Dat helpt al heel veelquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:16 schreef V2 het volgende:
\center{\LARGE Titel}\par\center{\large Subtitel}\vskip 1cm?Ik weet niet precies wat je wilt beogen, ms moet je wat meer details geven anders.
Opgelost, bij \mathbf{...} doet het probleem zich niet voor.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:21 schreef BasementDweller het volgende:
Een soortgelijk probleem heb ik met boldface. Ik wil x en v dikgedrukt hebben, dus gebruik ik de volgende code:
$\bf{x}=\sum_{k=1}^{n}\alpha_k \bf{v}_k$. Maar nu worden alle subscripts k dikgedrukt en de k=1 en de n in de som ook.![]()
| 1 |
| 1 |
| 1 |
| 1 |
Je bent een heldquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:54 schreef Iblis het volgende:
Ah, dat is wat verwarrend. \center en \bf nemen niet echt een parameter (wat jij denkt). Ze schakelen over naar centering en bold-face, totdat de groep afloopt.
Doe je:
[ code verwijderd ]
Daarin verschilt het met textbf:
[ code verwijderd ]
Wat jij doet heeft eigenlijk niet zoveel zin, als je \bf{...} doet, zijn die accolades eigenlijk overbodig.
Je moet dus:
{\centering ....} en {\bf ...} gebruiken. Voor vet in Mathmode heb je overigens specifiek \mathbf{...}
Dit is dus nette LaTeX:
[ code verwijderd ]
Terwijl dit wel werkt, maar niet zo netjes is:
[ code verwijderd ]
Want eigenlijk is \bf deprecated.
Maar, \begin{center} ... \end{center} voegt nare witruimtes toe voor en na, die wil je eigenlijk niet gebruiken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:06 schreef V2 het volgende:
Ohja, excuses, ik ben altijd in de war met center/centering. Center is het environment, \centering is de declaration. Dus je doet óf {\centering tekst}, óf \begin{center}Hai dit is een environment\end{center}. Er is dus (blijkbaar?) geen variant zoals textbf werkt, alleen een variant zoals bfseries.
| 1 2 3 4 5 6 | (a+b)^3 &= (a+b)^2(a+b)\\ &=(a^2+2ab+b^2)(a+b)\\ &=(a^3+2a^2b+ab^2) + (a^2b+2ab^2+b^3)\\ &=a^3+3a^2b+3ab^2+b^3 \end{align} |
Oh inderdaad. HIj schakelt automatisch over op mathmode. Wederom bedanktquote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:08 schreef Iblis het volgende:
Je moet een align niet in een equation zetten volgens mij.
[ code verwijderd ]
Moet in principe gewoon dit leveren:
[ afbeelding ]
Iedere zin op een nieuwe regel typen lijkt mij een simpele oplossing.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:22 schreef eleusis het volgende:
Semi-related vraagje: kent iemand een visuele diff/merge-tool (voor Windows of Mac) die goed omgaat met intra-line diffs i.c.m. lange regels? Dit omdat ik een hele paragraaf in principe op 1 regel heb staan...
Sourcegear DiffMerge heeft een prachtig algoritme en visuele weergave van intra-line diffs. Maar er is GEEN optie om "line wrap" o.i.d. aan te zetten, dus als er op positie 100+ van een lange regel een verschil optreedt, kun je dat niet (goed) zien...
Aangezien ik met een paar mensen nu aan een paper samenwerk via een Subversion repository, is het essentieel dat ik ook dat soort changes goed kan reviewen, op dit moment word ik compleet gestoord...
| 1 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | \usepackage{graphicx} \begin{document} \begin{figure} [tb] \includegraphics{Lennard-Jones.png} \end{figure} \end{document} |
Ik gebruik TexShop op de Mac en heb die ingesteld om pdftex te gebruiken.quote:! LaTeX Error: Cannot determine size of graphic in Lennard-Jones.png (no BoundingBox).
| 1 2 3 | \includegraphics[scale=1]{grafiek.png} \lstinputlisting{"Opdracht2.m"} |
| 1 2 3 4 5 | l.41 \includegraphics[scale=1]{grafiek.png} ! LaTeX Error: Cannot determine size of graphic in grafiek.png (no BoundingBox) |
quote:Op zondag 21 februari 2010 17:16 schreef Iblis het volgende:
Ik krijg die error echt alleen als ik latex en niet pdflatex gebruik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |