abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:55:59 #226
3542 Gia
User under construction
pi_75921129
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:51 schreef iteejer het volgende:

[..]

Sommige andere zieners hier haalden dat aan als argument voor labiliteit en zwakheid. Zo zie je maar, je kan alles je eigen kant op buigen.
Denk dat het niet de bedoeling was dat ze zo snel al gespot zou worden. Hadden ze nog eerst een tijdje zielig kunnen doen. "Door jeugdzorg is mijn dochter, onze kleindochter vermist, boehoe"
En als ze dan na een maand of zo, weer opduikt, kan beargumenteerd worden dat ze zich toch een maandlang heel goed heeft kunnen redden in haar uppie, dus dat ze dat dan ook wel 2 jaar lang kan in haar Guppy. Ze moet toch op een of andere manier bewijzen dat ze het kan!!
pi_75921194
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het is maar goed dat hier wetten en regels zijn en ouders niet zelf bepalen wat ze met hun kind doen.

Nogmaals, een groot deel van de kinderen zou dan al niet naar school gaan omdat ze in hun ouders voordeel iets kunnen doen...
Die leerplicht is er niet voor niks.
Idd.

Ze moet gewoon tot haar 18e naar school, dus geen zeilreis tot die tijd. Waarom is dat zo moeilijk voor die vader en die rechter die weer gaat beoordelen na een tijd of ze er klaar voor is. Zo hou je dat kind een wortel voor haar neus en maak je haar alleen maar verwarder terwijl ze wettelijk gewoon naar school moet.

Soms is 'nee' zeggen ook een vorm van liefde.
pi_75921226
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:57 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Idd.

Ze moet gewoon tot haar 18e naar school, dus geen zeilreis tot die tijd. Waarom is dat zo moeilijk voor die vader en die rechter die weer gaat beoordelen na een tijd of ze er klaar voor is. Zo hou je dat kind een wortel voor haar neus en maak je haar alleen maar verwarder terwijl ze wettelijk gewoon naar school moet.

Soms is 'nee' zeggen ook een vorm van liefde.
Lees: wereldrecord. Dat komt in het geding.
pi_75921254
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Een vrij land ja, maar dat betekent niet dat kinderen de volle vrijeheid kunnen krijgen en doen waar ze zin in hebben.
Jij hebt kinderen en ervaring met jeugdzorg? Dat zal dan wel, met die 'vrijheid' van je.

Stelletjes hippies met jullie 'wonderkinderen' .
Een kind in de jeugdzorg blijft een horror situatie. Een eventueel kind zou ik zo lang mogelijk erbuiten houden als ouder. Jeugdzorg is geen instelling waar je een 'lastig' kind in stopt en er een modelworst uitkomt zonder problemen.

Het zou voor je beeld goed zijn eens een tijd te zien hoe jeugdzorg in verschillende regio's met verschillende jongeren werkt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75921308
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:00 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Een kind in de jeugdzorg blijft een horror situatie. Een eventueel kind zou ik zo lang mogelijk erbuiten houden als ouder. Jeugdzorg is geen instelling waar je een 'lastig' kind in stopt en er een modelworst uitkomt zonder problemen.

Het zou voor je beeld goed zijn eens een tijd te zien hoe jeugdzorg in verschillende regio's met verschillende jongeren werkt.
Wat zie jij dan voor oplossing?
pi_75921366
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lees: wereldrecord. Dat komt in het geding.
Wat doet een kind van 14 trouwens met een zeewaardige eigen zeilboot vraag ik me af.
pi_75921370
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het is maar goed dat hier wetten en regels zijn en ouders niet zelf bepalen wat ze met hun kind doen.

Nogmaals, een groot deel van de kinderen zou dan al niet naar school gaan omdat ze in hun ouders voordeel iets kunnen doen...
Die leerplicht is er niet voor niks.
Er zit een heel grijs gebied tussen wetten en regels en een kind uit huis plaatsen. Er is een wereld van verschil tussen kinderen die maar zelf wat aanklooien en bemoeienis van Jeugdzorg.

Regels zijn een middel, geen doel.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75921460
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:29 schreef Scorpie het volgende:

We wonen in een vrij land, maar iedereen heeft dan maar de misvatting dat we dan ons niet aan bepaalde regelgeving hoeven te houden. Vrijheid staat tegenwoordig synoniem voor egoisme. Dat is wat er verziekt is aan dit land. Dit kind is een symptoom hiervan. Een overduidelijk symptoom van het kankergezwel dat egoisme heet. Meestal wordt dit verpakt in zoete woorden als 'individualisme', 'zelfredzaamheid' of 'persoonlijke ontplooing'. In werkelijkheid bedoelt men te zeggen 'IK doe wat IK wil, zonder dat ik daarbij mijzelf hou aan de geldende regelgeving'.

En dat is het grootste probleem in dit land. Onder het mom van vrijheid van het individueel moet men alles maar toestaan.
Eh, schokkende gedachte maar ik ben het geheel met je eens. Anders gesteld, iedereen wil zijn rechten maar niemand wil zijn plichten ook nakomen.
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:03 schreef One_of_the_few het volgende:

Er zit een heel grijs gebied tussen wetten en regels en een kind uit huis plaatsen. Er is een wereld van verschil tussen kinderen die maar zelf wat aanklooien en bemoeienis van Jeugdzorg.

Klopt, vandaar dat Jeugdzorg alleen mag adviseren, de uiteindelijke beslissing ligt bij een rechter die kan besluiten om flexibel met de wettelijke regels om te gaan.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2009 13:07:51 ]
pi_75921493
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:03 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Gezien dat ze 'm nu ook zomaar peert is uithuisplaatsing misschien de enige optie ja. Haar vader, opa en oma staan achter haar ideeen en beslissingen, die hebben al gezegd haar in alles wat ze doet te steunen. Tja... Denk je dat ze dan uit zichzelf zonder regeltjes inziet dat ze die zeiltocht maar niet moet gaan doen?
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:07:14 #235
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75921519
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef iteejer het volgende:

[..]

Mensen met ervaring met jeugdzorg kunnen dus niet meepraten, want kennelijk gaat die ervaring over hun eigen kinderen en deugen ze dus zelf niet.
dat hoeft echt niet altijd zo te zijn, maar gaat in sommige gevallen wel op
quote:
Los van het feit dat dat een nergens op gebaseerde aanname is, is zoiets een smerige manier van discussieren.
Als je het niet kan winnen op argumenten, aannames en insinuaties rondstrooien. Met jou ben ik uitgepraat.
  Moderator dinsdag 22 december 2009 @ 13:07:57 #236
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_75921547
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:03 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Wat doet een kind van 14 trouwens met een zeewaardige eigen zeilboot vraag ik me af.
Zal wel gesponsord zijn neem ik aan
Of de familie is rijk genoeg om het haar te geven.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_75921591
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:01 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat zie jij dan voor oplossing?
Nu is er al geen oplossing meer mogelijk waar het kind, daar zou het om moeten draaien, zonder schade uitkomt. Ouders en Jeugdzorg spelen daar een grote rol in. Haar vader heeft haar teveel ruimte gegeven, maar dat is niet aan mij of iemand anders, maar aan hun ouders. Daarna had alles niet zo in de media opgeblazen moeten worden met oa persberichten dat laura misschien uit huis geplaatst zal worden. Fijn dat heel NL dat weet.

Laat Laura thuiswonen, haal bevoegdheid jeugdzorg weg en breng psychologen voor volwassen in en laat die samen met jeugdzorg haar begeleiden.

Wat is er verandert met een week terug toen er geen uit huis rechtszaak was? Dat ze was weggelopen. Als we elk weggelopen kind uit huis plaatsen loopt jeugdzorg helemaal over.
And that is the news.''
pi_75921778
Lang leve de volgzame fatsoensrakkertjes..
pi_75921781
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, schokkende gedachte maar ik ben het geheel met je eens. Anders gesteld, iedereen wil zijn rechten maar niemand wil zijn plichten ook nakomen.
Is lomp de regels volgen en alles in de media gooien je plichten nakomen?
quote:
Klopt, vandaar dat Jeugdzorg alleen mag adviseren, de uiteindelijke beslissing ligt bij een rechter die kan besluiten om flexibel met de wettelijke regels om te gaan.
Over het uit huis plaatsen ja. Maar ze staat al onder toezicht he. En dan kan Jeugdzorg een heleboel doen hoor. Can compleet negeren tot je leven in detail indelen. Zij indiceren en geven dus indicaties af. En die indicaties kunnen hulp maken of breken. Klinkt allemaal leuk, de onafhankelijke rechter bepaald. Maar de rechter bepaald niet het behandelplan, de zorg en de begeleiding, en die zijn essentieel.
And that is the news.''
pi_75921873
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:08 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Nu is er al geen oplossing meer mogelijk waar het kind, daar zou het om moeten draaien, zonder schade uitkomt. Ouders en Jeugdzorg spelen daar een grote rol in. Haar vader heeft haar teveel ruimte gegeven, maar dat is niet aan mij of iemand anders, maar aan hun ouders. Daarna had alles niet zo in de media opgeblazen moeten worden met oa persberichten dat laura misschien uit huis geplaatst zal worden. Fijn dat heel NL dat weet.

Laat Laura thuiswonen, haal bevoegdheid jeugdzorg weg en breng psychologen voor volwassen in en laat die samen met jeugdzorg haar begeleiden.

Wat is er verandert met een week terug toen er geen uit huis rechtszaak was? Dat ze was weggelopen. Als we elk weggelopen kind uit huis plaatsen loopt jeugdzorg helemaal over.
Wat denk je dat er gebeurd als Laura bij haar vader mag gaan wonen en niemand zich meer met ze bemoeit?
Wat denk je waarom jeugdzorg zich zo met Laura bemoeit?

Door alle media-aandacht, die ze vantevoren zelf op zich hebben afgeroepen, is Jeugdzorg juist verantwoordelijk, ook als ze niks doen. DAAR gaat het om.

Nee, natuurlijk bekommerd men zich niet zo om al die andere weggelopen tieners. Die hebben eerst ook niet in de kranten gestaan of zijn in het jeugdjournaal geweest.

Nogmaals, doet Jeugdzorg niets, vaart Laura de wereld over en gebeurd er iets, wordt Jeugdzorg op het matje geroepen en zijn zij verantwoordelijk. Staan de kranten bol van waarom Jeugdzorg niet heeft ingegrepen, nalatig is geweest, komen de Savanna-toestanden weer naar boven enz.
Logisch en begrijpelijk dat Jeugdzorg z'n vingers daar niet aan wilt branden.
Los van wat anderen voor meningen en ervaringen over Jeugdzorg hebben.
pi_75921885
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:06 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Gezien dat ze 'm nu ook zomaar peert is uithuisplaatsing misschien de enige optie ja. Haar vader, opa en oma staan achter haar ideeen en beslissingen, die hebben al gezegd haar in alles wat ze doet te steunen. Tja... Denk je dat ze dan uit zichzelf zonder regeltjes inziet dat ze die zeiltocht maar niet moet gaan doen?
Wil je haar gaan opsluiten?
Heb je enig idee wat voor soort kinderen er in de jeugdzorg zitten? Wat voor ideaal beeld heb je bij Jeugdzorg? 10 tegen 1 dat ze ook was weggelopen als ze uit huis was geplaatst.

Misschien een andere discussie, maar in hoeverre moet de overheid ervoor zorgen dat de burger geen risico ergens in loopt?
And that is the news.''
pi_75921886
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:14 schreef iteejer het volgende:
Joh, maak een statement. Schop je kind op een zeilboot en laat hem de wereld overvaren. Doe dan eens waar je voor staat in dit topic, en laat eens zien hoe jij schijt hebt aan de 'regels'.

Pas dan vind ik je een 'echte baas'. Nu ben je maar een persoon met een grote mond die vol is van het 'vrije individu'.

Wil je de waarheid horen? Dat ben je niet. Hoe hard je het ook probeert. In onze maatschappij bestaan die niet. Je kan en mag in die waan leven, dat is je goed recht, ik weet wel beter.
pi_75921925
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:14 schreef iteejer het volgende:
quote:
Los van het feit dat dat een nergens op gebaseerde aanname is, is zoiets een smerige manier van discussieren.
Als je het niet kan winnen op argumenten, aannames en insinuaties rondstrooien. Met jou ben ik uitgepraat.

pi_75921952
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:16 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wil je haar gaan opsluiten?
Heb je enig idee wat voor soort kinderen er in de jeugdzorg zitten? Wat voor ideaal beeld heb je bij Jeugdzorg? 10 tegen 1 dat ze ook was weggelopen als ze uit huis was geplaatst.

Misschien een andere discussie, maar in hoeverre moet de overheid ervoor zorgen dat de burger geen risico ergens in loopt?
Wat is een risico, als je met 3500 euro op Sint Maarten staat, waardoor het overduidelijk is dat er hulp is geweest bij haar 'ontsnapping uit de handen van de helse Jeugdzorg!' ?
pi_75921979
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

[..]

Ja het word steeds triester, best jammer.
pi_75921990
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:16 schreef One_of_the_few het volgende:

Dat vind ik een goeie, maar zoiets is niet even aangepast en verandert in de tijd dat de situatie rond Laura nog speelt.
En ik vind het bij een kind toch anders.
pi_75921996
Waarom mocht haar advocaat eigenlijk niet aanwezig zijn bij dat 2 uur durende politieverhoor?
bron: http://www.rtvutrecht.nl/sport/224919
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:20:16 #248
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75922043
Wat krijg je als je Rohypnol bij Laura in haar drinken gooit!?!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_75922062
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:19 schreef poemojn het volgende:
Waarom mocht haar advocaat eigenlijk niet aanwezig zijn bij dat 2 uur durende politieverhoor?
Was die er niet bij dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')