abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 december 2009 @ 21:11:07 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75986866
Ga met poppen spelen, ontspoorde tut.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:16:06 #3
268051 Iets-Anders
Eens een keer....
pi_75987111
Go LAURA
  woensdag 23 december 2009 @ 21:16:25 #4
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_75987121
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:11 schreef BasEnAad het volgende:
Ga met poppen spelen, ontspoorde tut.
Onzin, Laura heeft al lang bewezen dat ze veel te slim is om thuis de tina te lezen. Laat dat kind lekker 'r gang gaan. Waarom moeten alle kinderen murw geslagen het keurslijf in ?
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 23 december 2009 @ 21:17:37 #5
136343 BasEnAad
pi_75987175
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:16 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Onzin, Laura heeft al lang bewezen dat ze veel te slim is om thuis de tina te lezen. Laat dat kind lekker 'r gang gaan. Waarom moeten alle kinderen murw geslagen het keurslijf in ?
Het is een puber, die stuur je niet de oceaan op.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:22:35 #6
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_75987432
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:17 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het is een puber, die stuur je niet de oceaan op.
Waarom niet ?? Kan het niet zo zijn dat een individu afwijkt van de kudde en dit soort dingen wel kan ? Dat sommige 'pubers' wel zo zelfstandig en pienter zijn om dit wel te kunnen ??
Nog niet zo heel lang geleden kreeg je op je 14e een geweer en kon je vechten voor het vaderland. Dus als Laura goed kan zeilen en in een begeleid convoy het gaat proberen, waarom niet ?
Overigens moet ze dan ook wel alle gevolgen accepteren, maar dat spreekt voor zich.

Ik denk dat Jeugdzorg haar leven erger kan verpesten dan ze zelf met een zeiltoch kan doen.
pi_75987496
Ik erger me mateloos aan de bemoeienis-roepers in dit topic. Het is niet dat ik Laura een uithuisplaatsing of een ongeluk op zee toewens. Ik kan er werkelijk niet bij dat uitgerekend dit meisje als een soort lichtend voorbeeld van eigenzinnigheid en martelaar van persoonlijke vrijheden naar voren wordt geschoven.

Laten we het eens niet hebben over hoe Bureau Jeugzorg functioneert. Laten we het eens hebben over de holheid van haar droom. Hoe mooi ben je als het behalen van een record belangrijker is dan de ervaring van het alleen de wereld rond reizen an sich?
Ik vind het daarom ook onterecht om te spreken van ongewenste media aandacht aangezien het record duidelijk de hoofdzaak is. Het gaat Laura om de roem van de onderneming.

Na het hele SXM avontuur kan ik niet anders concluderen dat Laura gewoon een normaal pubermeisje is dat toevallig een onalledaagse hobby heeft en een te losse opvoeding.
I'm so boring my clothes want to keep
someone else warm, someone cooler.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:24:24 #8
136343 BasEnAad
pi_75987530
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:22 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Waarom niet ?? Kan het niet zo zijn dat een individu afwijkt van de kudde en dit soort dingen wel kan ? Dat sommige 'pubers' wel zo zelfstandig en pienter zijn om dit wel te kunnen ??
Nog niet zo heel lang geleden kreeg je op je 14e een geweer en kon je vechten voor het vaderland. Dus als Laura goed kan zeilen en in een begeleid convoy het gaat proberen, waarom niet ?
Overigens moet ze dan ook wel alle gevolgen accepteren, maar dat spreekt voor zich.

Ik denk dat Jeugdzorg haar leven erger kan verpesten dan ze zelf met een zeiltoch kan doen.
Nee, want ze een geweer geven, da's een goede zaak!
Waarom zou je in godsnaam het risico nemen? Als ze een paar jaar wacht heeft ze alle ruimte.
pi_75987604
is ze rijk eigenlijk?
  woensdag 23 december 2009 @ 21:26:10 #10
136343 BasEnAad
pi_75987621
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:23 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Ik erger me mateloos aan de bemoeienis-roepers in dit topic. Het is niet dat ik Laura een uithuisplaatsing of een ongeluk op zee toewens. Ik kan er werkelijk niet bij dat uitgerekend dit meisje als een soort lichtend voorbeeld van eigenzinnigheid en martelaar van persoonlijke vrijheden naar voren wordt geschoven.

Laten we het eens niet hebben over hoe Bureau Jeugzorg functioneert. Laten we het eens hebben over de holheid van haar droom. Hoe mooi ben je als het behalen van een record belangrijker is dan de ervaring van het alleen de wereld rond reizen an sich?
Ik vind het daarom ook onterecht om te spreken van ongewenste media aandacht aangezien het record duidelijk de hoofdzaak is. Het gaat Laura om de roem van de onderneming.

Na het hele SXM avontuur kan ik niet anders concluderen dat Laura gewoon een normaal pubermeisje is dat toevallig een onalledaagse hobby heeft.
Je hebt helemaal gelijk. Het gaat haar alleen om het record. Dat is het in mijn ogen die uitzonderingen en risico's niet waard
  woensdag 23 december 2009 @ 21:28:55 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_75987781
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:24 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Nee, want ze een geweer geven, da's een goede zaak!
Waarom zou je in godsnaam het risico nemen? Als ze een paar jaar wacht heeft ze alle ruimte.
Waarom zou je het risico NIET nemen ?? Waarom altijd zo behoudend en alle talenten kapot maken die boven het maaiveld uitkomen ??
  woensdag 23 december 2009 @ 21:31:48 #12
136343 BasEnAad
pi_75987935
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:28 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Waarom zou je het risico NIET nemen ?? Waarom altijd zo behoudend en alle talenten kapot maken die boven het maaiveld uitkomen ??
Omdat het gevaarlijk is en het is helemaal niet duidelijk of ze het aankan. Het is een kind. Het talent wordt niet kapotgemaakt want over een paar jaar kan ze wel weg, op eigen verantwoordelijkheid.
Het gaat er alleen om het record, nou lekker belangrijk hoor.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:35:01 #13
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75988117
quote:

[..]

Er zijn erg veel mensen die al jong goed kunnen zeilen. Het is niet alsof ze Mozart is of zo. Ik kom zelf uit een zeilwereldje en er waren zesjarigen die me met mes tussen de tanden voorbij probeerden te varen.
Een talent is niet hetzelfde als een bijzondere prestatie verrichten. De man die 100 hamburgers in tien minuten at, heeft daar ook geen blijvende carriere mee opgebouwd, slechts een hartvervetting.
Here we are now, entertain us.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:35:56 #14
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_75988164
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:31 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Omdat het gevaarlijk is en het is helemaal niet duidelijk of ze het aankan. Het is een kind. Het talent wordt niet kapotgemaakt want over een paar jaar kan ze wel weg, op eigen verantwoordelijkheid.
Het gaat er alleen om het record, nou lekker belangrijk hoor.
Ach onzin, er is begeleiding op de gevaarlijke stukken en ze is al een par jaar geleden naar engeland gevaren en elke zeiler kan je vertellen dat dat erg moeilijk is omdat het een erg drukke vaarroute is.
pi_75988207

pi_75988224
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:22 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

quote:

[..]

Echt hoor. Neem nooit kinderen jij. Figuren zoals jij zijn de reden waarom we kinderen tegen hun ouders in bescherming moeten nemen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2009 21:38:06 ]
  woensdag 23 december 2009 @ 21:38:37 #17
136343 BasEnAad
pi_75988334
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:35 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Ach onzin, er is begeleiding op de gevaarlijke stukken en ze is al een par jaar geleden naar engeland gevaren en elke zeiler kan je vertellen dat dat erg moeilijk is omdat het een erg drukke vaarroute is.
Het zou wat zijn zeg, als elke puber die zich afzet tegen haar ouders de oceaan over kon varen, of weet ik wat voor idiote ideeën heeft.
D'r moeder wil het al niet eens hebben dat ze gaat.
pi_75988397
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:38 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het zou wat zijn zeg, als elke puber die zich afzet tegen haar ouders de oceaan over kon varen, of weet ik wat voor idiote ideeën heeft.
D'r moeder wil het al niet eens hebben dat ze gaat.
En terecht. Dat kind moet wat verstand in dr geslagen gekregen krijgen denk. En dan al die 'vrijheidroepers', belachelijk zeg. Laat haar lekker een paar jaar wachten, daar houdt ze, behalve wat meer verstand en wijsheid aan, niks aan over.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2009 21:40:43 ]
  woensdag 23 december 2009 @ 21:41:54 #19
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_75988516
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Echt hoor. Neem nooit kinderen jij. Figuren zoals jij zijn de reden waarom we kinderen tegen hun ouders in bescherming moeten nemen.
Helaas, ik heb al kinderen En die zal ik inderdaad ook helpen om hun dromen te vervullen en als ik denk dat ze er toe in staat zijn dan zal ik het ze laten doen ook. Ik ken ze immers beter dan jeugdzorg of wie dan ook.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:44:10 #20
268051 Iets-Anders
Eens een keer....
pi_75988628
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:35 schreef voyeur het volgende:

[..]

Er zijn erg veel mensen die al jong goed kunnen zeilen. Het is niet alsof ze Mozart is of zo. Ik kom zelf uit een zeilwereldje en er waren zesjarigen die me met mes tussen de tanden voorbij probeerden te varen.
Een talent is niet hetzelfde als een bijzondere prestatie verrichten. De man die 100 hamburgers in tien minuten at, heeft daar ook geen blijvende carriere mee opgebouwd, slechts een hartvervetting.
En dat weet jij???

Want jij hebt haar al zien zeilen als zeilexpert?

Ik vind je wel heel erg stellig...hoe weet jij nou dat zij geen Mozart is?
pi_75988630
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:41 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Helaas, ik heb al kinderen En die zal ik inderdaad ook helpen om hun dromen te vervullen en als ik denk dat ze er toe in staat zijn dan zal ik het ze laten doen ook. Ik ken ze immers beter dan jeugdzorg of wie dan ook.
Prima, stuur jij je kids maar in een zeilboot de wereld over omdat je zonodig een record wil halen.
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:44 schreef Iets-Anders het volgende:

[..]

En dat weet jij???

Hoe weet jij zo goed dat ze dat wel is?
Daarnaast, waarom zou ze niet gewoon een paar jaar wachten. O ja, ik weet het al. Dan kan ze niet in het Guiness Book of World Records komen. Want daar draait het allemaal om. Niet om het zeilen an sich; het record moet gehaald worden.

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2009 21:45:22 ]
  woensdag 23 december 2009 @ 21:49:27 #22
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75988897
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:44 schreef Iets-Anders het volgende:

[..]

En dat weet jij???

Wie heeft ze prachtige composities gemaakt; daar weet ik inderdaad niets van. Tot nu toe is ze in de pers omdat ze goed kan zeilen en als gezegd zijn er in Nederland heel veel kinderen die dat goed kunnen.
Here we are now, entertain us.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:57:48 #23
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_75989358
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:26 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Het gaat haar alleen om het record. Dat is het in mijn ogen die uitzonderingen en risico's niet waard
Ik snap niet dat je in jouw signature al die pro-privacy links hebt, terwijl je niets roept over de inbreuk van de overheid / jeugdzorg in het leven van dit meisje.

Even buiten beschouwing gelaten of zij wel of niet geschikt is om een dergelijk avontuur te ondernemen (subjectief) is het ronduit eng dat de overheid de autonomie van haar burgers niet erkent.

Iemand in zo'n situatie begeleiden en voorzien van informatie en wijzen op de gevaren is prima, maar (bureaucratisch) ingrijpen tegen iemands wil, wanneer er geen sprake is van mogelijke schade aan anderen, is belachelijk en emotionele verkrachting.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_75989674
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:57 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je in jouw signature al die pro-privacy links hebt, terwijl je niets roept over de inbreuk van de overheid / jeugdzorg in het leven van dit meisje.

Even buiten beschouwing gelaten of zij wel of niet geschikt is om een dergelijk avontuur te ondernemen (subjectief) is het ronduit eng dat de overheid de autonomie van haar burgers niet erkent.

Iemand in zo'n situatie begeleiden en voorzien van informatie en wijzen op de gevaren is prima, maar (bureaucratisch) ingrijpen tegen iemands wil, wanneer er geen sprake is van mogelijke schade aan anderen, is belachelijk en emotionele verkrachting.
Zullen we dan maar iedere puber 2 jaar vrij geven die iets anders willen doen dan school?
pi_75989915
Die muts kost de autoriteiten een aardige cent...Als je op een brug gaat zitten en eraf gehaald wordt zeuren mensen dat je de brandweer achteraf moet vergoeden. Die zeildoos moet er ook maar eens mee ophouden. Vraag me af of ze de vliegreis terug zelf heeft moeten betalen. Lijkt me niet
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')