abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:19:55 #1
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77001038
Aangezien we inmiddels een PSP, DS én Wii homebrew topic hebben mag een Xbox 360 Homebrew topic toch niet ontbreken dunkt me.

Benodigdheden:
Een xbox 360 die te JTAG'en valt, gelukkig zijn er een boel die dat wél kunnen en helaas is dat niet mogelijk bij de volgende versies:
  • Met de laatste updates van het dashboard. De 2.0.7371.0 of lager dan het dikgedrukte gedeelte zijn dus noodzakelijk om dit te kunnen uitvoeren.
  • Daarnaast is het niet mogelijk bij de modellen die ná juni 2009 zijn geproduceerd, dit omdat Microsoft ook niet stil heeft gezeten.
  • Ieder model is inmiddels beschikbaar voor de JTAG, van de eerste Xbox 360 modellen tot de laatste 512MB intern geheugen Jasper versies, mits ze voldoen aan de eerdere 2 punten.

Korte inleiding:
    Zodra je het JTAG gebeuren succesvol hebt uitgevoerd is je Xbox 360 in staat om software af te spelen die niet ondersteund worden door Microsoft, denk hierbij aan emulators voor de Super Nintendo van de vriendelijke concurent, mediaspelers, fan snelheid regelaars en tal van andere programma's waarbij het éen nuttiger is als het ander.
    Zodra het JTAG erop staat is het installeren van de programma's een fluitje van een cent.

Logischerwijs is het inmiddels ook mogelijk om d.m.v een JTAG'ed 360 andere zaken aan de praat te krijgen die eerder al mogelijk waren met het flashen van de dvd-drives (het spelen van kopïeen, gemaakt van het orrigineel dat in jouw bezit is om bijvoorbeeld krassen te voorkomen), beiden zaken zijn overigens prima te combineren.
    Velen gebruiken het programma Freeboot of Xbreboot wat hen in staat stelt om via de interne, danwel externe harde schijf spellen te starten, dat Microsoft dit niet wenst blijkt wel uit de vele bans die volgen bij het online gaan.

Bij deze dus een waarschuwing: Het aanpassen van de hardware - wat noodzakelijk is voor de JTAG - zorgt voor het vervallen van de garantie én het niet meer online kunnen op Xbox Live, danwel het binnenkort gebanned worden op het laatst genoemde platform.
    Desondanks is het niet illegaal om de JTAG uit te voeren, wel ben je in strijd met Microsoft's ToS/EULA verklaringen en zodoende mogen hun bij ontdekking reparaties weigeren binnen de garantieperiode en jou toegang verbieden tot het Live netwerk.

Verder zal ik niet teveel uitwijden over het hoe en wat om de JTAG op de Xbox 360 te installeren, evenmin de andere software die her en der te vinden valt, laat staan download links.
    Wel de nodige links met handige informatie en updates m.b.t homebrew op de 360.

Homebrew:
    NXE2GOD - Installeer je games (backup én orrigineel) op de HD via de normale methode en na het opstarten van dit programma kun je ze opstarten zonder dvd in de drive.
    Xexmenu - FTP ondersteuning, switchen tussen games en logischerwijs het opstarten van games op USB aparatuur of de interne harde schijf.
    Viper360 - Een kleiner project dat van de grond kwam na XeXloader.
    Xexloader - Toont/speelt af de games die op USB/harde schijf staan.
    USBLoader - Variant op XeXloader.
    Flash360 - Om de 360 te flashen vanaf het aparaat zelf, handig voor updates van bijvoorbeeld Xbreboot.
    Fanspeed Flasher -Snelheid van de fans in te stellen.
    SMS360 - Sega Master System en Game Gear emulator.
    Genesis360 - Genesis / Megadrive emulator.
    SNES360 - Spreekt voor zich lijkt me, SNES emulator.
    Je hebt voor bovenstaande apps dus wel Xbreboot (of Freeboot) nodig, anders kom je nog niet ver.
    Hoe je dat installeerd zie je onder het kopje tutorials.

Tutorials:
    JTAG: http://www.360-hq.com/xbox-tutorials-108.html
    USB Loader: http://electronica.infonu(...)r-voor-xbox-360.html
    Xbreboot: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=698328

Handige links:
    http://www.xbox360-hacks.com/
    http://360mods.net/
    http://www.xbox-scene.com/

PS, mods ... mochten er zaken instaan die niet gewenst zijn, stuur dan even een PB óf wijzig het voor me.

[ Bericht 12% gewijzigd door Lastpost op 19-01-2010 14:09:18 ]
  •   dinsdag 19 januari 2010 @ 10:32:29 #2
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_77001454
    Het aanpassen van hardware betekent niet per definitie niet meer online kunnen toch?
    Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 10:34:39 #3
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_77001544
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 10:32 schreef boem-dikkie het volgende:
    Het aanpassen van hardware betekent niet per definitie niet meer online kunnen toch?
    Klopt, maar je wordt óf geflagged óf direct gebanned met bovenstaande methode en zodoende kun je wel stellen dat je niet meer online kunt als je dit uitvoert.
    Of met andere woorden, maar zéer tijdelijk kunt genieten van het online gamen.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 10:35:05 #4
    241851 Muchachooo
    Kan ook gitaar spelen!
    pi_77001565
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 10:32 schreef boem-dikkie het volgende:
    nee maar het betekent wel dat je bij de eerstvolgende swipe van MS eruit ligt
    Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 10:44:28 #5
    9039 GateWayX
    Divide by Zero
    pi_77001893
    Is de werking van de Xbox360 na de JTAG mod anders?
    Kan je dan alleen nog maar homebrew draaien of kan je ook gewoon nog vanuit je dash je originele spellen starten?
    pi_77002741
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 10:44 schreef GateWayX het volgende:
    Is de werking van de Xbox360 na de JTAG mod anders?
    Kan je dan alleen nog maar homebrew draaien of kan je ook gewoon nog vanuit je dash je originele spellen starten?
    werking is niet aners maar ms jan zien dat er andere softwre opstaat
    Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
    Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 11:09:56 #7
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_77002918
    Kun je import spelen op deze manier?
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_77003037
    Wat voor homebrew kan je draaien eigenlijk?
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 11:14:19 #9
    241851 Muchachooo
    Kan ook gitaar spelen!
    pi_77003077
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 11:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Kun je import spelen op deze manier?
    lijkt me wel. als je NES emulators kan draaien, moeten import games niet zo heel lastig zijn
    Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 12:00:48 #10
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_77004921
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 11:14 schreef Muchachooo het volgende:

[..]

lijkt me wel. als je NES emulators kan draaien, moeten import games niet zo heel lastig zijn
    Ik denk het ook wel, maar de info in de OP is nogal karig wat betreft de mogelijkheden en ik zet mijn vraagtekens bij de motieven van TS.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      dinsdag 19 januari 2010 @ 13:10:03 #11
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_77007218
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 12:00 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik denk het ook wel, maar de info in de OP is nogal karig wat betreft de mogelijkheden en ik zet mijn vraagtekens bij de motieven van TS.
    Ik zal de OP sowieso nog wel aanpassen/uitbreiden, keek eerst even aan of het topic wel mocht blijven staan.

Je kunt er logischerwijs ook import spellen mee spelen (dvd is een ander verhaal, daarvoor dien je de drive te flashen) indien je de benodigde software ervoor installeerd, die in de OP staat en het spel op een USB stick/harde schijf zet en het van daaraf opstart al moet je natuurlijk wel het orrigineel in het bezit hebben.
    En hoe ik het gebruik staat natuurlijk los van het topic, daarom ga ik niet verder in op de mogelijkheid tot het spelen/downloaden van backups/iso's enz. aangezien dat hier op Fok niet bepaald gewenst is.
    Mijn motief is niet anders als een informatief topic opzetten met de mogelijkheden.
    pi_77008138
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 13:10 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ik zal de OP sowieso nog wel aanpassen/uitbreiden, keek eerst even aan of het topic wel mocht blijven staan.

Je kunt er logischerwijs ook import spellen mee spelen (dvd is een ander verhaal, daarvoor dien je de drive te flashen) indien je de benodigde software ervoor installeerd, die in de OP staat en het spel op een USB stick/harde schijf zet en het van daaraf opstart al moet je natuurlijk wel het orrigineel in het bezit hebben.
    En hoe ik het gebruik staat natuurlijk los van het topic, daarom ga ik niet verder in op de mogelijkheid tot het spelen/downloaden van backups/iso's enz. aangezien dat hier op Fok niet bepaald gewenst is.
    Mijn motief is niet anders als een informatief topic opzetten met de mogelijkheden.
    Dat is dus niet echt import spellen spelen als je het op een USB stick moet zetten
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 13:41:36 #13
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_77008317
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 13:36 schreef Tain het volgende:

[..]

Dat is dus niet echt import spellen spelen als je het op een USB stick moet zetten
    Het kan ook prima anders hoor, mits je het orrigineel hebt (of een geflashte drive, maar dan kun je net zo goed een kopie maken van je spel) natuurlijk aangezien er aan de dvd-drive verder niets wordt aangepast.

NXE2GOD dus.
    pi_77058814
    Ga binnenkort mijn Xbox jtaggen, lijkt me vet om al die dingen te kunnen draaien.

Lastpost, heb jij jouw 360 al gejtagged? Ik hoor namelijk dat het bij sommigen echt 15-20 uur duurt om de NAND te dumpen Via LPT dan natuurlijk.
      woensdag 20 januari 2010 @ 17:19:03 #15
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_77060247
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 16:45 schreef RacerDKB het volgende:
    Ga binnenkort mijn Xbox jtaggen, lijkt me vet om al die dingen te kunnen draaien.

Lastpost, heb jij jouw 360 al gejtagged? Ik hoor namelijk dat het bij sommigen echt 15-20 uur duurt om de NAND te dumpen Via LPT dan natuurlijk.
    Die van mij is inderdaad gejtagged, bij de vorige die ik gedaan had was ik echt bijna 2 dagen bezig (512MB Jasper) voor een volledige dump.
      woensdag 20 januari 2010 @ 19:24:09 #16
    191281 Gupje
    straatsoldaat
    pi_77064790
    Valt jtaggen ook een beetje te doen als je niet de volledige kennis hebt van hoe alles werkt?
    Blub
    pi_77066709
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 19:24 schreef Gupje het volgende:
    Valt jtaggen ook een beetje te doen als je niet de volledige kennis hebt van hoe alles werkt?
    Kan je solderen, en heb je een PC met een LPT poort?
      woensdag 20 januari 2010 @ 20:12:23 #18
    191281 Gupje
    straatsoldaat
    pi_77066971
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 20:06 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Kan je solderen, en heb je een PC met een LPT poort?
    Soldeerbout kan ik mee overleven en die poort bezit ik
    Blub
      donderdag 21 januari 2010 @ 08:19:36 #19
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_77084627
    Het is best te doen ja, zolang je geen bibberend Arafat handje hebt.
    De tutorials her en der zijn prima gedetailleerd en er zitten niet zoveel tricky dingen bij om te doen.
    Hier ging het in ieder geval goed zonder enige soldeer ervaring.
    pi_77123513
    Zouden deze goed zijn?
    5 ST x 162280 Siliciumdiode 1N4148 100V 100mA
    10 ST x 405132 Koolfilmweerstand 0,5W 0411 100Ohm
    pi_77123761
    Ik heb
    quote:
    NXE2GOD - Installeer je games (backup én orrigineel) op de HD via de normale methode en na het opstarten van dit programma kun je ze opstarten zonder dvd in de drive.
    nodig, maar m'n Xbox is er niet goed voor. Ik dacht namelijk dat dit gewoon legaal kon (Games op HDD installeren, bevestigen dat je cd hebt en spelen zonder cd.). Nu worden LAN party's een stuk lastiger omdat iedereen een exemplaar van het spel moet hebben.
      maandag 25 januari 2010 @ 11:23:24 #22
    9039 GateWayX
    Divide by Zero
    pi_77242279
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 23:44 schreef Dynd het volgende:
    Ik dacht namelijk dat dit gewoon legaal kon (Games op HDD installeren, bevestigen dat je cd hebt en spelen zonder cd.).
    Het zijn geen filantropen hoor bij MS
    Op die manier koop jij een spel en leen je het vervolgens uit aan al je vrienden die het dan vervolgens gratis kunnen spelen. Nogal logisch dat MS de game in je box vereist.
    pi_77300998
    Iemand die het al heeft werken hier?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
    Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
    pi_77400959
    Ik probeer dus de NAND te lezen, maar het lukt niet.

In CMD krijg ik dus met Nandpro20b de volgende fout:
    ''Could not detect a flash controller''

En dan kapt ie er mee.

Ik heb op pinnetje 1,2,14,16 en 17 100 ohm weerstandjes van een half watt per stuk gesoldeerd, dit zit allemaal prima. Ook de rest is 100% goed gesoldeerd.

Hoe hebben jullie de NAND kunnen dumpen? Geen weerstandjes? Andere weerstandjes? Een 1N4148 diode op pinnetje 11?

Dat laatste ga ik morgen denk ik als eerste proberen, lees wel veel dat dat zou moeten werken.
    pi_77419492
    Diode er tussen gedaan, en nu dumpt ie wel.

Máár, ik krijg ineens heel veel fouten tijdens het dumpen Alles na 0x200 geeft de fout ''Error: 280''.

Wat moet ik nu testen?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')