- Foto's van aankomende tsunami in Phuket;quote:The 2004 Indian Ocean earthquake was an undersea megathrust earthquake of moment magnitude 9.0 that struck the Indian Ocean off the western coast of northern Sumatra, Indonesia on December 26, 2004 at 00:58:50 UTC (07:58:50 local time in Jakarta and Bangkok). The quake and the resulting tsunami is being called the worst natural disaster in modern history because of how widespread it was. It was the largest earthquake on Earth since the 9.2-magnitude Good Friday Earthquake which struck Alaska, USA, on March 27, 1964, and the fourth largest since 1900. Tens of thousands were killed by the resulting tsunamis, which were as high as 10 m (33 ft) in some locations and struck within three hours of the quake. Sri Lanka and southern parts of India were deeply impacted by the killer waves.
The multiple tsunamis struck and ravaged coastal regions all over the Indian Ocean, devastating regions including the Indonesian province of Aceh, the coast of Sri Lanka, coastal areas of the Indian state of Tamil Nadu, the resort island of Phuket, Thailand, and even as far away as Somalia, 4,100 km (2,500 mi) west of the epicenter.
quote:Op donderdag 30 december 2004 14:58 schreef kree het volgende:
Hier een paar indrukwekkende filmpjes van de tsunami die ik tegenkwam in een nieuwsgroep.
Als je deze video's bekijkt dan zie je pas echt wat zo'n tsunami inhoud.
links:
http://home.hetnet.nl/~spcs/video1.wmv
http://home.hetnet.nl/~spcs/video2.wmv
http://home.hetnet.nl/~spcs/video3.wmv
http://home.hetnet.nl/~spcs/video4.wmv
http://home.hetnet.nl/~spcs/video7.wmv
http://home.hetnet.nl/~spcs/video8.asf
ik heb er nog meer maar die ben ik nog aan het uploaden.
Was om 07.44 al op nu.nl te lezen. Aanleiding van deze golf is een beving van 5.2 op schaal van richter...quote:Op donderdag 30 december 2004 09:58 schreef Foo_niks het volgende:
De volgende golf is nu op weg naar Sri Lanka..............bron Radio 1
Helemaal snappen doe ik dit niet. Er zijn de laatste dagen toch al vele naschokken die krachtiger zijn geweest? Waarom is er toen geen waarschuwing geweest..quote:Op donderdag 30 december 2004 10:00 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Was om 07.44 al op nu.nl te lezen. Aanleiding van deze golf is een beving van 5.2 op schaal van richter...
http://www.nu.nl/news.jsp?n=461722&c=29
Inderdaad, dat ik precies wat ik me ook afvraag?quote:Op donderdag 30 december 2004 10:02 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Helemaal snappen doe ik dit niet. Er zijn de laatste dagen toch al vele naschokken die krachtiger zijn geweest? Waarom is er toen geen waarschuwing geweest..
Geen idee, dit is waarschijnlijk wat heftiger??quote:Op donderdag 30 december 2004 10:02 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Helemaal snappen doe ik dit niet. Er zijn de laatste dagen toch al vele naschokken die krachtiger zijn geweest? Waarom is er toen geen waarschuwing geweest..
Daarmee jagen ze wel de toeristen van de kust (als die er trouwens nog zijn). Thailand wist van dé vloedgolf, maar waarschuwde niet omdat ze bang waren dat het wel mee zal vallen en dat dus alle toeristen weg waren..quote:Op donderdag 30 december 2004 10:07 schreef leviathanfd het volgende:
Ik denk dat ze nu het zekere voor het onzekere willen nemen.
Je bedoeld dat half thailand op de hoogte was van de Tsunami, maar zich liever stil hield in het belang van dagelijks inkomen van de toeristen? Hmz, geloof ik niet. Heb je een bron van je 'nieuwtje' ??quote:Op donderdag 30 december 2004 10:10 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Daarmee jagen ze wel de toeristen van de kust (als die er trouwens nog zijn). Thailand wist van dé vloedgolf, maar waarschuwde niet omdat ze bang waren dat het wel mee zal vallen en dat dus alle toeristen weg waren..
Het is geen nieuwtje, had het gisteren ook al geplaatst.quote:Op donderdag 30 december 2004 10:23 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Je bedoeld dat half thailand op de hoogte was van de Tsunami, maar zich liever stil hield in het belang van dagelijks inkomen van de toeristen? Hmz, geloof ik niet. Heb je een bron van je 'nieuwtje' ??
verschrikkelijk!!!! waar gaat het heen met deze wereld...als ze het gewoon gezegd hadden dan waren ze nu trouwens de helden van Azie geweest!quote:Op donderdag 30 december 2004 10:26 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het is geen nieuwtje, had het gisteren ook al geplaatst.
Bij deze nog een keer het artikel uit het Algemeen Dagblad van gisteren:
Thailand hield zeebeving stil
De Thaise meteorologische dienst heeft zondag na de zware zeebeving voor de kust van Sumatra bewust nagelaten een waarschuwing te geven voor het gevaar van tsunami's.
De dienst nam dit besluit omdat het niet zeker was dat er een vloedgolf zou komen. Loos alarm zou de toeristenindustrie te veel schade berokkenen, oordeelden de meteorologen.
De Thaise krant The Nation schrijft dat functionarissen van de meteorologische dienst direct bijeenkwemen toen duidelijk werd dat zich een zeebeving van 8,1 op de schaal van Richter had voorgedaan. ,,We dachten niet dat er seismische golven zouden komen, omdat een vergelijkbare beving met een kracht van 7,6 op 2 november 2002 voor de kust van Sumatra geen effect had op Thailand'', aldus een medewerker van de dienst.
,,Het was hoogseizoen en de hotels zaten vol. Een waarschuwing zou tot een evacuatie hebben geleid. Dat zou desastreus zijn geweest voor de economie. Een vals alarm zou de ondergang van de Meteorologische Dienst hebben betekend.'
Bron: Algemeen Dagblad
Is weer terecht:quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:01 schreef milagro het volgende:
Jet Li is trouwens ook 1 van de vele vermisten
Hier wordt je ook wel even stil van...quote:Op donderdag 30 december 2004 10:50 schreef Aventura het volgende:
Afschuwelijk die beelden.
Eerst dacht ik wat zijn al die lijken dikke mensen geweest..maar lijken zwellen op in water en slaan dan ook blauw/zwart uit. Afschuwelijk. En dan de houding van die mensen, echt met uitgestoken armen van schrik. Echt vreselijk.
Ik zag vanmorgen in het NRC van een Zweeds jochie, gefotografeerd met een blad in de handjes waarop stond, parents and 2 brothers missinng. Zijn opa in Zweden zag die foto en gaat hem nu ophalen..De rest nog steeds niet gevonden. En zo zijn er duizenden schrijnende verhalen.
Pfffffffffff, dat is niet mis inderdaad.....quote:Op donderdag 30 december 2004 10:52 schreef grunge-metal het volgende:
[..]
Hier wordt je ook wel even stil van...
Ik heb het gelezen ja. Daar wordt je toch niet goed van...quote:Op donderdag 30 december 2004 10:52 schreef grunge-metal het volgende:
[..]
Hier wordt je ook wel even stil van...
Ik heb gister wat site's op m'n weblog geplaatst:quote:Op donderdag 30 december 2004 10:58 schreef leviathanfd het volgende:
Ik merk dat veel sites die lijsten hebben met slachtoffers een bandbreedte probleem hebben. Is er iemand bij fok die een idee heeft om een oplossing te zoeken?
Met wat druk van Fok! kan het misschien lukken en anders hoop ik dat ze een ander idee hebben.quote:Geachte mensen bij Trueserver,
Ik merk dat veel sites met slachtoffer lijsten een bandbreedte probleem hebben en vrijwel niet te bereiken zijn.
Is het geen idee als jullie aanbieden om een mirror neer te zetten als teken van solidariteit met de slachtoffers.
Met vriendelijke groet, Francois Debets.
Ik bedoel vooral de lijsten van het phuket hospital uit de OP.quote:Op donderdag 30 december 2004 11:03 schreef grunge-metal het volgende:
[..]
Ik heb gister wat site's op m'n weblog geplaatst:
Ooggetuigen verslag
CNN.com - Oproepen van
BBC - Vermiste personen
Sri Lanka - Zoek naar vermiste personen
Tsunami Help blog
Volgens mij zijn die nog wel online.
Ok, die heb ik volgens mij niet, maar mischien dat Treuserver wel een mirror opzet ja. Goed idee iig!quote:Op donderdag 30 december 2004 11:04 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral de lijsten van het phuket hospital uit de OP.
bron?quote:Op donderdag 30 december 2004 11:09 schreef leviathanfd het volgende:
Er komen nu ook meer berichten uit Afrika binnen. In Somalie is de stad Hafun totaal verwoest...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |