Ten eerste; Ik zie Wikipedia niet als betrouwbare bron omtrent het Israël/Palestina Conflict....quote:Op maandag 21 december 2009 23:38 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ehm, de Gazastrook zit gewoon al jarenlang potdicht? Zullen we Wikipedia er maar even bij halen?
http://en.wikipedia.org/w(...)de_of_the_Gaza_Strip
[..]
Het westen en Israël wilden in 2007 democratische verkiezingen in Palestina. Maar ach, wat jammer, de uitslag stond ze niet aan: Hamas won. Dus wat deden ze: ze weigerden met Hamas te praten. En vervolgens vindt iedereen het vreemd dat het conflict blijft bestaan. Israël erkent de Hamas-regering niet, Hamas erkent Israël niet.
http://en.wikipedia.org/w(...)nal_Court_of_Justicequote:Op maandag 21 december 2009 23:41 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik vind dat de Arabische landen veel meer kunnen doen dan enkel wat eenzijdige VN resoluties in te dienen die dan terecht een veto krijgen.
Maar goed, misschien maar weer ontopic.
Unaniem aangenomen.quote:Emphasizing the inadmissibility of the acquisition of territory by war
Interessante stelling. Je weet dat Israel als Joodse staat per definitie al een onderscheid maakt tussen Israeliers van Joodse afkomst en niet-Joden, toch? Ik hoop dat je ook de implicaties hiervan begrijpt. Ik ben erg benieuwd naar wetten "in de gehele arabische wereld" waar men wettelijk gezien ook op basis van etniciteit al een fundamenteel onderscheid maakt tussen de burgers van dat land.quote:Op maandag 21 december 2009 23:12 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Zet de behandeling van minderheden in Israël eens tegenover de behandeling van minderheden in de gehele Arabische wereld en je ziet toch vrij duidelijk een verschil.
http://www.guardian.co.uk/world/2006/jan/12/israelquote:Op maandag 21 december 2009 23:44 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ten eerste; Ik zie Wikipedia niet als betrouwbare bron omtrent het Israël/Palestina Conflict....
Ten Tweede;Het democratisch gehalte van die verkiezingen was nou ook niet echt iets om blij mee te zijn... (Terreur Hamas VS eigen bevolking?)
En HAMAS heeft altijd als belangrijkste stelling gehad dat zij Israël nooit zullen erkennen, waarom zou je daar dan mee in gesprek gaan?
Dat doet de Joodse religie, en aangezien Israël is gebaseerd op het Jodendom is dat een eventueel vrij logisch uitvloeisel.. echt modern is het niet nee. Maar moeten niet Joden vrezen voor hun leven in Israël dan? niet echt... hebben ze er dagelijks hinder van? ook niet...quote:Op maandag 21 december 2009 23:49 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Interessante stelling. Je weet dat Israel als Joodse staat per definitie al een onderscheid maakt tussen Israeliers van Joodse afkomst en niet-Joden, toch? Ik hoop dat je ook de implicaties hiervan begrijpt. Ik ben erg benieuwd naar wetten "in de gehele arabische wereld" waar men wettelijk gezien ook op basis van etniciteit al een fundamenteel onderscheid maakt tussen de burgers van dat land.
De rest van het document is ook vrij duidelijk.quote:1. DEMANDS that Israel stop and reverse the construction of the wall in the Occupied Palestinian Territory, including in and around East Jerusalem, which is in departure of the Armistice Line of 1949 and is in contradiction to relevant provisions of international law;
"But Mr Hamad said the armed resistance was no longer Hamas's primary strategy. "The policy is to maintain the armed struggle but it is not our first priority. We know that first of all we have to put more effort into resolving the internal problems, dealing with corruption, blackmail, chaos. This is our priority because if we change the situation for the Palestinians it will make our cause stronger."quote:Op maandag 21 december 2009 23:50 schreef Sloggi het volgende:
[..]
http://www.guardian.co.uk/world/2006/jan/12/israel
Dit is toch al een aardige stap in de goede richting, nietwaar?
Inderdaad ja,wat staat er nog meer:quote:Op maandag 21 december 2009 23:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nummer 242 moet je hebben.
[..]
Unaniem aangenomen.
Daar is geen sprake van.quote:* Israël zich terugtrekt uit gebieden die het bezet sinds de Zesdaagse Oorlog;
* alle betrokken partijen de territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid en de soevereiniteit van elke staat in de regio respecteren.
Het is al beter dan 'we maken alle joden af'. Ik denk dat er veel bereikt had kunnen worden als we in ieder geval met ze om de tafel waren gaan zitten. Dat zou een blijk van goede wil zijn, en als Hamas dan ook nog eens zou ingaan op die uitnodiging zouden we al een heel eind verder zijn. Uiteindelijk zal iedereen water bij de wijn moeten doen willen we dit conflict oplossen, maar dat lijken nogal wat personen van beide kanten niet door te hebben.quote:Op maandag 21 december 2009 23:59 schreef chroestjov het volgende:
[..]
"But Mr Hamad said the armed resistance was no longer Hamas's primary strategy. "The policy is to maintain the armed struggle but it is not our first priority. We know that first of all we have to put more effort into resolving the internal problems, dealing with corruption, blackmail, chaos. This is our priority because if we change the situation for the Palestinians it will make our cause stronger."
Dus eerst even een gematigde toon aannemen tot intern alles beter is geregeld waardoor ze daarna het conflict effectiever en sterker voort kunnen zetten? Nee. daar zie ik echt veel GOODWILL bij HAMAS...
Het is al eerder gezegd.. maar als je met een vijand te maken hebt die zich aan geen enkel verdrag of voorschrift houdt... wat doe je dan? Sitting duck spelen?quote:Op maandag 21 december 2009 23:57 schreef Sloggi het volgende:
Deze gaat over de muur:
http://www.un.org/Depts/dhl/resguide/r58.htm
A/RES/58/99
[..]
De rest van het document is ook vrij duidelijk.
Zie mijn post hierboven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:02 schreef Mylene het volgende:
[..]
Inderdaad ja,wat staat er nog meer:
[..]
Daar is geen sprake van.
Met ze praten nadat ze democratisch gekozen zijn, in plaats van op ze te schieten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:02 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Het is al eerder gezegd.. maar als je met een vijand te maken hebt die zich aan geen enkel verdrag of voorschrift houdt... wat doe je dan? Sitting duck spelen?
Begrijp dat HAMAS een extremistisch Islamitische organisatie is, en in de Koran wordt letterlijk opgeroepen tot het doden van Joden... dus wanneer HAMAS voor het uiterlijk vertoon 1 zinnetje in hun manifest aanpassen is daarmee het probleem nog niet verholpen..quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het is al beter dan 'we maken alle joden af'. Ik denk dat er veel bereikt had kunnen worden als we in ieder geval met ze om de tafel waren gaan zitten. Dat zou een blijk van goede wil zijn, en als Hamas dan ook nog eens zou ingaan op die uitnodiging zouden we al een heel eind verder zijn. Uiteindelijk zal iedereen water bij de wijn moeten doen willen we dit conflict oplossen, maar dat lijken nogal wat personen van beide kanten niet door te hebben.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:05 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, al die resoluties herroepen eerder aangenomen resoluties. Dan blijft mijn punt staan.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het is al beter dan 'we maken alle joden af'. Ik denk dat er veel bereikt had kunnen worden als we in ieder geval met ze om de tafel waren gaan zitten. Dat zou een blijk van goede wil zijn, en als Hamas dan ook nog eens zou ingaan op die uitnodiging zouden we al een heel eind verder zijn. Uiteindelijk zal iedereen water bij de wijn moeten doen willen we dit conflict oplossen, maar dat lijken nogal wat personen van beide kanten niet door te hebben.
Bron?quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:06 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Begrijp dat HAMAS een extremistisch Islamitische organisatie is, en in de Koran wordt letterlijk opgeroepen tot het doden van Joden... dus wanneer HAMAS voor het uiterlijk vertoon 1 zinnetje in hun manifest aanpassen is daarmee het probleem nog niet verholpen..
Nah, het gaat meer over ongelovigen en dat ze niet gezien worden als gelijken, maar niks over specifiek joden doden ofzo hoor. Tenminste, voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:06 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Begrijp dat HAMAS een extremistisch Islamitische organisatie is, en in de Koran wordt letterlijk opgeroepen tot het doden van Joden... dus wanneer HAMAS voor het uiterlijk vertoon 1 zinnetje in hun manifest aanpassen is daarmee het probleem nog niet verholpen..
Bron?quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:06 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Begrijp dat HAMAS een extremistisch Islamitische organisatie is, en in de Koran wordt letterlijk opgeroepen tot het doden van Joden...
Dat is evident, maar het is wel een stapje in de goede richting, en een blijk van goede wil. En het is natuurlijk wel leuk om steeds maar te wijzen op alle misdaden die andere Arabische landen begaan, maar dat maakt het handelen van Israël niet minder fout. Palestijns land wordt in beslag genomen, huizen worden vernietigd, blokkades worden zo opgezet dat reizen amper mogelijk is, 's avonds mogen Palestijnen hun huis niet meer uit, medicijnen en voedsel worden niet doorgelaten. Ik kan nog wel even doorgaan, maar de boodschap lijkt me duidelijk: Palestijnen worden systematisch onderdrukt, of ze Hamas aanhangen of niet.quote:dus wanneer HAMAS voor het uiterlijk vertoon 1 zinnetje in hun manifest aanpassen is daarmee het probleem nog niet verholpen..
http://www.danielpipes.org/comments/152052quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Bron?
Worden de Joden in de koran niet als de Mensen van het Boek gezien? Waar zij vergeleken met andere religieuze stromingen van een bepaalde tolerantie genieten?
En nu een rechtstreekse quote uit de Koran in context graag.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:12 schreef chroestjov het volgende:
[..]
http://www.danielpipes.org/comments/152052
Ibn 'Umar reported Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying: You will fight against the Jews and you will kill them until even a stone would say: Come here, Muslim, there is a Jew (hiding himself behind me); kill him.
http://www.bvml.org/webmaster/koranquotes.htmlquote:Op dinsdag 22 december 2009 00:10 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Nah, het gaat meer over ongelovigen en dat ze niet gezien worden als gelijken, maar niks over specifiek joden doden ofzo hoor. Tenminste, voor zover ik weet.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:12 schreef chroestjov het volgende:
[..]
http://www.danielpipes.org/comments/152052
Ibn 'Umar reported Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying: You will fight against the Jews and you will kill them until even a stone would say: Come here, Muslim, there is a Jew (hiding himself behind me); kill him.
Islam and Judaismquote:Muslims commonly refer to Jews (and Christians) as fellow "People of the Book": people who follow the same general teachings in relation to the worship of the one God worshipped by Abraham. The Qur'an distinguishes between "People of the Book" (Jews and Christians), who should be tolerated even if they hold to their faiths, and idolaters (polytheists) who are not given that same degree of tolerance (See Al-Baqara, 256). Some restrictions for Muslims are relaxed, such as Muslim males being allowed to marry a woman from the "People of the Book" (Qur'an, 5:5), or Muslims being allowed to eat Kosher meat.
Bij sommige qoutes is de context niet eens nodig.... maar sure... ontken maar gewoon dat er bepaalde zinnen letterlijk in een boek staan... dit wordt trouwens door de meeste Moslims zelfs niet ontkent....quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En nu een rechtstreekse quote uit de Koran in context graag.
Wikipedia lijkt mij niet serieus te nemen wanneer het over dit conflict gaat...quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |