abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75872427
Gestrande reizigers, twee dagen lang negatieve reisadviezen, dichtgevroren wissels, gesneuvelde treinen en wat zie ik op televisie....een reclame over hoe betrouwbaar de NS wel niet is. Kunnen ze zo''n reclame dan niet terugtrekken
pi_75872452
Sowieso vind ik die slogan niet echt getuige van zelfkennis.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  maandag 21 december 2009 @ 11:41:15 #3
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_75872453
Ja want aan overmacht is veel te doen he
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_75872454
Want dit doen ze ook expres om jou te pesten
pi_75872481
Geen last van.
  maandag 21 december 2009 @ 11:42:28 #6
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75872516
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:40 schreef Fastmatti het volgende:
Gestrande reizigers, twee dagen lang negatieve reisadviezen, dichtgevroren wissels, gesneuvelde treinen en wat zie ik op televisie....een reclame over hoe betrouwbaar de NS wel niet is. Kunnen ze zo''n reclame dan niet terugtrekken
Ten 1e is het overmacht waar ze niks aan kunnen doen. Dan ten tweede is het spoor van Prorail.. dat zijn wel prutsers! De NS handelt alles heel goed af en mocht er iets misgaan rijden er bussen!
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_75872579
Die reclame van nu nog sneller op je bestemming
pi_75872726
Kan iemand al wat zeggen over de situatie van vanmiddag? Ik bedoel, ze nemen niet eens de moeite aan te geven op welke trajecten het erger is dan op andere. Als ik vanmiddag van Enschede naar Utrecht of Nijmegen (ook een optie) wil, dan heb ik dus echt geen idee of dat gewoon een kleine 2 uur duurt, of misschien veel langer
pi_75872741
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
Niets overmacht, gewoon een klote organisatie zonder enige vorm van voorbereiding op zoiets.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_75872748
En jij wilt zeggen dat je met de auto nu wél op tijd komt
als ze bij elk weer hun reclames moeten gaan intrekken..
-
pi_75872762
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:47 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Niets overmacht, gewoon een klote organisatie zonder enige vorm van voorbereiding op zoiets.
boe fucking hoe
pi_75872775
Zullen we even doorgaan in andere topics, dit is #987347563475834 ondertussen
  maandag 21 december 2009 @ 11:51:12 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75872868
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
Ja, wie had ooit kunnen bedenken dat het hier in NL wel eens zou kunnen sneeuwen EN vriezen(!) Ongelooflijk he!?
  maandag 21 december 2009 @ 11:52:39 #14
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75872921
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef LudoSanders het volgende:
Sowieso vind ik die slogan niet echt getuige van zelfkennis.
Inderdaad. Toen ik die reclame voor de eerste keer voorbij zag komen, zat ik ook vol ongeloof te kijken dat ze dat zelfs durven uit te zenden...

Kijk, als de Japanners zoiets zouden uitzenden: Prima! Groot gelijk! Maar de NS
  maandag 21 december 2009 @ 11:56:21 #15
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_75873082
railsverwarming.. lekker milieubewust
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  maandag 21 december 2009 @ 11:56:45 #16
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75873102
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Inderdaad. Toen ik die reclame voor de eerste keer voorbij zag komen, zat ik ook vol ongeloof te kijken dat ze dat zelfs durven uit te zenden...

Kijk, als de Japanners zoiets zouden uitzenden: Prima! Groot gelijk! Maar de NS
Als je japan zo geweldig vind, ga je toch lekker daarheen
NS doet goed zijn best en heeft een goede dienstregeling. Zoveel vertragingen zijn er ook weer niet.

Oke, met dit weer is het kut, en ze hadden beter kunnen voorbereiden, maar voornamelijk is dit de schuld van Prorail, en niet de NS
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_75873123
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Inderdaad. Toen ik die reclame voor de eerste keer voorbij zag komen, zat ik ook vol ongeloof te kijken dat ze dat zelfs durven uit te zenden...

Kijk, als de Japanners zoiets zouden uitzenden: Prima! Groot gelijk! Maar de NS
wees nou eens reëel

Kom je met de auto altijd op tijd aan?
hoe vaak heb je nou noemenswaardige vertraging?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 21 december 2009 @ 11:58:53 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75873206
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:47 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Niets overmacht, gewoon een klote organisatie zonder enige vorm van voorbereiding op zoiets.
http://www.werkenbijns.nl/
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 21 december 2009 @ 12:02:14 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75873358
De capaciteit van het Nederlandse wegennet en spoorwegennet wordt gewoon zeer efficient, tot bijna 100%, benut. Hierdoor krijg je meteen enorme problemen als die capaciteit eens een 30% terugvalt.

In een land dat zijn wegennet maar voor 50% benut is het helemaal niet zo'n probleem als 30% van de capaciteit uitvalt. Dan houd je nog 70% over en dat is dan nog steeds voldoende.
The End Times are wild
  maandag 21 december 2009 @ 12:02:24 #20
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_75873369
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:47 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Kan iemand al wat zeggen over de situatie van vanmiddag? Ik bedoel, ze nemen niet eens de moeite aan te geven op welke trajecten het erger is dan op andere. Als ik vanmiddag van Enschede naar Utrecht of Nijmegen (ook een optie) wil, dan heb ik dus echt geen idee of dat gewoon een kleine 2 uur duurt, of misschien veel langer
Er komen nog meer sneeuwbuien aan, dus de kans dat er niks rijdt is best wel groot.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_75873405
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:02 schreef LXIV het volgende:
De capaciteit van het Nederlandse wegennet en spoorwegennet wordt gewoon zeer efficient, tot bijna 100%, benut. Hierdoor krijg je meteen enorme problemen als die capaciteit eens een 30% terugvalt.

In een land dat zijn wegennet maar voor 50% benut is het helemaal niet zo'n probleem als 30% van de capaciteit uitvalt. Dan houd je nog 70% over en dat is dan nog steeds voldoende.
Je kan het effecient noemen Ik noem het ontoereikend.
  maandag 21 december 2009 @ 12:03:34 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75873417
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
NS noemt alles "overmacht"! Dit is gewoon achterstallig onderhoud en totaal wanbeleid.
censuur :O
pi_75873435
ECUADOR!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 21 december 2009 @ 12:04:54 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75873475
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

NS noemt alles "overmacht"! Dit is gewoon achterstallig onderhoud en totaal wanbeleid.
Bij de NS of bij ProRail?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 21 december 2009 @ 12:04:59 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75873480
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:03 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Je kan het effecient noemen Ik noem het ontoereikend.
De wegen kunnen wel uitgebreid worden, evenals het spoornet. Maar dat wil de politiek niet hebben. Bovendien is het zó enorm moeilijk om in een totaal overbevolkt land, waar iedere vierkante meter ruimte letterlijk belegd is, een nieuwe spoorlijn aan te leggen! Kijk maar naar al dat gedoe rond de Betuwelijn.
The End Times are wild
  maandag 21 december 2009 @ 12:05:01 #26
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_75873481
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:58 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

http://www.werkenbijns.nl/
Werk en Bijns?
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
  maandag 21 december 2009 @ 12:05:05 #27
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75873485
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:02 schreef LXIV het volgende:
De capaciteit van het Nederlandse wegennet en spoorwegennet wordt gewoon zeer efficient, tot bijna 100%, benut. Hierdoor krijg je meteen enorme problemen als die capaciteit eens een 30% terugvalt.

In een land dat zijn wegennet maar voor 50% benut is het helemaal niet zo'n probleem als 30% van de capaciteit uitvalt. Dan houd je nog 70% over en dat is dan nog steeds voldoende.
Oftewel:
-Nederland is veel te vol
-Er is veel te weinig infrastructuur
censuur :O
pi_75873486
Wat een huilies in dit topic
  maandag 21 december 2009 @ 12:05:45 #29
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75873513
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:04 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Bij de NS of bij ProRail?
Beide, maar dat maakt je als klant niet uit, want WTF heb je als klant met toeleveranciers te maken?
NS is ook een van de weinige bedrijven die zich daar achter verschuilt, en er mee wegkomt.
censuur :O
pi_75873685
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

De wegen kunnen wel uitgebreid worden, evenals het spoornet. Maar dat wil de politiek niet hebben. Bovendien is het zó enorm moeilijk om in een totaal overbevolkt land, waar iedere vierkante meter ruimte letterlijk belegd is, een nieuwe spoorlijn aan te leggen! Kijk maar naar al dat gedoe rond de Betuwelijn.
We zijn niet overbevolkt. Er is nog zo extreem veel ruimte over, maar daar mogen alleen koeien leven.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 21 december 2009 @ 12:11:43 #31
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75873757
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

De wegen kunnen wel uitgebreid worden, evenals het spoornet. Maar dat wil de politiek niet hebben. Bovendien is het zó enorm moeilijk om in een totaal overbevolkt land, waar iedere vierkante meter ruimte letterlijk belegd is, een nieuwe spoorlijn aan te leggen! Kijk maar naar al dat gedoe rond de Betuwelijn.
Logisch, omdat dat een langere periode bestrijkt dan 4 jaar, dus buiten hun scoringstijd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 21 december 2009 @ 12:12:14 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75873785
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:10 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

We zijn niet overbevolkt. Er is nog zo extreem veel ruimte over, maar daar mogen alleen koeien leven.
Overbevolkt is natuurlijk een relatief begrip. Maar op een paar stadstaatjes of minilandjes na wonen nergens zoveel mensen per vierkante kilometer als in Nederland. En dat heeft zijn effect op de ruimtelijke ordening.

En we kunnen nog wel miljoenen mensen importeren en die gaan huisvesten in de weilanden waar nu alleen nog koeien leven, maar of ons land daar mooier en leefbaarder op wordt betwijfel ik ook.
The End Times are wild
pi_75873904
Leefbaarder zou het zeker worden. Nu hebben we een verdubbeling van de bevolking gehad terwijl we nog steeds op ongeveer dezelfde ruimte leven. Nederlanders leven als ratten op elkaar terwijl het helemaal nergens voor nodig is.
  maandag 21 december 2009 @ 12:27:36 #34
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75874406
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Overbevolkt is natuurlijk een relatief begrip. Maar op een paar stadstaatjes of minilandjes na wonen nergens zoveel mensen per vierkante kilometer als in Nederland. En dat heeft zijn effect op de ruimtelijke ordening.

En we kunnen nog wel miljoenen mensen importeren en die gaan huisvesten in de weilanden waar nu alleen nog koeien leven, maar of ons land daar mooier en leefbaarder op wordt betwijfel ik ook.
Ik vind dat echt complete onzin. Ten eerste zou het OV JUIST perfect moeten zijn, WANt klein gebied + heel veel mensen = prima mogelijkheden tot prima verbindingspunten en dus een prima werkend OV. Je zou juist gebruik moeten maken van het feit dat dit land relatief klein is en er veel mensen wonen die erg veel belasting betalen.
Het OV zou hier PERFECT moeten zijn, gezien de omstandigheden.

Daarnaast ben ik het er absoluut niet mee eens dat het hier TE vol is. Ten eerste zijn er nog gigantische mogelijkheden om gewoon 'de lucht' in te bouwen, en daarmee veel beter gebruik te maken van de ruimte in de dichtbevolkte gebieden, maar ten tweede valt het buiten de randstad en de grotere steden echt ontzettend mee hoe 'vol' het is.

Het is dus meer een kwestie van wanbeleid en onwil, dat het OV en de infrastructuur hier nog tientallen jaren achterloopt.
pi_75874483
Zelfs in de Randstad is het niet vol. Ja dat lijkt zo omdat alles tegen de hoofdwegen aangebouwd wordt, maar kijk eens naar de enorme weilanden die er nog zijn. Als daar maar een paar procent van bebouwd mocht worden dan zou het land heel wat leefbaarder zijn.
pi_75874556
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
5 cm sneeuw is overmacht? Daar zou het spoornetwerk gewoon om berekend moeten zijn.

Zeldzame EPIC FAIL van de NS en Prorail.

http://www.telegraaf.nl/b(...)n_in_een_ton___.html
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_75874599
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:27 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik vind dat echt complete onzin. Ten eerste zou het OV JUIST perfect moeten zijn, WANt klein gebied + heel veel mensen = prima mogelijkheden tot prima verbindingspunten en dus een prima werkend OV. Je zou juist gebruik moeten maken van het feit dat dit land relatief klein is en er veel mensen wonen die erg veel belasting betalen.
Het OV zou hier PERFECT moeten zijn, gezien de omstandigheden.


Daarnaast ben ik het er absoluut niet mee eens dat het hier TE vol is. Ten eerste zijn er nog gigantische mogelijkheden om gewoon 'de lucht' in te bouwen, en daarmee veel beter gebruik te maken van de ruimte in de dichtbevolkte gebieden, maar ten tweede valt het buiten de randstad en de grotere steden echt ontzettend mee hoe 'vol' het is.

Het is dus meer een kwestie van wanbeleid en onwil, dat het OV en de infrastructuur hier nog tientallen jaren achterloopt.
Dat het juist daarom perfect moet zijn is bullshit, dat je ernaar moet streven is wel een feit. In een stad als Tokyo met 20 miljoen mensen heb je ook een prima netwerk en een treinnetwerk van elke 10 minuten een hogesnelheidstrein. NS/ProRail moeten gewoon mensen een paar maanden op stage daarheen sturen en het beleid bestuderen, kan echt geen kwaad
pi_75874653
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:31 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

5 cm sneeuw is overmacht? Daar zou het spoornetwerk gewoon om berekend moeten zijn.

Zeldzame EPIC FAIL van de NS en Prorail.

http://www.telegraaf.nl/b(...)n_in_een_ton___.html
Goed bezig ja de ns
stupidity has become as common as common sense was before
pi_75874673
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:31 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

5 cm sneeuw is overmacht? Daar zou het spoornetwerk gewoon om berekend moeten zijn.

Zeldzame EPIC FAIL van de NS en Prorail.

http://www.telegraaf.nl/b(...)n_in_een_ton___.html
15 tot 20 cm lul, ik ben de mensen spuugzat die overal "daar zouden ze maar berekend maar moeten zijn " zeggen.

Kortzichtige lui, neem de auto en ga zelf slippen
pi_75874685
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:33 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Goed bezig ja de ns
ProRail
  maandag 21 december 2009 @ 12:35:09 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75874716
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:27 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik vind dat echt complete onzin. Ten eerste zou het OV JUIST perfect moeten zijn, WANt klein gebied + heel veel mensen = prima mogelijkheden tot prima verbindingspunten en dus een prima werkend OV. Je zou juist gebruik moeten maken van het feit dat dit land relatief klein is en er veel mensen wonen die erg veel belasting betalen.
Het OV zou hier PERFECT moeten zijn, gezien de omstandigheden.

Daarnaast ben ik het er absoluut niet mee eens dat het hier TE vol is. Ten eerste zijn er nog gigantische mogelijkheden om gewoon 'de lucht' in te bouwen, en daarmee veel beter gebruik te maken van de ruimte in de dichtbevolkte gebieden, maar ten tweede valt het buiten de randstad en de grotere steden echt ontzettend mee hoe 'vol' het is.

Het is dus meer een kwestie van wanbeleid en onwil, dat het OV en de infrastructuur hier nog tientallen jaren achterloopt.
Het OV is in ook Nederland zeer efficient. Ik las pas nog dat het spoorwegennet rondom Utrecht het meest drukbereden is ter wereld. Nergens worden meer mensen per tijdseenheid over een stuk spoor vervoerd dan hier! Het gevolg is alleen dat de gevolgen áls het een keertje mis gaat, het ook meteen goed mis gaat.

Als het in Nederland niet TE vol is dan is het dat nergens. Het aantal inwoners met km2 is gewoon een absoluut gegeven, daar valt niet over te discussieren. Jij kunt wel zeggen dat het voor jou nog wel voller mag. Maar ik woon liever niet in een land waar overal waar je kijkt huizen, wegen of gebouwen staan en waar iedere vierkante meter grond al belegd is. Gewoon, omdat je in zo'n land veel minder vrijheid hebt.

Ook buiten de Randstad is Nederland erg vol aan het raken hoor! Kijk maar eens in Brabant. De afgelopen 20 jaar zijn veel stadjes en dorpen bijna aan elkaar gegroeid. Kwam je eerst nog door buitengebied voordat je in het andere dorp was, nu zie je alleen nog maar huizen. Pak voor de grap maar eens een kaart van Den Bosch, Tilburg of Eindhoven uit 1960 en een recente en vergelijk deze. Dan schik je echt hoe enorm snel het bebouwde gebied uitbreidt. Als dit tempo volgehouden wordt dan is Nederland over nog eens 40 jaar één grote huizenzee, met een paar vlekjes groen ertussen.
The End Times are wild
pi_75874891
NS de schuld geven
Prorail beheerd de boel
pi_75874927
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:39 schreef Elixabete het volgende:
NS de schuld geven
Prorail beheerd de boel
De reiziger heeft enkel maar te maken met de NS. Die heeft een vervoersplicht.
pi_75875025
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:40 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

De reiziger heeft enkel maar te maken met de NS. Die heeft een vervoersplicht.
Hoe durf je dan te zeiken dat er geen overmacht is van NS
pi_75875252
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:34 schreef Rookert het volgende:

ProRail
Zoals hierboven al gezegd, daar heb ik geen flikker mee te maken. De NS doet het treinverkeer, dus daar kijk ik naar als de trein niet rijdt. Hoe zij dat met ProRail regelen interesseert me niet, als die nalatig zijn moet de NS maar betere afspraken maken of ze aanklagen ofzo.

Als ik in een vliegtuig zit en daar de beloofde lunch niet aanwezig is kijk ik daar ook de cateraar niet op aan maar de vliegmaatschappij.
Ja, ik generaliseer.
pi_75875339
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:49 schreef Northside het volgende:

[..]

Zoals hierboven al gezegd, daar heb ik geen flikker mee te maken. De NS doet het treinverkeer, dus daar kijk ik naar als de trein niet rijdt. Hoe zij dat met ProRail regelen interesseert me niet, als die nalatig zijn moet de NS maar betere afspraken maken of ze aanklagen ofzo.

Als ik in een vliegtuig zit en daar de beloofde lunch niet aanwezig is kijk ik daar ook de cateraar niet op aan maar de vliegmaatschappij.
Dan heb je genoegen met overmacht
pi_75875341
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:34 schreef Rookert het volgende:

[..]

ProRail
Oh, die zetten te korte treinen in?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_75875363
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:51 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Oh, die zetten te korte treinen in?
Nee, dat is gewoon kut van de NS, maar daar gaat 95% van de klachten niet over
pi_75875525
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:51 schreef Rookert het volgende:

Dan heb je genoegen met overmacht
Of slechte voorbereiding.

Maar ik begrijp dat jij conducteur ofzo bent en het voor jou een persoonlijke kwestie is. Voor jouw gemoedsrust dan: KUTPRORAIL!
Ja, ik generaliseer.
  maandag 21 december 2009 @ 12:56:48 #50
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75875554
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:31 schreef Rookert het volgende:

[..]

Dat het juist daarom perfect moet zijn is bullshit, dat je ernaar moet streven is wel een feit. In een stad als Tokyo met 20 miljoen mensen heb je ook een prima netwerk en een treinnetwerk van elke 10 minuten een hogesnelheidstrein. NS/ProRail moeten gewoon mensen een paar maanden op stage daarheen sturen en het beleid bestuderen, kan echt geen kwaad
Met 'perfect' bedoel ik uiteraard niet dat het 'foutloos' is, want dat is vrijwel onmogelijk (alhoewel Japan er redelijk bij in de buurt lijkt te komen), maar dat het hier een heel stuk beter kan en dus moet (vooral gezien de belastingen en de prijzen voor het OV die we hier betalen), lijkt me overduidelijk.

De huidige situatie is een kwestie van wanbeleid, dat al vele jaren teruggaat. Zie als redelijk recent voorbeeld de nieuw aangelegen Flevoland polder: waarom destijds niet meteen ervoor gezorgd dat daar een 2de centraal punt voor de treinen kwam, en bepaalde routes langs de grens van die polder, zodat mensen niet onnodig ver moeten omrijden. Onbegrijpelijk.

Maar goed, zo zijn er op ontzettend veel vlakken in NL zaken aan te wijzen wat gewoon duidt op wanbeleid en dus gebrek aan inzicht, en/of onwil.
Dat gaat ook een belachelijk lange discussie worden als ik daar echt helemaal compleet op inga.

Je ziet wel dat de NS momenteel meer nadenkt over het systeem dat iedere 10 minuten ofzo een nieuwe trein rijdt op een bepaald korter traject, en dat is iets wat ik wel al jaren roep (liever iets vaker overstappen, dan iedere keer een half uur moeten wachten op een nieuwe trein, en minder kans op plaatselijke vertragingen die invloed hebben op de rest van het land, plus makkelijker die vertraging op te vangen)

Maar als je kijkt naar de mogelijkheden die er hier in dit land liggen, JUIST omdat het in de randstad zo dichtbevolkt is, zou daar veel meer uit te halen moeten zijn. Nu is het binnen de randstad ook wel redelijk te doen allemaal met het OV, maar je bent TE afhankelijk van de knooppunten (dus daar zullen ze iets op moeten vinden, en snel), en de oplossingen zoals vervangend vervoer etc laten te vaak te lang op zich wachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')