60 euro. ex. verzenden vind ik wel een leuke prijs.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:12 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nieuw is ie een tientje duurder... voor een leuke prijs heb ik wel interesse...
Appeltaartquote:
Appel+ei+krentenbol + heftige nacht met brother52quote:
Succes op marktplaats dan. Je mag blij zijn als ze daar 4 tientjes bieden.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:18 schreef Kvack het volgende:
60 euro. ex. verzenden vind ik wel een leuke prijs.
Ik moet mijn toekomstige akoustische bas ermee financieren, dus lager ga ik niet
Anders zet ik hem binnenkort op marktplaats
Wil jij je even stil houden als de grote mensen aan het praten zijn?quote:Op woensdag 23 december 2009 15:19 schreef genakt het volgende:
Appel+ei+krentenbol + heftige nacht met brother52
quote:Op woensdag 23 december 2009 15:19 schreef genakt het volgende:
[..]
Appel+ei+krentenbol + heftige nacht met brother52
[TK] Line6 POD Studio GXquote:Op woensdag 23 december 2009 15:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Succes op marktplaats dan. Je mag blij zijn als ze daar 4 tientjes bieden.
Dat, en dan wil ik ze toch wel voor zijn!quote:Op woensdag 23 december 2009 15:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Succes op marktplaats dan. Je mag blij zijn als ze daar 4 tientjes bieden.
Je hebt geluk. Ik trek mijn bod in. (ik heb net de krentenbol namelijk opgegeten)quote:Op woensdag 23 december 2009 15:38 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dat, en dan wil ik ze toch wel voor zijn!
Nice! Ik wil zeer binnenkort er ook één kopen. Wordt wel hard rammen om qua volume een akoestische gitaar bij te houden, maar achquote:Op woensdag 23 december 2009 15:35 schreef Kvack het volgende:
[..]
[TK] Line6 POD Studio GX
Wie weet.
Even kijken wat ik nog meer kan verkopen.
Lijkt me tof om voor de zomer een akoustische bas te hebben, en dan lekker in het park te zitten met bier, bbq, gitaar en bas.
quote:Op woensdag 23 december 2009 15:41 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je hebt geluk. Ik trek mijn bod in. (ik heb net de krentenbol namelijk opgegeten)
Klopt, maar het staat wel stoer, dat is ook wat waardquote:Op woensdag 23 december 2009 15:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nice! Ik wil zeer binnenkort er ook één kopen. Wordt wel hard rammen om qua volume een akoestische gitaar bij te houden, maar ach.
Ik ga voor de Harley Benton van Thomann. 4 snaren is voldoende voor mij en linkshandig voor 145,- vind je nergens andersquote:Op woensdag 23 december 2009 15:52 schreef Kvack het volgende:
[..]
Klopt, maar het staat wel stoer, dat is ook wat waard
Wou wel gaan voor een goedkope 5-snarige huismerk bas van de music-store. Maar volgens youtube klinken die wel tof.
Dat is ook niet duur met koffer. Ga ik ook eens naar kijken. Maar ik ben 5-snaar gewend. Heeft wel mijn voorkeur. (en 5-snaar voor 155 euro is ook echt niks.)quote:Op woensdag 23 december 2009 16:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik ga voor de Harley Benton van Thomann. 4 snaren is voldoende voor mij en linkshandig voor 145,- vind je nergens anders. Lees er goede dingen over en de filmpjes die van de fretloze versie op YouTube staan klinken mij wel goed in de oren. Kan er gelijk een koffer bij bestellen en voor 221,- ben ik klaar
.
Ja die dude inderdaadquote:Op woensdag 23 december 2009 16:46 schreef Witchfynder het volgende:
Die van de grijsharige Duitse kerel he?.
Ik kan inmiddels wel aaaaaardig fretloos spelen, niet helemaal zuiver. Maar hey, zoals Bach ooit zei: "een zuivere toon op een contrabas berust op zuiver toeval". Ik maak mij meer zorgen over het volume wat je krijgt. Liefst ga ik op een akoestische bas met flatwounds spelen, maar dan gaat het volume weer omlaag. Ik vind die bronzen roundwounds echt killer om op te spelen, au
.
quote:Op woensdag 23 december 2009 16:57 schreef The_Dean het volgende:
Jullie zitten in het verkeerde topic
Ja, we dachten: laten we het in dit topic ook eens over een instrument voor echte mannen hebbenquote:Op woensdag 23 december 2009 16:57 schreef The_Dean het volgende:
Ik schrok van hoe groot de body is van de meeste akoestische bassen. Denk dat naast blaren je in het begin ook wel pijn in je speelarm krijgt van de body die in je arm druktquote:Op woensdag 23 december 2009 16:56 schreef Kvack het volgende:
[..]
Ja die dude inderdaad
Ik heb nooit echt serieus op een acoustische bas gespeeld, dus geen idee hoe dat speelt.
Maar flatwounds spelen over het algemeen een stuk lekkerder ja, dus kan ik me wat bij voorstellen.
Maar ach, van wat blaren is nog nooit iemand doodgegaan
(Kan ik niet met zekerheid zeggen overigens, lijkt me een vrij nare dood)
Maar heb wel eens op de fretloze van mijn bas-leraar gespeeld.
Speelt geweldig, maar wel onmogelijk nog. Gelukkig heb ik bij die van mij de fretlijnen er nog op staan (had de verkeerde kleur opvulling gebruikt)
Dat zal wel inderdaad, maar mag ook wel een beste kast hebben om er wat bas uit te krijgenquote:Op woensdag 23 december 2009 17:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik schrok van hoe groot de body is van de meeste akoestische bassen. Denk dat naast blaren je in het begin ook wel pijn in je speelarm krijgt van de body die in je arm drukt.
Het ontfretten is al klaar, heb het opgevuld met epoxy hars, en afgelakt met een soort van bootlak.quote:Jij bent zelf een bas aan het ontfretten begreep ik trouwens? Wel fineer gebruiken om op te vullen, geen vloeibaar/kneedbaar hout. Dat wordt echt goor (=zonde). Tip: gebruik een Japanse zaag om je fretgleufjes recht en netjes te zagen. Is met mijn bas ook gedaan door mijn oh zo handige vader en ziet er geweldig uit.
Zegt degene die het halve topic heeft volgespammed over Delft en Blijdorpquote:Op woensdag 23 december 2009 16:57 schreef The_Dean het volgende:
Heb weleens nagedacht over een fusiequote:Op woensdag 23 december 2009 17:23 schreef TeleluvR het volgende:
Als deze vol is, gaan we gewoon verder in het bassistentopic...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |