abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 22 december 2009 @ 07:06:09 #1
137949 Disana
pi_75912356
quote:
Homohuwelijk in Mexico-Stad toegestaan

MEXICO-STAD - Mexico-Stad is de eerste hoofdstad in het katholieke Latijns-Amerika waar homoseksuelen met elkaar mogen trouwen. De nieuwe wet werd maandag met 39 tegen twintig stemmen aangenomen. Naar verwachting ondertekent de burgemeester de nieuwe wet, die vanaf februari van kracht wordt.

Ook mogen getrouwde homoseksuele koppels kinderen adopteren. Enkele activisten barstten in de raadzaal in tranen uit. Anderen omhelsden en zoenden elkaar en zwaaiden met de regenboogvlag, die homoseksualiteit symboliseert.

De linkse DRP-partij zorgde eerder voor legalisering van abortus in de stad. Sinds 2006 was het al toegestaan voor homoseksuelen in Mexico-Stad om een samenlevingscontract te sluiten.

Voor het stadhuis hadden zich zo'n honderd homoactivisten verzameld met spandoeken als ''Wees gelukkig, wees homo''. Een van hen zei: ''We moeten dit vieren. Het is een sociale en culturele doorbraak.'' Wel sprak hij de hoop uit dat ''de conservatieven de nieuwe wet niet terugdraaien door hem voor het hooggerechtshof te brengen''. (ANP)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)tad-toegestaan.dhtml

Fantastisch, en dat voor een katholiek land. Dat ook adoptie meteen wordt toegestaan is helemaal te prijzen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 08:08:35 #2
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_75912775
Goed voor die mensen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_75913427
Mooi.
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:23:31 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75913813
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:25:19 #5
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_75913849
Ongelofelijk jammer vanuit het perspectief van een gelovige als ik. Jammer dat deze entiteiten hun eigenheid opleggen middels een religieus instituut als het huwelijk. Pure provocatie van deze boys.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:28:42 #6
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_75913929
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Ongelofelijk jammer vanuit het perspectief van een gelovige als ik. Jammer dat deze entiteiten hun eigenheid opleggen middels een religieus instituut als het huwelijk. Pure provocatie van deze boys.

²
Ongelofelijk jammer dat niemand ook maar ene moer om je mening geeft.

ontopic: Prachtig nieuws natuurlijk.
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:33:10 #7
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_75914027
quote:
... religieus instituut ...

²
Huwelijk != religieus instituut.
Siamo Tutti Antifascisti!
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:33:50 #8
13462 BansheeBoy
pi_75914042
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:28 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ongelofelijk jammer dat niemand ook maar ene moer om je mening geeft.
In dat voetlicht kun je haast niets anders dan concluderen dat het bijzonder jammer is. Zeker voor mensen als ik die het beste met de wereld voorhebben. De wereld verdient beter. En dit is weer een actie in de verkeerde richting. Wat dat aan gaat heb je mij aan je zijde. Dat zeker.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:37:12 #9
13462 BansheeBoy
pi_75914121
Ik ben er eigenlijk al niet blij mee in Nederland. Ik had gehoopt dat Nederland door de rest van de wereld op hun vingers zouden worden getikt. Helaas is het een ontwikkeling de verkeerde kant op.

²

[ Bericht 32% gewijzigd door paddy op 24-12-2009 01:35:44 ]
pi_75914169
Dat Mexico is goed bezig. (Soft?) drugs waren toch ook al gelegaliseerd?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:42:28 #11
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75914234
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben er eigenlijk al niet blij mee in Nederland. Ik had gehoopt dat Nederland door de rest van de wereld op hun vingers zouden worden getikt. Helaas is het een ontwikkeling de verkeerde kant op.

²
Want het geluk van anderen staat je tegen?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_75914619
quote:

²
Ach jij bent toch maar een object, waarom zouden we zoiets als dat aandacht aan besteden wat het uit?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:07:41 #13
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_75914896
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 07:06 schreef Disana het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)tad-toegestaan.dhtml

Fantastisch, en dat voor een katholiek land. Dat ook adoptie meteen wordt toegestaan is helemaal te prijzen.
In Mexico city wonen dan ook wel heel erg veel homo's.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_75914983
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

In dat voetlicht kun je haast niets anders dan concluderen dat het bijzonder jammer is. Zeker voor mensen als ik die het beste met de wereld voorhebben. De wereld verdient beter. En dit is weer een actie in de verkeerde richting. Wat dat aan gaat heb je mij aan je zijde. Dat zeker.

²
Ja, ja. Je hebt het beste met degenen voor die je mening delen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:22:42 #15
13462 BansheeBoy
pi_75915375
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:10 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, ja. Je hebt het beste met degenen voor die je mening delen.
Als wel met de mensheid in general.

²
pi_75915404
quote:

²
Je zegt het precies goed: "vanuit het perspectief van een gelovige als ik"

Wat moet het toch heerlijk zijn om compleet naïef en zonder zelf na te hoeven denken blindelings achter een 'god' aan te kunnen rennen, en alle andere 'zondaars' lekker te kunnen veroordelen vanuit je ivoren torentje... (Wat een heerlijk simpel leventje moet dat toch zijn....)
Wel jammer dan he, dat er ook nog mensen zijn die wél in de realiteit leven en zelf na kunnen denken.

Het hele begrip "religie" is überhaupt een symptoom van onzekerheid, onwetendheid, een soort oerdrang om overal een antwoord op te willen hebben, ook al zijn die "antwoorden" volkomen uit de duim gezogen. De enorme arrogantie en zelfverering om te kunnen zeggen: WIJ ZIJN HET ANTWOORD OP AL UW PROBLEMEN!
En blijkbaar zijn er veel mensen die er nog instinken ook!

Begrijp me niet verkeerd, ik heb juist het volste respect voor ieder geloof, vooral ook door mijn (overtuigd!) respect voor de vrije keuzes van ieder mens.
Het is alleen zo opvallend dat juist DIE eigenschap bij de meeste religies volkomen afwezig is....

Het is sowieso al typerend om het huwelijk als iets "religieus" neer te zetten, terwijl het vooral te maken heeft met het wettelijk en juridisch vastleggen van heel veel praktische zaken.
Dat veel mensen er ook nog een religieuze ceremonie aan vastplakken, maakt het huwelijk an sich nog niet een religieuze aangelegenheid.

(hoewel het kopen van een nieuwe auto dat voor mij dan weer wél is.... )

If you find a posting or message from me offensive, inappropriate or disruptive, please ignore it.
If you don't know how to ignore a posting, complain to me and I will be only too happy to demonstrate :-)
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:37:43 #17
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_75915808
quote:

²
Wat zou het toch vermakelijk zijn als jouw kind ooit met iemand thuiskomt van het gelijke geslacht
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_75915999
Ik snap niet dat dit telkens maar weer op het nieuws moet komen Ik word echt doodziek van al dat homonieuws.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:44:39 #19
15967 Frollo
pi_75916026
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:43 schreef Fastmatti het volgende:
Ik snap niet dat dit telkens maar weer op het nieuws moet komen Ik word echt doodziek van al dat homonieuws.
Ben je bang dat het zelf ook wordt?
pi_75916073
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:44 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ben je bang dat het zelf ook wordt?
Waarom moet er elke week in het nieuws komen dat het homohuwelijk ergens anders op deze aarde is toegestaan?
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:48:38 #21
15967 Frollo
pi_75916132
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:46 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Waarom moet er elke week in het nieuws komen dat het homohuwelijk ergens anders op deze aarde is toegestaan?
Ten eerste omdat elke overwinning op het kwade natuurlijk groot nieuws is, en ten tweede is het echt niet elke week. Was het maar waar zeg.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:50:35 #22
116015 SicSicSics
pi_75916186
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:46 schreef Fastmatti het volgende:
Omdat het een behoorlijk heikel punt is en in de ogen van veel mensen een grote overwinning/ groot verlies. Het maakt nogal wat emoties los. Bij zowel voor als tegenstanders. Probeer het anders eens langs de ABABA lat te leggen, dan weet je vaak waarom persbureaus en kranten erover schrijven.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:53:16 #23
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75916283
Het komt op mij toch wat vreemd over, een burgemeester met zulke vergaande bevoegdheden. Ga je als homo gezellig trouwen in Mexico-stad, word je (bij wijze van spreke) in je eigen dorp vastgezet omdat je een homohuwelijk bent aangegaan.
pi_75917727
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²

Je wordt er toch zelf niet minder van? Het zou mij werkelijk aan mijn reet roesten of het nu wel of niet toegestaan is. Laat ze lekker!
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:35:10 #25
13462 BansheeBoy
pi_75917905
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:30 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Je wordt er toch zelf niet minder van? Het zou mij werkelijk aan mijn reet roesten of het nu wel of niet toegestaan is. Laat ze lekker!
Ik word er zelf niet minder van als er een genocide plaatsvindt in Zimbabwe. Ik heb er zelf geen last van als er een willekeurige auto (Saab) de sloot in rijd. Kan ik er nog wel een mening over hebben of er een visie op projecteren.

What is next: een pedofiel die een engagement aangaat met een minderjarige boy?

²
pi_75918285
quote:

²
Het is niet het religieuze huwelijk, maar het staatshuwelijk dat homo's toelaat.
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:47:35 #27
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_75918396
goed nieuws. en weer gaat de mensheid een stap verder naar humanisme.

de kloof tussen religie en de verstandige, vrije mens wordt steeds groter. we hebben nog wat slagen te slaan, maar dan zal de religie het verliezen. altijd.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_75918866
quote:

²
Nogmaals wat is je bron dat het Huwelijk een religieus instituut is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:01:53 #29
13462 BansheeBoy
pi_75918990
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nogmaals wat is je bron dat het Huwelijk een religieus instituut is.
Elke der 3 grote religie's propageren het huwelijk. Parallel aan de ontzuiling van Nederland liep het minder aantal afgesloten huwelijken.

²
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:03:24 #30
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75919047
Altijd heerlijk om te zien hoe religieuzen zich kwaad maken om het geluk van anderen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75919135
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Elke der 3 grote religie's propageren het huwelijk. Parallel aan de ontzuiling van Nederland liep het minder aantal afgesloten huwelijken.

²
Niet elk afgesloten huwelijk is godsdienstlijk. Er is geen bewijs dat het christelijke huwelijk beter werkt. Het aantal scheidingen is bij alle soorten huwelijk gelijk.
pi_75919325
Goed nieuws.
pi_75919594
Mooi voor die mensen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_75919653
quote:

[..]

Elke der 3 grote religie's propageren het huwelijk. ²
Ja, en vervolgens kwam de pastoor altijd controleren of er al kindertjes in de maak waren.
Inmiddels weten we ook wat daar de reden van was.....

Nu hoor ik ook weer dat de 'katholieke kerk' een rechtszaak gaat aanspannen tegen de bewuste besluiten??
Waar bemoeien die betweters zich toch mee??

Er zou eens iemand gelukkig kunnen worden zeg.... pffff......
Maar dát kunnen we niet hebben hoor!
If you find a posting or message from me offensive, inappropriate or disruptive, please ignore it.
If you don't know how to ignore a posting, complain to me and I will be only too happy to demonstrate :-)
pi_75919747
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik word er zelf niet minder van als er een genocide plaatsvindt in Zimbabwe. Ik heb er zelf geen last van als er een willekeurige auto (Saab) de sloot in rijd. Kan ik er nog wel een mening over hebben of er een visie op projecteren.

²

Die vergelijkingen slaan als een tang op een varken. We gaan hier uit van een bond(huwelijk) tussen twee mensen op gelijkwaardig niveau die volledig bij hun verstand zijn. Pedofielie heeft hier niets mee van doen.
pi_75920444
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Dit is natuurlijk een zéér domme redenatie en een vergelijking die enkel getuigt van een intelligentie op het niveau teletubbies.
Een verbond tussen twee volwassen mensen gesloten uit liefde wordt natuurlijk niemand minder van, alleen maar beter.
Bij genocide of pedofilie ligt dat natuurlijk wel even een tikje anders.

Dit soort gevaarlijke onzin-argumenten krijg je dus als blindelings religieuze standpunten zonder meer voor waar worden aangenomen.

† In Memoriam † dinsdag 22 december 2009 @ 12:51:34 #37
137949 Disana
pi_75920976
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:53 schreef Sjaakz het volgende:
Het komt op mij toch wat vreemd over, een burgemeester met zulke vergaande bevoegdheden. Ga je als homo gezellig trouwen in Mexico-stad, word je (bij wijze van spreke) in je eigen dorp vastgezet omdat je een homohuwelijk bent aangegaan.
Mexico Stad is een federaal district met een eigen regeringsleider (de burgemeester) en een eigen wetgevende macht. Je kunt deze beslissing vergelijken met de verschillende beslissingen in de diverse staten in de VS.
  † In Memoriam † dinsdag 22 december 2009 @ 12:53:24 #38
137949 Disana
pi_75921043
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:03 schreef eleusis het volgende:
Altijd heerlijk om te zien hoe religieuzen zich kwaad maken om het geluk van anderen.
Ik begrijp nooit wezenlijk waarom de beperkingen die men zichzelf binnen een geloof oplegt zich ook zouden moeten uitstrekken tot mensen buiten het geloof.
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:17:09 #39
116015 SicSicSics
pi_75921902
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:53 schreef Disana het volgende:
Ik begrijp nooit wezenlijk waarom de beperkingen die men zichzelf binnen een geloof oplegt zich ook zouden moeten uitstrekken tot mensen buiten het geloof.
Omdat alleen dan de wereld beter kan worden. Dus mensen die zich niet conformeren aan de aangehangen geloofsnorm zijn een bedreiging voor het (mogelijke) paradijs op aarde!

Duh!
Fine, fuck you then!
pi_75922035
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is dus ook het grote gevaar van de meeste religies: degenen die ermee 'besmet' raken denken ineens de wijsheid in pacht te hebben, en vinden (in hun allesovertreffende arrogantie en zelfverheerlijking) dat alle anderen er dan ook maar aan moeten 'geloven'. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.

† In Memoriam † dinsdag 22 december 2009 @ 13:20:40 #41
137949 Disana
pi_75922059
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Omdat alleen dan de wereld beter kan worden. Dus mensen die zich niet conformeren aan de aangehangen geloofsnorm zijn een bedreiging voor het (mogelijke) paradijs op aarde!

Duh!
Oh!

Dat zou goed kunnen. Ik dacht meer aan de veiligheid van het bekende (gelovigen onder elkaar) en de bedreiging die de buitenwereld lijkt te vormen voor het samenzijn.
  † In Memoriam † dinsdag 22 december 2009 @ 13:23:14 #42
137949 Disana
pi_75922155
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:20 schreef Viper71 het volgende:

[..]

Dat is dus ook het grote gevaar van de meeste religies: degenen die ermee 'besmet' raken denken ineens de wijsheid in pacht te hebben, en vinden (in hun allesovertreffende arrogantie en zelfverheerlijking) dat alle anderen er dan ook maar aan moeten 'geloven'. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.

Ik weet niet of het arrogantie en zelfverheerlijking zijn. Ik wil nog best aannemen dat men oprecht meent de waarheid te kennen. Wat ik niet begrijp is het gebrek aan relativeringsvermogen, het plaatsen van het eigen geloof in het geheel der opvattingen en leefwijzen.
pi_75922781
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik weet niet of het arrogantie en zelfverheerlijking zijn. Ik wil nog best aannemen dat men oprecht meent de waarheid te kennen. Wat ik niet begrijp is het gebrek aan relativeringsvermogen, het plaatsen van het eigen geloof in het geheel der opvattingen en leefwijzen.
Gebrek aan relativeringsvermogen, denken de wijsheid in pacht te hebben, de stellige overtuiging dat de eigen god de 'enige echte' is....
Komt het begrip 'arrogantie' al een beetje omhoog borrelen? Of heb je een betere term?
Iedereen moet uiteraard kunnen geloven wat hij wil, maar dat is natuurlijk nog geen vrijbrief om alle anderen datzelfde geloof op te moeten dringen. Ikzelf heb respect voor ieders vrije keuze, alleen zo jammer dat de meeste religies daar juist heel anders over denken.
  † In Memoriam † dinsdag 22 december 2009 @ 13:42:46 #44
137949 Disana
pi_75922951
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:37 schreef Viper71 het volgende:

[..]

Gebrek aan relativeringsvermogen, denken de wijsheid in pacht te hebben, de stellige overtuiging dat de eigen god de 'enige echte' is....
Komt het begrip 'arrogantie' al een beetje omhoog borrelen? Of heb je een betere term?
Iedereen moet uiteraard kunnen geloven wat hij wil, maar dat is natuurlijk nog geen vrijbrief om alle anderen datzelfde geloof op te moeten dringen. Ikzelf heb respect voor ieders vrije keuze, alleen zo jammer dat de meeste religies daar juist heel anders over denken.
Nee, dat zie ik meer als overtuiging dan als arrogantie. Waarschijnlijk was het eens wel arrogantie, van de bedenkers van de leer.

Maar goed, in het katholieke Mexico hebben de homo's nu een plek om te trouwen in weerwil van wat de kerk hierover zegt. Dat vind ik mooi.
pi_75923184
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, dat zie ik meer als overtuiging dan als arrogantie. Waarschijnlijk was het eens wel arrogantie, van de bedenkers van de leer.
Lieve schat, 'overtuiging van het eigen gelijk' zonder nog objectief naar andermans argumenten te willen luisteren is de definitie van het begrip 'arrogantie'.

† In Memoriam † dinsdag 22 december 2009 @ 13:50:23 #46
137949 Disana
pi_75923311
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:47 schreef Viper71 het volgende:

[..]

Lieve schat, 'overtuiging van het eigen gelijk' zonder nog objectief naar andermans argumenten te willen luisteren is de definitie van het begrip 'arrogantie'.

Arrogantie is toch ook hoogmoed jezelf superieur aan anderen voelen. Dat zie je niet bij de gemiddelde gelovige, althans niet hier.
pi_75923364
Goed nieuws.
pi_75923892
Mooi
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:07:48 #49
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75924067
quote:

²
Ben jij zo ene homo hater?

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 24-12-2009 01:42:41 ]
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:10:20 #50
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75924162
quote:

[..]

²
Onzin!!!!

Ik ben ook getrouwd en wel enkel en alleen voor de burgerlijke stand, niks vanuit religieus motief!!!!
Jij praat stierestront man!!!!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')