Dit klopt nietquote:Op woensdag 23 december 2009 22:00 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Stijgingen zijn altijd toenemend.
Dalende stijging, dat heb ik nooit gezegd tochquote:Op woensdag 23 december 2009 22:11 schreef mstr het volgende:
Een dalende stijging heet een daling.
Dus een toenemende stijging is een pleonasme.
Dat plaatje zocht ikquote:Op woensdag 23 december 2009 22:11 schreef Nero22 het volgende:
Een afnemende stijging is een stijging die steeds minder wordt. Als de stijging eerst 5% is en dan 3%, dan is dat een afnemende stijging. Duh.
[ afbeelding ]
Je kan beter exponentiële stijging zeggen.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:12 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Dalende stijging, dat heb ik nooit gezegd toch?
Ik heb het over Toenemende stijgingen/dalingen
Afnemende stijgingen/dalingen
Stabiele stijgingen/dalingen
Dat is bijna elk woord wel.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:13 schreef Ireyon het volgende:
Wat is stijging eigenlijk een dom woord als je 't een paar keer ziet
Opgelost.\quote:Op woensdag 23 december 2009 22:11 schreef Nero22 het volgende:
Een afnemende stijging is een stijging die steeds minder wordt. Als de stijging eerst 5% is en dan 3%, dan is dat een afnemende stijging. Duh.
[ afbeelding ]
Het ging om het SR topic.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:52 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Opgelost.\
Altijd weer leuk die verkapte huiswerktopics.
Precies. Een niet toenemende stijging is dat het bedrag consequent toeneemt, dus bijv. 10.000 per uur. Een toenemende stijging is als er ieder uur meer binnenkomt, dus dat ze in het eerste uur 10.000 ophalen en dat ze dan in het volgende uur bijv. 12.000 ophalen.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:11 schreef Nero22 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat kan je zeggen, maar dat betekent dan wel iets heel anders.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:13 schreef mstr het volgende:
[..]
Je kan beter exponentiële stijging zeggen.
Nee hoorquote:Op woensdag 23 december 2009 22:13 schreef mstr het volgende:
[..]
Je kan beter exponentiële stijging zeggen.
Natuurlijk. Het punt bij een toenemende stijging is dat de hoeveelheid waarmee hetgeen dat je meet stijgt, per tijdseenheid groter wordt. Dus de eerste maand een stijging van 12 euro, de 2e maand 20 euro, de derde maand 25 euro, bijv.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:19 schreef Silv het volgende:
Een stijging houdt trouwens voor zover ik weet altijd in dat iets toeneemt, anders is het een daling.
Dan word het gebruikt als bijvoeglijk naamwoord, niet als een definitiequote:Op woensdag 23 december 2009 23:41 schreef abbi.gail het volgende:
stijging kan zowel toenemend als afnemend zijn
quote:Op woensdag 23 december 2009 23:28 schreef Yreal het volgende:
een stijging is een toename
een toenemende stijging is nog stijging die steeds sneller gaat
en een afnemende stijging is nog steeds een stijging, hij gaat alleen minder hard omhoog dan voorheen
Wiskunde-nerd alert.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:25 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat kan je zeggen, maar dat betekent dan wel iets heel anders.
Het leuke van ex is dan wel weer dat zowel de functie als de stijging exponentieel is!
Ba-doem-tschhhj
Hij zegt wat ik ook zeg in mijn vorige post. Misschien dat je het daarmee snapt.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
![]()
Kun je dit misschien verduidelijken met een paint?
Zie mijn plaatje, zak hooi.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
![]()
Kun je dit misschien verduidelijken met een paint?
stuurt iemand ts terug naar de brugklas...plz?quote:Op woensdag 23 december 2009 23:41 schreef abbi.gail het volgende:
stijging kan zowel toenemend als afnemend zijn
Ga terug naar school, echt...quote:Op donderdag 24 december 2009 13:25 schreef SupDog het volgende:
Jawel.
Als het afnemend zou zijn, zou men het een daling noemen.
Nee.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:25 schreef SupDog het volgende:
Jawel.
Als het afnemend zou zijn, zou men het een daling noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |