quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:04 schreef Mirel het volgende:Ik blijf steeds slechtere dingen horen over Doom. Waarom zou die een optreden van 45 min geven? Hij loopt daar altijd mee te kutten. Kan hij het optreden niet aan qua uithoudingsvermogen? Is hij ziek? Heeft hij stagevrees? Lees dit eens door, een openlijke klachtbrief over Doom, van Cunninlynguists producer/rapper Kno:
http://qn5.com/blog/entry/an-open-letter-to-mf-doom/Gorillaz - Plastic Beach[
afbeelding ]
Hebben jullie al de nieuwe Gorillaz gecheckt? Juist de niet-hiphop nummers zijn tof, of in ieder geval de nummers die meer zijn dan slechts een beat voor de rappers. White Flag (feat. Bashy, Kano & the National Orchestra for Arabic Music) is bijv. heel leuk.
Toffe clip ook voor Stylo:
Wat vinden jullie ervan? Ik las wat comments op sites zoals LastFM, en de meningen lagen verdeeld. Aanvankelijk dacht ik zelf dat het jammer was dat de luchtige sfeervolle nummers er niet waren, maar die zitten op ongeveer de 2e helft van het album. Meer mensen die dat ook dachten zeiden dat het niet zoals de oude Gorillaz stijl is.
Maar wat is de oude Gorillaz stijl? Op het eerste album vind je vooral hiphoppige nummers, met van die 'nintendo' beats. Bliepjes en bloepjes. Demon Days had meer sfeervolle nummers, die ik met Air durf te vergelijken.
Wat ik op Plastic Beach hoor, zijn nummers die in Demon Days, én in Gorillaz passen.
Ik zeg: topalbum.
Gorillaz - Demon days. Mijn favoriete album ever. Ik kan het keer op keer luisteren en vervelen doet het nooit.
Ik kon ook niet wachten op de nieuwe CD. Stylo klonk alweer geweldig en de teasers op Youtube waren ook van een hoog niveau.
Nu de nieuwe CD uit is ben ik die uiteraard gaan luisteren en het is een waardige opvolger van Demon Days.
Demon Days heb ik ook heel vaak moeten luisteren voordat ik het echt tof begon te vinden, maar Plastic Beach sprak mij direct aan.
Ik verwacht niet anders dat ik deze plaat weer helemaal grijs ga draaien, ook omdat de nummers zo variëren.
Ik had gisteravond een vriend op bezoek en ik had stilletjes die CD opgezet, hij vroeg bij elk nummer wie de artiest was.
Maar het album is nu al een topper.