Ik ben helemaal niet gewelddadig, maar als een buschauffeur echt een kind van drie de bus uitzet nog voordat hij moeder veilig op de stoep heeft staan, zou ik:quote:Op zaterdag 26 december 2009 08:30 schreef deedeetee het volgende:
Niet te geloven dat er mensen zijn die geweldadig worden als hun kind door iemand anders bij de arm word gepakt
En dit soort mensen voed ( nou ja opvoeden ? ) dan kinderen op tot .......... net zulke agressieve aso's als zij zelf zijn.
Je hebt gewoon je handen thuis te houden. Je raakt mij noch mijn kind aan tot ik zeg dat het mag.quote:Op zaterdag 26 december 2009 08:30 schreef deedeetee het volgende:
Niet te geloven dat er mensen zijn die geweldadig worden als hun kind door iemand anders bij de arm word gepakt
En dit soort mensen voed ( nou ja opvoeden ? ) dan kinderen op tot .......... net zulke agressieve aso's als zij zelf zijn.
Als jij zorgt dat je kind niet de hele tijd aan het krijsen is dan is er ook geen reden tot aanraking hequote:Op zaterdag 26 december 2009 08:42 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je hebt gewoon je handen thuis te houden. Je raakt mij noch mijn kind aan tot ik zeg dat het mag.
Daar is niets asociaals aan. Dat is alleszins redelijk zolang ik dat zelf ook (niet) doe.
Uiteraard hangt e.e.a. ook geheel af van de situatie (als ik er niet ben en m'n kind misdraagt zich dan wordt het al iets anders, al blijft voorzichtigheid geboden dunkt me!) maar meneer de buschauffeur staat niet op de lijst van aanrakers.
Het feit dat je maar meteen het labeltje aso erbij haalt zegt erg veel over je karakter. Moeilijk is dat he? Mensen die gewoon iets heel anders vinden dan jij?
Oh, laat me raden: door het op te voeden zeker?quote:Op zaterdag 26 december 2009 09:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als jij zorgt dat je kind niet de hele tijd aan het krijsen is dan is er ook geen reden tot aanraking he
Ik zat ooit in de trein bij een vrouw met 3 kinderen, die non stop aan het schreeuwen en tegen de stoelen aan het schoppen waren. Wat deed zij? Ze zet haar mp3speler wat harder en zegt er niks van. Sindsdien heb ik een hekel aan kleine schreeuwende kinderen en jonge moedersquote:Op zaterdag 26 december 2009 09:14 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Oh, laat me raden: door het op te voeden zeker?
Als jij me de aan/uit knop even aanwijst dan.
Ik noem mensen die anderen door de bus heen willen trappen aso's. Moelijk hé om te begrijpen dat niet iedereen grof geweld -zonder échte aanleiding - goedkeurt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 08:42 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je hebt gewoon je handen thuis te houden. Je raakt mij noch mijn kind aan tot ik zeg dat het mag.
Daar is niets asociaals aan. Dat is alleszins redelijk zolang ik dat zelf ook (niet) doe.
Uiteraard hangt e.e.a. ook geheel af van de situatie (als ik er niet ben en m'n kind misdraagt zich dan wordt het al iets anders, al blijft voorzichtigheid geboden dunkt me!) maar meneer de buschauffeur staat niet op de lijst van aanrakers.
Het feit dat je maar meteen het labeltje aso erbij haalt zegt erg veel over je karakter. Moeilijk is dat he? Mensen die gewoon iets heel anders vinden dan jij?
En sommige kinderen kunnen daar niets aan doen, en de moeder dan ook niet.quote:Op zaterdag 26 december 2009 09:25 schreef Huppelmuts het volgende:
sommige kinderen krijsen ook echt heel erg in een bus,
Dan moet hij asomalloten met hun mobieltje er ook uitgooien.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja wel ,
Hinderlijk geluid maken waar een andere last van heeft mag niet ..
Waar staat dat?quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:24 schreef Gia het volgende:
[..]
En sommige kinderen kunnen daar niets aan doen, en de moeder dan ook niet.
Deze moeder heeft getracht het enige juiste te doen om het kind te kalmeren, maar het lukte niet.
Waar staat dat ie dat niet doet?quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:29 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Dan moet hij asomalloten met hun mobieltje er ook uitgooien.
Het verbaast me dat men er wel over valt dat de buschauffeur het kind bij de arm pakte maar niets te zeggen heeft over de manier waarop de moeder het kind aanpakte.quote:Vanaf het station in Almere stad tot aan de Bloemenbuurt zat het kind oorverdovend te krijsen, schreeuwen en schoppen tegen alles aan. Moeder heeft er geen enkele keer iets van gezegd, nam het kind een paar keer op schoot en hield het in de houtgreep, waarop het kind nog zei: mama je doet me pijn. Tot 2x toe glipte het kind van moeders schoot na een worsteling en viel daarbij in de buggyruimte. Moeder hield het kind ook tegen het raam gedrukt om het te kalmeren, ook dat lukte niet. Het kind schopte tegen alle panelen aan, waarna moeder het kind weer op schoot nam, en het kind keihard tegen het raam begon te schoppen. De moeder had het kind totaal niet onder controle, en ik (en medepassagiers, dat kon ik aan hun gezichten zien) zat me gek te ergeren.
En zulke mensen mogen gewoon ouder wordenquote:Op zaterdag 26 december 2009 13:53 schreef deedeetee het volgende:
Optreden van de moeder was idd niet erg goed te noemen.
[..]
Het verbaast me dat men er wel over valt dat de buschauffeur het kind bij de arm pakte maar niets te zeggen heeft over de manier waarop de moeder het kind aanpakte.
Je kind tegen het raam aandrukkenHet in een rijdende bus laten rondlopen zodat het in de buggyruimte valt ?
![]()
Sterker nog, het is het advies dat door de consultatiebureaus aan ouders gegeven wordt om een kind dat helemaal over zijn toeren is onder controle te krijgen, voor als je je in een omgeving bevindt waarin je dat kind niet kan isoleren van verdere overprikkeling van de zintuigen .. in de houdgreep nemen, klemzetten, en dan tegelijkertijd wiegen, liefst zonder geluid te maken ..quote:Op zaterdag 26 december 2009 14:27 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
En zulke mensen mogen gewoon ouder worden
Ja, ik heb ook wel eens een klacht van een buurman gehad dat mijn dochter van drie maanden (´heel laat nog´) huilde. Ik heb hem ook gevraagd of hij wist waar de batterijen zaten.quote:Op zaterdag 26 december 2009 09:14 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Oh, laat me raden: door het op te voeden zeker?
Als jij me de aan/uit knop even aanwijst dan.
En dan heb je ook nog van die slimmerikken die denken dat dat 'vreemde ogen dwingen' altijd werkt, dat ieder kind altijd stil te krijgen is .. ouders die de nacht door schuifelen met een huilend kind op de arm, je kindje op de achterbank en rondjes blijven rijden want zodra je stil staat begint ie weer, ze zijn vast allemaal gek, als ze hun kind nou goed hadden opgevoed hadden ze vast rustig kunnen slapenquote:Op zondag 27 december 2009 01:08 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook wel eens een klacht van een buurman gehad dat mijn dochter van drie maanden (´heel laat nog´) huilde. Ik heb hem ook gevraagd of hij wist waar de batterijen zaten.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alleen heeft betrokkene mazzel dat hij mij niet in de bus had zitten, zelfs als toeschouwer had ik hem het hele gangpad doorgetrapt.
-edit- nutteloosquote:Op zaterdag 26 december 2009 11:24 schreef Gia het volgende:
En sommige kinderen kunnen daar niets aan doen, en de moeder dan ook niet.
Deze moeder heeft getracht het enige juiste te doen om het kind te kalmeren, maar het lukte niet.
Je gaat met vrieskou geen moeder en jong kind uit de bus zetten. Ik vind het dus terecht dat die chauffeur op het matje moest komen.
Whehequote:Op zondag 27 december 2009 20:32 schreef RAVW het volgende:
Hier nog zo iets ...
http://www.nu.nl/achterkl(...)iegtuig-gehaald.html
En weer een stel kinderen die lawaai maakte en door de gangpaden liepen ..
Dat is het verschil: jij verzocht, deze chauffeur gebruikte meteen zijn handjes in plaats van zijn stem.quote:Op zondag 27 december 2009 09:35 schreef thingamajig het volgende:
Tijdens mijn studie werkte ik in een winkel, ook daar heb ik wel eens een moeder met een ontzettend hard krijsend kutkind dringend verzocht de winkel te verlaten... wat ze gelukkig ook deed, want ze begreep het wel.
Aannamequote:Op zondag 27 december 2009 23:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat is het verschil: jij verzocht, deze chauffeur gebruikte meteen zijn handjes in plaats van zijn stem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |