quote:Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef Apuleius het volgende:
Als bijvoorbeeld de postbode bij je voor de deur op z'n smoel gaat, dan is dat jouw verantwoordelijkheid.
/carequote:Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef Apuleius het volgende:
Als bijvoorbeeld de postbode bij je voor de deur op z'n smoel gaat, dan is dat jouw verantwoordelijkheid.
En als hij op de stoep op z'n bek gaat is het de verantwoordelijkheid van de gemeente zekerquote:Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef Apuleius het volgende:
Nee, ook de stoep is jouw eigen verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 21 december 2009 12:46 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
En als hij op de stoep op z'n bek gaat is het de verantwoordelijkheid van de gemeente zeker?
Dat kan niet, die mensen zitten gewoon binnen tv te kijken...quote:
quote:Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef Apuleius het volgende:
dat dusquote:
Ja, sure. Het is winter en het sneeuwt al een week. De gemeente krijgt het niet voor elkaar fatsoenlijk te strooien, en dan sturen ze jou een rekening.quote:
Je zult echt niet de eerste zijnquote:Op maandag 21 december 2009 12:47 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, sure. Het is winter en het sneeuwt al een week. De gemeente krijgt het niet voor elkaar fatsoenlijk te strooien, en dan sturen ze jou een rekening.
Dat moet ik echt meemaken in m'n leven.
Ik denk het wel, want ik kan me er niks bij voorstellen.quote:Op maandag 21 december 2009 12:48 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Je zult echt niet de eerste zijn
Tsja, zo gaat het toch werkelijk. Ze strooien de meeste zijwegen ook niet. Als je dan tegen een boom aanbutst mag je zelf ook voor de schade opdraaien.quote:Op maandag 21 december 2009 12:47 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, sure. Het is winter en het sneeuwt al een week. De gemeente krijgt het niet voor elkaar fatsoenlijk te strooien, en dan sturen ze jou een rekening.
Dat moet ik echt meemaken in m'n leven.
Daar heb ik buren voor.quote:Op maandag 21 december 2009 12:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Dan heb kun je 3 meter sneeuwvrij lopen, en dan ?!
Dan ben ik in de schuur of stap ik in de auto.....quote:Op maandag 21 december 2009 12:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Wat als ik nou aan het sleeën benquote:Op maandag 21 december 2009 12:49 schreef Rekkie het volgende:
Ja daar heeft TS ook zoveel last van dat ik mijn pad schoonmaak
Dan ga je maar in de wei of in het bos met je kutslee lopen te kutten.quote:Op maandag 21 december 2009 12:50 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Wat als ik nou aan het sleeën ben?!
De schuur zit meestal aan de achterkant van het huis.quote:Op maandag 21 december 2009 12:50 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dan ben ik in de schuur of stap ik in de auto.....
alvast astu:quote:Op maandag 21 december 2009 12:49 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik denk het wel, want ik kan me er niks bij voorstellen.
Breek je nek of zo met je slee.quote:Op maandag 21 december 2009 12:50 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Wat als ik nou aan het sleeën ben?!
Dan kan dat niet omdat zo'n leek een stuk van de stoep sneeuwvrij gemaakt heeft
Mijn buurvrouw heeft haar stuk van de steeg ook sneeuwvrij gemaakt, maar heeft al het sneeuw naar onze kant geschoven
Vroeger was dat zo, nu niet meer.quote:Op maandag 21 december 2009 12:51 schreef Slurf het volgende:
Er zijn een heleboel mensen die roepen dat het wettelijk verplicht is, kunnen die een bron plaatsen? Ik heb ook wel eens zoiets gehoord maar ik kan het moeilijk geloven.
Misschien moet je een bordje neerzetten: Pas op sneeuwquote:Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef Apuleius het volgende:
Ja, dat die wet er is, dat zal allemaal best. Maar hij is echt niet na te leven, zelf niet in een regelneukland als Nederland. Het zal allemaal best een keer zijn voorgekomen, maar in de grote steden kan ik me er niets bij voorstellen.quote:Op maandag 21 december 2009 12:52 schreef Ladylike het volgende:
[..]
alvast astu:
http://www.gva.be/nieuws/(...)-kosten.aspx?cmt=all
edit: ow ik zie dat bovenstaande link belgie betreft, nja hier is het ook verplicht
onderstaande zin blijft van kracht
ben nog bezig om een vonnis te vinden waarin schadevergoeding toegekend wordt aan iemand die uitgegleden is
Bij ons aan de voorkantquote:Op maandag 21 december 2009 12:51 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
De schuur zit meestal aan de achterkant van het huis.
En als je het te glad vindt om een stukje te lopen door de tuin, net alsof je dan wel gaat autorijden
We wonen niet in België.quote:Op maandag 21 december 2009 12:52 schreef Ladylike het volgende:
[..]
alvast astu:
http://www.gva.be/nieuws/(...)-kosten.aspx?cmt=all
edit: ow ik zie dat bovenstaande link belgie betreft, nja hier is het ook verplicht
onderstaande zin blijft van kracht
ben nog bezig om een vonnis te vinden waarin schadevergoeding toegekend wordt aan iemand die uitgegleden is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We all wank, sonny wiggles his willy, daddy plays with the meat in an orderly and rational way, and granddad's choad also delivers on a regular basis.
Daar had ik ook iets over gezet.. nou niet slim proberen te doen, zo kom je dom overquote:
dan vind ik dat vonnis van 2006 verdachtquote:Op maandag 21 december 2009 12:56 schreef Biogarde het volgende:
En ik lees op verschillende plekken dat het sinds halverwege de jaren 80 al niet meer verplicht is, in het gros van de gemeentes.
Google is gewoon open vandaag, dus die kun je gebruiken.
Dat noemen ze luiheid.quote:Op maandag 21 december 2009 12:47 schreef Gwywen het volgende:
Eensch!
Aparte mensen, die een sneeuwvrije route naar hun pal voor de deur geparkeerde auto creëren.![]()
Gisteren wezen sleeën met de kleine meid, om de haverklap van die geveegde stoepen.
Sommigen hadden 't echter begrepen, die hadden een pad van een halve meter breed schoongeveegd, zodat ik op de andere halve meter kon blijven sleeën.
Gaat dat niet om een bedijf/restaurant?quote:Op maandag 21 december 2009 12:57 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dan vind ik dat vonnis van 2006 verdacht
http://www.stichtingpiv.nl/Smartsite.shtml?id=757450
jaquote:Op maandag 21 december 2009 12:59 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Gaat dat niet om een bedijf/restaurant?
quote:Tegenwoordig is noch de burger, noch de gemeente verantwoordelijk voor het vegen van de stoepen. Als je dus uitglijdt door ijs of sneeuw op een stoep, dan zul je van goeden huize moeten komen, wil je succesvol de eigenaar van het huis waar de stoep aan grenst aansprakelijk stellen voor eventuele schade die je hebt geleden door de val. Je hebt een kans als de eigenaar zelf de gevaarlijke situatie heeft veroorzaakt. Dit is bijvoorbeeld het geval als hij zijn auto heeft gewassen bij temperaturen onder nul.
Wat deze persoon zegt is waarquote:
daar hebben we wat aanquote:Op maandag 21 december 2009 13:00 schreef bas-beest het volgende:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3339
[..]
je had dus gelijkquote:Op maandag 21 december 2009 13:01 schreef Biogarde het volgende:
Volgens mij is het al 20 jaar minimaal niet meer verplicht, maar goed.
Niet dus.quote:Op maandag 21 december 2009 13:01 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Wat deze persoon zegt is waar
Ik doe het ook altijd, het is jouw verantwoordelijkheid als iemand op zijn bek gaat voor jou deur, jij mag alle kosten dan betalen
quote:Op maandag 21 december 2009 12:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Misschien moet je een bordje neerzetten: Pas op sneeuw
En omdat jij het zegt is het zo? Ik heb tot nu toe alleen maar bronnen gezien waarin staat dat het niet zo is. Ik ben wel benieuwd hoe het komt dat jullie hier zo stellig van overtuigd zijn...quote:Op maandag 21 december 2009 13:01 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Wat deze persoon zegt is waar
Ik doe het ook altijd, het is jouw verantwoordelijkheid als iemand op zijn bek gaat voor jou deur, jij mag alle kosten dan betalen
True, dat het netjes is oke, maar niemand die er verder iets mee kan of jij het wel of niet doet.quote:Op maandag 21 december 2009 13:05 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso netjes om het even weg te halen voor mensen die er door moeten.
Alsof je nu met je rolstoel naar buiten gaat.quote:Op maandag 21 december 2009 13:07 schreef Lux0rious het volgende:
Misschien omdat het sociaal is? Kunnen ouderen en mensen met een handicap ook makkelijker over de stoep?
Oooh wacht, het is Fok!. Daar bestaat het woord sociaal niet.
Blinde mensen met een stok? Mensen die slecht op de been zijn? Ouderen? En als iedereen nou zijn stoep schoon zou maken, zouden mensen met een rolstoel misschien ook nog vooruit kunnen komen.quote:Op maandag 21 december 2009 13:08 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Alsof je nu met je rolstoel naar buiten gaat.
Die blijven nu binnen. Kom op. Je komt er met een auto op veel plekken al niet doorheen, dus je gaat dan echt niet naar buiten met je nieuwe kunstheup of wanneer je blind bent.quote:Op maandag 21 december 2009 13:10 schreef Lux0rious het volgende:
[..]
Blinde mensen met een stok? Mensen die slecht op de been zijn? Ouderen? En als iedereen nou zijn stoep schoon zou maken, zouden mensen met een rolstoel misschien ook nog vooruit kunnen komen.
Bij jullie misschien. Hier halen ze het allemaal keurig weg. En sommigen zijn zelfs zo achterlijk om de straat schoon te maken.quote:Op maandag 21 december 2009 13:07 schreef Biogarde het volgende:
[..]
True, dat het netjes is oke, maar niemand die er verder iets mee kan of jij het wel of niet doet.
Het stamt nog uit de tijd van opa en oma die dat dan deden in hun straatje.
quote:Artikel 2.1.6.1 Veroorzaken van gladheidHet is verboden bij vorst of dreigende vorst water op de weg te werpen, uit te storten of te laten lopen. Het in het eerste lid bepaalde geldt niet voor zover artikel 427, aanhef en onder 4e van het Wetboek van Strafrecht of artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994 van toepassing is.
Commentaar
Vele APV’s kennen of kenden een plicht voor de eigenaar van een gebouw of terrein, gelegen binnen de bebouwde kom, om het trottoir langs dat gebouw of terrein sneeuwvrij te maken en te houden. Rond deze bepaling keert dikwijls de vraag terug van bevoegdheid tot regeling. Bevoegdheid, omdat het opnemen van een dergelijke plicht in de APV strijd zou opleveren met de in 1930 in Gen_ve door de International labour organisation vastgestelde conventie betreffende de gedwongen of verplichte arbeid, dan wel in strijd zou kunnen zijn met artikel 4 van het Verdrag van Rome.
Naast deze vraag moet ook geconstateerd worden dat een dergelijke bepaling door de overheid niet gehandhaafd wordt.De heer Verplanke gaat hierop in in zijn artikel in De Nederlandse Gemeente van 1 maart 1985. Hij komt tot de conclusie dat hoewel een dergelijke bepaling zijns inziens niet in strijd komt met beide verdragen, aan de wenselijkheid ervan getwijfeld moet worden vanwege het niet-handhaven.
Hij stelt dan ook vast dat het sneeuwruimen op trottoirs meer een voorwerp van zorg van voorlichting is dan van de politieambtenaar behoort te zijn. Om deze redenen is afgezien van opname van een ‘sneeuwruimbepaling’ in de model-APV.
Daarentegen bevat artikel 2.1.6.1 een verbod om tijdens vriezend weer een gevaarlijke situatie te laten ontstaan. Als voorbeeld valt te noemen het wassen van de auto op de openbare weg bij vriezend weer, waardoor plaatselijk een zeer gevaarlijke situatie kan ontstaan.
Jurisprudentie
Bewoners hebben de verplichting ingevolge de APV om gladheid op aangrenzend trottoir te bestrijden. Van bewoners kan niet worden gevergd dat zij bij sneeuwval hun trottoir voortdurend sneeuwvrij houden. Rb Amsterdam d.d. 20-01-1993, VR 42, 1994, 158.
Ik vind iemand met een slee idioter.quote:Op maandag 21 december 2009 13:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat ook leuk is he, dan ben je met je slee aan het sleeen en dan is er altijd wel een of andere idioot die de stoep en straat schoonmaakt.... sta je daar met je slee
En wanneer je de deur uit MOET? Ik moest vandaag ook condoleren. En geloof me, daar waren genoeg ouderen bij aanwezig. En andere mensen die slecht ter been zijn. En die konden daar ook binnen komen doordat de stoep sneeuwvrij gemaakt was.quote:Op maandag 21 december 2009 13:11 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Die blijven nu binnen. Kom op. Je komt er met een auto op veel plekken al niet doorheen, dus je gaat dan echt niet naar buiten met je nieuwe kunstheup of wanneer je blind bent.
Ook condoleren is een keuzequote:Op maandag 21 december 2009 13:16 schreef Lux0rious het volgende:
[..]
En wanneer je de deur uit MOET? Ik moest vandaag ook condoleren. En geloof me, daar waren genoeg ouderen bij aanwezig. En andere mensen die slecht ter been zijn. En die konden daar ook binnen komen doordat de stoep sneeuwvrij gemaakt was.
quote:
Daar noem je ook wat.quote:Op maandag 21 december 2009 13:14 schreef eNaSnI het volgende:
Dit is een stukje uit de APV van de gemeente Ede:
[..]
Ha ja ik klop mijn schoenen altijd af aan het trapje voor de deur.quote:Op maandag 21 december 2009 12:47 schreef Gwywen het volgende:
Eensch!
Aparte mensen, die een sneeuwvrije route naar hun pal voor de deur geparkeerde auto creëren.![]()
Gisteren wezen sleeën met de kleine meid, om de haverklap van die geveegde stoepen.
Sommigen hadden 't echter begrepen, die hadden een pad van een halve meter breed schoongeveegd, zodat ik op de andere halve meter kon blijven sleeën.
Die gozer lult alleen maar poep, niet op reagerenquote:Op maandag 21 december 2009 13:18 schreef Lux0rious het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Ooooh, je man is overleden. Maarja, d'r ligt sneeuw dus kom ik maar niet condoleren.
Check je eigen APV maar even, wellicht is het daar weggehaaldquote:
Zie ook: http://zbs.denhaag.nl/risdoc/verordeningen/RIS151416.pdfquote:Artikel 2:13
Veroorzaken van gladheid
1. Het is verboden bij vorst of dreigende vorst water op de weg te werpen, uit te storten of te laten lopen.
2. Het verbod geldt niet voorzover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door artikel 427, aanhef en onder 4e, van het Wetboek van Strafrecht of artikel 5 van de Wegenverkeers- wet 1994.
Ik condoleer nooit mensen, want dat is mijn keuze.quote:Op maandag 21 december 2009 13:18 schreef Lux0rious het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Ooooh, je man is overleden. Maarja, d'r ligt sneeuw dus kom ik maar niet condoleren.
Zelfkennisquote:Op maandag 21 december 2009 13:20 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Ik lul alleen maar poep, niet op reageren
Eet uw eigen kak op! Dat is ook wettelijk verplicht!quote:
quote:Op maandag 21 december 2009 13:20 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Die gozer lult alleen maar poep, niet op reageren
Ik las net (weer te snel weggeklikt) dat het in sommige gemeenten dus wel nog verplicht is, maar dat de meeste nederlandse gemeentes het uit hun verordeningen hebben gehaald
voor de belgen geldt het trouwens nog steeds dat het strafbaar is. Boetes van 250 euro zijn normaal
wheheh ja ikquote:
Wiequote:Op maandag 21 december 2009 13:35 schreef Ladylike het volgende:
[..]
wheheh ja ik
vast![]()
maar wel leuk dat je Rekki, je vriendje beschermt
maar ik geloof dat hij het zelf wel kan hoor
(krijg zelfs kusjes via PM)
dat was gewoon een vriendelijk gezichtquote:Op maandag 21 december 2009 13:43 schreef Choad het volgende:
[..]
Wie? Als meerdere mensen het niet met je eens zijn betekent niet dat zij het niet onafhankelijk met elkaar eens kunnen zijn. Als je een '
' zegt achter het feit dat mensen in België nog steeds een bekeuring krijgen van ¤250,- voor het niet vegen van hun straatje, krijg jij van mij de moraalridder award
quote:Op maandag 21 december 2009 13:45 schreef Ladylike het volgende:
[..]
stelletje faalhazen met jullie moraalridder gedoe
quote:Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef Biogarde het volgende:
Gaat om het naar binnen lopen van sneeuw lul.
Heb je kanker aan je vingers?quote:Op maandag 21 december 2009 13:35 schreef Ladylike het volgende:
[..]
wheheh ja ik
vast![]()
maar wel leuk dat je Rekki, je vriendje beschermt
maar ik geloof dat hij het zelf wel kan hoor
(krijg zelfs kusjes via PM)
En wat doen die tyfuslijers dan...gooien ze een grote berg voor en een grote berg achter mijn auto zodat ik s'morgens niet weg kan.quote:Op maandag 21 december 2009 12:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik snap dat niet hoor, waarom doen mensen dat toch ook ?
Het pad voor hun voordeur sneeuwvrij maken...
Als je naar buiten gaat is het na die 3 meter toch wel weer glad...
Blijf dan gewoon lekker binnen als je er niet mee om kunt gaan![]()
Klacht: Mensen die het pad voor hun deur sneeuwvrij maken
nee man, aan mn tietenquote:
Dat is godverdomme geen gezicht maar een smiley. En die ben ik inderdaad niet gewend. Moraalridders die andere mensen faalhazen gaan noemen... Zwijgt, vrouwmensch.quote:Op maandag 21 december 2009 13:45 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dat was gewoon een vriendelijk gezicht![]()
maar dat zijn jullie natuurlijk niet meer gewend
nou bij deze nog eentjeen nog eentje...
stelletje faalhazen met jullie moraalridder gedoe
OMG jij kunt nu beter zelf gaan zwijgenquote:Op maandag 21 december 2009 14:04 schreef Choad het volgende:
[..]
Dat is godverdomme geen gezicht maar een smiley. En die ben ik inderdaad niet gewend. Moraalridders die andere mensen faalhazen gaan noemen... Zwijgt, vrouwmensch.![]()
Nee. Ken je meerdere, gewoon luisteren naar het sterkere geslacht jij. Mensen die smileys gezichtjes noemenquote:Op maandag 21 december 2009 14:06 schreef Ladylike het volgende:
[..]
OMG jij kunt nu beter zelf gaan zwijgen
Of moet ik speciaal voor jou cam foto's van echte gezichten gaan posten?
Zwijg, gij hoerquote:Op maandag 21 december 2009 14:06 schreef Ladylike het volgende:
[..]
OMG jij kunt nu beter zelf gaan zwijgen
Of moet ik speciaal voor jou cam foto's van echte gezichten gaan posten?
Oh dat scheelt, ik heb nog maar 2 pagina'squote:Op maandag 21 december 2009 13:52 schreef 9611Niels het volgende:
Vanaf pagina 4 snap ik niets meer van het hele topic
heb je de zip nog niet?quote:
heb ik niet gezegd, ik heb gezegd dat ik die smiley heb gepost om een vriendelijk gezicht te tonenquote:Op maandag 21 december 2009 14:07 schreef Choad het volgende:
[..]
Nee. Ken je meerdere, gewoon luisteren naar het sterkere geslacht jij. Mensen die smileys gezichtjes noemen
Dat je zo tegen je opblaaspop praat, geeft je nog niet het recht om zo tegen mij te pratenquote:
daar hoef je niet bang voor te zijn hoorquote:Op maandag 21 december 2009 14:34 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Aub geen picca van je tieten in mijn topic LadyLike, je bent niet ons type...
Jij snapt het niet. Maar volgens heel veel APV's ben je gewoon in overtreding wanneer je die stoep niet schoon houdt. Niet dat ik het doe want ik zie die veldwachter of platte pet ook liever onderuit gaan.quote:Op maandag 21 december 2009 12:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Juist niet, als er sneeuw ligt glij ik niet uit, maar al die debielen die staan te scheppen(me buurman) waren even vergeten dat er nog een laagje ijs onderlag.quote:Op maandag 21 december 2009 13:17 schreef Adelante het volgende:
Als iedereen zijn stoepje schoonveegt kun je tenminste normaal wandelenLuie Hollanders
Hoe krijg jij het voor elkaar om in de zomer (als het wel overal te koop is) te denken: oja! strooizout! dat moet ik hebben voor de komende winter? Ik denk er waarschijnlijk morgen pas aan.quote:Op maandag 21 december 2009 15:04 schreef Jarno het volgende:
(ik natuurlijk wel, strooizout ftw en ons pad is brandschoon nu).
Gewoon altijd een emmertje in de schuur hebben staanquote:Op maandag 21 december 2009 15:23 schreef zovty het volgende:
[..]
Hoe krijg jij het voor elkaar om in de zomer (als het wel overal te koop is) te denken: oja! strooizout! dat moet ik hebben voor de komende winter? Ik denk er waarschijnlijk morgen pas aan.
Ik gebruik wel handgebroken israelisch piramide zout.quote:Op maandag 21 december 2009 15:31 schreef Adelante het volgende:
[..]
Gewoon altijd een emmertje in de schuur hebben staanDat spul gaat niet over datum ofzo.
Het goede spul! pssstquote:Op maandag 21 december 2009 15:33 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik gebruik wel handgebroken israelisch piramide zout..
Niet want jij denkt er morgen pas aan.quote:Op maandag 21 december 2009 15:33 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik gebruik wel handgebroken israelisch piramide zout..
Want?quote:Op maandag 21 december 2009 12:49 schreef Gwywen het volgende:
Overigens ga ik bij mensen die hun stoep geveegd hebben, met de slee door hun voortuin.
Ik moest hardop lachen.quote:Op maandag 21 december 2009 12:49 schreef Gwywen het volgende:
Overigens ga ik bij mensen die hun stoep geveegd hebben, met de slee door hun voortuin.
Dat doet mijn vrouw.quote:Op maandag 21 december 2009 15:23 schreef zovty het volgende:
[..]
Hoe krijg jij het voor elkaar om in de zomer (als het wel overal te koop is) te denken: oja! strooizout! dat moet ik hebben voor de komende winter? Ik denk er waarschijnlijk morgen pas aan.
Ja, mijn buurjongentje was gisteravond voor de deur aan het voetballen.quote:Op maandag 21 december 2009 18:35 schreef Mendeljev het volgende:
Ik heb hier zelfs mensen een voetbalveldje sneeuwvrij zien maken. ALSOF KINDEREN GAAN VOETBALLEN IN DE SNEEUW?!?
Nee niet in de sneeuw, dat doen ze dan wel op dat sneeuwvrije veldje..... duhquote:Op maandag 21 december 2009 18:35 schreef Mendeljev het volgende:
Ik heb hier zelfs mensen een voetbalveldje sneeuwvrij zien maken. ALSOF KINDEREN GAAN VOETBALLEN IN DE SNEEUW?!?
Hallo, als je je vrienden kan inpeperen met plakkerige sneeuw dan doe je dat veel liever dan een balletje hooghouden.quote:Op maandag 21 december 2009 18:41 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee niet in de sneeuw, dat doen ze dan wel op dat sneeuwvrije veldje..... duh
Eh niet echt.quote:Op maandag 21 december 2009 18:53 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Hallo, als je je vrienden kan inpeperen met plakkerige sneeuw dan doe je dat veel liever dan een balletje hooghouden.
ohja..en dan komen mensen binnen met hun poten vol sneeuw..daarom doen ze dat juist. maar mensen die hun oprit vrijmaken voor als ze wegmoeten...quote:Op maandag 21 december 2009 12:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Dan kan je toch ook wel de laatste meter sneeuwvrij maken en daar even stampenquote:Op maandag 21 december 2009 18:56 schreef Icy_Crossbow het volgende:
[..]
ohja..en dan komen mensen binnen met hun poten vol sneeuw..daarom doen ze dat juist. maar mensen die hun oprit vrijmaken voor als ze wegmoeten...ze verwachten toch dat er meer sneeuw aankomt.
Nee, anders red ik het niet tot aan de autoquote:Op maandag 21 december 2009 19:08 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Dan kan je toch ook wel de laatste meter sneeuwvrij maken en daar even stampen?
Heb je het vonnis wel gelezen?quote:Op maandag 21 december 2009 12:57 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dan vind ik dat vonnis van 2006 verdacht
http://www.stichtingpiv.nl/Smartsite.shtml?id=757450
Het restaurant was dus niet aansprakelijk.quote:Benadeelde glijdt bij het verlaten van een restaurant uit en loopt letsel op. Het terrein van het restaurant lag onder een dikke laag sneeuw, nadat het de hele dag gesneeuwd had. Benadeelde stelt het restaurant aansprakelijk. Het hof wijst, evenals de rechtbank, de vordering af. Het hof oordeelt dat niet is komen vast te staan dat het restaurant onder de gegeven (weers)omstandigheden voorzorgsmaatregelen had moeten treffen.
Dan hebben die mensen het te laat gedaan, als je het doet voordat de sneeuw kan dooien en opnieuw opvriest is er niets aan het handje. Of het zijn sukkels die er warm water voor gebruiken ofzo.quote:Op maandag 21 december 2009 19:22 schreef McKillem het volgende:
Fucking irritant inderdaad. Temeer ook om dat die "schone" vlakken de neiging hebben gladder te zijn dan de sneeuw.
Dan doen idioot veel mensen het te laat, want ze waren allemaal spekglad hier in den haag.quote:Op maandag 21 december 2009 19:24 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Dan hebben die mensen het te laat gedaan, als je het doet voordat de sneeuw kan dooien en opnieuw opvriest is er niets aan het handje. Of het zijn sukkels die er warm water voor gebruiken ofzo.
Dat komt omdat hier in DH niemand het doet en dus glad wordt. Of ze hebben het gisteren gedaan en vandaag kon het ze niet boeien. In dat laatste geval moeten mensen die sneeuw gewoon laten liggen omdat ze dan inderdaad erger maken.quote:Op maandag 21 december 2009 19:26 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dan doen idioot veel mensen het te laat, want ze waren allemaal spekglad hier in den haag.
Het is niet eens meer verplicht...quote:Op maandag 21 december 2009 19:20 schreef De_Logica het volgende:
Dit topic is weer het toonbeeld van wat voor wereldvreemde mensen deze wereld bewonen, zoals al heel vaak gezegd kan ik TS aansprakelijk stellen voor mij gebroken polsen en hersenschudding omdat hij zijn stoepje weigerde te doen, zie het liefst dat deze mensen direct op hun plaat gaan na een nachtje vriezen als ze 1 stap buiten zetten.
Dan is het niet verplicht, maar het is wél jouw verantwoordelijkheidquote:Op maandag 21 december 2009 19:42 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Het is niet eens meer verplicht...
En wat als je op je bek gaat op het stoepje van iemand die op vakantie is?
Droom maar lekker verder, dan is je huis ook van de gemeente. De trottoir bij jou voor je huis hoort bij jouw huis. Makkelijk he, dingen afschuiven op de gemeente, maar als je riool kapot gaat sturen ze je óók terug omdat het je eigen verantwoordelijkheid is vanaf de stoep. Of ze repareren het wel maar op jouw rekening.quote:Het is trouwens sowieso een onzin wet, die stoep is niet van jou maar van de gemeente namelijk.
quote:Op maandag 21 december 2009 19:58 schreef mrSPLIFFY het volgende:
HOE(!!!!!) Kan je híer in godsnaam over klagen....
Dan moet je zelf wel echt een zwaar KUT leven hebben zeg tering!
quote:Op maandag 21 december 2009 19:22 schreef McKillem het volgende:
Fucking irritant inderdaad. Temeer ook om dat die "schone" vlakken de neiging hebben gladder te zijn dan de sneeuw.
Ja, maar dat doen ze dus niet. Dus sneeuw is weg en er blijft een hendige ijslaag over waar ik vanmorgen al meermaals bijna mn nek op brak.quote:Op maandag 21 december 2009 20:32 schreef mrSPLIFFY het volgende:
nooit gehoord van sneeuw weg en dan zout erover??
Ik snap werkelijk niet dat je niet fatsoenlijk kan blijven staan of welke ondergrond dan ook.quote:Op maandag 21 december 2009 22:28 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja, maar dat doen ze dus niet. Dus sneeuw is weg en er blijft een hendige ijslaag over waar ik vanmorgen al meermaals bijna mn nek op brak.
Ik sta aardig strak op m'n poten maar ik ben ook op m'n bek gegaan. Het is op sommige plekken gewoon heel gevaarlijk glad.quote:Op maandag 21 december 2009 22:42 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet dat je niet fatsoenlijk kan blijven staan of welke ondergrond dan ook.
Ja welterusten. Blijf jij maar even recht overeind staan als je onverwacht op spekglad ijs stapt.quote:Op maandag 21 december 2009 22:42 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet dat je niet fatsoenlijk kan blijven staan of welke ondergrond dan ook.
hahahhaa jij!!!quote:Op maandag 21 december 2009 22:45 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja welterusten. Blijf jij maar even recht overeind staan als je onverwacht op spekglad ijs stapt.
Daar geloof ik echt helemaal geen reet van dat jou dat lukt.
Ik ben een symbool van balans en stabiliteit maar op ijs is dat onmogelijk.
Dus volgens jouw logica kun je niet meer fatsoenlijk op vakantie?quote:Op maandag 21 december 2009 19:56 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Dan is het niet verplicht, maar het is wél jouw verantwoordelijkheid
Doe dan gewoon de laatste meter of leg een handoekje op de matquote:Op dinsdag 22 december 2009 05:03 schreef nachtdier3 het volgende:
Doet mijn vader ook. En weet je wat nu het makkelijke ervan is? Je kan heerlijk de sneeuw uit je schoenen stampen in de laatste paar meters. Anders heb je allemaal ijswater in je huis.
Tuurlijk niet, je wordt namelijk ook niet geacht altijd thuis te zijn, want stel dat er een nachtje sneeuw valtquote:Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef Apuleius het volgende:
Het voorkomt wel dat je schoenen en broekspijpen zeiknat worden van de sneeuw voordat je in de auto of op de fiets stapt.quote:Op maandag 21 december 2009 12:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Dan laat je 'm toch lekker op z'n smoel glijden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:02 schreef Henno het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, je wordt namelijk ook niet geacht altijd thuis te zijn, want stel dat er een nachtje sneeuw valt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |