http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)tad-toegestaan.dhtmlquote:Homohuwelijk in Mexico-Stad toegestaan
MEXICO-STAD - Mexico-Stad is de eerste hoofdstad in het katholieke Latijns-Amerika waar homoseksuelen met elkaar mogen trouwen. De nieuwe wet werd maandag met 39 tegen twintig stemmen aangenomen. Naar verwachting ondertekent de burgemeester de nieuwe wet, die vanaf februari van kracht wordt.
Ook mogen getrouwde homoseksuele koppels kinderen adopteren. Enkele activisten barstten in de raadzaal in tranen uit. Anderen omhelsden en zoenden elkaar en zwaaiden met de regenboogvlag, die homoseksualiteit symboliseert.
De linkse DRP-partij zorgde eerder voor legalisering van abortus in de stad. Sinds 2006 was het al toegestaan voor homoseksuelen in Mexico-Stad om een samenlevingscontract te sluiten.
Voor het stadhuis hadden zich zo'n honderd homoactivisten verzameld met spandoeken als ''Wees gelukkig, wees homo''. Een van hen zei: ''We moeten dit vieren. Het is een sociale en culturele doorbraak.'' Wel sprak hij de hoop uit dat ''de conservatieven de nieuwe wet niet terugdraaien door hem voor het hooggerechtshof te brengen''. (ANP)
Ongelofelijk jammer dat niemand ook maar ene moer om je mening geeft.quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Ongelofelijk jammer vanuit het perspectief van een gelovige als ik. Jammer dat deze entiteiten hun eigenheid opleggen middels een religieus instituut als het huwelijk. Pure provocatie van deze boys.²
In dat voetlicht kun je haast niets anders dan concluderen dat het bijzonder jammer is. Zeker voor mensen als ik die het beste met de wereld voorhebben. De wereld verdient beter. En dit is weer een actie in de verkeerde richting. Wat dat aan gaat heb je mij aan je zijde. Dat zeker.quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:28 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ongelofelijk jammer dat niemand ook maar ene moer om je mening geeft.
Want het geluk van anderen staat je tegen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben er eigenlijk al niet blij mee in Nederland. Ik had gehoopt dat Nederland door de rest van de wereld op hun vingers zouden worden getikt. Helaas is het een ontwikkeling de verkeerde kant op.²
Ach jij bent toch maar een object, waarom zouden we zoiets als dat aandacht aan besteden wat het uit?quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Ongelofelijk jammer vanuit het perspectief van een gelovige als ik. Jammer dat deze entiteiten hun eigenheid opleggen middels een religieus instituut als het huwelijk. Pure provocatie van deze boys.²
In Mexico city wonen dan ook wel heel erg veel homo's.quote:Op dinsdag 22 december 2009 07:06 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)tad-toegestaan.dhtml
Fantastisch, en dat voor een katholiek land. Dat ook adoptie meteen wordt toegestaan is helemaal te prijzen.
Ja, ja. Je hebt het beste met degenen voor die je mening delen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In dat voetlicht kun je haast niets anders dan concluderen dat het bijzonder jammer is. Zeker voor mensen als ik die het beste met de wereld voorhebben. De wereld verdient beter. En dit is weer een actie in de verkeerde richting. Wat dat aan gaat heb je mij aan je zijde. Dat zeker.²
Als wel met de mensheid in general.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, ja. Je hebt het beste met degenen voor die je mening delen.
Je zegt het precies goed: "vanuit het perspectief van een gelovige als ik"quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat zou het toch vermakelijk zijn als jouw kind ooit met iemand thuiskomt van het gelijke geslachtquote:Op dinsdag 22 december 2009 09:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Ben je bang dat het zelf ook wordt?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:43 schreef Fastmatti het volgende:
Ik snap niet dat dit telkens maar weer op het nieuws moet komenIk word echt doodziek van al dat homonieuws.
Waarom moet er elke week in het nieuws komen dat het homohuwelijk ergens anders op deze aarde is toegestaan?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:44 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ben je bang dat het zelf ook wordt?
Ten eerste omdat elke overwinning op het kwade natuurlijk groot nieuws is, en ten tweede is het echt niet elke week. Was het maar waar zeg.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Waarom moet er elke week in het nieuws komen dat het homohuwelijk ergens anders op deze aarde is toegestaan?
Omdat het een behoorlijk heikel punt is en in de ogen van veel mensen een grote overwinning/ groot verlies. Het maakt nogal wat emoties los. Bij zowel voor als tegenstanders. Probeer het anders eens langs de ABABA lat te leggen, dan weet je vaak waarom persbureaus en kranten erover schrijven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:46 schreef Fastmatti het volgende:
Waarom moet er elke week in het nieuws komen dat het homohuwelijk ergens anders op deze aarde is toegestaan?
quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben er eigenlijk al niet blij mee in Nederland. Ik had gehoopt dat Nederland door de rest van de wereld op hun vingers zouden worden getikt. Helaas is het een ontwikkeling de verkeerde kant op.²
Ik word er zelf niet minder van als er een genocide plaatsvindt in Zimbabwe. Ik heb er zelf geen last van als er een willekeurige auto (Saab) de sloot in rijd. Kan ik er nog wel een mening over hebben of er een visie op projecteren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:30 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Je wordt er toch zelf niet minder van? Het zou mij werkelijk aan mijn reet roesten of het nu wel of niet toegestaan is. Laat ze lekker!
Het is niet het religieuze huwelijk, maar het staatshuwelijk dat homo's toelaat.quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Nogmaals wat is je bron dat het Huwelijk een religieus instituut is.quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Elke der 3 grote religie's propageren het huwelijk. Parallel aan de ontzuiling van Nederland liep het minder aantal afgesloten huwelijken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nogmaals wat is je bron dat het Huwelijk een religieus instituut is.
Niet elk afgesloten huwelijk is godsdienstlijk. Er is geen bewijs dat het christelijke huwelijk beter werkt. Het aantal scheidingen is bij alle soorten huwelijk gelijk.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Elke der 3 grote religie's propageren het huwelijk. Parallel aan de ontzuiling van Nederland liep het minder aantal afgesloten huwelijken.²
Ja, en vervolgens kwam de pastoor altijd controleren of er al kindertjes in de maak waren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Elke der 3 grote religie's propageren het huwelijk.²
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik word er zelf niet minder van als er een genocide plaatsvindt in Zimbabwe. Ik heb er zelf geen last van als er een willekeurige auto (Saab) de sloot in rijd. Kan ik er nog wel een mening over hebben of er een visie op projecteren.
What is next: een pedofiel die een engagement aangaat met een minderjarige boy?²
Dit is natuurlijk een zéér domme redenatie en een vergelijking die enkel getuigt van een intelligentie op het niveau teletubbies.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik word er zelf niet minder van als er een genocide plaatsvindt in Zimbabwe. Ik heb er zelf geen last van als er een willekeurige auto (Saab) de sloot in rijd. Kan ik er nog wel een mening over hebben of er een visie op projecteren.
What is next: een pedofiel die een engagement aangaat met een minderjarige boy?²
Mexico Stad is een federaal district met een eigen regeringsleider (de burgemeester) en een eigen wetgevende macht. Je kunt deze beslissing vergelijken met de verschillende beslissingen in de diverse staten in de VS.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:53 schreef Sjaakz het volgende:
Het komt op mij toch wat vreemd over, een burgemeester met zulke vergaande bevoegdheden. Ga je als homo gezellig trouwen in Mexico-stad, word je (bij wijze van spreke) in je eigen dorp vastgezet omdat je een homohuwelijk bent aangegaan.
Ik begrijp nooit wezenlijk waarom de beperkingen die men zichzelf binnen een geloof oplegt zich ook zouden moeten uitstrekken tot mensen buiten het geloof.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:03 schreef eleusis het volgende:
Altijd heerlijk om te zien hoe religieuzen zich kwaad maken om het geluk van anderen.
Omdat alleen dan de wereld beter kan worden. Dus mensen die zich niet conformeren aan de aangehangen geloofsnorm zijn een bedreiging voor het (mogelijke) paradijs op aarde!quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:53 schreef Disana het volgende:
Ik begrijp nooit wezenlijk waarom de beperkingen die men zichzelf binnen een geloof oplegt zich ook zouden moeten uitstrekken tot mensen buiten het geloof.
Dat is dus ook het grote gevaar van de meeste religies: degenen die ermee 'besmet' raken denken ineens de wijsheid in pacht te hebben, en vinden (in hun allesovertreffende arrogantie en zelfverheerlijking) dat alle anderen er dan ook maar aan moeten 'geloven'. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp nooit wezenlijk waarom de beperkingen die men zichzelf binnen een geloof oplegt zich ook zouden moeten uitstrekken tot mensen buiten het geloof.
Oh!quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:17 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Omdat alleen dan de wereld beter kan worden. Dus mensen die zich niet conformeren aan de aangehangen geloofsnorm zijn een bedreiging voor het (mogelijke) paradijs op aarde!
Duh!
Ik weet niet of het arrogantie en zelfverheerlijking zijn. Ik wil nog best aannemen dat men oprecht meent de waarheid te kennen. Wat ik niet begrijp is het gebrek aan relativeringsvermogen, het plaatsen van het eigen geloof in het geheel der opvattingen en leefwijzen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:20 schreef Viper71 het volgende:
[..]
Dat is dus ook het grote gevaar van de meeste religies: degenen die ermee 'besmet' raken denken ineens de wijsheid in pacht te hebben, en vinden (in hun allesovertreffende arrogantie en zelfverheerlijking) dat alle anderen er dan ook maar aan moeten 'geloven'. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
![]()
![]()
![]()
![]()
Gebrek aan relativeringsvermogen, denken de wijsheid in pacht te hebben, de stellige overtuiging dat de eigen god de 'enige echte' is....quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet niet of het arrogantie en zelfverheerlijking zijn. Ik wil nog best aannemen dat men oprecht meent de waarheid te kennen. Wat ik niet begrijp is het gebrek aan relativeringsvermogen, het plaatsen van het eigen geloof in het geheel der opvattingen en leefwijzen.
Nee, dat zie ik meer als overtuiging dan als arrogantie. Waarschijnlijk was het eens wel arrogantie, van de bedenkers van de leer.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:37 schreef Viper71 het volgende:
[..]
Gebrek aan relativeringsvermogen, denken de wijsheid in pacht te hebben, de stellige overtuiging dat de eigen god de 'enige echte' is....
Komt het begrip 'arrogantie' al een beetje omhoog borrelen? Of heb je een betere term?
Iedereen moet uiteraard kunnen geloven wat hij wil, maar dat is natuurlijk nog geen vrijbrief om alle anderen datzelfde geloof op te moeten dringen. Ikzelf heb respect voor ieders vrije keuze, alleen zo jammer dat de meeste religies daar juist heel anders over denken.
Lieve schat, 'overtuiging van het eigen gelijk' zonder nog objectief naar andermans argumenten te willen luisteren is de definitie van het begrip 'arrogantie'.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, dat zie ik meer als overtuiging dan als arrogantie. Waarschijnlijk was het eens wel arrogantie, van de bedenkers van de leer.
Arrogantie is toch ook hoogmoed jezelf superieur aan anderen voelen. Dat zie je niet bij de gemiddelde gelovige, althans niet hier.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:47 schreef Viper71 het volgende:
[..]
Lieve schat, 'overtuiging van het eigen gelijk' zonder nog objectief naar andermans argumenten te willen luisteren is de definitie van het begrip 'arrogantie'.
Ben jij zo ene homo hater?quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Onzin!!!!quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Elke der 3 grote religie's propageren het huwelijk. Parallel aan de ontzuiling van Nederland liep het minder aantal afgesloten huwelijken.²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |