De wijkverpleegkundige adviseerde om op deze manier op te hogen, dan ging het volgens haar wat geleidelijker.quote:
Wellicht verdwijnt de nachtvoeding hierdoor, ben je ook van die ellende af.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:16 schreef NieuweUser het volgende:
Het lijkt mij zoveel omdat ze ook nog een nachtvoeding wil. Drinkt ze dan niet teveel?
Dat snap ik niet?quote:Op maandag 1 februari 2010 11:23 schreef NieuweUser het volgende:
De wijkverpleegkundige adviseerde om op deze manier op te hogen, dan ging het volgens haar wat geleidelijker.
Daar zat ik ook aan tel denken. Om de hoeveel uur geven jullie haar nu een fles? Je zou ook kunnen proberen er ietsje langer tussen te laten, waardoor er een fles vervalt.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:24 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Wellicht verdwijnt de nachtvoeding hierdoor, ben je ook van die ellende af.
De wijkverpleegkundige werkt toch bij het cb? In iedergeval bij ons. Wij hebben een wijkverpleegkundige waar je terecht kan voor voedingsadvies, een dokter voor de onderzoeken van de ontwikkeling en een soort secretaressie die de kinderen weegt en meet.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:26 schreef mikoxx het volgende:
Drinkt ze alle flessen leeg NieuweUser? Ik zou haar geven wat ze wil hebben en niet over de liter gaan idd. En anders even je cb vragen?
Wat een postitiviteit...quote:Op maandag 1 februari 2010 11:24 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Wellicht verdwijnt de nachtvoeding hierdoor, ben je ook van die ellende af.
Ja ze gaan, op 1 of 2 na, allemaal op! Vorige week ben ik met haar voor het eerst naar het cb geweest en ze gaven aan dat het prima was, die 110+3,5 schepje. Ik kijk even aan hoe snel ze vandaag weer komt voor een voeding, en als er steeds minder tijd tussen zit probeer ik eens een grotere fles.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:26 schreef mikoxx het volgende:
Drinkt ze alle flessen leeg NieuweUser? Ik zou haar geven wat ze wil hebben en niet over de liter gaan idd. En anders even je cb vragen?
dat is raar want ik heb geleerd dat je nooit halve scheppen mag geven, altijd gewoon volle scheppen.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:23 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
De wijkverpleegkundige adviseerde om op deze manier op te hogen, dan ging het volgens haar wat geleidelijker.
ja idd.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Was het advies niet 150cc per kilogram, en de max 180cc per kilogram, tot maximaal 1000cc?
Over het algemeen laat ze er zo'n 3 uur tussen zitten. Soms, als ze lekker slaapt, ook weleens 4 uur, maar dat is denk ik 1 keer per dag.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:27 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan tel denken. Om de hoeveel uur geven jullie haar nu een fles? Je zou ook kunnen proberen er ietsje langer tussen te laten, waardoor er een fles vervalt.
Als ze dat dan doen hoor, want hier zijn we bijna 8 mnd onderweg en doorslapen is nog steeds voor mietjes geloof ik!quote:Op maandag 1 februari 2010 11:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat een postitiviteit...![]()
Echt he, dat doorslapen kun je echt niet afdwingen. Gelukkig hoor ik genoeg verhalen, dus ook van kindjes die een fles krijgen, die gewoon "pas" doorslapen bij 7 of 8 maanden.
Feit is, veel babies blijven gewoon wakker worden 's nachts. Dat is heel natuurlijk!
I know, hier is ze 2 jaar...quote:Op maandag 1 februari 2010 11:31 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Als ze dat dan doen hoor, want hier zijn we bijna 8 mnd onderweg en doorslapen is nog steeds voor mietjes geloof ik!
Hhmm, over die 180cc zit ze al heen! Ze krijgt nu zo'n 800 cc per dag als ik alles optel!quote:Op maandag 1 februari 2010 11:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Was het advies niet 150cc per kilogram, en de max 180cc per kilogram, tot maximaal 1000cc?
Dat is inderdaad gek! Het advies verschilt blijkbaar dus.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:29 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat is raar want ik heb geleerd dat je nooit halve scheppen mag geven, altijd gewoon volle scheppen.
Kun je niet gewoon het CB even bellen?quote:Op maandag 1 februari 2010 11:33 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Hhmm, over die 180cc zit ze al heen! Ze krijgt nu zo'n 800 cc per dag als ik alles optel!
Ik kijk inderdaad even aan hoe het vandaag gaat, en hoeveel ze drinkt. Dan bel ik ze even!quote:Op maandag 1 februari 2010 11:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon het CB even bellen?
met bellen krijg je vaak een verpleegkundige aan de lijn die er niks vanaf weet. Je moet even vragen of de voedingsdeskundig van het cb je terug wilt bellen. Maar wellicht is dat per regio anders en krijg je wel gelijk de juiste persoon aan de lijn.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:39 schreef NieuweUser het volgende:
Ik kijk inderdaad even aan hoe het vandaag gaat, en hoeveel ze drinkt. Dan bel ik ze even!
Maar dat wat "normaal" is wordt ook ingegeven door het CB die bij elk bezoek beginnen met de vraag: en slaapt hij/zij al door???quote:Op maandag 1 februari 2010 11:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
I know, hier is ze 2 jaar...
De pas stond ook tussen haakjes... Omdat er zoveel ouders zijn die echt denken dat een kindje van 4 maanden gewoon hoort door te slapen. Dat zijn ook de verhalen die je vaak hoort, als je kindje van 8 maanden nog steeds niet doorslaapt dan hou je vaak je mond maar, omdat er dan vaak een shitload over je heen komt dat dat niet normaal is.
Ik ben ook zo'n ontaarde moeder hoorquote:Op maandag 1 februari 2010 12:30 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar dat wat "normaal" is wordt ook ingegeven door het CB die bij elk bezoek beginnen met de vraag: en slaapt hij/zij al door???
Overigens vind ik het knap hoor dat er ouders zijn die zich er gewoon bij neerleggen dat ze er nog uit moeten voor een voeding 's nachts. Ik kan het niet zo goed(ja ontaarde ouder die graag wil dat ze doorslaapt...
).
Maar goed, wij zijn inmiddels naar 4 flessen over en dat gaat tegen verwachting best ok. Moet er nog wel eens uit om even de speen terug te geven, maar dat moest eerder ook.
Weet iemand waarom ze op het CB roepen dat 600 ml opvolgmelk het maximum is, terwijl op het pak dus 4 x 200 (= 800 ml) staat? Ik vind van 1 liter naar 600 ml best een stap als ze nog maar net bijvoeding krijgen en helemaal als ze ook nog geen brood eten (en daar wilde ik nog even mee wachten, ik denk dat als ze beter eet over een tijdje en als ze brood gaat eten dat die 4e fles er echt vanzelf wel af gaat)
Waarom zou dat trouwens niet mogen, een half schepje?quote:Op maandag 1 februari 2010 12:16 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ik zou gelijk dat halve schepje navragen, dat klopt volgens mij niet.
waarschijjnlijk omdat je nooit kan zien of je echt een half schepje hebt...quote:Op maandag 1 februari 2010 13:06 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Waarom zou dat trouwens niet mogen, een half schepje?
ja herkenbaar!quote:Op maandag 1 februari 2010 13:30 schreef NieuweUser het volgende:
Wat betreft water hebben we het dan ook iets opgehoogd. Maar ik kan het eens proberen met 120 + 4 scheppen en kijken of ze het opdrinkt. De afgelopen 2 dagen spuugt ze trouwens direct na het eten nog wel iets uit, maar dat is maar een mondje vol zeg maar.
Het lijkt er trouwens wel op alsof het poeder niet helemaal goed mengt met het water. Als de fles bijna leeg is blijven er vaak nog wat poederresten achter in de fles of de speen. Herkenbaar?
Eerst koud water opwarmen en dan de poeder erbij.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:32 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja herkenbaar!
hoe meng je? koud water, poeder erbij, opwarmen? of opwarmen en dan poeder erbij?
roer je het los met een vork of zwengel je?quote:Op maandag 1 februari 2010 13:40 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Eerst koud water opwarmen en dan de poeder erbij.
Ik roer met een vork inderdaad.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
roer je het los met een vork of zwengel je?
Toen Tess nog klein was roerde ik met een vork. Nu schud ik flink.
Je kan het het beste losroeren met een vork of een lepel volgens Friso
Voor mij is dat niet herkenbaar, ik heb hier nooit problemen mee.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:30 schreef NieuweUser het volgende:
Het lijkt er trouwens wel op alsof het poeder niet helemaal goed mengt met het water. Als de fles bijna leeg is blijven er vaak nog wat poederresten achter in de fles of de speen. Herkenbaar?
schudden bij een kindje van een maand zoals die van NieuweUser is niet zo "slim".... er komt te veel lucht in de fles en dan kan ze krampjes krijgen.quote:Op maandag 1 februari 2010 20:09 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Voor mij is dat niet herkenbaar, ik heb hier nooit problemen mee.
Ik doe het als volgt:
1) Ik laat de kraan lopen totdat het water warm is en de juiste temperatuur heeft
2) Fles onder de kraan en 150 cc water erin
3) 5 Afgestreken lepeltjes poeder erin gooien
4) Ik ga nu de fles wat vanuit mijn pols rondraaien / licht schudden zodat het bergje poeder onder het water zit en niet meer zichtbaar is
5) Nu doe ik de speen erop en de dop en ga ik schudden, flink schudden voor een paar seconden.
6) Nu haal ik de dop eraf en draai ik de speen wat losser zodat het drinken makkelijk gaat
Dan blijft er geen poeder achter (in iedergeval bij het merk Nutrilon). Als er wel poeder achterblijft is het niet goed opgelost en krijgt je kindje wat minder voeding en wat meer water binnen (maar daarover hoef je je niet druk te maken).
Nee, dat is inderdaad niet de bedoeling. Onze jongste heeft nooit last van darmkrampjes en hoeft bijna nooit een boertje te laten, maar dat verschilt heel erg per kind. Een baby met darmkrampjes is heel zielig, dat gehuil en dan die opgetrokken beentjes...quote:Op maandag 1 februari 2010 20:15 schreef Vicky het volgende:
schudden bij een kindje van een maand zoals die van NieuweUser is niet zo "slim".... er komt te veel lucht in de fles en dan kan ze krampjes krijgen.
Daarom schudden wij ook niet meer inderdaad.quote:Op maandag 1 februari 2010 20:15 schreef Vicky het volgende:
[..]
schudden bij een kindje van een maand zoals die van NieuweUser is niet zo "slim".... er komt te veel lucht in de fles en dan kan ze krampjes krijgen.
dan heb ik een hongerlapjequote:Op woensdag 3 februari 2010 10:15 schreef mikoxx het volgende:
Ik zou daar ook niet te bang voor zijn Nijna, ze gaat vanzelf iets minder fles drinken omdat ze bijvoeding krijgt vanaf nu. Dan kom je niet meer aan 800cc hoor, per dag. Dus in dat opzicht denkt het cb mss al een klein beetje (te) ver vooruit.
Een informatielijn met mensen zonder kennis van zaken... wat heb je eraan... Het probleem is ook bij Friso dat ze voedingsdeskundigen (lees studenten die bijverdienen) de telefoon laten beantwoorden. Je kan de Friso lijn volgens de website ook bellen om te vragen of je fetta mag eten tijdens je zwangerschap...quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:04 schreef Nijna het volgende:
Net maar eens even de informatielijn van Friso gebeld hoe het nou zat met dat maximum wat het CB aanhoudt (600ml) en hun verpakking (800ml) en zij horen het inderdaad wel vaker dat het CB 600ml zegt, maar ze wist niet zo goed waarom.
voor mij is het cb juist niet leidend aangezien ze altijd tegenstrijdige adviezen geven...quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:52 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Een informatielijn met mensen zonder kennis van zaken... wat heb je eraan... Het probleem is ook bij Friso dat ze voedingsdeskundigen (lees studenten die bijverdienen) de telefoon laten beantwoorden. Je kan de Friso lijn volgens de website ook bellen om te vragen of je fetta mag eten tijdens je zwangerschap...
Bij Nutrilon zit er trouwens ook een verschil tussen wat op het pak staat en wat het cb aangeeft. Het cb is voor mij altijd leidend, nooit een fabrikant van een commercieel product.
ORS bedoel je? Dan heb je Care Plus ORS, Dioralyte orange, Orisel en andere merken. Zou even met de doktersassistente bellen en het overleggen. En is te koop bij de apotheek.quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:36 schreef Tinuviel het volgende:
Ik geef weleens flesvoeding op als zoonlief op het kdv is, maar weet er verder niet zo heel veel vanaf.
Weet een van jullie of er een soort voeding is, die je kunt geven bij diarree. In Duitsland bestaat zo een soort voeding en ik heb er een naam van maar daar kan ik in Nederland natuurlijk niets mee.
gewoon een grotere speen proberen en als het te snel gaat weet je dat een 2 nog te groot is.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:48 schreef wickie het volgende:
Hallo allemaal, ik heb een vraagje. Onze dochter is nu 3,5 maand en ik denk 4,5 kilo (voldragen maar te klein bij geboorte). Ik vroeg me af wanneer jullie zijn overgestapt naar speen nr2 en waarom? Ze drinkt Omneo uit een tommee tippee fles. Heb soms het idee dat het haar te langzaam gaat waardoor ze dus soms minder drinkt.
Nog bedankt!quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:30 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, niet leeftijd gebonden. Dochter van een vriendinnetje is nooit verder gekomen dan heeeeeeeeeeeeeel lang een 1-speen en daarna een 2 want die lurkte zo hard dat ze met grotere gaatjes die flessen in 1 teug leeg trok.
En Oscar, drinkt al vanaf 4 maanden uit een 4 speen (na een hele tijd geklooi met zelf gaatjes wijder maken.) omdat we een beetje johannesbroodpitmeel erbij doen en het anders ook niet snel genoeg gaat.
Gewoon een beetje uitproberen.
Ik weet niet wat Wolf momenteel weegt, ergens in de 5 kilo gok ik (volgende week weer CB) en die is 10 weken en drinkt sinds gisteren ook 180+6 schepjes. Nog niet geheel leeg, klein bodempje laat hij staan.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:59 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe lang doen jullie baby's over zo'n grote fles?
Oh, en vinden jullie dat zo'n fles wel erg groot is voor hem? Hij is nu 3 maanden oud en weegt ruim 6 kilo
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan wilde vandaag trouwens ook de fles vasthouden met 2 handjes.Ik vond het zo schattig.
Ik vind het zelf een vervelend idee dat hij met zulke flesjes aan zijn maximum zit en we niet kunnen ophogen. Het handige aan borstvoeding is dat je bij een vermoeden van honger altijd gewoon aan kunt leggen. Dat gaat straks niet meer. Eergister wilde hij ineens weer een nachtvoeding en die kunnen we er niet meer structureel bij hebben.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:21 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Wolf momenteel weegt, ergens in de 5 kilo gok ik (volgende week weer CB) en die is 10 weken en drinkt sinds gisteren ook 180+6 schepjes. Nog niet geheel leeg, klein bodempje laat hij staan.
Mijn idee hierover is dat ze zelf wel aangeven hoeveel ze drinken willen, de richtlijnen op de verpakking zijn bij een gewicht van 5/6 kilo ook 180+6 schepjes, dus niks mis mee denk ik.
Oja Wolf drinkt ook best snel uit een speen 2, maar die was echt enorm langzaam met een speen1. Hij doet nu iets van 15/20 minuutjes over een fles.
je gaat met de fles van 180 naar 4 voedingen, als je kindje rond de 4/5 maanden zit want dan laat je de avondfles vervallen, dat is het volgens mij!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
Er zijn trouwens 2 dingen die ik merkwaardig vind. Op de verpakking staat dat baby's op een bepaald moment 4 voedingen 180/6 mogen. Dat zou dus betekenen dat ze weer minder gaan drinken. De energiebehoefte zal wel afnemen doordat ze minder hard groeien? Wat ik ook niet begrijp is waarom de speentjes voor oudere baby's steeds meer voeding doorlaten terwijl kinderen ook steeds krachtiger kunnen drinken naarmate ze groter worden. Wat is het idee daarachter? Je wilt toch juist niet dat een kind te kort over een voeding doet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |