En waar wil je het dan nog over hebben in het topic? Het hacken van een console is gewoon illegaal en verboden op FOK!quote:Op zondag 24 januari 2010 16:23 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Er wordt een PS3 gehacked, en men praat er over, dat is toch niet illegaal? Als je niet in gaat op hoe je het precies moet doen?
Je mag toch ook over atoombommen praten, of over IED's zolang je maar niet verteld hoe je ze moet maken en waar je de dingen kan halen?
NEE. DAT. IS. HET. NIET.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:34 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
En waar wil je het dan nog over hebben in het topic? Het hacken van een console is gewoon illegaal en verboden op FOK!
Het mag in ieder geval niet op FOK! Dat over de NDS flashcards is beslist toen ik hier nog geen mod was. Dat neem ik mee naar achter.quote:
Weer zo'n expert op wetsgebiedquote:
En voor de gein moet je ook eens in 't PSP topic kijken.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:45 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Het mag in ieder geval niet op FOK! Dat over de NDS flashcards is beslist toen ik hier nog geen mod was. Dat neem ik mee naar achter.
die kun je hier dan toch gewoon melden? hoe gek het ook klinkt: mods zien niet allesquote:Op zondag 24 januari 2010 16:49 schreef Luman het volgende:
[..]
En voor de gein moet je ook eens in 't PSP topic kijken.
Ook genoeg Homebrew gerelateerde zaken.
dan moet je ook maar het homebrew topic van de 360 sluiten!quote:Op zondag 24 januari 2010 16:47 schreef Bart het volgende:
[..]
Weer zo'n expert op wetsgebied
Het omzeilen van beveiligingen is wettelijk verboden. Het hacken van een console is het omzeilen van een beveiliging. Ergo: het hacken van een console is wettelijk verboden.
Precies.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat er tot nu toe gebeurd is, is echt niet illegaal. Maar hier op Fok wordt er wat dergelijke onderwerpen betreft altijd heel erg panisch gereageerd.
Er loopt ook al topics lang een Wii homebrew topic. Met toestemming van mods begonnen nog wel.
Als de mods consequent willen zijn, dan zouden ze dat inderdaad moeten doen. Het staat overigens duidelijk in de OP van dit topic:quote:Op zondag 24 januari 2010 16:51 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
dan moet je ook maar het homebrew topic van de 360 sluiten!
Waarom? Vanwege wat je nu zegt!
quote:Het praten over consolemods is dus niet toegestaan, hetzelfde geldt voor vragen naar illegale games en andere software.
Misschien is het een idee om een centraal Iphone gaming topic op te zetten(ik dacht dat er al eentje was, maar kan hem niet zo snel vinden).quote:Op zondag 24 januari 2010 20:40 schreef timmmmm het volgende:
Als ik een spel zoek voor op je Iphone, waar moet ik dan zijn. Bij het grote ik zoek een spel topic zullen ze het niet weten, en ik twijfel uberhaupt of ik daarvoor het best in GAM of DIG moet zijn.
Onderstaande reactie mag dus gewoon?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:28 schreef Tain het volgende:
Xbox 360 Homebrew
Als de topics open mogen blijven dan moeten ze wel een beetje in de gaten worden gehouden
quote:
Heb ff een reactie getypt.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:30 schreef Tain het volgende:
[..]
Onderstaande reactie mag dus gewoon?
[..]
Heb ook maar even mijn quote een beetje gewijzigdquote:
http://www.iusmentis.com/beveiliging/hacken/modchips/quote:Op zondag 31 januari 2010 22:01 schreef RacerDKB het volgende:
Pff waarom is dat 360 homebrew topic nou weer dichtNergens wordt een woord gesproken over spellen downloaden en die branden o.i.d.
Het wii-homebrew topic mag wel gewoon? Waarom die wel en die van de 360 niet? Puur omdat het bij de Wii softwarematig is en bij de 360 hardwarematig? Werkelijk onzin, hardware matige aanpassingen aan je console zijn helemaal niet illegaal, je mag zelf weten wat je mag doen met je console.
Hardwarematig is net zo legaal als softwarematig, namelijk volledig legaal.
Dat je er geen verstand van hebt betekent niet dat ie op slot hoeft.
Ik heb geen zin dat er straks (ouders van)users bij mij aankloppen die met hun 360 geknutseld hebben waardoor ze niet meer online kunnen gamen, als ze deze hardwarematige aanpassingen al zelf kunnen uitvoeren zonder dat ze hun 360 naar de klote helpen, in dat opzicht zie ik dus wel een degelijk verschil tussen een softwarematige en een hardwarematige aanpassing.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:01 schreef RacerDKB het volgende:
Pff waarom is dat 360 homebrew topic nou weer dichtNergens wordt een woord gesproken over spellen downloaden en die branden o.i.d.
Het wii-homebrew topic mag wel gewoon? Waarom die wel en die van de 360 niet? Puur omdat het bij de Wii softwarematig is en bij de 360 hardwarematig? Werkelijk onzin, hardware matige aanpassingen aan je console zijn helemaal niet illegaal, je mag zelf weten wat je mag doen met je console.
Hardwarematig is net zo legaal als softwarematig, namelijk volledig legaal.
Dat je er geen verstand van hebt betekent niet dat ie op slot hoeft.
Zoals ik zeg, als je er geen verstand van hebt, lul er dan niet over.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:03 schreef Tain het volgende:
[..]
http://www.iusmentis.com/beveiliging/hacken/modchips/
Zolang het alleen over de software gaat die je erop gaat draaien is het prima
Dus hij is op slot omdat je bang bent voor ouders van usersquote:Op zondag 31 januari 2010 22:04 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik heb geen zin dat er straks (ouders van)users bij mij aankloppen die met hun 360 geknutseld hebben waardoor ze niet meer online kunnen gamen, als ze deze hardwarematige aanpassingen al zelf kunnen uitvoeren zonder dat ze hun 360 naar de klote helpen, in dat opzicht zie ik dus wel een degelijk verschil tussen een softwarematige en een hardwarematige aanpassing.
Als het aan mij lag was het 2 jaar geleden al duidelijk geweest, maar dit zijn dingen waar zowel voor als achter de schermen zovaak discussie over gevoerd is dat we idd met deze grijze lijn zitten.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het wordt tijd om eens duidelijk te worden over dat soort zaken. Of alles toestaan, of niets toestaan. Dat is ten eerste een stuk duidelijker naar de user toe en ten tweede veel makkelijker te modden.
Vanuit het topic:quote:Op zondag 31 januari 2010 22:05 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, als je er geen verstand van hebt, lul er dan niet over.
Het gaat helemaal niet over modchips of firmwarehacks, en het is ook niet bedoeld om kopieerbeveiligingen te omzeilen.
Aan een modje: verwijder mijn laatste 5 posts uit dat topic en hij kan weer open als jullie denken dat mijn posts stout zijn.
Dan wordt dat toch gewoon weggehaald uit het topic? Dat is een van de honderden mogelijkheden van homebrew ja, maar dat is lang niet het enige doel.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:15 schreef Tain het volgende:
[..]
Vanuit het topic:
NXE2GOD - Installeer je games (backup én orrigineel) op de HD via de normale methode en na het opstarten van dit programma kun je ze opstarten zonder dvd in de drive.
Dan gaat het toch wel om kopieerbeveiligingen te omzeilen?
Heb net ff wat tutorials gelezen uit de links die in de OP stonden en ookal is dat homebrew, zijn het alleen maar programmas om gedownloade xbox spellen te kunnen spelen.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:10 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dus hij is op slot omdat je bang bent voor ouders van usersJuist.
Zet je toch ''Homebrew op de 360 is op eigen risico'' in grote letters in de OP. Een Wii kan je ook bricken door softwarematig aan te passen.
Je gaat me niet vertellen dat al die mensen in het Wii topic een 500gb of 1TB schijf kopen om daar homebrew op te draaienquote:Op zondag 31 januari 2010 22:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Heb net ff wat tutorials gelezen uit de links die in de OP stonden en ookal is dat homebrew, zijn het alleen maar programmas om gedownloade xbox spellen te kunnen spelen.
Ik heb al eerder aangegeven dat ik zelf sowieso niet blij ben met de homebrewtopics maar in het geval van de Wii komt het neer op een softwarematige blunder en in het geval van de DS omdat er niet eens een soort van beveiliging opzit, dat is wel een groot verschil met een tutorial van 3 a4tjes(incl duidelijke waarschuwing dat je console niet meer bruikbaar is voor zaken als live of updates) en net zulke lange tutorials voor elk stukje 'homebrew' dat je er op wil zetten.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:32 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Je gaat me niet vertellen dat al die mensen in het Wii topic een 500gb of 1TB schijf kopen om daar homebrew op te draaienEn daar mag wel gewoon op FOK! over gesproken worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |