abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75914668
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:31 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Godzijdank ken ik niet alle gevallen.
Ik zou voor een trein springen eerlijk gezegt.
Ik ken 100 gevallen, misschien meer van een falend jeugdzorg, maar daar gaat het niet om.
Het gaat mij om de mentaliteit die ze hebben.

Ik vind Laura nu ook nog te jong om alleen de wereld over te zeilen.
Maar ik vind wel dat je dat moet koesteren, moet begeleiden.
Zodat ze inderdaad goed bepakt en bezakt de reis kan maken als ze dat over een paar jaar nog wilt.
Daar moet jeugdzorg voor zijn, voor de ondersteuning en support.
Niet om te bepalen hoe jij (moet) gaan leven omdat zij het zo beschreven hebben in de boeken.
Hoe bepaald Jeugdzorg dan dat zij moet leven?

Ze mag die reis toch maken als ze dit schooljaar heeft afgemaakt en een EHBO-cursus heeft gedaan? Meen dat er over een jaar weer naar wordt gekeken.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:01:48 #142
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_75914714
Waarom blijven we maar zeggen dat jeugdzorg heeft gefaald. Ze kunnen girl Laura toch niet 24/7 monitoren? Je moet het probleem verhelpen door de oorzaak op te sporen en te elimineren. Jeugdzorg is slechts een gevolg. Ja.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_75914745
quote:
SCHIPHOL - Bij de rechtbank in Utrecht dient dinsdag een spoedzitting over het zeilmeisje Laura Dekker. Dat heeft een woordvoerster van de rechtbank bevestigd.

© ANPDe zitting vindt om 15.00 uur achter gesloten deuren plaats. Bureau Jeugdzorg zal vragen om de uithuisplaatsing van Laura. De rechtbank verwacht om 18.00 uur in het openbaar een uitspraak te doen.

De 14-jarige Laura werd wereldnieuws omdat zij in haar eentje een zeilreis om de wereld wilde maken. Zij werd onder toezicht van Bureau Jeugdzorg geplaatst om te voorkomen dat ze zou vertrekken.

Vermist

Laura werd dit weekeinde door haar familie als vermist opgegeven. Zondagavond werd ze op Sint Maarten aangehouden. Hoe ze daar terechtkwam, is nog onduidelijk.

Het vliegtuig uit Curaçao waarin het 14-jarige zeilmeisje Laura Dekker zit, is dinsdagochtend aangekomen op luchthaven Schiphol. Ze is meteen verhoord door de politie die ,,heel veel van haar wil weten'', meldde een woordvoerder van de politie.

De politie wil onder meer van haar weten wat haar reisroute naar Sint Maarten was en of ze samen met iemand reisde.

Verhoor

Laura Dekker kwam niet naar buiten in de aankomsthal waar ze verwacht werd. Ze werd via een andere route weggeleid naar een ruimte van de marechaussee. Hoe lang het verhoor gaat duren, is onduidelijk.

Dat ligt volgens de woordvoerder aan de staat waarin Laura is. ''Ze heeft lang in het vliegtuig gezeten.'' De woordvoerder zei verder dat de vader van Laura ook op de luchthaven wordt verwacht.

Jeugdzorg

De politie Utrecht en Bureau Jeugdzorg wachten Laura op als ze op Schiphol aankomt. De politie wil van haar weten wat haar bedoeling was en of ze hulp heeft gehad bij haar reis naar Sint Maarten. Na het gesprek met de politie wordt Laura overgedragen aan Bureau Jeugdzorg, waar ze onder toezicht staat.

Triest gevolg

''Bij ons is het inmiddels meer dan duidelijk. Bureau Jeugdzorg geeft niets om Laura, met als triest gevolg dat Laura is weggelopen.'' Dat schrijven haar grootouders, Dick en Riek Dekker, in een brief op de opiniepagina van de Volkskrant.

Volgens hen is hun kleindochter ''murw geslagen'' door maatregelen van Jeugdzorg. ''Wij hebben Laura, sinds de bemoeienis van Jeugdzorg, in een paar maanden zien veranderen van een ondernemende en positieve tiener in een meisje dat een schild om zich heen heeft gebouwd en totaal geen vertrouwen meer heeft in volwassenen.''

© ANP

De ouders van de vader van Laura geven Jeugdzorg de schuld. Uiteraard door de media op te zoeken. Lekker verder gaan met modder gooien.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:10:07 #144
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75914971
Maar wel een zitting achter gesloten deuren en niet aangekomen in de aankomsthal, dat is toch netjes.

En die grootouders gooien alleen nog wat olie op het vuur.
pi_75915021
Ik dacht even: Is haar oma nou de fameuze Riet Dekker?

Maar nee.
pi_75915048
Kan me trouwens niet voorstellen dat ze in haar eentje op Sint Maarten rondliep.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 10:13:59 #147
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75915102
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De ouders van de vader van Laura geven Jeugdzorg de schuld. Uiteraard door de media op te zoeken. Lekker verder gaan met modder gooien.
Jeugdzorg had in dit geval moeten ingrijpen en het verhoor moeten opschorten voor een dag of 2.
Zet haar en haar opa&oma enzo ff in een hutje op de hei en ff bij komen en praten enzo.
Maar goed, dat ben ik.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75915146
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:13 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Jeugdzorg had in dit geval moeten ingrijpen en het verhoor moeten opschorten voor een dag of 2.
Zet haar en haar opa&oma enzo ff in een hutje op de hei en ff bij komen en praten enzo.
Maar goed, dat ben ik.
Het risico zal zijn dat ze er weer vandaar gaat, niet?
pi_75915222
quote:
''Wij hebben Laura, sinds de bemoeienis van Jeugdzorg, in een paar maanden zien veranderen van een ondernemende en positieve tiener in een meisje dat een schild om zich heen heeft gebouwd en totaal geen vertrouwen meer heeft in volwassenen.''
Allemaal voor haar eigen bestwil natuurlijk.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 10:20:39 #150
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75915308
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:15 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat risico is er altijd, tenzij ze in een gesloten afdeling wordt geplaatst.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:28:37 #151
19242 yavanna
Results may vary.
pi_75915556
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:15 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Of beïnvloed word.

Aan haar bagage te zien zal je ze in ieder geval niet alleen, impulsief, zijn weggegaan.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_75915647
Wat een f*cking aandachtjunk dat verwend k*t kind!..... En alleennaar Sint maarten... vanuit Parijs.... Yeah right! Die is zeker niet alleen gegaan... Laat staan hoe ze kaartjes heeft geregeld!

Die ouders zullen er wel weer mee temaken hebben... Die vader doet alles om in het nieuws te komen!!

Er lopen elke dag kinderen van huis, en halen die het nieuws?? Nee, tuurlijk niet!
Moet hier dan zonodig tijd aan worden besteed in elk f*cking journaal?? Hadden e dat kind maar daar gehouden... Gelijk lekker rustig!

Niet normaal, dat kinderen tegenwoordig gewoon boven hun ouders staan en dat de ouders er nog van genieten ook... "trotse ouders" ... Laat me niet lachen!
pi_75915719
Welke bagage? Die gitaat en rugzak die je op de foto in de telegraaf ziet? Ik zie absoluut niet in waar dat niet in een impulsieve actie kan.

Maar goed, ik snap al de ophef over Laura sowieso niet. Meid moet gewoon lekker gaan zeilen en zich niks aantrekken van jeugdzorg of andere instanties en al helemaal niet van de gemiddelde reactie hier,.
pi_75915801
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:34 schreef Casos het volgende:
Welke bagage? Die gitaat en rugzak die je op de foto in de telegraaf ziet? Ik zie absoluut niet in waar dat niet in een impulsieve actie kan.
Ik haat dat er foto's van gemaakt zijn, maar toch:
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:40:49 #155
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_75915910
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:19 schreef iteejer het volgende:
Problemen en wansituaties waar de hele maatschappij last van heeft laat men liggen, maar één individu van 14 dat een eigen droom heeft krijgt meer aandacht en tijd dan alle straatkids bij elkaar lijkt het wel.
Logisch he, als het een meisje betreft dat landelijk, zo niet over de gehele wereld in de pers komt. Als er kamervragen over komen en de politiek zich ermee gaat bemoeien. Dan moeten ze daar de aandacht op vestigen. Laten ze het liggen of behandelen ze haar als een normaal geval dan worden ze compleet afgefakkeld door iedereen.

Zelfde verhaal als politie, de politiek beslist waar ze de aandacht op moeten leggen, ze zijn daar echt niet vrij in.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:42:35 #156
19242 yavanna
Results may vary.
pi_75915979
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:34 schreef Casos het volgende:

Niet echt een hoeveelheid om impulsief mee weg te lopen.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_75916007
ze ziet er niet al te best uit

stop met dit kind te volgen, media
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:03:42 #158
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75916654
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:43 schreef Dichtpiet. het volgende:

Laura wil vast wel weer in het Jeugdjournaal haar zegje doen binnenkort.
pi_75916773
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:43 schreef Dichtpiet. het volgende:

brief van haar grootouders
quote:
Onze kleindochter, Laura Dekker, was enkele dagen vermist en dook gisteren op op Sint-Maarten. De waarheid is dat zij ten onder gaat aan de Jeugdzorg. Als bezorgde grootouders hebben we hier lang over gezwegen, maar we kunnen ons nu niet meer stilhouden, omdat we bang zijn dat als de Raad van de Kinderbescherming zo door blijft gaan, Laura straks helemaal kapotgemaakt wordt.

Wij hebben Laura, sinds de bemoeienis van Jeugdzorg, in een paar maanden zien veranderen van een ondernemende en positieve tiener in een meisje dat een schild om zich heen heeft gebouwd en totaal geen vertrouwen meer heeft in de volwassenen. Laura wordt uitzicht gegeven op het doorgaan van haar wereldreis, mits zij voldoet aan een aantal voorwaarden – die zijn allemaal na te lezen op de website van Laura.

Als grootouders vonden we dit een redelijk uitgangspunt. De rechter stelde dus dat haar wereldreis niet onmogelijk is, mits voldaan aan de door Jeugdzorg gestelde voorwaarden.

Meer ervaring opdoen

Treurig genoeg blijft Bureau Jeugdzorg tot nu toe onduidelijk over de vraag wanneer aan deze voorwaarden is voldaan. Het zijn voorwaarden met een open eind. Een voorbeeld: ‘Meer ervaring opdoen in solozeilen’, was een van de eisen die aan Laura werden gesteld. De logische vraag is dan: hoeveel meer? Hierop was het letterlijke antwoord van de toeziend voogd aan Laura en haar vader: ‘Dat is jullie probleem, daar lig ik niet wakker van.’ En zolang ze onder toezicht gesteld is – voorlopig tot 1 juli 2010 – mag ze bovendien niet eens uitvaren.

Hoe lossen we dat op? was dan ook de vraag. Ook dat was zijn probleem niet, zei de voogd. Deze onverantwoorde uitspraken werden gedaan in aanwezigheid van Laura.
Er wordt Laura een worst voorgehouden, die zij nooit te pakken zal kunnen krijgen
Na zo’n gesprek was Laura enkele dagen totaal van slag. Kortom, er wordt Laura een worst voorgehouden, die zij nooit te pakken zal kunnen krijgen.

Hiermee wordt haar het uitzicht op het doorgaan van haar wereldreis ontnomen. Tegelijkertijd wordt zij murw geslagen door dwangmaatregelen, zoals de onder toezichtstelling en het dreigement van een mogelijke uithuisplaatsing. Dit is niet vol te houden.

Depressief

De bezorgdheid van haar vader groeide met de dag. Deze bezorgdheid is ook uitgesproken bij Bureau Jeugdzorg. Er is niets mee gedaan. ‘Dat is uw probleem, daar lig ik niet wakker van’, was wederom de reactie. Bij ons is het inmiddels meer dan duidelijk. Bureau Jeugdzorg geeft niets om Laura, met als triest gevolg dat Laura is weggelopen. Weer zal Bureau Jeugdzorg alleen weten te reageren met dwangmaatregelen. Er wordt al openlijk gesproken over uithuisplaatsing – lees de gevangenis waarin al ruim tweehonderd kinderen zitten. Niet zo vreemd dat je als 14-jarige depressief wordt van dat vooruitzicht en op de vlucht slaat. De

Raad voor de Kinderbescherming heeft al meegedeeld dat Laura uit huis geplaatst zou worden, zodra ze terug is in Nederland. Dat is de enige oplossing die de Kinderbescherming kan bedenken.

Noemen ze dit hulpverlening? Er zijn zo veel andere mogelijkheden om haar echt te helpen. Laat haar een jaar meevaren met de Stad Amsterdam, de clipper die voor de VPRO-televisie dezelfde tocht rond de wereld maakt als Charles Darwin ruim 150 jaar geleden met de Beagle. Daar zijn genoeg volwassenen aan boord om haar te helpen met het onderwijs.Ze mocht niet naar zee om haar bestwil, maar nu gaat ze aan Bureau Jeugdzorg ten onder.
http://extra.volkskrant.n(...)niets_om_onze_Laura_
pleased to meet you
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 11:11:33 #160
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75916946
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren de komende dagen en voornamelijk waar ze heen gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')