abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 december 2009 @ 15:56:58 #181
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75973765
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit gaat over normale zaken, die geregeld moeten zijn, voordat je aan een dergelijke onderneming begint.

Het is onzin dat JZ dit zou moeten regelen, pa doet die moeite maar mooi zelf en zo niet, dan vaart ze niet. Simpel zat.

Want moeder moet het er ook nog mee eens zijn.

Wat zal het volgende topic hierover zijn: Zeilmeisje laat zich scheiden van haar moeder?
Ik denk eerder: vader tracht moeder uit de ouderlijke macht te ontzetten.
Here we are now, entertain us.
pi_75973777
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:55 schreef Iblis het volgende:
En daar mogen best – concrete – voorwaarden aan gegeven worden, dat is het punt ook niet, maar het ijkpunt moet niet een gemiddelde zijn.
Is dat het ijkpunt dat de rechters nemen?
  woensdag 23 december 2009 @ 15:58:05 #183
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75973806
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:55 schreef Iblis het volgende:

[..]

Natuurlijk zal het een precedent scheppen. Hugo de Groot ging op z’n 11e naar de universiteit. Daar heb je al een precedent. Punt is dat men zulke zaken individueel bekijkt en niet denkt: dit wijkt af, dus moeten we proberen het normaal te krijgen.

Er zijn tal van initiatieven om mensen die talent tonen in het een of ander te helpen, vooruit te helpen, te stimuleren. En dat kan m.i. in zo’n geval ook. En dan moet je zo iemand niet per se helpen met het idee ‘we moeten van dit abnormale iets normaals maken’, maar we moeten dit abnormale in goede banen leiden.

En daar mogen best – concrete – voorwaarden aan gegeven worden, dat is het punt ook niet, maar het ijkpunt moet niet een gemiddelde zijn.
Je zit in een repeteer loop. Het ijkpunt was niet een gemiddelde. De rechtbank deed zijn uiterste best om haar te faciliteren.
Here we are now, entertain us.
pi_75973852
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Dat dacht ik toch!
Jij moet je beter voorbereiden voordat je gaat nadenken.
quote:
Dat kan zeker ook andere/meerdere oorzaken hebben.
Klopt. Wat vind jij een logische? Of wil je alleen maar aantonen dat het geen feit is: bij deze, dat klopt.
quote:
Maar overtraden die wetten omdat ze vonden dat ze zo anders waren dat ze automatisch boven alle regelgeving stonden?
Ik had Afrikaantje moeten zeggen, want dan had ik het kunnen gooien op liegen over leeftijd.

Maar goed, wetten zijn niet zaligmakend.
quote:
oh?
Het stond erbij, maar goed. Het gebeurt inderdaad niet aan de lopende band en al helemaal niet in de VS met 14 jarigen... Bepaald niet misselijk die straffen daar voor flikvlooien met 14 jarigen, zelfs als het gewenst was.
quote:
Stoer! Maar ik geloof niet dat ik dat beweerd heb.
Nou, eigenlijk wel... (Laura zou ook begeleiding krijgen overigens) en wat er stoer aan is ontgaat mij. Misschien dat jij dat vindt, maar ik vind het vooral relevant. Ik had ook kunnen zeggen dat ik stewardessen ken, maar dat is zo irrelevant als het om modellen gaat...
quote:
Die zaak is gewoon beoordeeld door de rechter.
Ik twijfel meer aan de wet in dezen, dan aan de rechter.
quote:
Ik niet.
Dat had ik al begrepen.
quote:
Tegenstelling?
Ik beweerde niet het tegendeel, dus jouw klacht is onterecht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_75973889
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Het stond toch allemaal al heel duidelijk in de uitspraak en in de toelichting op de uitspraak. Dus, BS.
In die uitspraak stond niet dat ze niet uit mocht zeilen, in die uitspraak stond ook niet wat precies begrepen wordt onder 'meer ervaring met solozeilen op doen'.. ik heb het al vaker dan eens gezegd, als je aan de ene kant de boot aan de ketting legt en op die manier het opdoen van 'meer ervaring' vrijwel onmogelijk maakt, en aan de andere kant geen duidelijke omschrijving wenst te geven wat 'meer' nou wel precies is, hoeveel meer, dat zoek je zelf maar uit, wat vertel je dan in feite? Dat je al het mogelijke zal doen om haar te belemmeren bij het bereiken van haar doelen ..
pleased to meet you
  woensdag 23 december 2009 @ 16:00:08 #186
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75973894
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:58 schreef voyeur het volgende:

[..]

Je zit in een repeteer loop. Het ijkpunt was niet een gemiddelde. De rechtbank deed zijn uiterste best om haar te faciliteren.
Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat onderwijl Jeugdzorg heel andere ijkpunten heeft.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_75973931
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:49 schreef gelly het volgende:

Waarom het 1 wel en het ander niet ?
Waarom indeed.

Lekker laten gaan denk ik dan. Als het alternatief een jaar lang Playstation is, dan wordt het wat anders.

Ik denk niet dat de aanmeldingslijst heel lang gaat worden als je echt een bijzondere reis wil ondernemen. En zo ja: wie weet is het nog goed voor de ontwikkeling ook.
  woensdag 23 december 2009 @ 16:01:20 #188
3542 Gia
User under construction
pi_75973945
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:59 schreef moussie het volgende:

[..]

In die uitspraak stond niet dat ze niet uit mocht zeilen, in die uitspraak stond ook niet wat precies begrepen wordt onder 'meer ervaring met solozeilen op doen'.. ik heb het al vaker dan eens gezegd, als je aan de ene kant de boot aan de ketting legt en op die manier het opdoen van 'meer ervaring' vrijwel onmogelijk maakt, en aan de andere kant geen duidelijke omschrijving wenst te geven wat 'meer' nou wel precies is, hoeveel meer, dat zoek je zelf maar uit, wat vertel je dan in feite? Dat je al het mogelijke zal doen om haar te belemmeren bij het bereiken van haar doelen ..
Nog maar een keer, uit de toelichting op het vonnis van oktober:
quote:
Op de zitting eerder deze week heeft Laura aangegeven op zijn vroegst in april/mei 2010 te willen vertrekken. Hoewel Laura goed kan zeilen, heeft ze onder andere nog geen ervaring met ‘slaapmanagement’een zeezeiler kan ’s nachts niet doorslapen, maar moet regelmatig wakker worden om te kijken of alles in orde is), heeft ze geen EHBO-cursus gedaan en is het veiligheidsplan nog niet op orde. Laura wil de komende periode gebruiken om dit voor elkaar te krijgen. Daarnaast zijn er plannen om Laura tijdens de hele tocht te laten begeleiden door een ervaren zeezeiler op een tweede boot. Die plannen zijn volgens de rechtbank echter nog te weinig concreet en uitgewerkt.

Laura geeft zelf aan op zijn vroegst in april/mei te willen vertrekken.
En daarnaast moeten nog een aantal zaken geregeld worden.

Ik zie geen enkel verschil met de verwachte uitspraak van nu. Ik neem aan dat de 'onder toezicht stelling' gehandhaafd blijft en dat de rechter zal beslissen of ze over een maand of 4 - 5 mag vertrekken.

In die uitspraak stond dus nergens dat ze 'vaag' meer zeilervaring op moest doen, maar dat ze niet mocht zeilen. Er stond duidelijk omschreven wat wel en wat niet gedaan moest worden.
pi_75973988
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:58 schreef voyeur het volgende:

[..]

Wat BJ dan opgepakt heeft op een manier die meer op het tegendeel leek, zie mijn vorige post over het vaag houden van voorwaarden die niet letterlijk omschreven waren, het uitvaren te verbieden ed
pleased to meet you
pi_75974028
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:51 schreef Gia het volgende:

Dit gaat over normale zaken, die geregeld moeten zijn, voordat je aan een dergelijke onderneming begint.

Het is onzin dat JZ dit zou moeten regelen, pa doet die moeite maar mooi zelf en zo niet, dan vaart ze niet. Simpel zat.
Lekker star van je.

Nogmaals: ik dacht dat JZ ooit was ingesteld om te helpen. Als je haar op het rechte pad kan houden door een simpel telefoontje dan doe je dat.

Maar misschien ligt het aan mij... dat ik servicegericht denk. Wat slecht van me!
quote:
Want moeder moet het er ook nog mee eens zijn.
Wat? EHBO cursus volgen? Dat lijkt mij niet hoor.
quote:
Wat zal het volgende topic hierover zijn: Zeilmeisje laat zich scheiden van haar moeder?
Je hoeft niet te klikken op het onderwerp.
  woensdag 23 december 2009 @ 16:04:45 #191
3542 Gia
User under construction
pi_75974079
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:03 schreef DS4 het volgende:

Wat? EHBO cursus volgen? Dat lijkt mij niet hoor.
Nee, uitvaren zonder EHBO diploma.
pi_75974107
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:55 schreef voyeur het volgende:

Het vorige vonnis was ook ja, mits.
Nou niet doen alsof dat een heel zwart-wit verhaal is.

Alleen al de toelichting, de aandacht van de rechter, kan het verschil maken. Hoe zeer ik het recht ook hoog heb zitten, het is nooit de gehele oplossing.
pi_75974236
quote:
'Laura wilde zeilboot kopen op Sint Maarten'
Uitgegeven: 23 december 2009 15:44
Laatst gewijzigd: 23 december 2009 16:00

UTRECHT - Laura Dekker wilde op Sint Maarten een zeilboot kopen om daarmee te gaan zeilen. Dat meldde haar advocaat Peter de Lange woensdagmiddag, nadat ze was verhoord door de rechter in Utrecht.

© ANP''Ze ging een boot kopen die nog wat opgeknapt moest worden en zou daarmee gaan zeilen'', aldus De Lange. Daarvoor had ze een groot bedrag meegenomen vanuit Nederland.

Vorige week liep 'zeilmeisje' Laura weg van huis. Ze dook zondag op in Sint Maarten. Ze vloog vanuit Parijs met haar Nieuw-Zeelandse paspoort naar het eiland.

De Lange zegt woensdag weer wat vertrouwen in de rechters te hebben gekregen. ''Het helpen van Laura lijkt nu helemaal centraal te staan. De rechtbank is opnieuw gaan kijken hoe ze haar het beste kan helpen en haar na dit schooljaar te kunnen laten vertrekken op haar wereldreis'', zegt hij.

Niet bij moeder

De uitspraak van de rechter over de mogelijke uithuisplaatsing van Laura is om 18 uur. Mocht de rechter besluiten dat Laura uit huis moet worden geplaatst, dan gaat ze in ieder geval niet bij haar moeder wonen.

Dat zei De Lange na afloop van het verhoor van de ouders van het 'zeilmeisje'. ''Als het verzoek van Bureau Jeugdzorg wordt ingewilligd, gaat Laura tijdelijk bij een ander gezin wonen. Zo niet, dan blijft ze bij haar vader. Laura's moeder was hierover erg teleurgesteld."

"Ze had graag gezien dat haar dochter bij haar zou komen wonen'', aldus De Lange. De uithuisplaatsing zou gaan om een periode van drie maanden.

© ANP
Ik snap niet wat er anders is.
De rechtbank wil alsnog kijken en Laura zo goed mogelijk helpen haar na dit schooljaar alsnog de zeilreis te laten maken.

Ik vind het ook naief van Laura om te denken met dat kleine beetje geld dus naar Sint Maarten te gaan, een boot op te knappen en te gaan zeilen, zonder dat iemand haar zou vinden.
En een beetje een romantische voorstelling van de werkelijkheid.
pi_75974252
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:04 schreef Gia het volgende:

Nee, uitvaren zonder EHBO diploma.
Maar begrijp jij nou niet dat de houding van JZ anders had kunnen zijn. Gewoon wat meer aandacht, wat meer de hand uitsteken.

Jij bent moeder toch? Kun je je dan werkelijk niet voorstellen dat de benadering van "ik ga je helpen om dit te doen zodat je dat mag" een wezenlijk andere is dan "als je dit niet hebt gedaan, mag je dat niet"?
pi_75974395
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar begrijp jij nou niet dat de houding van JZ anders had kunnen zijn. Gewoon wat meer aandacht, wat meer de hand uitsteken.

Jij bent moeder toch? Kun je je dan werkelijk niet voorstellen dat de benadering van "ik ga je helpen om dit te doen zodat je dat mag" een wezenlijk andere is dan "als je dit niet hebt gedaan, mag je dat niet"?
Wij weten toch niet hoe de communicatie was tussen Laura en Jeugdzorg, en wat er over en weer gezegd was?
pi_75974564
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:13 schreef nummer_zoveel het volgende:

Wij weten toch niet hoe de communicatie was tussen Laura en Jeugdzorg, en wat er over en weer gezegd was?
Wat er in de pers verschenen is, onder meer vanuit JZ, roept bepaald niet het beeld op van de helpende hand.

En als JZ die hand wel had uitgestoken... waarom is men dan nu zo blij met de uitspraak?
pi_75974868
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:13 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je weet wel dat die uithuisplaatsing helemaal in het begin ook al is gevraagd .. en zo te zien doet jeugdzorg er alles aan om dat voor elkaar te krijgen
pleased to meet you
pi_75975031
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:23 schreef moussie het volgende:

[..]

Je weet wel dat die uithuisplaatsing helemaal in het begin ook al is gevraagd .. en zo te zien doet jeugdzorg er alles aan om dat voor elkaar te krijgen
Nou, dan moeten ze wel de rechter zien te overtuigen.
pi_75975361
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:27 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, dan moeten ze wel de rechter zien te overtuigen.
Waar het op lijkt is dat jeugdzorg de afgelopen periode naar deze situatie toe heeft gewerkt door het opzettelijk allemaal lekker vaag te houden en haar het uitvaren te verbieden, de reactie op dit soort treitertaktieken is voorspelbaar en die hebben ze dan ook gekregen
pleased to meet you
pi_75975550
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Waar het op lijkt is dat jeugdzorg de afgelopen periode naar deze situatie toe heeft gewerkt door het opzettelijk allemaal lekker vaag te houden en haar het uitvaren te verbieden, de reactie op dit soort treitertaktieken is voorspelbaar en die hebben ze dan ook gekregen
Zij hebben haar het uitvaren niet verboden, dat heeft de rechter gedaan.
En er zijn geen bewijzen dat zij niet mocht zeilen van jeugdzorg. Dat is een aanname van jou. We moeten even afwachten hoe het nu precies allemaal zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')