Je weet toch wel wat je eigen mening is ?quote:Op maandag 28 december 2009 16:45 schreef Ann1986 het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik ben niet alwetend.
Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat ik geen bal van zelfvergeving snap.quote:Op maandag 28 december 2009 16:43 schreef Ann1986 het volgende:
je snapt geen bal van zelvergeving, maar je schreef dat wsch om ermee te lachen he dus wat maakt het jou uit.
quote:Op maandag 28 december 2009 16:46 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben dat ik geen bal van zelfvergeving snap.
Wil jij het me uitleggen, Ann1986?
quote:Op maandag 28 december 2009 16:42 schreef Ann1986 het volgende:
[..]
Je word niet gedeprogrammeerd door ideen van hun hunzelf
Ja ze hebben die ideen gedeeld ja, zoals dat gebeurd he overal ter wereld. Hoe anders vang je dingen op? Out of nowhere?
Kdenk het ni.
Maar je moet die ideen dus wel zelf zien he, niet zomaar aannemen. En dan zijn die ideen geen ideen als ze gewoon waar zijn en als dit gewoon zo is. Je moet objectief blijven.
En dat is dat ik het niet weet.quote:Op maandag 28 december 2009 16:46 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je weet toch wel wat je eigen mening is ?
Het gaat er niet om of je het weet. Het gaat erom of jij denkt dat Korton inderdaad met aliens channelt.quote:Op maandag 28 december 2009 18:27 schreef Ann1986 het volgende:
En dat is dat ik het niet weet.
Hoe kan ik nu weten of hij echt aliens channelet of niet?
Ik luister naar wat hij ZEGT. En daar kan je weinig mee, behalve dan jezelf slaaf maken van geloof. bvb mensen die hem blindelings gaan geloven.
Zij zegt wat ik ook een beetje zo denk.quote:Op maandag 28 december 2009 16:18 schreef Bastard het volgende:
Ik moet dat vanavond toch eens met geluid aan gaan kijken
Leuke filosofie, maar niet erg praktijk gericht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 08:26 schreef Bastard het volgende:
Wat maakt het uit wie of wat de boodschapper is, het draait om de boodschap. En als je je daarin kan vinden, als je daarvan kan denken nou dat klinkt aannemelijk, dan maakt het niet uit wie het vertelt, de paus, koningen, krantenjongen, man die zegt het van een alien gehoord te hebben.
Dat is juist de valkuil. Omdat je vanuit geconditioneerde ogen gaat kijken naar of iemand betrouwbaar is of niet. Ik vertrouw niemand zomaar, zoiets is gevaarlijk en dan laat je je leiden door geloof.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:57 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Leuke filosofie, maar niet erg praktijk gericht.
De boodschapper speelt namelijk wel degelijk een rol, al is het alleen maar voor de aannemelijkheid van de boodschap.
Als een zwerver op de hoek van de straat tegen me zegt dat de Aliens er aan komen zal ik dat veel minder snel aannemen dan wanneer een hoge NASA pief dat zegt. Zelfde boodschap andere boodschapper.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:36 schreef Ann1986 het volgende:
[..]
Dat is juist de valkuil. Omdat je vanuit geconditioneerde ogen gaat kijken naar of iemand betrouwbaar is of niet. Ik vertrouw niemand zomaar, zoiets is gevaarlijk en dan laat je je leiden door geloof.
<lang verhaal>
Dus zie voor jezelf en ga niemand zomaar gaan vertrouwen.
zo is het maar netquote:Op dinsdag 29 december 2009 14:36 schreef Ann1986 het volgende:
[..]
Dat is juist de valkuil. Omdat je vanuit geconditioneerde ogen gaat kijken naar of iemand betrouwbaar is of niet. Ik vertrouw niemand zomaar, zoiets is gevaarlijk en dan laat je je leiden door geloof.
Iemand die slecht doet kan nog steeds dingen zeggen die waar zijn bvb, en juist zijn. Het gaat erom dat je die boodschap begrijpt en dat die boodschap ook objectief waar is. Je gaat daarom niet die persoon volgen ofzo, hij / zij zei gewoon iets wat klopt. No matter wie het is.
Daarom dat we zeggen: het gaat om zelf-realisatie, het zelf begrijpen. Luister naar mensen, hoe gestoord ze jou ook mogen lijken. Dat wil niet zeggen dat je moet aannemen wat ze zeggen. Luister onconditioneel, zie voor jezelf. En kijk even hoe je zelf bent geprogrammeerd in je eigen cultuur met zijn eigen regeltjes en moraal en bepaalde "waarheden".
We limiteren ons zo erg en houden vast aan wat ons is aangeleerd, en dat is waarom er nooit echt iets veranderd en waarom dezelfde shit steeds opnieuw gebeurd. Mensen laten zich controleren en leiden door hoe ze zijn opgevoed. Je word aangeleerd te volgen, te doen hoe je bent opgevoed en dat word een automatisme. Zelf-realisatie enzo daar word nog bijna geen aandacht aan besteed. Ook de meerderheid van onze scholen zijn gericht om de kinderen slaafjes van het systeem te maken, en vooral veel kennis te vergaren. Maar daar stopt het dan.
Als een zwerver op de hoek van de straat zegt dat aliens eraan komen dan zeg ik: ja en dan? wat zou dat uitmaken? zijn de aliens nu hier op dit moment? Nee. Is het praktisch wat je zegt en waar draagt zo een geloof aan bij?
Moesten die aliens daadwerkelijk landen en communiceren zou het een andere zaak zijn.
Ook word ons aangeleerd dat overheids figuren meer te betrouwen zijn dan anderen. het zijn ook maar mensen hoor. En velen ervan met geheime agenda's.
Dus zie voor jezelf en ga niemand zomaar gaan vertrouwen.
Okee, je wil er dus gewoon geen uitspraken over doen.quote:Op maandag 28 december 2009 18:27 schreef Ann1986 het volgende:
[..]
En dat is dat ik het niet weet.
Hoe kan ik nu weten of hij echt aliens channelet of niet?
Ik luister naar wat hij ZEGT. En daar kan je weinig mee, behalve dan jezelf slaaf maken van geloof. bvb mensen die hem blindelings gaan geloven.
Jouw boodschap raakte mijn gevoelige snaar en daar gaat het om!quote:Op woensdag 30 december 2009 10:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Okee, je wil er dus gewoon geen uitspraken over doen.
Tja, mensen die denken dat Korton ook wel echt zou kunnen zijn neem ik eerlijk gezegd niet erg serieus.
Ik denk persoonlijk dat je dat enkel zegt omdat "Nee, hij is zo gek als een deur" natuurlijk de deur open zou zetten naar "Maar wat is dan het verschil tussen Korton en Sunette ?".
En dat hele "het gaat om de boodschap!" vind ik echt nergens over gaan; er is niks makkelijkers dan om te doen alsof je met een alien praat en even een lulverhaal met een boodschap op te hangen.
Dat het een positieve boodschap zou zijn doet niks af aan het feit dat het een lulverhaal is.
Hoe veel is een positieve boodschap waard als elke lamlul er zo eentje uit zijn mouw kan schudden ?
Hier, komt ie :
"Ksssssschchchc..... Hier spreekt Arraki uit de 6e dimensie. Mensen gaan niet goed met elkaar om, het is de hoogste tijd dat ze beter gaan samenwerken en elkaar gaan helpen in plaats van doodmaken. Oh, en er moet meer Coca-cola gedronken worden !".
Preciesquote:Op woensdag 30 december 2009 11:03 schreef Flammie het volgende:
[..]
Jouw boodschap raakte mijn gevoelige snaar en daar gaat het om!
ok, dan haal ik hem wegquote:Op woensdag 30 december 2009 11:18 schreef _Led_ het volgende:
Erg goed filmpje ja, alleen zie ik de direkte aanleiding om 'm hier te posten niet echt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |