abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76052262
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Misschien dat er nog een paar krakers zijn die het ook een mooi pandje vinden?
Kraakverbod

Daarnaast kun je krakers wel uit het pand verwijderen.
pi_76052377
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 16:12 schreef Shivo het volgende:
Mijn huis in Rotterdam is inmiddels ongeveer 25% meer waard dan toen ik het kocht in 2003. Dus zo'n rampstad zal het toch niet zijn.
Ik neem aan dat ook daar allerlei gradaties zijn, toch? De ene wijk zal toch wel van de andere verschillen ?
pi_76052525
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 16:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ook daar allerlei gradaties zijn, toch? De ene wijk zal toch wel van de andere verschillen ?
Ja, het verschilt soms zelfs van straat tot straat en dan speelt mate van onderhoud, type woning, met of zonder tuin, etc ook nog mee.
pi_76053301
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 13:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

het blaadje moet natuurlijk ook vol en de gesel van de crisis is met name aan de wereld van infomercials niet voorbijgegaan. Misschien dat ze het zelf geschreven hebben als bladvulling. Het was in ieder geval geen schrjiftalent. De grootste crash ooit? Pardon?

Iemand een idee of het dalen van de fundateller ook een seizoenskwestie is? Want die staat nu op 195k, waar het er een maand geleden zo'n 200k waren. Kan me wel voorstellen dat er in december weinig bij komt, maar toch. Heeft iemand een historisch overzicht van het aantal te koop staande huizen op funda?
Lekker boeiend dat er 200k huizen te koop staan, het wordt pas een probleem als heel de straat te koop staat
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76053331
quote:
Mijn huis in Rotterdam is inmiddels ongeveer 25% meer waard dan toen ik het kocht in 2003. Dus zo'n rampstad zal het toch niet zijn.
Het is pas meer waard als het geld op de bankrekening staat
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76058522
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Iets met de beer en zijn vel....*proost*
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  zondag 27 december 2009 @ 17:53:14 #257
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_76109990
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Overwaarde: een pakketje schroot met een dun laagje chroom........

[ Bericht 0% gewijzigd door huizenmarkt-zeepbel.nl op 27-12-2009 22:59:21 ]
pi_76133884
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:53 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Overwaarde: een pakketje schroot met een dun laagje chroom........
Vooralsnog is van bijna iedereen die langer dan een jaar of 3 geleden zijn huis heeft gekocht dat huis gewoon voor flink meer te verkopen dan dat het aangeschaft is..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 28 december 2009 @ 12:47:40 #259
pi_76136480
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vooralsnog is van bijna iedereen die langer dan een jaar of 3 geleden zijn huis heeft gekocht dat huis gewoon voor flink meer te verkopen dan dat het aangeschaft is..
quote:
Veel mensen kopen een huis en nemen daarvoor een financiering die hoger is dan de waarde van de woning. Dit wordt statistisch uitgedrukt in de ‘loan to value’-ratio. Deze ratio ligt voor starters in Nederland op 114% en behoort daarmee tot de hoogste van Europa.
http://financieel.infonu.(...)hypotheekschuld.html

De hoogste hypotheekschuld ter wereld

80% van mensen werkt in de zakelijke dienstverlening
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tertiaire_sector

De financiële sector is 10% van de economie

De Nederlandse economie draait voor 65% op consumptie.

Een gasbel die over 30 jaar leeg is.

De hypotheekrenteaftek die aangepast gaat worden
http://www.z24.nl/economi(...)aftrek_in_2010_.html

Een staatsschuld die met 300 miljoen per dag oploopt.

Het is dus een ordinair piramidespel.

Noorwegen, helemaal zo gek nog niet...
pi_76137305
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:47 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

[..]

Maar dit doet niets af aan mijn stelling. Ben nooit zo van de doemscenario's.
pi_76137446
quote:

[..]

Maar je hebt die overwaarde weer gewoon nodig om ook weer een duurder andere woning te kopen.
En de woningen zijn dan wel vreselijk duur. Nog steeds kun je beter een koopwoning hebben dan een huurwoning.
  Moderator maandag 28 december 2009 @ 16:31:09 #262
236264 crew  capricia
pi_76145528
quote:

[..]

Yep.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 28 december 2009 @ 16:37:51 #263
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_76145795
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:47 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

[..]

Nou! Hup! Opdonderen dan naar dat prachtige Noorwegen .
Je lult nu al 3 jaar uit je nek en nog geeneen voorspelling heeft het gehaald in die drie jaar.
pi_76146332
quote:
Op maandag 28 december 2009 16:37 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Je lult nu al 3 jaar uit je nek en nog geeneen voorspelling heeft het gehaald in die drie jaar.
!
pi_76147031
quote:
OZB-waarde, of reële waarde?

Toch wel opvallend dat 75% een groot deel van de mensen graag op het platteland zou willen wonen, en de overheid juist het wonen in een flat in een stad stimuleert.
ja sorry voor de bron, de Telegraaf

[ Bericht 1% gewijzigd door Resistor op 28-12-2009 17:57:36 (Wel de feiten goed hebben) ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_76148253
Platteland lekker duur

Natuurlijke selectie
pi_76149282
quote:
Op maandag 28 december 2009 17:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Platteland lekker duur

Natuurlijke selectie
Mmmm..... met de HRA en de banken nog in leven is spreken van 'natuurlijke selectie' niet helemaal correct, me dunkt.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_76149372
quote:

[..]

Volgens mij is de prijs toch nog aan het dalen? Dus helemaal ongelijk heeft niet.
I'll sing you a lullaby.
pi_76149791
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mmmm..... met de HRA en de banken nog in leven is spreken van 'natuurlijke selectie' niet helemaal correct, me dunkt.
Ach zelfs paupers zoals jij kunnen gebruik maken van de HRA dus ik denk dat het redelijk klopt

Paupers in de stad, coole mensen op het platteland
pi_76150094
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ach zelfs paupers zoals jij kunnen gebruik maken van de HRA dus ik denk dat het redelijk klopt

Paupers in de stad, coole mensen op het platteland
Ik woon op het platteland omdat wonen in de stad te duur is.

Hier kun je tenminste nog een lemen hutje huren voor een prikkie
I'll sing you a lullaby.
  maandag 28 december 2009 @ 19:36:18 #271
pi_76152715
quote:

[..]

Is inhoudelijk reageren te moeilijk voor je? Zelf zeker ook een aflossingsvrij tophypotheekje?

Het internet is overigens prima in Scandinavië.....
pi_76153245
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:36 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Is inhoudelijk reageren te moeilijk voor je? Zelf zeker ook een aflossingsvrij tophypotheekje?

Het internet is overigens prima in Scandinavië.....
Dat komt omdat sommige superpositivo's elke vorm van tegenspraak als een aanval op hun wereldbeeld zien. Zie je hier verzuurde bears?
Scandinavie lijkt mij erg mooi, misschien ga ik er zelfs wel op vakantie dit jaar, of het word toch Ijsland.
I'll sing you a lullaby.
pi_76169529
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zie je hier verzuurde bears?
is de aarde rond?
  dinsdag 29 december 2009 @ 09:07:56 #274
pi_76170040
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 08:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

is de aarde rond?
Is Nederland failliet?
pi_76170591
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:07 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Is Nederland failliet?
Nee.
pi_76188236
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee.
Maar zit wel tot aan zijn nek toe in de schulden

Het ligt eraan hoe je failliet zijn definieert, zolang mensen aan hun verplichtingen kunnen voldoen zijn we niet failliet. Mocht het plots bar en boos worden dan zijn we in no-time failliet, daarom blijft de overheid maar stimuleren. Een riskante situatie lijkt mij want wie gaat al die centjes weer betalen? Toekomstige generaties die al genoeg ellende gaan krijgen met nare zaken die het gevolg van van decennia lang wanbeleid (energie, grondstoffen, vergrijzing om er maar een paar te noemen).
I'll sing you a lullaby.
pi_76188518
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar zit wel tot aan zijn nek toe in de schulden

Het ligt eraan hoe je failliet zijn definieert, zolang mensen aan hun verplichtingen kunnen voldoen zijn we niet failliet. Mocht het plots bar en boos worden dan zijn we in no-time failliet, daarom blijft de overheid maar stimuleren. Een riskante situatie lijkt mij want wie gaat al die centjes weer betalen? Toekomstige generaties die al genoeg ellende gaan krijgen met nare zaken die het gevolg van van decennia lang wanbeleid (energie, grondstoffen, vergrijzing om er maar een paar te noemen).
Nederland voldoet ruim aan de maastrichtnorm. Aangezien de overheid waarschijnlijk geen 15 jaar op rij gaat stimuleren en de economie gedurende die 15 jaar echt wel weer aantrekt, valt het allemaal wel mee.
pi_76188773
Consider the source....
pi_76188814
Hoe is het overigens afgelopen met die voorspelling dat miljoenen mensen op straat zouden komen te staan als werkelozen in Nederland?
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:29:48 #280
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76189308
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe is het overigens afgelopen met die voorspelling dat miljoenen mensen op straat zouden komen te staan als werkelozen in Nederland?
Waar was dat voorspeld??

We zitten nu op 500.000 ??
pi_76189424
Door de kneusjes in deze topic, door het CPB en door Driver, maar die is nu nergens meer te bekennen in deze topic
pi_76190251
Haha ja alle paniek die geschopt werd was ietsjes overdreven .
pi_76190461
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:54 schreef du_ke het volgende:
Haha ja alle paniek die geschopt werd was ietsjes overdreven .
ZZP'ers die thuis zitten te duimendraaien worden niet aangezien voor werkelozen.

Uiteraard probeert de media te doen of er niets aan de hand is, hun reklame inkomsten zijn de laatste tijd ook flink gedaald.
I'll sing you a lullaby.
pi_76190500
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

ZZP'ers die thuis zitten te duimendraaien worden niet aangezien voor werkelozen.
Als ze zich bij het UWV inschrijven wel volgens mij .
quote:
Uiteraard probeert de media te doen of er niets aan de hand is, hun reklame inkomsten zijn de laatste tijd ook flink gedaald.
Ja het is een groot complot
pi_76190947
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als ze zich bij het UWV inschrijven wel volgens mij .
[..]

Ja het is een groot complot
Is het idee van zelfstandig zijn niet dat je zelf je zaken regelt? Hoeveel ZZP'ers gaan werk zoeken via het UWV? Laat staan dat het UWV actief voor je zoekt, heb je wel eens met die lui te maken gehad? Recht op WW hebben ze toch niet dus wat heb je er te zoeken. Wie heeft er cijfers over het aantal ZZP'ers dat flink aan inkomsten heeft moeten inboeten.
I'll sing you a lullaby.
pi_76191192
Jij schijnt er alles van teweten. Dan kan jij vast ook de cijfers voor ons reproduceren
pi_76191336
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:16 schreef du_ke het volgende:
Jij schijnt er alles van teweten. Dan kan jij vast ook de cijfers voor ons reproduceren
Ik denk dat we het beter aan de BD kunnen vragen, die zal dit jaar wel flink wat centjes mislopen
I'll sing you a lullaby.
pi_76192195
Deze lul 'makelaar' vind dat je als consument nu een huis MOET kopen

http://www.zie.nl/video/NVM-Waarom-nu-een-huis-kopen/m1bzs38fqdmf

De prijzen zijn realistischer en de lucht is er uit

Volgens mij is deze kerel binnenkort werkeloos, want hoe wanhopig moet je zijn om zulke leugens te verkondigen
I'll sing you a lullaby.
pi_76193733
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik denk dat we het beter aan de BD kunnen vragen, die zal dit jaar wel flink wat centjes mislopen
Beetje een zwakke repliek
pi_76194895
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:39 schreef xenobinol het volgende:
Deze lul 'makelaar' vind dat je als consument nu een huis MOET kopen

http://www.zie.nl/video/NVM-Waarom-nu-een-huis-kopen/m1bzs38fqdmf

De prijzen zijn realistischer en de lucht is er uit

Volgens mij is deze kerel binnenkort werkeloos, want hoe wanhopig moet je zijn om zulke leugens te verkondigen
Vertel eens over welke leugens hij het heeft en hoe het wel zit. Dus dan moet je een keer voor de verandering niet met geblaat komen maar met een mening, onderbouwing en cijfers

Succes
pi_76205149
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Vertel eens over welke leugens hij het heeft en hoe het wel zit. Dus dan moet je een keer voor de verandering niet met geblaat komen maar met een mening, onderbouwing en cijfers

Succes
Het filmpje was geupload in april 2009, daarna zijn de prijzen gewoon verder gedaald. Do I need to say more
I'll sing you a lullaby.
pi_76205931
Nog een paar mooie wijze woorden van Xeno:
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:51 schreef xenobinol het volgende:
10% er af zou een 'belediging' zijn voor de verkoper
20% er af zou een goed begin zijn voor de koper.
30% er af om de bubble leeg te laten lopen
40% er af omdat het recessie is, mensen weinig te besteden hebben.

50% er af zie ik er nog wel eens van komen, want de baby-boomers gaan allemaal naar Spanje
Op de vraag wanneer die -50% dan plaats gaat vinden heeft hij nog geen antwoord gegeven.

Wel denk hij (en we zijn hier in januari 2009) dat het in de zomer van 2009 'pas echt goed op gang komt'.
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat de daling over een half jaar pas goed op gang begint te komen, dan komen er namelijk een hoop mensen in de problemen i.v.m. hun dubbele lasten.
En in Nederland is inderdaad geen honger, mogelijk wel verlangen naar beter voedsel. Hoeveel mensen met Kwashiorkor symptomen ken jij? Iedereen met een dikke bek en bolle buik zou in mijn ogen een bankdirecteur kunnen zijn
Xeno, wanneer komt die -50% nou eindelijk?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_76207035
quote:
Op woensdag 30 december 2009 00:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het filmpje was geupload in april 2009, daarna zijn de prijzen gewoon verder gedaald. Do I need to say more
Was het 1,2% of 1,3%?
pi_76210267
100 appels, 100 peren. De peren zijn 50% goedkoper geworden, maar de mensen willen appels.

Zijn die nou ook 25% goedkoper geworden?

-edit-
Ik bedoel dus: als er geen details zijn over het soort huizen wat in prijzen is gedaald, en waar dat is, weet je nog niets.

[ Bericht 34% gewijzigd door Resistor op 30-12-2009 08:25:47 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_76213171
quote:
Op woensdag 30 december 2009 00:36 schreef capricia het volgende:
[..]

Op de vraag wanneer die -50% dan plaats gaat vinden heeft hij nog geen antwoord gegeven.

Wel denk hij (en we zijn hier in januari 2009) dat het in de zomer van 2009 'pas echt goed op gang komt'.
[..]

'

Jij houdt ook van kietelen zeg.....Heb ook nog wel een vat olie voor op het voor staan...
pi_76215125
quote:
Op woensdag 30 december 2009 00:36 schreef capricia het volgende:
[..]

[..]

Dat de prijzen nog niet verder gedaald zijn heeft te maken met de 'steun' van banken aan de wanbetalers, de vraag is hoe lang dat nog houdbaar is. Als het woord zich verspreid dat je gewoon in je huisje kan blijven wonen zonder te betalen
Die -50% gaan we nog wel zien, banken gaan de rente verhogen, HRA gaat eruit en de Nederlandse economie gaat barre tijden tegemoet. We zullen enorme bedragen moeten spenderen de komende decennia om onze levenstandaard op niveau te houden en zelfs dat zie ik somber in. Veel mensen leven in de illusie dat de exponentiële groei onbeperkt kan doorgaan, maar onze natuurlijke hulpbronnen raken alleen maar sneller op. Voor het energie vraagstuk is helemaal geen oplossing, er word simpelweg niet genoeg aan gedaan om ons voor te bereiden op de overgang naar extreem minder gebruik van energie. De rekening word vooruit geschoven en de klap zal daardoor alleen maar harder zijn. Ik voorspel dat die -50% zo'n beetje samenvalt met het eind van de wereld op 21 december 2012
I'll sing you a lullaby.
pi_76215162
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:00 schreef dramatiek het volgende:

[..]

'

Jij houdt ook van kietelen zeg.....Heb ook nog wel een vat olie voor op het voor staan...
Das mooi, de fik erin tijdens oud en nieuw, gezellig
I'll sing you a lullaby.
pi_76215238
Nog steeds geen erg sterk verhaal xeno
pi_76215399
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:02 schreef du_ke het volgende:
Nog steeds geen erg sterk verhaal xeno
Dat zeg ik ook altijd als ik mijn horoscoop lees, maar het klopt altijd.. echt..
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 30 december 2009 @ 13:51:39 #300
pi_76219330
Belastingaftrek voor aflossingsvrije hypotheek mogelijk verleden tijd
http://www.volkskrant.nl/(...)gelijk_verleden_tijd

Het belastingvoordeel voor de aflossingsvrije hypotheek ligt onder vuur. De coalitiepartijen PvdA en ChristenUnie noemen afbouw van de belastingaftrek op deze hypotheekvorm ‘een reële eerste stap’ om te bezuinigen.

Zowel bij de PvdA als bij de ChristenUnie gaan stemmen op om de aflossingsvrije hypotheek aan te pakken. Bij deze hypotheekvorm blijft de schuld dertig jaar in stand om de renteaftrek zo hoog mogelijk te houden. ‘De belastingaftrek stimuleert mensen hun schuld hoog te houden’, vindt fractievoorzitter Arie Slob van de ChristenUnie. ‘Het lijkt me heel rechtvaardig om huizenbezitters te vragen hun schuld zo snel mogelijk af te lossen.’ Het is volgens hem ‘het eerste waarnaar we moeten kijken’.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')