Dat doen ze toch echt zelf hoor.quote:Duidelijk is dat deze PVV-groep de grootste groep is die de integratie vertraagt...
En dat gebeurt exact hetzelde andersom. Niemand hier in Nederland doet iets zelf, het is altijd de ander.quote:en tegelijk zijn die aanhangers het meest luidruchtig in de schuld bij de vijanden leggen.
Ik heb een taalkundige achtergrond en je hebt volkomen gelijk. De eerste taalverwerving moet op moedertaalniveau plaatsvinden in om het even welke taal. Dan is het fundament in de taalcentra in de hersenen gelegd als het ware en zal de verwerving van een tweede taal heel makkelijk gaan (mits er voldoende blootstelling en stimulans is).quote:Op donderdag 24 december 2009 12:54 schreef Iblis het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dit gaat inderdaad gaat helpen. Uit onderzoek blijkt volgens mij ook dat ‘blootstelling aan taal’ heel belangrijk is. Dus bijvoorbeeld voorlezen. En dat, ook al spreken de ouders dan een andere taal, dat als het kind die taal gewoon goed meekrijgt, en naar de peuterschool gaat, dan ook wel de landstaal oppikt.
Dit terwijl de ouders zelf zich in die landstaal allicht zeer moeilijk redden kunnen.
Dan kun je zo’n ouder wel op cursus stoppen, maar als die geen zin heeft in leren, dan wordt het geen succes. En als die ouder geen boek meer voorleest, dan ook niet.
Het is natuurlijk erbarmelijk dat er kinderen op de kleuterschool komen die de simpelste commando’s niet begrijpen, maar ik denk dat er minstens zoveel te winnen valt in het stimuleren het opvoeden van kinderen ‘met taal’, en dan niet eens per se het Nederlands.
Iemand van 40, mogelijk praktisch analfabeet, met een beperkte literaire achtergrond zal dat toch nooit goed leren. Liever dan dat je ze stimuleert in wat ze nog wel kunnen, of peuterschool aanmoedigt, waar er wel voorgelezen wordt.
Ergens in de late prehistorie zat ik op een school in een afbraakbuurt in de Randstad, waar de dichtgetimmerde huizen bewoond werden door Turken, die toen net vrouw & kinderen lieten overkomen naar Nederland. Gewoonlijk sprak niemand in zo'n gezin enig Nederlands, de vader beheerste een woord of tien.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:31 schreef Kees22 het volgende:
Ik heb het verhaal al vaker verteld van die school in Utrecht, die in de brugklas Turks wilde gaan geven.
Helaas niet, nee. Het zou - gezien de erbarmelijke kennis van de normale Nederlandse taal en dito spelling van het overgrote deel van de jongeren - in veel gevallen toch uitermate nuttig kunnen zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gelijkheidsbeginsel, kan niet.
Maar ze zullen heus jou of sigme niet verplichten Nederlandse les te nemen, omdat je de ene na de andere schrijffout maakt op Fok!.
zoals in de jaren 20 en 30quote:Op woensdag 23 december 2009 20:15 schreef Chriz2k het volgende:
Tof man, de volgende stap is dat we met z'n allen verplicht naar heropvoedingskampen worden gestuurd om de liefde voor onze regering aan te wakkeren.
Gezien de erbarmelijk kennis van rechten en plichten van burgers en overheid zou je welhaast kunnen stellen dat het volk inderdaad heropvoeding verdient. De vraag is wat ermee bereikt wordt.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Helaas niet, nee. Het zou - gezien de erbarmelijke kennis van de normale Nederlandse taal en dito spelling van het overgrote deel van de jongeren - in veel gevallen toch uitermate nuttig kunnen zijn.
Nederland is xenofoob geworden sinds PIm,Volkert, Theo, Osama en nog meer betweters.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:44 schreef sigme het volgende:
Maar goed, vergis je niet in de reikwijdte van dit voorstel. Het plan is alle Nederlanders leerplicht op te leggen, zonder dat er gedefinieerde problemen bij hoeven te horen. Je hoeft niet werkloos te zijn, je hoeft geen aanspraak te maken op een regeling, je hoeft je alleen maar aan de wet te houden en je kinderen aan te melden bij de burgelijke stand. En uiteindelijk zal het ook de vraag zijn of zo'n eis alleen aan ouders gesteld kan worden. Tenslotte moet iedereen levenslang leren.
Bron reformatorisch dagbladquote:DEN HAAG – Minister Van der Laan overweegt een leeftijds-onafhankelijke leerplicht in te voeren.
Iedere Nederlander moet dan, ongeacht leeftijd en afkomst, aan een minimumopleidings-niveau voldoen. De bewindsman voor Integratie schreef dat dinsdag in een brief aan de Kamer.
Oh, *pfiew*, als maar weinigen geslachtofferd gaan worden, waaronder ik niet, nou, dan hoef ik me d'r inderdaad niet druk om te maken.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:42 schreef Bluesdude het volgende:
Maar je ziet het een tikkeltje te somber in... zeker zal de Kamer de bijhorende problemen definiëren en duidelijke criteria in de wet zetten wie het slachtoffer moet zijn... en dat zullen weinig Nederlanders zijn.
Weinig zgn 'autochtonen' en veel meer zgn. 'allochtonen' .quote:Op donderdag 24 december 2009 20:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, *pfiew*, als maar weinigen geslachtofferd gaan worden, waaronder ik niet, nou, dan hoef ik me d'r inderdaad niet druk om te maken.
Dat lucht op!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |