zee zich raadselachtig terugtrekt als zijnde een versnelde eb-beweging , maar zich meteen razendsnel uit de voeten maken.
(aangenomen dat er nog steeds geen belletje gerinkeld wordt door de overheden aldaar bij een naderende Tsunami).
Yep , dat was ook duidelijk te zien , je komt volledig in het puin en de weggespoelde auto's terecht.quote:Op vrijdag 25 december 2009 09:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je ziet ook dat zo'n golf alles meetrekt. Dus als je erin terecht komt kom je tegen puin, bomen, auto's, enz aan.
Wel dus, alleen niet zo frequent:quote:Op vrijdag 25 december 2009 08:12 schreef kitao het volgende:
Vraagje : is er in Nederland wel eens een Tsunami aan land geweest ?
volgens mij niet
bron: Wikipediaquote:Tsunami 6000 à 6200 v.Chr.
Aan de oostkust van Schotland, zuidwest-Noorwegen en op de Shetland-eilanden zijn de resten van een prehistorische tsunami aangetroffen. Het betreft hier lagen zeezand in veenlagen, op posities van 5 tot 12 meter hoger dan de toenmalige zeespiegel. Het brongebied van deze tsunami is een onderzeese aardverschuiving in het Storegga-gebied, 100 kilometer uit de kust van zuidwest-Noorwegen. In de Noordzee moet de tsunami rond de Doggersbank gebroken zijn en de uitrollers hebben vermoedelijk het toenmalige kustgebied van West- en Noord-Nederland overspoeld, halverwege de Midden Steentijd.
Lijkt of die man die eenzaam op het strand stond al in had geschat dat rennen geen zin meer had en zich maar schrap ging zetten ofzo.quote:Op vrijdag 25 december 2009 11:02 schreef Demophon het volgende:
Wat ik zeer indrukwekkend en tragisch vond vond was die clip waarbij een tourist op het strand stond te kijken en geen clue had wat er gebeurde. Hij stond er als een konijn verstard naar te kijken...
Maar de golf was heel indrukwekkend in Sri Lanka:
Een van de grootste rampen in de beschreven geschiedenis, mensen!
Toen bestond Nederland nog niet , in de prehistorie.quote:Op vrijdag 25 december 2009 10:26 schreef Demophon het volgende:
Wel dus, alleen niet zo frequent:
bron: Wikipedia
In die SBS6 Reportage werd ook gerept over die westerse toeristen die gedurende 24 uur ! een hoge plek hadden gezocht in de heuvels omdat er beweerd werd dat na die tsunami er nog een hogere vloedgolf zou volgen.quote:Op vrijdag 25 december 2009 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat me er het meeste aan opviel is die bevolking van dat ene Indonesische eilandje waar geen slachtoffers waren omdat iedereen meteen na de beving een veilige hoge plek had opgezocht. Die vrij primitieve gemeenschap had via mondeling overlevering die kennis behouden en gebruikt, terwijl de meer ontwikkelde kennismaatschappij met boeken, wetenschap en moderne communicatiemiddelen met stomheid geslagen was.
Verder was ik wel enigzins geraakt door alle acties, de spontaniteit en het initiatief van zovelen om iets te doen. Het had ook weer dat misschien wel kneuterige van de jaren 80, dat iedereen via tv o.a. met hetzelfde bezig was. Nu is dat veel diffuser, je hebt geen echte nationale happenings meer, iedereen trekt zijn informatie en wat hem bezighoudt ergens anders vandaan. Het was wel een mooie opleving van saamhorigheid en barmhartigheid. Maat toch wel erg kort, erg selectief en misschien ook wel erg egocentrisch.
Mijn excuses, ik dacht dat je het je ging over de geografische locatie waar (nu) Nederland is gelegen, niet over de politieke eenheid en staatskundige indeling het Koninkrijk de Nederlanden geheten...quote:Op vrijdag 25 december 2009 11:51 schreef kitao het volgende:
[..]
Toen bestond Nederland nog niet , in de prehistorie.
Opzich heb je wel een punt als je da ding 30 sec van te voren ziet aankomen.. Lijkt me alleen een lange verschrikkelijke dood want alleen die klap lijkt me niet voldoende om meteen Houdoe te kunnen zeggenquote:Op vrijdag 25 december 2009 11:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lijkt of die man die eenzaam op het strand stond al in had geschat dat rennen geen zin meer had en zich maar schrap ging zetten ofzo.
FOK! is al 10 jaar heel drukquote:Op vrijdag 25 december 2009 00:31 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Ik denk dat FOK! toen nog niet zo druk was
Had er toen nog nooit van gehoord dus![]()
Dat snapte ik ook wel , bovendien ligt Engeland als golfbreker voor dit moeras. Een tsunami kan slechts uit het aardbevingsarme noorden kunnen komen zo te zien.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:05 schreef Demophon het volgende:
Mijn excuses, ik dacht dat je het je ging over de geografische locatie waar (nu) Nederland is gelegen, niet over de politieke eenheid en staatskundige indeling het Koninkrijk de Nederlanden geheten...
En is het goed afgelopen ?quote:Op vrijdag 25 december 2009 13:56 schreef DjinN het volgende:
Ik weet nog dat ik de hele dag voor de tv heb gezeten, en alleen maar kon hopen dat alles goed was met mijn familie (zusjes en schoonfamilie van oma).
quote:Op vrijdag 25 december 2009 00:06 schreef Zith het volgende:
200,000 mensen dood en maar 5 reeksen topicsAls een mohammed fout kijkt naar meisje krijgt dat al meer reeksen.... triest.
Je kan ook gewoon de OP lezen: Het zijn de eerste topics De eerste vijf dusquote:Op vrijdag 25 december 2009 00:20 schreef marcodej het volgende:
Erg trieste gebeurtenis en dat op tweede kerstdag... Rillingen liepen over de rug bij het zien van al die beelden.
En inderdaad 200.000+ mensen dood, en slechts 5 topics.
jaquote:
Gelukkig maar voor je , die man en vrouw hadden in die Reportage na een dag hun zoon terug gevonden in het ziekenhuis , waarna die zoon al zei dat zijn zus "weg" was. Toen die ouders met een andere dochter gingen zoeken toen vonden ze hun dochter als overleden fotootje op een muurtje.quote:
Ja, bizar was dat!quote:Op vrijdag 25 december 2009 16:54 schreef marcodej het volgende:
Die foto's een dag later, van zonnebadende en bierdrinkende toeristen op het strand terwijl 100m verder de lijken nog niet opgeruimd waren, staan me ook nog bij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |