quote:Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef Apuleius het volgende:
Als bijvoorbeeld de postbode bij je voor de deur op z'n smoel gaat, dan is dat jouw verantwoordelijkheid.
/carequote:Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef Apuleius het volgende:
Als bijvoorbeeld de postbode bij je voor de deur op z'n smoel gaat, dan is dat jouw verantwoordelijkheid.
En als hij op de stoep op z'n bek gaat is het de verantwoordelijkheid van de gemeente zekerquote:Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef Apuleius het volgende:
Nee, ook de stoep is jouw eigen verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 21 december 2009 12:46 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
En als hij op de stoep op z'n bek gaat is het de verantwoordelijkheid van de gemeente zeker?
Dat kan niet, die mensen zitten gewoon binnen tv te kijken...quote:
quote:Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef Apuleius het volgende:
dat dusquote:
Ja, sure. Het is winter en het sneeuwt al een week. De gemeente krijgt het niet voor elkaar fatsoenlijk te strooien, en dan sturen ze jou een rekening.quote:
Je zult echt niet de eerste zijnquote:Op maandag 21 december 2009 12:47 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, sure. Het is winter en het sneeuwt al een week. De gemeente krijgt het niet voor elkaar fatsoenlijk te strooien, en dan sturen ze jou een rekening.
Dat moet ik echt meemaken in m'n leven.
Ik denk het wel, want ik kan me er niks bij voorstellen.quote:Op maandag 21 december 2009 12:48 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Je zult echt niet de eerste zijn
Tsja, zo gaat het toch werkelijk. Ze strooien de meeste zijwegen ook niet. Als je dan tegen een boom aanbutst mag je zelf ook voor de schade opdraaien.quote:Op maandag 21 december 2009 12:47 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, sure. Het is winter en het sneeuwt al een week. De gemeente krijgt het niet voor elkaar fatsoenlijk te strooien, en dan sturen ze jou een rekening.
Dat moet ik echt meemaken in m'n leven.
Daar heb ik buren voor.quote:Op maandag 21 december 2009 12:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Dan heb kun je 3 meter sneeuwvrij lopen, en dan ?!
Dan ben ik in de schuur of stap ik in de auto.....quote:Op maandag 21 december 2009 12:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Dan heb kun je 3 meter sneeuwvrij lopen, en dan ?!
Wat als ik nou aan het sleeën benquote:Op maandag 21 december 2009 12:49 schreef Rekkie het volgende:
Ja daar heeft TS ook zoveel last van dat ik mijn pad schoonmaak
Dan ga je maar in de wei of in het bos met je kutslee lopen te kutten.quote:Op maandag 21 december 2009 12:50 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Wat als ik nou aan het sleeën ben?!
De schuur zit meestal aan de achterkant van het huis.quote:Op maandag 21 december 2009 12:50 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dan ben ik in de schuur of stap ik in de auto.....
alvast astu:quote:Op maandag 21 december 2009 12:49 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik denk het wel, want ik kan me er niks bij voorstellen.
Breek je nek of zo met je slee.quote:Op maandag 21 december 2009 12:50 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Wat als ik nou aan het sleeën ben?!
Dan kan dat niet omdat zo'n leek een stuk van de stoep sneeuwvrij gemaakt heeft
Mijn buurvrouw heeft haar stuk van de steeg ook sneeuwvrij gemaakt, maar heeft al het sneeuw naar onze kant geschoven
Vroeger was dat zo, nu niet meer.quote:Op maandag 21 december 2009 12:51 schreef Slurf het volgende:
Er zijn een heleboel mensen die roepen dat het wettelijk verplicht is, kunnen die een bron plaatsen? Ik heb ook wel eens zoiets gehoord maar ik kan het moeilijk geloven.
Misschien moet je een bordje neerzetten: Pas op sneeuwquote:Op maandag 21 december 2009 12:45 schreef Apuleius het volgende:
Ja, dat die wet er is, dat zal allemaal best. Maar hij is echt niet na te leven, zelf niet in een regelneukland als Nederland. Het zal allemaal best een keer zijn voorgekomen, maar in de grote steden kan ik me er niets bij voorstellen.quote:Op maandag 21 december 2009 12:52 schreef Ladylike het volgende:
[..]
alvast astu:
http://www.gva.be/nieuws/(...)-kosten.aspx?cmt=all
edit: ow ik zie dat bovenstaande link belgie betreft, nja hier is het ook verplicht
onderstaande zin blijft van kracht
ben nog bezig om een vonnis te vinden waarin schadevergoeding toegekend wordt aan iemand die uitgegleden is
Bij ons aan de voorkantquote:Op maandag 21 december 2009 12:51 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
De schuur zit meestal aan de achterkant van het huis.
En als je het te glad vindt om een stukje te lopen door de tuin, net alsof je dan wel gaat autorijden
We wonen niet in België.quote:Op maandag 21 december 2009 12:52 schreef Ladylike het volgende:
[..]
alvast astu:
http://www.gva.be/nieuws/(...)-kosten.aspx?cmt=all
edit: ow ik zie dat bovenstaande link belgie betreft, nja hier is het ook verplicht
onderstaande zin blijft van kracht
ben nog bezig om een vonnis te vinden waarin schadevergoeding toegekend wordt aan iemand die uitgegleden is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We all wank, sonny wiggles his willy, daddy plays with the meat in an orderly and rational way, and granddad's choad also delivers on a regular basis.
Daar had ik ook iets over gezet.. nou niet slim proberen te doen, zo kom je dom overquote:
dan vind ik dat vonnis van 2006 verdachtquote:Op maandag 21 december 2009 12:56 schreef Biogarde het volgende:
En ik lees op verschillende plekken dat het sinds halverwege de jaren 80 al niet meer verplicht is, in het gros van de gemeentes.
Google is gewoon open vandaag, dus die kun je gebruiken.
Dat noemen ze luiheid.quote:Op maandag 21 december 2009 12:47 schreef Gwywen het volgende:
Eensch!
Aparte mensen, die een sneeuwvrije route naar hun pal voor de deur geparkeerde auto creëren.![]()
Gisteren wezen sleeën met de kleine meid, om de haverklap van die geveegde stoepen.
Sommigen hadden 't echter begrepen, die hadden een pad van een halve meter breed schoongeveegd, zodat ik op de andere halve meter kon blijven sleeën.
Gaat dat niet om een bedijf/restaurant?quote:Op maandag 21 december 2009 12:57 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dan vind ik dat vonnis van 2006 verdacht
http://www.stichtingpiv.nl/Smartsite.shtml?id=757450
jaquote:Op maandag 21 december 2009 12:59 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Gaat dat niet om een bedijf/restaurant?
quote:Tegenwoordig is noch de burger, noch de gemeente verantwoordelijk voor het vegen van de stoepen. Als je dus uitglijdt door ijs of sneeuw op een stoep, dan zul je van goeden huize moeten komen, wil je succesvol de eigenaar van het huis waar de stoep aan grenst aansprakelijk stellen voor eventuele schade die je hebt geleden door de val. Je hebt een kans als de eigenaar zelf de gevaarlijke situatie heeft veroorzaakt. Dit is bijvoorbeeld het geval als hij zijn auto heeft gewassen bij temperaturen onder nul.
Wat deze persoon zegt is waarquote:
daar hebben we wat aanquote:Op maandag 21 december 2009 13:00 schreef bas-beest het volgende:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3339
[..]
je had dus gelijkquote:Op maandag 21 december 2009 13:01 schreef Biogarde het volgende:
Volgens mij is het al 20 jaar minimaal niet meer verplicht, maar goed.
Niet dus.quote:Op maandag 21 december 2009 13:01 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Wat deze persoon zegt is waar
Ik doe het ook altijd, het is jouw verantwoordelijkheid als iemand op zijn bek gaat voor jou deur, jij mag alle kosten dan betalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |