quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:04 schreef Prism het volgende:
De dierenarts heeft mij net gebeld. Het was geen vergif. Hij heeft een aangeboren afwijking aan zijn nieren. En daar is niets meer aan te doen. Iets met een waarde van 3 ofzo. Dat was al zo hoog dat ze er niets meer aan konden doen.
Ik heb besloten om hem vanavond te laten inslapen. Met pijn in mijn hart..
Bedankt voor alle lieve berichtjes, ik zal later proberen een foto van Draak te posten.
Wat zonde, maar ergens wel een opluchting dat het geen vergif was, dit is denk ik beter te verwerken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:04 schreef Prism het volgende:
De dierenarts heeft mij net gebeld. Het was geen vergif. Hij heeft een aangeboren afwijking aan zijn nieren. En daar is niets meer aan te doen. Iets met een waarde van 3 ofzo. Dat was al zo hoog dat ze er niets meer aan konden doen.
Ik heb besloten om hem vanavond te laten inslapen. Met pijn in mijn hart..
Bedankt voor alle lieve berichtjes, ik zal later proberen een foto van Draak te posten.
Want? Ik ben blij dat de dierenarts kon zien dat het aangeboren was, voor er iemand in de buurt vals beschuldigd zou worden van het vergiftigen van kattenquote:Op dinsdag 22 december 2009 13:29 schreef Prism het volgende:
[..]
Ik denk dat hij door iemand met opzet is vergiftigd.
Nou, ten eerste omdat de dierenarts dit als vermoedelijke diagnose stelde.quote:Op woensdag 23 december 2009 09:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Heel veel sterkte TS, zulke dingen zijn altijd erg kut.
Enige wat bij mij mbt. kattenbezitters altijd erg botst is:
[..]
Want? Ik ben blij dat de dierenarts kon zien dat het aangeboren was, voor er iemand in de buurt vals beschuldigd zou worden van het vergiftigen van katten
Dus wel een boze buurman, die het nodig vond dat ik mijn kat binnen hield toen hij ineens op het fantastische idee kwam een voliere in de tuin te zetten( er blijkbaar niet bij nadenkend dat als je vogeltjes achter gaas zet die nergens naartoe kunnen er natuurlijk katten op af komen). Een half jaar na de vergiftiging heeft'ie geprobeerd de kat te wurgen. Inmiddels zijn we 4 jaar verder en heeft de kat een blijvend beschadigd oor en een beschadigde nek. En hij is niet de enige kat uit onze buurt die dat heeft....quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat heeft je kat vermoedelijk zelf gedaan. Dit klinkt als muizengif, en een vergiftigde muis gaat pas na 2/3 dagen dood. Als je kat zo'n muis heeft gegeten, geeft ook de bloedstolling van je kat de geest, en gaat je kat mogelijk dood. Dat is dus niet perse een boze buurman. Wel (nog) een reden je kat gewoon binnen te houden.
He bah wat naar, veel sterkte met het verlies van jullie kat.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:49 schreef Prism het volgende:
[..]
Nou, ten eerste omdat de dierenarts dit als vermoedelijke diagnose stelde.
En als het al zo zou dat het wel antivries was ging ik er zelf vanuit dat hij het
zou hebben op gelikt van een auto raam.
En dan nog, ik zou niet zomaar iemand beschuldigen. Tenzij ik hard bewijs zou hebben.
Ik heb hem net begraven in de tuin. Hij heeft een fijn plekje gekregen.
Verder, dank jullie wel..
En dat laat jij gebeuren? Als ik in die situatie zou zitten zou ik de buuman eens serieus waarschuwen dat als jouw kat ooit op een avond niet meer thuiskomt, zijn voliere de dag daarna tot de grond afbrandt...quote:Op vrijdag 25 december 2009 00:29 schreef childintime het volgende:
Dus wel een boze buurman, die het nodig vond dat ik mijn kat binnen hield toen hij ineens op het fantastische idee kwam een voliere in de tuin te zetten( er blijkbaar niet bij nadenkend dat als je vogeltjes achter gaas zet die nergens naartoe kunnen er natuurlijk katten op af komen). Een half jaar na de vergiftiging heeft'ie geprobeerd de kat te wurgen. Inmiddels zijn we 4 jaar verder en heeft de kat een blijvend beschadigd oor en een beschadigde nek. En hij is niet de enige kat uit onze buurt die dat heeft....
Maar dan verlaag ik me tot zijn nivo. Die vogeltjes kunnen er niets aan doen..... Ik heb zelf een kleine voliere, waar regelmatig katten (ook de mijne) aan hangen. Die vogels weten niet beter en worden er niet warm of koud van. Hij kwam me een half jaar daarvoor waarschuwen dat ik mijn kat binnen moest houden want hij kon wel van alles met hem doen...... Ik kan die kat niet binnen houden, want dan wordt het beest doodongelukkig. Hij is het soort mens wat vogeltjes of bv een vijver met Koikarpers meer als statussymbool ziet en eigenlijk helemaal niets om de beesten geeft. 3 Jaar geleden had hij een voliere met tropen en nu heeft hij parkieten. Ze doen dus net zo makkelijk de vogeltjes weer weg als dat ze ze nemen. Ik ga binnenkort verhuizen en tref hem meer door bv een lekgestoken band, want dat doet pas echt pijn bij zulk soort mensenquote:Op zaterdag 26 december 2009 01:21 schreef Northside het volgende:
[..]
En dat laat jij gebeuren? Als ik in die situatie zou zitten zou ik de buuman eens serieus waarschuwen dat als jouw kat ooit op een avond niet meer thuiskomt, zijn voliere de dag daarna tot de grond afbrandt...
Als ik een voillere zou hebben, en iemand zou de zorg voor zijn kat niet op -ch nemen (lees: invasieve exoot buiten laten lopen) dan zou ik er ookgod pissig van worden. Vooral als de buren hun kat naar buiten blijven gooien.quote:Op vrijdag 25 december 2009 00:29 schreef childintime het volgende:
[..]
Dus wel een boze buurman, die het nodig vond dat ik mijn kat binnen hield toen hij ineens op het fantastische idee kwam een voliere in de tuin te zetten( er blijkbaar niet bij nadenkend dat als je vogeltjes achter gaas zet die nergens naartoe kunnen er natuurlijk katten op af komen). Een half jaar na de vergiftiging heeft'ie geprobeerd de kat te wurgen. Inmiddels zijn we 4 jaar verder en heeft de kat een blijvend beschadigd oor en een beschadigde nek. En hij is niet de enige kat uit onze buurt die dat heeft....
Moet je ff een topicreport submitten. Gele driehoekje achter de TTquote:Op zondag 27 december 2009 08:21 schreef Prism het volgende:
Niet de bedoeling van dit topic inderdaad, doe dan maar slotje.
Dank voor de steun!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |