Klopt ik had jou er even bij moeten noemen, sorryquote:Op donderdag 24 december 2009 22:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik reageer op jou post.
Dus ik snap even niet waar je het over hebt.
Nou ken ook enkele verhalen in deze van vrienden, brrrrr...wil je niet weten!quote:Op woensdag 23 december 2009 09:47 schreef Juup© het volgende:
Kinderbescherming Bureau Jeugdzorg doet goede dingen maar slaan geregeld enorm de plank mis door hun hautaine, bureaucratische en arrogante houding jegens de gewone mens.
Alsof een school meer kan inschatten of doorhebben dan ouders...quote:Op woensdag 23 december 2009 14:19 schreef zeemonster het volgende:
Dat gebeurt niet zomaar bij de eerste de beste anonieme melding. Voordat jeugdzorg zich met een gezin bemoeit moeten er meerdere meldingen bij hen zijn binnengekomen. De school van een kind is wel doorslaggevend , dan is 1 melding wel voldoende.
Zou wel heel makkelijk zijn om een gezin te jennen als je er ruzie mee hebt.
Maar misschien zitten er hier ouders of jongeren die te maken hebben gehad met jeugdzorg , die je er meer over kunnen vertellen
quote:Op donderdag 24 december 2009 23:36 schreef Cristal het volgende:
Ik vind dat Laura gewoon bij dr ouders moet blijven wonen & dat ze de wereld rond mag zeilen! Het is toch vreselijk voor dat kind dat ze een droom heeft waar heel Nederland een mening over heeft. We moeten juist trots op Laura zijn dat ze het doet en wilt! En ze heeft zichzelf al bewezen vind ik door naar Sint Maarten in dr eentje te varen...
Nu is ze bang voor elke volwassene, en voor al die pers etc. terwijl dr niks mis is met dat kind, enkelt dat ze de wereld wilt rondvaren.
mensen met een instelling als jij, zijn er het eerste weg, zie een paar posts van hierboven van mijquote:Op vrijdag 25 december 2009 13:04 schreef hummerh2 het volgende:
Ik heb de neiging om daar te gaan werken en beetje orde op zaken te stellen nu opeens....
Die zorg snap ik nooit...quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:54 schreef RAVW het volgende:
ach Jeugd zorg ..
Ik ken ook veel punten op noemen waar het echt fout zit.
heb ik ook aan de levende lijven onder vonden
Voorbeeld
Moeder en dochter hebben diverse problemen omdat de dochter een lichte form heeft van ADHD heeft.
ook omdat haar moeder denkt dat ze met verkeerde mensen omgaat en wil hier een stokje voor steken.
Hier bij komen op een gegeven moment bij jeugdzorg te recht.
En wordt aan het kind gevraagd wat ze het liefste zou willen:
weg waar ze nu zit of onder gebracht worden bij een pleeg gezin.
haar dochter wil zo snel mogelijk weg ....
Dus ze wordt uit huis geplaatst .....
1 jaar later komen ze tot de ontdekking dat haar Dochter dat haar dochter een grote drang heeft om te vluchten als het haar even tegen zit.
Dus achter af gezien is dit gewoon een verkeerde inschatting geweest van jeugd zorg.
moeder is haar kind kwijt en het kind heeft inmiddels ook al diverse pleeg gezinnen gehad.
En zelf 2 keer weggegaan bij begeleid wonen.
Maar Nu ze 18 is wordt er van uit jeugd zorg gezegd dat ze nooit bij haar moeder weg gehaald had mogen worden.
leuk he jeugdzorg....
quote:Op woensdag 23 december 2009 15:43 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Ken de vrouw niet persoonlijk (jij blijkbaar wel) maar als je om wat ondersteuning vraagt en men reageert zo radicaal? Dat is van de zotte!
dit dusquote:Op woensdag 23 december 2009 09:47 schreef Juup© het volgende:
Kinderbescherming Bureau Jeugdzorg slaan meestal altijd enorm de plank mis door hun hautaine, bureaucratische en arrogante houding jegens de gewone mens.
Iemand die niet in ieder geval dingen gaat roepen zonder dat hij of zij begrijpt hoe jeugdzorg werkt.quote:Op maandag 20 september 2010 07:44 schreef Juup© het volgende:
[..]
En wat maakt dat jouw reactie dan?
Wat voor een falende ouder ben je danquote:Op donderdag 16 september 2010 11:18 schreef CrssY het volgende:
Ik ken een vrouw die een zeer hoge, leidinggevende functie heeft binnen jeugdzorg. Zij heeft haar 18 jarige dochter uit huis gezetEn nee, het is geen probleemkind. Gewoon wat moeder-dochter spanningen.
En toch zou er een onafhankelijke instantie moeten zijn die bevoegd is om in te grijpen bij BJZ en dat ook doet als er misstanden geconstateerd worden.quote:Op maandag 20 september 2010 09:07 schreef snakelady het volgende:
Bureau jeugdzorg wil wel maar wordt vaak in de weg gezeten door verschillende regelgevingen.
Zo'n verhaal ken ik ook, 13-jarig jochie, komt de eerste twee weken "ter evaluatie" op een gesloten afdeling, waar hij dus helemaal niet thuishoorde. In die tijd heeft er iemand zelfmoord gepleegd, is er een meisje verkracht, en beweerde een ander labiel wijf ook nog door hém verkracht én zwanger te zijn. En dat kwam nog bovenop het opsluiten op zijn VERJAARDAG, omdat ze bang waren dat 'ie weg zou lopen als 'ie zou weten wat de plannen waren, en 'm nu bij wijze van verrassing naar de instelling konden brengen. Echt, hoe halen sommige mensen het in hun hoofd!quote:Op donderdag 24 december 2009 16:14 schreef Some-Lady het volgende:
[..]
dit is echt waar, mijn vriend is op 14jarige leeftijd uit huis geplaatst, omdat ie incompetente ouders heeft. Hij kreeg een voogd toegewezen die niet echt naar hem omkeek. Ze hebben hem eerst bij een pleegvader geplaatst die .... nogal onzedelijke dingen bij hem uitvoerde, om maar zo te zeggen. Vervolgens in een jongeren tehuis geplaatst, maar krijgt daar geen liefde., geen knuffels, niks Toen heeft hij aangifte gedaan van die pleegvader, maar mn vriend is toen in de jeugdgevangenis geplaatst, tussen oa Murat D, die jongen die die leraar heeft vermoord. Er zitten daar ook jongeren die mensen hebben verkracht, beroofd, en je word door de beveliging behandelt alsof je de grootste crimineel bent, terwijl je daar bent geplaatst uit 'bescherming', er zitten daar bijvoorbeeld ook slachtoffers van loverboys, gewoon tussen de criminele marokkanen. Als je er binnen komt, worden je kleren uitgetrokken en word je anus gecontroleerd op drugs of andere dingen. Ze maken er ook totaal geen onderscheid tussen crimineel of civielrechterlijk (dus om kinderen te beschermen) Ik heb met mn vriend sinds dat hij 15 is, en hij is nu 22, en zegt uiteindelijk, dat ie beter bij zijn ouders af was geweest, ook al hadden die soms wat losse handjes. Het trauma was een stuk minder groot geweest als ie thuis was blijven wonen.
Ohja, de voogd verlangde ook van mij, zodra ik verkering met hem had, dat ik zijn winterjas, en winterschoenen betaalde voor hem...
Laten ze eerst maar eens beginnen om alles onder 1 dak te laten vallen ipv die versplinterde zooi die het nu is.quote:Op maandag 20 september 2010 09:12 schreef Juup© het volgende:
[..]
En toch zou er een onafhankelijke instantie moeten zijn die bevoegd is om in te grijpen bij BJZ en dat ook doet als er misstanden geconstateerd worden.
Dat zeker.quote:Op maandag 20 september 2010 09:12 schreef Juup© het volgende:
[..]
En toch zou er een onafhankelijke instantie moeten zijn die bevoegd is om in te grijpen bij BJZ en dat ook doet als er misstanden geconstateerd worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |