Ten 1e is het overmacht waar ze niks aan kunnen doen. Dan ten tweede is het spoor van Prorail.. dat zijn wel prutsers! De NS handelt alles heel goed af en mocht er iets misgaan rijden er bussen!quote:Op maandag 21 december 2009 11:40 schreef Fastmatti het volgende:
Gestrande reizigers, twee dagen lang negatieve reisadviezen, dichtgevroren wissels, gesneuvelde treinen en wat zie ik op televisie....een reclame over hoe betrouwbaar de NS wel niet is. Kunnen ze zo''n reclame dan niet terugtrekken
Niets overmacht, gewoon een klote organisatie zonder enige vorm van voorbereiding op zoiets.quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
boe fucking hoequote:Op maandag 21 december 2009 11:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Niets overmacht, gewoon een klote organisatie zonder enige vorm van voorbereiding op zoiets.
Ja, wie had ooit kunnen bedenken dat het hier in NL wel eens zou kunnen sneeuwen EN vriezen(!) Ongelooflijk he!?quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
Inderdaad. Toen ik die reclame voor de eerste keer voorbij zag komen, zat ik ook vol ongeloof te kijken dat ze dat zelfs durven uit te zenden...quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef LudoSanders het volgende:
Sowieso vind ik die slogan niet echt getuige van zelfkennis.
Als je japan zo geweldig vind, ga je toch lekker daarheenquote:Op maandag 21 december 2009 11:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Inderdaad. Toen ik die reclame voor de eerste keer voorbij zag komen, zat ik ook vol ongeloof te kijken dat ze dat zelfs durven uit te zenden...![]()
Kijk, als de Japanners zoiets zouden uitzenden: Prima! Groot gelijk! Maar de NS![]()
wees nou eens reëelquote:Op maandag 21 december 2009 11:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Inderdaad. Toen ik die reclame voor de eerste keer voorbij zag komen, zat ik ook vol ongeloof te kijken dat ze dat zelfs durven uit te zenden...![]()
Kijk, als de Japanners zoiets zouden uitzenden: Prima! Groot gelijk! Maar de NS![]()
http://www.werkenbijns.nl/quote:Op maandag 21 december 2009 11:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Niets overmacht, gewoon een klote organisatie zonder enige vorm van voorbereiding op zoiets.
Er komen nog meer sneeuwbuien aan, dus de kans dat er niks rijdt is best wel groot.quote:Op maandag 21 december 2009 11:47 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Kan iemand al wat zeggen over de situatie van vanmiddag? Ik bedoel, ze nemen niet eens de moeite aan te geven op welke trajecten het erger is dan op andere. Als ik vanmiddag van Enschede naar Utrecht of Nijmegen (ook een optie) wil, dan heb ik dus echt geen idee of dat gewoon een kleine 2 uur duurt, of misschien veel langer
Je kan het effecient noemenquote:Op maandag 21 december 2009 12:02 schreef LXIV het volgende:
De capaciteit van het Nederlandse wegennet en spoorwegennet wordt gewoon zeer efficient, tot bijna 100%, benut. Hierdoor krijg je meteen enorme problemen als die capaciteit eens een 30% terugvalt.
In een land dat zijn wegennet maar voor 50% benut is het helemaal niet zo'n probleem als 30% van de capaciteit uitvalt. Dan houd je nog 70% over en dat is dan nog steeds voldoende.
NS noemt alles "overmacht"! Dit is gewoon achterstallig onderhoud en totaal wanbeleid.quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
Bij de NS of bij ProRail?quote:Op maandag 21 december 2009 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
NS noemt alles "overmacht"! Dit is gewoon achterstallig onderhoud en totaal wanbeleid.
De wegen kunnen wel uitgebreid worden, evenals het spoornet. Maar dat wil de politiek niet hebben. Bovendien is het zó enorm moeilijk om in een totaal overbevolkt land, waar iedere vierkante meter ruimte letterlijk belegd is, een nieuwe spoorlijn aan te leggen! Kijk maar naar al dat gedoe rond de Betuwelijn.quote:Op maandag 21 december 2009 12:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je kan het effecient noemenIk noem het ontoereikend.
Oftewel:quote:Op maandag 21 december 2009 12:02 schreef LXIV het volgende:
De capaciteit van het Nederlandse wegennet en spoorwegennet wordt gewoon zeer efficient, tot bijna 100%, benut. Hierdoor krijg je meteen enorme problemen als die capaciteit eens een 30% terugvalt.
In een land dat zijn wegennet maar voor 50% benut is het helemaal niet zo'n probleem als 30% van de capaciteit uitvalt. Dan houd je nog 70% over en dat is dan nog steeds voldoende.
Beide, maar dat maakt je als klant niet uit, want WTF heb je als klant met toeleveranciers te maken?quote:
We zijn niet overbevolkt. Er is nog zo extreem veel ruimte over, maar daar mogen alleen koeien leven.quote:Op maandag 21 december 2009 12:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
De wegen kunnen wel uitgebreid worden, evenals het spoornet. Maar dat wil de politiek niet hebben. Bovendien is het zó enorm moeilijk om in een totaal overbevolkt land, waar iedere vierkante meter ruimte letterlijk belegd is, een nieuwe spoorlijn aan te leggen! Kijk maar naar al dat gedoe rond de Betuwelijn.
Logisch, omdat dat een langere periode bestrijkt dan 4 jaar, dus buiten hun scoringstijd.quote:Op maandag 21 december 2009 12:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
De wegen kunnen wel uitgebreid worden, evenals het spoornet. Maar dat wil de politiek niet hebben. Bovendien is het zó enorm moeilijk om in een totaal overbevolkt land, waar iedere vierkante meter ruimte letterlijk belegd is, een nieuwe spoorlijn aan te leggen! Kijk maar naar al dat gedoe rond de Betuwelijn.
Overbevolkt is natuurlijk een relatief begrip. Maar op een paar stadstaatjes of minilandjes na wonen nergens zoveel mensen per vierkante kilometer als in Nederland. En dat heeft zijn effect op de ruimtelijke ordening.quote:Op maandag 21 december 2009 12:10 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
We zijn niet overbevolkt. Er is nog zo extreem veel ruimte over, maar daar mogen alleen koeien leven.
Ik vind dat echt complete onzin. Ten eerste zou het OV JUIST perfect moeten zijn, WANt klein gebied + heel veel mensen = prima mogelijkheden tot prima verbindingspunten en dus een prima werkend OV. Je zou juist gebruik moeten maken van het feit dat dit land relatief klein is en er veel mensen wonen die erg veel belasting betalen.quote:Op maandag 21 december 2009 12:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Overbevolkt is natuurlijk een relatief begrip. Maar op een paar stadstaatjes of minilandjes na wonen nergens zoveel mensen per vierkante kilometer als in Nederland. En dat heeft zijn effect op de ruimtelijke ordening.
En we kunnen nog wel miljoenen mensen importeren en die gaan huisvesten in de weilanden waar nu alleen nog koeien leven, maar of ons land daar mooier en leefbaarder op wordt betwijfel ik ook.
5 cm sneeuw is overmacht?quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
Dat het juist daarom perfect moet zijn is bullshit, dat je ernaar moet streven is wel een feit. In een stad als Tokyo met 20 miljoen mensen heb je ook een prima netwerk en een treinnetwerk van elke 10 minuten een hogesnelheidstrein. NS/ProRail moeten gewoon mensen een paar maanden op stage daarheen sturen en het beleid bestuderen, kan echt geen kwaadquote:Op maandag 21 december 2009 12:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vind dat echt complete onzin. Ten eerste zou het OV JUIST perfect moeten zijn, WANt klein gebied + heel veel mensen = prima mogelijkheden tot prima verbindingspunten en dus een prima werkend OV. Je zou juist gebruik moeten maken van het feit dat dit land relatief klein is en er veel mensen wonen die erg veel belasting betalen.
Het OV zou hier PERFECT moeten zijn, gezien de omstandigheden.
Daarnaast ben ik het er absoluut niet mee eens dat het hier TE vol is. Ten eerste zijn er nog gigantische mogelijkheden om gewoon 'de lucht' in te bouwen, en daarmee veel beter gebruik te maken van de ruimte in de dichtbevolkte gebieden, maar ten tweede valt het buiten de randstad en de grotere steden echt ontzettend mee hoe 'vol' het is.
Het is dus meer een kwestie van wanbeleid en onwil, dat het OV en de infrastructuur hier nog tientallen jaren achterloopt.
Goed bezig ja de nsquote:Op maandag 21 december 2009 12:31 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
5 cm sneeuw is overmacht?Daar zou het spoornetwerk gewoon om berekend moeten zijn.
Zeldzame EPIC FAIL van de NS en Prorail.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_in_een_ton___.html
15 tot 20 cm lul, ik ben de mensen spuugzat die overal "daar zouden ze maar berekend maar moeten zijnquote:Op maandag 21 december 2009 12:31 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
5 cm sneeuw is overmacht?Daar zou het spoornetwerk gewoon om berekend moeten zijn.
Zeldzame EPIC FAIL van de NS en Prorail.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_in_een_ton___.html
Het OV is in ook Nederland zeer efficient. Ik las pas nog dat het spoorwegennet rondom Utrecht het meest drukbereden is ter wereld. Nergens worden meer mensen per tijdseenheid over een stuk spoor vervoerd dan hier! Het gevolg is alleen dat de gevolgen áls het een keertje mis gaat, het ook meteen goed mis gaat.quote:Op maandag 21 december 2009 12:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vind dat echt complete onzin. Ten eerste zou het OV JUIST perfect moeten zijn, WANt klein gebied + heel veel mensen = prima mogelijkheden tot prima verbindingspunten en dus een prima werkend OV. Je zou juist gebruik moeten maken van het feit dat dit land relatief klein is en er veel mensen wonen die erg veel belasting betalen.
Het OV zou hier PERFECT moeten zijn, gezien de omstandigheden.
Daarnaast ben ik het er absoluut niet mee eens dat het hier TE vol is. Ten eerste zijn er nog gigantische mogelijkheden om gewoon 'de lucht' in te bouwen, en daarmee veel beter gebruik te maken van de ruimte in de dichtbevolkte gebieden, maar ten tweede valt het buiten de randstad en de grotere steden echt ontzettend mee hoe 'vol' het is.
Het is dus meer een kwestie van wanbeleid en onwil, dat het OV en de infrastructuur hier nog tientallen jaren achterloopt.
De reiziger heeft enkel maar te maken met de NS. Die heeft een vervoersplicht.quote:Op maandag 21 december 2009 12:39 schreef Elixabete het volgende:
NS de schuld geven
Prorail beheerd de boel
Hoe durf je dan te zeiken dat er geen overmacht is van NSquote:Op maandag 21 december 2009 12:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De reiziger heeft enkel maar te maken met de NS. Die heeft een vervoersplicht.
Zoals hierboven al gezegd, daar heb ik geen flikker mee te maken. De NS doet het treinverkeer, dus daar kijk ik naar als de trein niet rijdt. Hoe zij dat met ProRail regelen interesseert me niet, als die nalatig zijn moet de NS maar betere afspraken maken of ze aanklagen ofzo.quote:
Dan heb je genoegen met overmachtquote:Op maandag 21 december 2009 12:49 schreef Northside het volgende:
[..]
Zoals hierboven al gezegd, daar heb ik geen flikker mee te maken. De NS doet het treinverkeer, dus daar kijk ik naar als de trein niet rijdt. Hoe zij dat met ProRail regelen interesseert me niet, als die nalatig zijn moet de NS maar betere afspraken maken of ze aanklagen ofzo.
Als ik in een vliegtuig zit en daar de beloofde lunch niet aanwezig is kijk ik daar ook de cateraar niet op aan maar de vliegmaatschappij.
Nee, dat is gewoon kut van de NS, maar daar gaat 95% van de klachten niet overquote:Op maandag 21 december 2009 12:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oh, die zetten te korte treinen in?
Of slechte voorbereiding.quote:
Met 'perfect' bedoel ik uiteraard niet dat het 'foutloos' is, want dat is vrijwel onmogelijk (alhoewel Japan er redelijk bij in de buurt lijkt te komen), maar dat het hier een heel stuk beter kan en dus moet (vooral gezien de belastingen en de prijzen voor het OV die we hier betalen), lijkt me overduidelijk.quote:Op maandag 21 december 2009 12:31 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dat het juist daarom perfect moet zijn is bullshit, dat je ernaar moet streven is wel een feit. In een stad als Tokyo met 20 miljoen mensen heb je ook een prima netwerk en een treinnetwerk van elke 10 minuten een hogesnelheidstrein. NS/ProRail moeten gewoon mensen een paar maanden op stage daarheen sturen en het beleid bestuderen, kan echt geen kwaad
Helemaal niet, gewoon student, reis iets van 8x per week met de trein en heb vrijwel nooit gezeik. Ik heb alleen een hekel aan kortzichtige mensen met frustraties die ze overal op botvieren zonder verder dan hun neus te kijkenquote:Op maandag 21 december 2009 12:56 schreef Northside het volgende:
[..]
Of slechte voorbereiding.
Maar ik begrijp dat jij conducteur ofzo bent en het voor jou een persoonlijke kwestie is. Voor jouw gemoedsrust dan: KUTPRORAIL!
Zelf pleit ik er al jaren voor om het spoort tussen Rotterdam-Den Haag-Amsterdam-Utrecht-Rotterdam te verdubbelen. Een rondje randstad zonder zinloze magneetzweeftrein dus. Het binnenste spoor kan gebruikt worden voor sneltreinen die enkel op de grote stations stoppen, de buitenste sporen voor de stoptreinen die op elk station stoppen. Dit allemaal zonder vaste dienstregeling.quote:Op maandag 21 december 2009 12:56 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Met 'perfect' bedoel ik uiteraard niet dat het 'foutloos' is, want dat is vrijwel onmogelijk (alhoewel Japan er redelijk bij in de buurt lijkt te komen), maar dat het hier een heel stuk beter kan en dus moet (vooral gezien de belastingen en de prijzen voor het OV die we hier betalen), lijkt me overduidelijk.
De huidige situatie is een kwestie van wanbeleid, dat al vele jaren teruggaat. Zie als redelijk recent voorbeeld de nieuw aangelegen Flevoland polder: waarom destijds niet meteen ervoor gezorgd dat daar een 2de centraal punt voor de treinen kwam, en bepaalde routes langs de grens van die polder, zodat mensen niet onnodig ver moeten omrijden. Onbegrijpelijk.
Maar goed, zo zijn er op ontzettend veel vlakken in NL zaken aan te wijzen wat gewoon duidt op wanbeleid en dus gebrek aan inzicht, en/of onwil.
Dat gaat ook een belachelijk lange discussie worden als ik daar echt helemaal compleet op inga.
Je ziet wel dat de NS momenteel meer nadenkt over het systeem dat iedere 10 minuten ofzo een nieuwe trein rijdt op een bepaald korter traject, en dat is iets wat ik wel al jaren roep (liever iets vaker overstappen, dan iedere keer een half uur moeten wachten op een nieuwe trein, en minder kans op plaatselijke vertragingen die invloed hebben op de rest van het land, plus makkelijker die vertraging op te vangen)
Maar als je kijkt naar de mogelijkheden die er hier in dit land liggen, JUIST omdat het in de randstad zo dichtbevolkt is, zou daar veel meer uit te halen moeten zijn. Nu is het binnen de randstad ook wel redelijk te doen allemaal met het OV, maar je bent TE afhankelijk van de knooppunten (dus daar zullen ze iets op moeten vinden, en snel), en de oplossingen zoals vervangend vervoer etc laten te vaak te lang op zich wachten.
Ja, daarom heb ik vorige week donderdag een half uur in een trein naast perron 15 zitten kijken want het personeel was aan het wachten op de machinistquote:Op maandag 21 december 2009 11:42 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Ten 1e is het overmacht waar ze niks aan kunnen doen. Dan ten tweede is het spoor van Prorail.. dat zijn wel prutsers! De NS handelt alles heel goed af en mocht er iets misgaan rijden er bussen!
Ik ben gisteren van Amsterdam naar Arnhem op en neer geweest met de auto. Goed te doen hoor. Natuurlijk moet je je snelheid een beetje aanpassen aan de omstandigheden, dus een beetje op tijd vertrekken is een goed idee, maar je komt gewoon waar je wezen moet.quote:Op maandag 21 december 2009 12:34 schreef Rookert het volgende:
[..]
15 tot 20 cm lul, ik ben de mensen spuugzat die overal "daar zouden ze maar berekend maar moeten zijn![]()
![]()
" zeggen.
Kortzichtige lui, neem de auto en ga zelf slippen
Dat het stuk bij Utrecht het meest drukbereden stuk ter wereld is, is niet iets om trots op te zijn, maar een overduidelijk teken van wanbeleid. Als dat punt eruit ligt, wat regelmatig voorkomt, ligt meteen het hele land plat. Dan moet je dus voorkomen dat het hele land afhankelijk is van dat ene knooppunt. Dat dat na zoveel jaar nog steeds niet is doorgedrongen, is een gebrek aan inzicht en/of onwil, van de beleidsbepalers.quote:Op maandag 21 december 2009 12:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het OV is in ook Nederland zeer efficient. Ik las pas nog dat het spoorwegennet rondom Utrecht het meest drukbereden is ter wereld. Nergens worden meer mensen per tijdseenheid over een stuk spoor vervoerd dan hier! Het gevolg is alleen dat de gevolgen áls het een keertje mis gaat, het ook meteen goed mis gaat.
De Randstad is erg 'vol' (maar valt eerlijk gezegd nog best mee, gezien de laagbouw)quote:Als het in Nederland niet TE vol is dan is het dat nergens. Het aantal inwoners met km2 is gewoon een absoluut gegeven, daar valt niet over te discussieren. Jij kunt wel zeggen dat het voor jou nog wel voller mag. Maar ik woon liever niet in een land waar overal waar je kijkt huizen, wegen of gebouwen staan en waar iedere vierkante meter grond al belegd is. Gewoon, omdat je in zo'n land veel minder vrijheid hebt.
Dat Brabant erg snel 'vol' begint te raken, klopt inderdaad. Dat de rest van het land over 40 jaar compleet volgebouwd zal zijn, is complete onzin, gezien het zeer terughoudende bouwbeleid van de afgelopen 30 jaar ofzo. Nog even afgezien dat ik er zeer aan twijfel dat de NLse bevolking erg zal groeien (straks valt de babyboom-generatie weg, en steeds meer mensen emigreren), vind ik wel dat je nu gewoon moet besluiten om de lucht in te bouwen. Daar ligt de ruimte, daar kun je gewoon prima ruime luxe appartementen bouwen voor relatief weinig geld, met eigen toezicht, voorzieningen en winkels erin en eronder, en alle ruimte die je daarmee bespaart kun je dan dus prima gebruiken voor mooie goede schone parken.quote:Ook buiten de Randstad is Nederland erg vol aan het raken hoor! Kijk maar eens in Brabant. De afgelopen 20 jaar zijn veel stadjes en dorpen bijna aan elkaar gegroeid. Kwam je eerst nog door buitengebied voordat je in het andere dorp was, nu zie je alleen nog maar huizen. Pak voor de grap maar eens een kaart van Den Bosch, Tilburg of Eindhoven uit 1960 en een recente en vergelijk deze. Dan schik je echt hoe enorm snel het bebouwde gebied uitbreidt. Als dit tempo volgehouden wordt dan is Nederland over nog eens 40 jaar één grote huizenzee, met een paar vlekjes groen ertussen.
IDD. Ze hebben wel tussen A'dam en Utrecht een extra baan ernaast gelegd, maar eigenlijk zou dat op meerdere punten moeten, en dan op een manier waardoor je minder gebruik van wissels hoeft te maken, dus vaste lijnen, kortere afstanden, en dan maar vaker overstappen, maar minder kans op storingen/vertragingen.quote:Op maandag 21 december 2009 13:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zelf pleit ik er al jaren voor om het spoort tussen Rotterdam-Den Haag-Amsterdam-Utrecht-Rotterdam te verdubbelen. Een rondje randstad zonder zinloze magneetzweeftrein dus. Het binnenste spoor kan gebruikt worden voor sneltreinen die enkel op de grote stations stoppen, de buitenste sporen voor de stoptreinen die op elk station stoppen. Dit allemaal zonder vaste dienstregeling.
Onzin. Er zullen zeer veel starters zijn die nu nog NIETS kunnen vinden, of jarenlang ongeschreven moeten staan, die hun handen zouden dichtknijpen met een goed appartement voor een huurtje van 300-400 euro ofzo.quote:Op maandag 21 december 2009 13:22 schreef LXIV het volgende:
De lucht in bouwen is een oplossing voor het ruimteprobleem, alleen wil bijna niemand in een appartement wonen. Dat is toch ook helemaal niks, zeker niet met kinderen. Je bent dan "opgesloten" tussen de wanden van je appartement en kunt helemaal niks aanrommelen met je auto, je kleinvee, noem maar op. Je bent volledig afhankelijk van het stedelijke systeem. Voor mij is dat een vorm van gevangenschap en ik denk dat heel veel mensen dat zo voelen!
Dat er mensen toch voor een appartement kiezen is vaak noodgedwongen, omdat deze appartementen vaak het enige zijn wat ze kunnen betalen. De meeste mensen zullen wanneer ze kunnen kiezen tussen een appartement of een eengezinswoning voor hetzelfde geld voor die eengezinswoning kiezen.quote:Op maandag 21 december 2009 13:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Onzin. Er zullen zeer veel starters zijn die nu nog NIETS kunnen vinden, of jarenlang ongeschreven moeten staan, die hun handen zouden dichtknijpen met een goed appartement voor een huurtje van 300-400 euro ofzo.
Ja, er zijn mensen die het NIET willen, maar ook meer dan genoeg mensen die daar absoluut geen probleem mee zouden hebben. En voor die mensen kun je dus prima die gigantische flats neerzetten.
Is dat zo? Ik zou zeggen in "gewone" huizen. Maar ik woon dan ook in een dorp waar praktisch geen flats staan. De vraag is echter niet waar ze wonen, maar waar ze zouden willen wonen.quote:Op maandag 21 december 2009 13:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
De meeste mensen wonen in flats. Niks mis mee trouwens, maar dat is mijn mening.
Ow, dat de snelwegen ruk zijn, zal ik nooit ontkennen, en dan vooral de A2 momenteel is een ramp (ik zag uit je FOBO dat je uit Boxtel komt). (Zie ook mijn topic ove rde A2quote:Op maandag 21 december 2009 13:23 schreef LXIV het volgende:
En er wordt heel veel geïnvesteerd in het OV, maar het aantal mensen dat hiervan gebruik maakt neemt ook nog steeds toe. Zelf reis ik ook iedere werkdag met het OV en eigenlijk ben ik hier best wel tevreden over. Ik denk dat ik 1x per week een vertraging heb, meestal een half uur, en mijn eindpunt is Utrecht. Met de auto had ik veel meer ellende!
NS pest reiziger.quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef Yreal het volgende:
Want dit doen ze ook expres om jou te pesten
Dat komt doordat de appartementencomplexen hier zo karig zijn. Als ik in het buitenland kijk dan zie je vaak zwembaden, tennisbanen, fitnessruimtens, supermarkt, een portier, voldoende parkeerruimte, etc bij dit soort complexen. Hoewel dit soort hoogbouw echt nog niet nodig is in Nederland hoor.quote:Op maandag 21 december 2009 13:22 schreef LXIV het volgende:
De lucht in bouwen is een oplossing voor het ruimteprobleem, alleen wil bijna niemand in een appartement wonen. Dat is toch ook helemaal niks, zeker niet met kinderen. Je bent dan "opgesloten" tussen de wanden van je appartement en kunt helemaal niks aanrommelen met je auto, je kleinvee, noem maar op. Je bent volledig afhankelijk van het stedelijke systeem. Voor mij is dat een vorm van gevangenschap en ik denk dat heel veel mensen dat zo voelen!
Ja, want er is altijd overmacht. In de zomer zetten de rails uit door de warmte, in de herfst krijgen de treinen vierkante wielen van de blaadjes en in de winter vriest alles vast.quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
Je zegt het al" voor hetzelfde geld. We moeten gewoon realistisch zijn en beseffen dat dat tegenwoordig gewoon onmogelijk is (gemaakt), en je dus niet meer voor 300-400 euro een 1 persoons huis kunt huren. De woningmarkt is TE verrot geworden wat dat betreft.quote:Op maandag 21 december 2009 13:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat er mensen toch voor een appartement kiezen is vaak noodgedwongen, omdat deze appartementen vaak het enige zijn wat ze kunnen betalen. De meeste mensen zullen wanneer ze kunnen kiezen tussen een appartement of een eengezinswoning voor hetzelfde geld voor die eengezinswoning kiezen.
Verder ben ik het wel met je eens hoor! Hoe meer mensen in Nederland er in appartementen dichtbij hun werklocatie gaan wonen, hoe beter. Alleen vind ik het niks voor mezelf, net zoals de meeste mensen.
Een zitplaats heb ik niet altijd, terwijl ik eerste klas rijdt en ook nog eens wat vroeger dan de echte spits. Maar qua tijdigheid klopt het meestal wel.quote:Op maandag 21 december 2009 13:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ow, dat de snelwegen ruk zijn, zal ik nooit ontkennen, en dan vooral de A2 momenteel is een ramp (ik zag uit je FOBO dat je uit Boxtel komt). (Zie ook mijn topic ove rde A2De A2 )
, en idd, tussen Boxtel en Utrecht heb ik zelf ook vrijwel nooit last met de trein (zelfs een vrij relaxed stuk meestal, met lange treinen met vaak voldoende zitplaatsen), maar ik heb dus zelf jarenlang Alkmaar-trecht gereden, en een jaartje Alkmaar-Haarlem, en dat was toch echt zeer regelmatig gewoon SLECHT te noemen. Te korte treinen, uitval, vertragingen (minstens 4x per week, op 10 ritten), etc etc.
Om over de kwaliteit van de treinen zelf (kachel aan in de zomer, airco in de winter, etc etc) nog maar te zwijgen.
Maar als ik hoor dat je uit Boxtel komt en naar Utrecht moet, dan begrijp ik heel goed dat je wat minder te klagen hebt dan anderen
Er worden in ieder geval overal wel veel appartementen bijgebouwd. En een ideale situatie zou zijn wanneer ouderen of oudere alleenstaanden vanuit hun eengezinswoningen daar naartoe zouden willen verhuizen. Dat gebeurt ook wel. Het voordeel is dat de beschikbare ruimte veel efficienter gebruikt wordt, net zoals de energie en dat mensen toch voor hun eigen omstandigheden gunstig kunnen wonen zonder dat we al het groen moeten volbouwen.quote:Op maandag 21 december 2009 13:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je zegt het al" voor hetzelfde geld. We moeten gewoon realistisch zijn en beseffen dat dat tegenwoordig gewoon onmogelijk is (gemaakt), en je dus niet meer voor 300-400 euro een 1 persoons huis kunt huren. De woningmarkt is TE verrot geworden wat dat betreft.
Dus als je gewoon als overheid wilt zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte voor iedereen (en ik betwijfel zeer of deze overheid dat wil), dan zul je gewoon de hoogte in moeten, fatsoenlijke hoge 'luxe' flats neerzetten, en dan ook nog het liefst met enig beleid erbij, dus meteen voor de deur bushaltes en/of lightrail aansluiting, en parkjes, winkels en sportveldjes etc ertussen....
Of de overheid die noodzaak ooit zal inzien, betwijfel ik.
Boxtel-Utrecht is dan een stoptrein?quote:Op maandag 21 december 2009 13:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een zitplaats heb ik niet altijd, terwijl ik eerste klas rijdt en ook nog eens wat vroeger dan de echte spits. Maar qua tijdigheid klopt het meestal wel.
Stoptrein tot DB, dan ook de intercity. Dat moest je weten, als jij dat traject ook gereden hebt!quote:Op maandag 21 december 2009 13:47 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Boxtel-Utrecht is dan een stoptrein?
Ik ben dat traject alleen gewend met de sneltrein Eindhoven-Utrecht, dus dan heb je alleen Den Bosch ertussen, en dat is altijd een zeer relaxed traject, behalve in de weekenden in de avond, want dan heb je al dta uitgaanspubliek erin, maar goed... dat zul je op de meeste trajecten tegenkomen
Ik kan je uit ervaring vertellen dat een appartementje inderdaad het enige is dat je als starter in de Randstad kan betalen. En zelfs na een paar jaar, als je een modaal salaris hebt, wordt het er niet echt beter op. De andere optie is buiten de randstad gaan wonen, waar je voor je salaris nog een beetje leuke woonruimte kan kopen, maar dan ben je dus iedere dag een uur heen en een uur terug kwijt aan woon-werkverkeer.quote:Op maandag 21 december 2009 13:27 schreef LXIV het volgende:
Dat er mensen toch voor een appartement kiezen is vaak noodgedwongen, omdat deze appartementen vaak het enige zijn wat ze kunnen betalen. De meeste mensen zullen wanneer ze kunnen kiezen tussen een appartement of een eengezinswoning voor hetzelfde geld voor die eengezinswoning kiezen.
Verder ben ik het wel met je eens hoor! Hoe meer mensen in Nederland er in appartementen dichtbij hun werklocatie gaan wonen, hoe beter. Alleen vind ik het niks voor mezelf, net zoals de meeste mensen.
Ja. Het is wat je wil. Ik werk nu ook in de Randstad en heb het uurtje reizen (per trein) er wel voor over. Maar als ik geen kinderen had zou ik denk ik ook wel in de Randstad gaan wonen. Daar valt sowieso meer (=iets) te beleven.quote:Op maandag 21 december 2009 13:50 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat een appartementje inderdaad het enige is dat je als starter in de Randstad kan betalen. En zelfs na een paar jaar, als je een modaal salaris hebt, wordt het er niet echt beter op. De andere optie is buiten de randstad gaan wonen, waar je voor je salaris nog een beetje leuke woonruimte kan kopen, maar dan ben je dus iedere dag een uur heen en een uur terug kwijt aan woon-werkverkeer.
Klopt, en dan vooral dat stuk over die overdrachtsbelasting, want mensen blijven toch teveel zitten waar ze zitten, ipv dat onze woningmarkt 'leeft'. Op zich natuurlijk jammer, aan de andere kant zou ik daar als overheid gebruik van maken om de nieuwbouw dan meteen echt GOED aan te pakken, zoals ik eerder beschreef, en eigenlijk denk ik dat wanneer je die huidige situatie van nu gewoon verandert door voor meer (en beter) betaalbaar aanbod te zorgen, de markt vanzelf weer begint te leven (op de goede manier, want oudere huizen zullen dan eindelijk weer gewoon in prijs afnemen, ipv telkens te stijgen*), met alle gevolgen van dienquote:Op maandag 21 december 2009 13:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er worden in ieder geval overal wel veel appartementen bijgebouwd. En een ideale situatie zou zijn wanneer ouderen of oudere alleenstaanden vanuit hun eengezinswoningen daar naartoe zouden willen verhuizen. Dat gebeurt ook wel. Het voordeel is dat de beschikbare ruimte veel efficienter gebruikt wordt, net zoals de energie en dat mensen toch voor hun eigen omstandigheden gunstig kunnen wonen zonder dat we al het groen moeten volbouwen.
De overheid zou dat eigenlijk moeten stimuleren door bijvoorbeeld oudere mensen die van een eengezinswoning naar een appartement willen geen overdrachtsbelasting te laten betalen. Als je alleen al kijkt wat het aan verwarming scheelt. Nu zie ik om me heen ook veel oudere vrouwen die alleen in een eengezinswoning wonen (hier toch nog steeds goedkoop) en die hele woning op 20 graden warmstoken. Terwijl ze drie kamers eigenlijk nooit gebruiken.
Het traject Eindhoven-Utrecht ken ik, maar aangezien ik nooit in Boxtel kom, dus ook vrijwel nooit die trein gepakt en zelden in die stoptrein gezeten.quote:Op maandag 21 december 2009 13:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Stoptrein tot DB, dan ook de intercity. Dat moest je weten, als jij dat traject ook gereden hebt!
Relatief heeft Boxtel wel een heel groot station, met meer dan één perron. Dat komt omdat de lijn uit Tilburg hier ook aankomt. Theoretisch kun je dus zelfs op de verkeerde trein stappen!
Als je de overdrachtsbelasting en de BTW op de nieuwe woning voor die mensen zou afschaffen dan bespaar je én energie, én veel groene natuur, én je brengt de bouw weer op gang, én de huizenmarkt. En je loopt niet meer geld mis dan wanneer de markt helemaal stilligt.quote:Op maandag 21 december 2009 13:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Klopt, en dan vooral dat stuk over die overdrachtsbelasting, want mensen blijven toch teveel zitten waar ze zitten, ipv dat onze woningmarkt 'leeft'. Op zich natuurlijk jammer, aan de andere kant zou ik daar als overheid gebruik van maken om de nieuwbouw dan meteen echt GOED aan te pakken, zoals ik eerder beschreef, en eigenlijk denk ik dat wanneer je die huidige situatie van nu gewoon verandert door voor meer (en beter) betaalbaar aanbod te zorgen, de markt vanzelf weer begint te leven (op de goede manier, want oudere huizen zullen dan eindelijk weer gewoon in prijs afnemen, ipv telkens te stijgen*), met alle gevolgen van dien
* = totdat de huidige crisis kwam, maar dat is vrij tijdelijk natuurlijk, gezien het woningbeleid nog niet echt veranderd is.
Moraal van het verhaal: veel zaken zoals OV, infrastructuur, voorzieningen, etc hangen allemaal redelijk samen, en met beter beleid en inzicht zouden al die zaken hier in NL echt een heel stuk beter (en goedkoper) kunnen (en dus moeten).
Daar stopte jouw trein in ieder geval niet!quote:Op maandag 21 december 2009 13:55 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het traject Eindhoven-Utrecht ken ik, maar aangezien ik nooit in Boxtel kom, dus ook vrijwel nooit die trein gepakt en zelden in die stoptrein gezeten.
Wat kan jij toch altijd enorm zeuren. Als ik voor elke door jouw gemaakte Hong Kong vergelijking een euro kreeg was ik nu miljonair. Laatst hoorde ik in ''Andere Tijden'' een oud radiofragmentje over de mobilisatie in 1939. De letterlijke tekst ging als volgt: ''Hoewel wij internationaal als echte mopperaars bekend staan, verliep de mobilisatie geheel vlekkeloos''. Zelfs toen al zat het land vol met beroepszeikerds, het hoort gewoon bij Nederland denk ik. Ik zal het je dus niet al te kwalijk nemen.quote:Op maandag 21 december 2009 13:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat het stuk bij Utrecht het meest drukbereden stuk ter wereld is, is niet iets om trots op te zijn, maar een overduidelijk teken van wanbeleid. Als dat punt eruit ligt, wat regelmatig voorkomt, ligt meteen het hele land plat. Dan moet je dus voorkomen dat het hele land afhankelijk is van dat ene knooppunt. Dat dat na zoveel jaar nog steeds niet is doorgedrongen, is een gebrek aan inzicht en/of onwil, van de beleidsbepalers.
[..]
De Randstad is erg 'vol' (maar valt eerlijk gezegd nog best mee, gezien de laagbouw)
de oorzaak waarom het hier zo 'vol' aanvoelt, is omdat er een groot gebrek is aan voorzieningen en winkels, speeltuintjes, parken, en asfalt etc, voor zoveel mensen.
Als je minder verkeer op de wegen en in het OV wilt hebben, moet je ervoor zorgen dat mensen minder hoeven te reizen om daar te komen waar ze willen zijn. ( Cruyffiaanse uitspraak, I know.)
Wat ik bedoel, is dat bijvoorbeeld de winkelgebieden vaak erg gecentreerd liggen, dus mensen moeten reizen uit de wijde omgeving, om een dagje te winkelen, dus dan is het stampvol in Eindhoven. Zorg er dan gewoon voor dat Tilburg die Mega-mall krijgt, zorg ervoor dat wat andere steden wat meer grotere winkelgebieden krijgen, zorg ervoor dat je in buurten wat meer winkels en horeca hebt, etc etc etc.
Datzelfde geldt voor onderwijs, voor werk, etc etc.
En buiten de randstad is het natuurlijk totaal niet vol. TOTAAL NIET. Ja je hebt wat steden natuurlijk, maar verderAlleen in Noord-Holland boven Alkmaar kun je nog meer dan genoeg mensen kwijt tussen Den Helder en Alkmaar, als je dat een beetje slim aanpakt, en dus ook de hoogte in gaat bouwen, met goede verbindingsknooppunten etc. Om over de andere provincies als Friesland en Groningen etc etc nog maar te zwijgen.
Trouwens, in Hong Kong is het veel dichter bebouwd allemaal dan hier in NL, maar daar heb je nog steeds meer dan 70-80% natuur, en ben je binnen 20-30 minuten gewoon in een stuk natuur waar je ongestoord de hele dag kunt genieten van mooie wandelingen etc.
Nu komt dat in HK natuurlijk door een GEDWONGEN vorm van infrastructuur (veel bergen dus daar kun je nauwelijks bouwen, dus die moeten wel de hoogte in op de plaatsen waar dat kan), maar in NL zou je met een veel betere planning hier ook gewoon prima resultaten moeten kunnen behalen waarmee je een ideale mix tussen bebouwing en ontspanning kunt bereiken.
[..]
Dat Brabant erg snel 'vol' begint te raken, klopt inderdaad. Dat de rest van het land over 40 jaar compleet volgebouwd zal zijn, is complete onzin, gezien het zeer terughoudende bouwbeleid van de afgelopen 30 jaar ofzo. Nog even afgezien dat ik er zeer aan twijfel dat de NLse bevolking erg zal groeien (straks valt de babyboom-generatie weg, en steeds meer mensen emigreren), vind ik wel dat je nu gewoon moet besluiten om de lucht in te bouwen. Daar ligt de ruimte, daar kun je gewoon prima ruime luxe appartementen bouwen voor relatief weinig geld, met eigen toezicht, voorzieningen en winkels erin en eronder, en alle ruimte die je daarmee bespaart kun je dan dus prima gebruiken voor mooie goede schone parken.
Mocht je ooit in Hong Kong zijn, dan raadt ik je echt aan om eens een kijkje te gaan nemen in de New Territories (Tai Po, Yuen Long, Sha Tin, Tuen Mun, etc etc), en echt die wijken en buitenwijken in te gaan, en dan kom je veel hoge gebouwen tegen, maar daartussen mooie schone parken, tennisbanen, basketball-veldjes, etc etc. En check dan meteen eens heel goed het OV. ZO zou het in NL dus ook kunnen, en eigenlijk moeten zijn.
Poeh. Met 48.000 euro ben je nog lang geen miljonair hoor!quote:Op maandag 21 december 2009 14:08 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
[..]
Wat kan jij toch altijd enorm zeuren. Als ik voor elke door jouw gemaakte Hong Kong vergelijking een euro kreeg was ik nu miljonair. Laatst hoorde ik in ''Andere Tijden'' een oud radiofragmentje over de mobilisatie in 1939. De letterlijke tekst ging als volgt: ''Hoewel wij internationaal als echte mopperaars bekend staan, verliep de mobilisatie geheel vlekkeloos''. Zelfs toen al zat het land vol met beroepszeikerds, het hoort gewoon bij Nederland denk ik. Ik zal het je dus niet al te kwalijk nemen.
Volgens mij zeur ik niet alleen, maar onderbouw ik mijn 'gezeur' meestal ook.quote:Op maandag 21 december 2009 14:08 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
[..]
Wat kan jij toch altijd enorm zeuren. Als ik voor elke door jouw gemaakte Hong Kong vergelijking een euro kreeg was ik nu miljonair. Laatst hoorde ik in ''Andere Tijden'' een oud radiofragmentje over de mobilisatie in 1939. De letterlijke tekst ging als volgt: ''Hoewel wij internationaal als echte mopperaars bekend staan, verliep de mobilisatie geheel vlekkeloos''. Zelfs toen al zat het land vol met beroepszeikerds, het hoort gewoon bij Nederland denk ik. Ik zal het je dus niet al te kwalijk nemen.
De situatie in Japan lijkt voor een buitenstaander mooi. Ik geloof dat de vertraging in Tokyo afgelopen jaar 16 seconden was. Maar ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb. Punt is echter wel dat de werkethos heel anders ligt dat in Nederland. Werk is in Japan veel belangrijker dan in Nederland. Als een werkgever in Nederland aan een werknemer vraagt of 'tie een paar uur extra door kan werken, dan krijgt hij bij wijze van gelijk de vakbond, arbeidsinspectie etc over de vloer. In Japan is werk gewoon belangrijker dan de sociale aspecten van het leven, kijk maar naar de vele salaryman/grijze muizen die Japan rijk is.
Waarom kunnen we de situatie niet gewoon accepteren hoe het is. Ook al hebben wij heel de wereld naar onze hand gezet, we blijven gewoon kwetsbaar voor de grillen van de natuur. C'est la vie
Ben je gek zeg. Als de poverheid autorijden nog onaantrekkelijker maakt, dan pakt iedereen vanzelf wel het OV. Ze komen er toch mee weg als monopolist.quote:Op maandag 21 december 2009 13:08 schreef Tijn het volgende:
Als ze trouwens nou eens echt commercieel waren gaan denken bij het openbaar vervoer, dan hadden ze juist geïnvesteerd om een kans als deze te grijpen: door slechte weersomstandigheden gaan mensen liever niet met de auto, dus als het OV wel soepel had gelopen, hadden ze zich echt als een goed alternatief gepresenteerd.
Maar woon je nu in HK dan? Ik moet zelf zeggen dat ik verbaasd was toen ik voor het eerst in Azië kwam. Ze zijn daar gewoon verder dan wij en het tempo waarmee veranderd wordt is onnoemelijk veel hoger.quote:Op maandag 21 december 2009 14:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Volgens mij zeur ik niet alleen, maar onderbouw ik mijn 'gezeur' meestal ook.
Als we allemaal zo kritiekloos zouden zijn als jij (en helaas zijn teveel NLers dat), dan is het niet zo vreemd dat we geen stappen vooruit zetten in dit land, wat betreft de voorzieningen en welvaart etc.
Ik woon er niet, maar ben er nu meerdere keren geweest, voor redelijk lange vakanties, met prive-gids enzo, dus ik ga dan wel echt mee in die maatschappij en kijk erg goed rond en luister goed en zie het ook ontzettend snel veranderen en verbeteren. 1ste keer Hong Kong was 2001, en toen ook naar China geweest, en zoals je zegt, de hele dag door zie je daar mensen keihard werken en bouwen en de zaken verbeteren er op alle punten razendsnel.quote:Op maandag 21 december 2009 14:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar woon je nu in HK dan? Ik moet zelf zeggen dat ik verbaasd was toen ik voor het eerst in Azië kwam. Ze zijn daar gewoon verder dan wij en het tempo waarmee veranderd wordt is onnoemelijk veel hoger.
Wij discussieren 40 jaar of we de A4 nu wel of niet willen verbreden. Een ambtenaar is als jonge afgestudeerde begonnen met dat project en is nu met pensioen gegaan. Ondertussen heeft men in Azië een wolkenkrabber gebouwd die daarna is afgebroken voor een hogere, die nu weer wordt afgebroken.
Maar ondertussen blijf jij ook lekker in Nederland wonen, terwijl je weet dat hier nooit iets zal veranderen. Er moet dus ook veel positiefs hier zijn!quote:Op maandag 21 december 2009 14:36 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik woon er niet, maar ben er nu meerdere keren geweest, voor redelijk lange vakanties, met prive-gids enzo, dus ik ga dan wel echt mee in die maatschappij en kijk erg goed rond en luister goed en zie het ook ontzettend snel veranderen en verbeteren. 1ste keer Hong Kong was 2001, en toen ook naar China geweest, en zoals je zegt, de hele dag door zie je daar mensen keihard werken en bouwen en de zaken verbeteren er op alle punten razendsnel.
Daar staat ook echt de quality of life voorop, lijkt het wel, en hoewel de burgers redelijk weinig belastingen betalen, zie je al dat belastinggeld wel steeds goed terug in alle voorzieningen.
Vandaar ook dat ik met name Hong Kong steeds aanhaal als vergelijkingsmateriaal. Omdat ik er zelf vaak geweest ben, maar ook omdat ik serieus van mening ben dat met een beter beleid en meer inzicht, we hier in NL een soortgelijke opbouw hadden kunnen neerzetten, met 2 grote havens en een vliegveld (wat ik eerder dus al heel licht aangaf door te wijzen op de bouw van de Flevoland polder, en hoe slecht men daar eigenlijk gebruik van heeft gemaakt met het oog op de infrastructuur en dus ook het OV)
Je ziet in HK ook echt een situatie waar geld blijft rollen, waar men meer 'vrijheid' heeft, etc etc.
Maar goed, we gaan iets te ver offtopic
Niet echt, maar mijn vriendin heeft hier haar familie en carriere... en daar moet ik ook rekening mee houden. Persoonlijk heb ik hier eigenlijk niets waaraan ik me gehecht voel.quote:Op maandag 21 december 2009 14:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar ondertussen blijf jij ook lekker in Nederland wonen, terwijl je weet dat hier nooit iets zal veranderen. Er moet dus ook veel positiefs hier zijn!
Nee dit is goed.quote:Op maandag 21 december 2009 11:56 schreef BereNDD het volgende:
railsverwarming.. lekker milieubewust
Er moet sowieso stroom door die kabels: even wat aanpassingen, kabeltje naar beneden, aansluiten op kacheltje naast zo'n wissel, en klaarquote:Op maandag 21 december 2009 15:01 schreef McKillem het volgende:
[..]
Nee dit is goed.
Het hoeft helemaal niet onbewust te zijn, gewoon alleen aanzetten als het nodig is. Lijkt me bepaald niet moeilijk. Zelfs ik zou dat kunnen maken.
Je komt tenminste aan, met ietwat vertraging. En zoveel langer duurde dat vandaag helemaal niet, aangezien het kerstvakantie is. Als je als het een keer kutweer is de trein te pakken vertelt de NS je doodleuk dat je maar thuis moet blijven. Ja, sommige mensen hebben nou eenmaal werk te doenquote:
Ik ben niet kritiekloos. Het grote verschil tussen jou en mij is dat de kritiek die ik geef veelal terecht is. Je kan het de NS niet kwalijk nemen dat er dankzij de sneeuw nu problemen zijn. Die problemen heb je momenteel overal in Europa.quote:Op maandag 21 december 2009 14:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Volgens mij zeur ik niet alleen, maar onderbouw ik mijn 'gezeur' meestal ook.
Als we allemaal zo kritiekloos zouden zijn als jij (en helaas zijn teveel NLers dat), dan is het niet zo vreemd dat we geen stappen vooruit zetten in dit land, wat betreft de voorzieningen en welvaart etc.
Onzin. dat is prima haalbaar, maar men WIL de moeite er niet voor doen, en de investeringen vinden ze waarschijnlijk te hoog (want doorjakkeren met oud waardeloos spul is natuurlijk veel rendabeler)quote:Op maandag 21 december 2009 15:17 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
[..]
Ik ben niet kritiekloos. Het grote verschil tussen jou en mij is dat de kritiek die ik geef veelal terecht is. Je kan het de NS niet kwalijk nemen dat er dankzij de sneeuw nu problemen zijn. Die problemen heb je momenteel overal in Europa.
De oplossingen die jij voor de infrastructuurproblemen hebt zijn gewoon onhaalbaar. Extra baantje hier, extra baantje daar, elke tien minuten een trein etc. Waar moet dat überhaupt van betaalt worden. Daarnaast krijg je problemen met buurtbewoners, milieubewegingen, Telegraaf-lezers, gemeentes etc. Nu zit heel Nederland al te zeuren over de HSL.
het belang van de grote groep gaat boven het individuele belang, dus in dit soort gevallen waar je nog 100+ jaar op kunt bouwen, moet je je gewoon als overheid niets aantrekken van het gezeur, gezeik en gezanik, maar gewoon beleid maken en uitvoeren. Als Schiphol moet uitbreiden, dan gebeurt dat (persoonlijk zou ik trouwens gewoon een 2de grote luchthaven bouwen op een betere lokatie. Sterker nog, ik zou er 4-5 bijbouwen, verspreidt over het hele land, en dan maar wat kleiner dan Schiphol, en laat ze dan lekker concurreren en voordelige binnenlandse vluchten aanbieden, naast de internationale vluchten ...)quote:Een ander voorbeeld: Schiphol Group, de overheid, LVNL en luchtvaartmaatschappijen zouden Schiphol dolgraag willen uitbreiden. Het probleem zijn al die buurtbewoners die over geluidoverlast zeuren. Bewoners hebben in Nederland veel rechten, in Azië hebben ze dat niet en daarom gaan de ontwikkelingen daar zo snel.
Hoe zou je het liever hebben? Zou jij bereid zijn om te verhuizen omdat erop jouw huis een stuk rails moeten worden aangelegd?
Het is makkelijk en leuk om in een half uurtje een leuk beleid te typen, maar er is zoveel waar je rekening mee moet houden. Ik zou het ook niet erg vinden als er wat lijnen bijgebouwd worden en treinen om de tien minuten rijden. Graag zelfs, maar dit soort plannen kosten gewoon miljarden.quote:Op maandag 21 december 2009 15:28 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Onzin. dat is prima haalbaar, maar men WIL de moeite er niet voor doen, en de investeringen vinden ze waarschijnlijk te hoog (want doorjakkeren met oud waardeloos spul is natuurlijk veel rendabeler)
Waar dat van betaald moet worden!? Wat denk je dat we hier al aan belastingen betalen? Wat denk je dat die treinkaartjes iedere kosten? Sorry, maar de inkomsten zijn er genoeg. dat er vervolgens wanbeleid is en de overheid en de NS geen geld overhouden aan het eind van het verhaal, is geen excuus, maar een zwakheid.
Veel mensen zijn niet bereid om te verhuizen voor de publieke zaak. In de buurt van mijn ouderlijk huis moest een boer voor een woonwijk wijken. De procedures hebben jaren geduurd, en uiteindelijk is hij met een paar miljoen aan schadevergoeding vertrokken. Als je dit op grote schaal gaat doen dan ben je jaren bezig en miljoenen verder.quote:En ja, ik zou daarvoor bereid zijn om te verhuizen, als dat in het belang van tienduizenden anderen is, maar goed, zoals ik hierboven al aangaf, ben ik sowieso niet zo gehecht aan NL.
Wat de overheid in dat geval wel moet doen, is er voor zorgen dat die mensen die noodgedwongen MOETEN verhuizen, wel een goed alternatief krijgen, en waarschijnlijk kun je ze op nog wat andere manieren 'spekken', zoals hun naam op een gedenksteen ofzo, waarop ze 'bedankt' worden.
Sorry hoor, maar de laatste keer dat ik daar was, stormde het een beetje (oké, ze noemden het een tyfoonquote:Op maandag 21 december 2009 12:31 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dat het juist daarom perfect moet zijn is bullshit, dat je ernaar moet streven is wel een feit. In een stad als Tokyo met 20 miljoen mensen heb je ook een prima netwerk en een treinnetwerk van elke 10 minuten een hogesnelheidstrein. NS/ProRail moeten gewoon mensen een paar maanden op stage daarheen sturen en het beleid bestuderen, kan echt geen kwaad
Een tyfoon is een orkaan, windkracht 12quote:Op maandag 21 december 2009 20:09 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar de laatste keer dat ik daar was, stormde het een beetje (oké, ze noemden het een tyfoon) en toen was het net zo'n chaos als hier hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |