Ten 1e is het overmacht waar ze niks aan kunnen doen. Dan ten tweede is het spoor van Prorail.. dat zijn wel prutsers! De NS handelt alles heel goed af en mocht er iets misgaan rijden er bussen!quote:Op maandag 21 december 2009 11:40 schreef Fastmatti het volgende:
Gestrande reizigers, twee dagen lang negatieve reisadviezen, dichtgevroren wissels, gesneuvelde treinen en wat zie ik op televisie....een reclame over hoe betrouwbaar de NS wel niet is. Kunnen ze zo''n reclame dan niet terugtrekken
Niets overmacht, gewoon een klote organisatie zonder enige vorm van voorbereiding op zoiets.quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
boe fucking hoequote:Op maandag 21 december 2009 11:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Niets overmacht, gewoon een klote organisatie zonder enige vorm van voorbereiding op zoiets.
Ja, wie had ooit kunnen bedenken dat het hier in NL wel eens zou kunnen sneeuwen EN vriezen(!) Ongelooflijk he!?quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
Inderdaad. Toen ik die reclame voor de eerste keer voorbij zag komen, zat ik ook vol ongeloof te kijken dat ze dat zelfs durven uit te zenden...quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef LudoSanders het volgende:
Sowieso vind ik die slogan niet echt getuige van zelfkennis.
Als je japan zo geweldig vind, ga je toch lekker daarheenquote:Op maandag 21 december 2009 11:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Inderdaad. Toen ik die reclame voor de eerste keer voorbij zag komen, zat ik ook vol ongeloof te kijken dat ze dat zelfs durven uit te zenden...![]()
Kijk, als de Japanners zoiets zouden uitzenden: Prima! Groot gelijk! Maar de NS![]()
wees nou eens reëelquote:Op maandag 21 december 2009 11:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Inderdaad. Toen ik die reclame voor de eerste keer voorbij zag komen, zat ik ook vol ongeloof te kijken dat ze dat zelfs durven uit te zenden...![]()
Kijk, als de Japanners zoiets zouden uitzenden: Prima! Groot gelijk! Maar de NS![]()
http://www.werkenbijns.nl/quote:Op maandag 21 december 2009 11:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Niets overmacht, gewoon een klote organisatie zonder enige vorm van voorbereiding op zoiets.
Er komen nog meer sneeuwbuien aan, dus de kans dat er niks rijdt is best wel groot.quote:Op maandag 21 december 2009 11:47 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Kan iemand al wat zeggen over de situatie van vanmiddag? Ik bedoel, ze nemen niet eens de moeite aan te geven op welke trajecten het erger is dan op andere. Als ik vanmiddag van Enschede naar Utrecht of Nijmegen (ook een optie) wil, dan heb ik dus echt geen idee of dat gewoon een kleine 2 uur duurt, of misschien veel langer
Je kan het effecient noemenquote:Op maandag 21 december 2009 12:02 schreef LXIV het volgende:
De capaciteit van het Nederlandse wegennet en spoorwegennet wordt gewoon zeer efficient, tot bijna 100%, benut. Hierdoor krijg je meteen enorme problemen als die capaciteit eens een 30% terugvalt.
In een land dat zijn wegennet maar voor 50% benut is het helemaal niet zo'n probleem als 30% van de capaciteit uitvalt. Dan houd je nog 70% over en dat is dan nog steeds voldoende.
NS noemt alles "overmacht"! Dit is gewoon achterstallig onderhoud en totaal wanbeleid.quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
Bij de NS of bij ProRail?quote:Op maandag 21 december 2009 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
NS noemt alles "overmacht"! Dit is gewoon achterstallig onderhoud en totaal wanbeleid.
De wegen kunnen wel uitgebreid worden, evenals het spoornet. Maar dat wil de politiek niet hebben. Bovendien is het zó enorm moeilijk om in een totaal overbevolkt land, waar iedere vierkante meter ruimte letterlijk belegd is, een nieuwe spoorlijn aan te leggen! Kijk maar naar al dat gedoe rond de Betuwelijn.quote:Op maandag 21 december 2009 12:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je kan het effecient noemenIk noem het ontoereikend.
Oftewel:quote:Op maandag 21 december 2009 12:02 schreef LXIV het volgende:
De capaciteit van het Nederlandse wegennet en spoorwegennet wordt gewoon zeer efficient, tot bijna 100%, benut. Hierdoor krijg je meteen enorme problemen als die capaciteit eens een 30% terugvalt.
In een land dat zijn wegennet maar voor 50% benut is het helemaal niet zo'n probleem als 30% van de capaciteit uitvalt. Dan houd je nog 70% over en dat is dan nog steeds voldoende.
Beide, maar dat maakt je als klant niet uit, want WTF heb je als klant met toeleveranciers te maken?quote:
We zijn niet overbevolkt. Er is nog zo extreem veel ruimte over, maar daar mogen alleen koeien leven.quote:Op maandag 21 december 2009 12:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
De wegen kunnen wel uitgebreid worden, evenals het spoornet. Maar dat wil de politiek niet hebben. Bovendien is het zó enorm moeilijk om in een totaal overbevolkt land, waar iedere vierkante meter ruimte letterlijk belegd is, een nieuwe spoorlijn aan te leggen! Kijk maar naar al dat gedoe rond de Betuwelijn.
Logisch, omdat dat een langere periode bestrijkt dan 4 jaar, dus buiten hun scoringstijd.quote:Op maandag 21 december 2009 12:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
De wegen kunnen wel uitgebreid worden, evenals het spoornet. Maar dat wil de politiek niet hebben. Bovendien is het zó enorm moeilijk om in een totaal overbevolkt land, waar iedere vierkante meter ruimte letterlijk belegd is, een nieuwe spoorlijn aan te leggen! Kijk maar naar al dat gedoe rond de Betuwelijn.
Overbevolkt is natuurlijk een relatief begrip. Maar op een paar stadstaatjes of minilandjes na wonen nergens zoveel mensen per vierkante kilometer als in Nederland. En dat heeft zijn effect op de ruimtelijke ordening.quote:Op maandag 21 december 2009 12:10 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
We zijn niet overbevolkt. Er is nog zo extreem veel ruimte over, maar daar mogen alleen koeien leven.
Ik vind dat echt complete onzin. Ten eerste zou het OV JUIST perfect moeten zijn, WANt klein gebied + heel veel mensen = prima mogelijkheden tot prima verbindingspunten en dus een prima werkend OV. Je zou juist gebruik moeten maken van het feit dat dit land relatief klein is en er veel mensen wonen die erg veel belasting betalen.quote:Op maandag 21 december 2009 12:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Overbevolkt is natuurlijk een relatief begrip. Maar op een paar stadstaatjes of minilandjes na wonen nergens zoveel mensen per vierkante kilometer als in Nederland. En dat heeft zijn effect op de ruimtelijke ordening.
En we kunnen nog wel miljoenen mensen importeren en die gaan huisvesten in de weilanden waar nu alleen nog koeien leven, maar of ons land daar mooier en leefbaarder op wordt betwijfel ik ook.
5 cm sneeuw is overmacht?quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
Dat het juist daarom perfect moet zijn is bullshit, dat je ernaar moet streven is wel een feit. In een stad als Tokyo met 20 miljoen mensen heb je ook een prima netwerk en een treinnetwerk van elke 10 minuten een hogesnelheidstrein. NS/ProRail moeten gewoon mensen een paar maanden op stage daarheen sturen en het beleid bestuderen, kan echt geen kwaadquote:Op maandag 21 december 2009 12:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vind dat echt complete onzin. Ten eerste zou het OV JUIST perfect moeten zijn, WANt klein gebied + heel veel mensen = prima mogelijkheden tot prima verbindingspunten en dus een prima werkend OV. Je zou juist gebruik moeten maken van het feit dat dit land relatief klein is en er veel mensen wonen die erg veel belasting betalen.
Het OV zou hier PERFECT moeten zijn, gezien de omstandigheden.
Daarnaast ben ik het er absoluut niet mee eens dat het hier TE vol is. Ten eerste zijn er nog gigantische mogelijkheden om gewoon 'de lucht' in te bouwen, en daarmee veel beter gebruik te maken van de ruimte in de dichtbevolkte gebieden, maar ten tweede valt het buiten de randstad en de grotere steden echt ontzettend mee hoe 'vol' het is.
Het is dus meer een kwestie van wanbeleid en onwil, dat het OV en de infrastructuur hier nog tientallen jaren achterloopt.
Goed bezig ja de nsquote:Op maandag 21 december 2009 12:31 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
5 cm sneeuw is overmacht?Daar zou het spoornetwerk gewoon om berekend moeten zijn.
Zeldzame EPIC FAIL van de NS en Prorail.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_in_een_ton___.html
15 tot 20 cm lul, ik ben de mensen spuugzat die overal "daar zouden ze maar berekend maar moeten zijnquote:Op maandag 21 december 2009 12:31 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
5 cm sneeuw is overmacht?Daar zou het spoornetwerk gewoon om berekend moeten zijn.
Zeldzame EPIC FAIL van de NS en Prorail.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_in_een_ton___.html
Het OV is in ook Nederland zeer efficient. Ik las pas nog dat het spoorwegennet rondom Utrecht het meest drukbereden is ter wereld. Nergens worden meer mensen per tijdseenheid over een stuk spoor vervoerd dan hier! Het gevolg is alleen dat de gevolgen áls het een keertje mis gaat, het ook meteen goed mis gaat.quote:Op maandag 21 december 2009 12:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vind dat echt complete onzin. Ten eerste zou het OV JUIST perfect moeten zijn, WANt klein gebied + heel veel mensen = prima mogelijkheden tot prima verbindingspunten en dus een prima werkend OV. Je zou juist gebruik moeten maken van het feit dat dit land relatief klein is en er veel mensen wonen die erg veel belasting betalen.
Het OV zou hier PERFECT moeten zijn, gezien de omstandigheden.
Daarnaast ben ik het er absoluut niet mee eens dat het hier TE vol is. Ten eerste zijn er nog gigantische mogelijkheden om gewoon 'de lucht' in te bouwen, en daarmee veel beter gebruik te maken van de ruimte in de dichtbevolkte gebieden, maar ten tweede valt het buiten de randstad en de grotere steden echt ontzettend mee hoe 'vol' het is.
Het is dus meer een kwestie van wanbeleid en onwil, dat het OV en de infrastructuur hier nog tientallen jaren achterloopt.
De reiziger heeft enkel maar te maken met de NS. Die heeft een vervoersplicht.quote:Op maandag 21 december 2009 12:39 schreef Elixabete het volgende:
NS de schuld geven
Prorail beheerd de boel
Hoe durf je dan te zeiken dat er geen overmacht is van NSquote:Op maandag 21 december 2009 12:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De reiziger heeft enkel maar te maken met de NS. Die heeft een vervoersplicht.
Zoals hierboven al gezegd, daar heb ik geen flikker mee te maken. De NS doet het treinverkeer, dus daar kijk ik naar als de trein niet rijdt. Hoe zij dat met ProRail regelen interesseert me niet, als die nalatig zijn moet de NS maar betere afspraken maken of ze aanklagen ofzo.quote:
Dan heb je genoegen met overmachtquote:Op maandag 21 december 2009 12:49 schreef Northside het volgende:
[..]
Zoals hierboven al gezegd, daar heb ik geen flikker mee te maken. De NS doet het treinverkeer, dus daar kijk ik naar als de trein niet rijdt. Hoe zij dat met ProRail regelen interesseert me niet, als die nalatig zijn moet de NS maar betere afspraken maken of ze aanklagen ofzo.
Als ik in een vliegtuig zit en daar de beloofde lunch niet aanwezig is kijk ik daar ook de cateraar niet op aan maar de vliegmaatschappij.
Nee, dat is gewoon kut van de NS, maar daar gaat 95% van de klachten niet overquote:Op maandag 21 december 2009 12:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oh, die zetten te korte treinen in?
Of slechte voorbereiding.quote:
Met 'perfect' bedoel ik uiteraard niet dat het 'foutloos' is, want dat is vrijwel onmogelijk (alhoewel Japan er redelijk bij in de buurt lijkt te komen), maar dat het hier een heel stuk beter kan en dus moet (vooral gezien de belastingen en de prijzen voor het OV die we hier betalen), lijkt me overduidelijk.quote:Op maandag 21 december 2009 12:31 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dat het juist daarom perfect moet zijn is bullshit, dat je ernaar moet streven is wel een feit. In een stad als Tokyo met 20 miljoen mensen heb je ook een prima netwerk en een treinnetwerk van elke 10 minuten een hogesnelheidstrein. NS/ProRail moeten gewoon mensen een paar maanden op stage daarheen sturen en het beleid bestuderen, kan echt geen kwaad
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |