Ten 1e is het overmacht waar ze niks aan kunnen doen. Dan ten tweede is het spoor van Prorail.. dat zijn wel prutsers! De NS handelt alles heel goed af en mocht er iets misgaan rijden er bussen!quote:Op maandag 21 december 2009 11:40 schreef Fastmatti het volgende:
Gestrande reizigers, twee dagen lang negatieve reisadviezen, dichtgevroren wissels, gesneuvelde treinen en wat zie ik op televisie....een reclame over hoe betrouwbaar de NS wel niet is. Kunnen ze zo''n reclame dan niet terugtrekken
Niets overmacht, gewoon een klote organisatie zonder enige vorm van voorbereiding op zoiets.quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
boe fucking hoequote:Op maandag 21 december 2009 11:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Niets overmacht, gewoon een klote organisatie zonder enige vorm van voorbereiding op zoiets.
Ja, wie had ooit kunnen bedenken dat het hier in NL wel eens zou kunnen sneeuwen EN vriezen(!) Ongelooflijk he!?quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
Inderdaad. Toen ik die reclame voor de eerste keer voorbij zag komen, zat ik ook vol ongeloof te kijken dat ze dat zelfs durven uit te zenden...quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef LudoSanders het volgende:
Sowieso vind ik die slogan niet echt getuige van zelfkennis.
Als je japan zo geweldig vind, ga je toch lekker daarheenquote:Op maandag 21 december 2009 11:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Inderdaad. Toen ik die reclame voor de eerste keer voorbij zag komen, zat ik ook vol ongeloof te kijken dat ze dat zelfs durven uit te zenden...![]()
Kijk, als de Japanners zoiets zouden uitzenden: Prima! Groot gelijk! Maar de NS![]()
wees nou eens reëelquote:Op maandag 21 december 2009 11:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Inderdaad. Toen ik die reclame voor de eerste keer voorbij zag komen, zat ik ook vol ongeloof te kijken dat ze dat zelfs durven uit te zenden...![]()
Kijk, als de Japanners zoiets zouden uitzenden: Prima! Groot gelijk! Maar de NS![]()
http://www.werkenbijns.nl/quote:Op maandag 21 december 2009 11:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Niets overmacht, gewoon een klote organisatie zonder enige vorm van voorbereiding op zoiets.
Er komen nog meer sneeuwbuien aan, dus de kans dat er niks rijdt is best wel groot.quote:Op maandag 21 december 2009 11:47 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Kan iemand al wat zeggen over de situatie van vanmiddag? Ik bedoel, ze nemen niet eens de moeite aan te geven op welke trajecten het erger is dan op andere. Als ik vanmiddag van Enschede naar Utrecht of Nijmegen (ook een optie) wil, dan heb ik dus echt geen idee of dat gewoon een kleine 2 uur duurt, of misschien veel langer
Je kan het effecient noemenquote:Op maandag 21 december 2009 12:02 schreef LXIV het volgende:
De capaciteit van het Nederlandse wegennet en spoorwegennet wordt gewoon zeer efficient, tot bijna 100%, benut. Hierdoor krijg je meteen enorme problemen als die capaciteit eens een 30% terugvalt.
In een land dat zijn wegennet maar voor 50% benut is het helemaal niet zo'n probleem als 30% van de capaciteit uitvalt. Dan houd je nog 70% over en dat is dan nog steeds voldoende.
NS noemt alles "overmacht"! Dit is gewoon achterstallig onderhoud en totaal wanbeleid.quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
Bij de NS of bij ProRail?quote:Op maandag 21 december 2009 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
NS noemt alles "overmacht"! Dit is gewoon achterstallig onderhoud en totaal wanbeleid.
De wegen kunnen wel uitgebreid worden, evenals het spoornet. Maar dat wil de politiek niet hebben. Bovendien is het zó enorm moeilijk om in een totaal overbevolkt land, waar iedere vierkante meter ruimte letterlijk belegd is, een nieuwe spoorlijn aan te leggen! Kijk maar naar al dat gedoe rond de Betuwelijn.quote:Op maandag 21 december 2009 12:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je kan het effecient noemenIk noem het ontoereikend.
Oftewel:quote:Op maandag 21 december 2009 12:02 schreef LXIV het volgende:
De capaciteit van het Nederlandse wegennet en spoorwegennet wordt gewoon zeer efficient, tot bijna 100%, benut. Hierdoor krijg je meteen enorme problemen als die capaciteit eens een 30% terugvalt.
In een land dat zijn wegennet maar voor 50% benut is het helemaal niet zo'n probleem als 30% van de capaciteit uitvalt. Dan houd je nog 70% over en dat is dan nog steeds voldoende.
Beide, maar dat maakt je als klant niet uit, want WTF heb je als klant met toeleveranciers te maken?quote:
We zijn niet overbevolkt. Er is nog zo extreem veel ruimte over, maar daar mogen alleen koeien leven.quote:Op maandag 21 december 2009 12:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
De wegen kunnen wel uitgebreid worden, evenals het spoornet. Maar dat wil de politiek niet hebben. Bovendien is het zó enorm moeilijk om in een totaal overbevolkt land, waar iedere vierkante meter ruimte letterlijk belegd is, een nieuwe spoorlijn aan te leggen! Kijk maar naar al dat gedoe rond de Betuwelijn.
Logisch, omdat dat een langere periode bestrijkt dan 4 jaar, dus buiten hun scoringstijd.quote:Op maandag 21 december 2009 12:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
De wegen kunnen wel uitgebreid worden, evenals het spoornet. Maar dat wil de politiek niet hebben. Bovendien is het zó enorm moeilijk om in een totaal overbevolkt land, waar iedere vierkante meter ruimte letterlijk belegd is, een nieuwe spoorlijn aan te leggen! Kijk maar naar al dat gedoe rond de Betuwelijn.
Overbevolkt is natuurlijk een relatief begrip. Maar op een paar stadstaatjes of minilandjes na wonen nergens zoveel mensen per vierkante kilometer als in Nederland. En dat heeft zijn effect op de ruimtelijke ordening.quote:Op maandag 21 december 2009 12:10 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
We zijn niet overbevolkt. Er is nog zo extreem veel ruimte over, maar daar mogen alleen koeien leven.
Ik vind dat echt complete onzin. Ten eerste zou het OV JUIST perfect moeten zijn, WANt klein gebied + heel veel mensen = prima mogelijkheden tot prima verbindingspunten en dus een prima werkend OV. Je zou juist gebruik moeten maken van het feit dat dit land relatief klein is en er veel mensen wonen die erg veel belasting betalen.quote:Op maandag 21 december 2009 12:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Overbevolkt is natuurlijk een relatief begrip. Maar op een paar stadstaatjes of minilandjes na wonen nergens zoveel mensen per vierkante kilometer als in Nederland. En dat heeft zijn effect op de ruimtelijke ordening.
En we kunnen nog wel miljoenen mensen importeren en die gaan huisvesten in de weilanden waar nu alleen nog koeien leven, maar of ons land daar mooier en leefbaarder op wordt betwijfel ik ook.
5 cm sneeuw is overmacht?quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
Dat het juist daarom perfect moet zijn is bullshit, dat je ernaar moet streven is wel een feit. In een stad als Tokyo met 20 miljoen mensen heb je ook een prima netwerk en een treinnetwerk van elke 10 minuten een hogesnelheidstrein. NS/ProRail moeten gewoon mensen een paar maanden op stage daarheen sturen en het beleid bestuderen, kan echt geen kwaadquote:Op maandag 21 december 2009 12:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vind dat echt complete onzin. Ten eerste zou het OV JUIST perfect moeten zijn, WANt klein gebied + heel veel mensen = prima mogelijkheden tot prima verbindingspunten en dus een prima werkend OV. Je zou juist gebruik moeten maken van het feit dat dit land relatief klein is en er veel mensen wonen die erg veel belasting betalen.
Het OV zou hier PERFECT moeten zijn, gezien de omstandigheden.
Daarnaast ben ik het er absoluut niet mee eens dat het hier TE vol is. Ten eerste zijn er nog gigantische mogelijkheden om gewoon 'de lucht' in te bouwen, en daarmee veel beter gebruik te maken van de ruimte in de dichtbevolkte gebieden, maar ten tweede valt het buiten de randstad en de grotere steden echt ontzettend mee hoe 'vol' het is.
Het is dus meer een kwestie van wanbeleid en onwil, dat het OV en de infrastructuur hier nog tientallen jaren achterloopt.
Goed bezig ja de nsquote:Op maandag 21 december 2009 12:31 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
5 cm sneeuw is overmacht?Daar zou het spoornetwerk gewoon om berekend moeten zijn.
Zeldzame EPIC FAIL van de NS en Prorail.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_in_een_ton___.html
15 tot 20 cm lul, ik ben de mensen spuugzat die overal "daar zouden ze maar berekend maar moeten zijnquote:Op maandag 21 december 2009 12:31 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
5 cm sneeuw is overmacht?Daar zou het spoornetwerk gewoon om berekend moeten zijn.
Zeldzame EPIC FAIL van de NS en Prorail.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_in_een_ton___.html
Het OV is in ook Nederland zeer efficient. Ik las pas nog dat het spoorwegennet rondom Utrecht het meest drukbereden is ter wereld. Nergens worden meer mensen per tijdseenheid over een stuk spoor vervoerd dan hier! Het gevolg is alleen dat de gevolgen áls het een keertje mis gaat, het ook meteen goed mis gaat.quote:Op maandag 21 december 2009 12:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vind dat echt complete onzin. Ten eerste zou het OV JUIST perfect moeten zijn, WANt klein gebied + heel veel mensen = prima mogelijkheden tot prima verbindingspunten en dus een prima werkend OV. Je zou juist gebruik moeten maken van het feit dat dit land relatief klein is en er veel mensen wonen die erg veel belasting betalen.
Het OV zou hier PERFECT moeten zijn, gezien de omstandigheden.
Daarnaast ben ik het er absoluut niet mee eens dat het hier TE vol is. Ten eerste zijn er nog gigantische mogelijkheden om gewoon 'de lucht' in te bouwen, en daarmee veel beter gebruik te maken van de ruimte in de dichtbevolkte gebieden, maar ten tweede valt het buiten de randstad en de grotere steden echt ontzettend mee hoe 'vol' het is.
Het is dus meer een kwestie van wanbeleid en onwil, dat het OV en de infrastructuur hier nog tientallen jaren achterloopt.
De reiziger heeft enkel maar te maken met de NS. Die heeft een vervoersplicht.quote:Op maandag 21 december 2009 12:39 schreef Elixabete het volgende:
NS de schuld geven
Prorail beheerd de boel
Hoe durf je dan te zeiken dat er geen overmacht is van NSquote:Op maandag 21 december 2009 12:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De reiziger heeft enkel maar te maken met de NS. Die heeft een vervoersplicht.
Zoals hierboven al gezegd, daar heb ik geen flikker mee te maken. De NS doet het treinverkeer, dus daar kijk ik naar als de trein niet rijdt. Hoe zij dat met ProRail regelen interesseert me niet, als die nalatig zijn moet de NS maar betere afspraken maken of ze aanklagen ofzo.quote:
Dan heb je genoegen met overmachtquote:Op maandag 21 december 2009 12:49 schreef Northside het volgende:
[..]
Zoals hierboven al gezegd, daar heb ik geen flikker mee te maken. De NS doet het treinverkeer, dus daar kijk ik naar als de trein niet rijdt. Hoe zij dat met ProRail regelen interesseert me niet, als die nalatig zijn moet de NS maar betere afspraken maken of ze aanklagen ofzo.
Als ik in een vliegtuig zit en daar de beloofde lunch niet aanwezig is kijk ik daar ook de cateraar niet op aan maar de vliegmaatschappij.
Nee, dat is gewoon kut van de NS, maar daar gaat 95% van de klachten niet overquote:Op maandag 21 december 2009 12:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oh, die zetten te korte treinen in?
Of slechte voorbereiding.quote:
Met 'perfect' bedoel ik uiteraard niet dat het 'foutloos' is, want dat is vrijwel onmogelijk (alhoewel Japan er redelijk bij in de buurt lijkt te komen), maar dat het hier een heel stuk beter kan en dus moet (vooral gezien de belastingen en de prijzen voor het OV die we hier betalen), lijkt me overduidelijk.quote:Op maandag 21 december 2009 12:31 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dat het juist daarom perfect moet zijn is bullshit, dat je ernaar moet streven is wel een feit. In een stad als Tokyo met 20 miljoen mensen heb je ook een prima netwerk en een treinnetwerk van elke 10 minuten een hogesnelheidstrein. NS/ProRail moeten gewoon mensen een paar maanden op stage daarheen sturen en het beleid bestuderen, kan echt geen kwaad
Helemaal niet, gewoon student, reis iets van 8x per week met de trein en heb vrijwel nooit gezeik. Ik heb alleen een hekel aan kortzichtige mensen met frustraties die ze overal op botvieren zonder verder dan hun neus te kijkenquote:Op maandag 21 december 2009 12:56 schreef Northside het volgende:
[..]
Of slechte voorbereiding.
Maar ik begrijp dat jij conducteur ofzo bent en het voor jou een persoonlijke kwestie is. Voor jouw gemoedsrust dan: KUTPRORAIL!
Zelf pleit ik er al jaren voor om het spoort tussen Rotterdam-Den Haag-Amsterdam-Utrecht-Rotterdam te verdubbelen. Een rondje randstad zonder zinloze magneetzweeftrein dus. Het binnenste spoor kan gebruikt worden voor sneltreinen die enkel op de grote stations stoppen, de buitenste sporen voor de stoptreinen die op elk station stoppen. Dit allemaal zonder vaste dienstregeling.quote:Op maandag 21 december 2009 12:56 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Met 'perfect' bedoel ik uiteraard niet dat het 'foutloos' is, want dat is vrijwel onmogelijk (alhoewel Japan er redelijk bij in de buurt lijkt te komen), maar dat het hier een heel stuk beter kan en dus moet (vooral gezien de belastingen en de prijzen voor het OV die we hier betalen), lijkt me overduidelijk.
De huidige situatie is een kwestie van wanbeleid, dat al vele jaren teruggaat. Zie als redelijk recent voorbeeld de nieuw aangelegen Flevoland polder: waarom destijds niet meteen ervoor gezorgd dat daar een 2de centraal punt voor de treinen kwam, en bepaalde routes langs de grens van die polder, zodat mensen niet onnodig ver moeten omrijden. Onbegrijpelijk.
Maar goed, zo zijn er op ontzettend veel vlakken in NL zaken aan te wijzen wat gewoon duidt op wanbeleid en dus gebrek aan inzicht, en/of onwil.
Dat gaat ook een belachelijk lange discussie worden als ik daar echt helemaal compleet op inga.
Je ziet wel dat de NS momenteel meer nadenkt over het systeem dat iedere 10 minuten ofzo een nieuwe trein rijdt op een bepaald korter traject, en dat is iets wat ik wel al jaren roep (liever iets vaker overstappen, dan iedere keer een half uur moeten wachten op een nieuwe trein, en minder kans op plaatselijke vertragingen die invloed hebben op de rest van het land, plus makkelijker die vertraging op te vangen)
Maar als je kijkt naar de mogelijkheden die er hier in dit land liggen, JUIST omdat het in de randstad zo dichtbevolkt is, zou daar veel meer uit te halen moeten zijn. Nu is het binnen de randstad ook wel redelijk te doen allemaal met het OV, maar je bent TE afhankelijk van de knooppunten (dus daar zullen ze iets op moeten vinden, en snel), en de oplossingen zoals vervangend vervoer etc laten te vaak te lang op zich wachten.
Ja, daarom heb ik vorige week donderdag een half uur in een trein naast perron 15 zitten kijken want het personeel was aan het wachten op de machinistquote:Op maandag 21 december 2009 11:42 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Ten 1e is het overmacht waar ze niks aan kunnen doen. Dan ten tweede is het spoor van Prorail.. dat zijn wel prutsers! De NS handelt alles heel goed af en mocht er iets misgaan rijden er bussen!
Ik ben gisteren van Amsterdam naar Arnhem op en neer geweest met de auto. Goed te doen hoor. Natuurlijk moet je je snelheid een beetje aanpassen aan de omstandigheden, dus een beetje op tijd vertrekken is een goed idee, maar je komt gewoon waar je wezen moet.quote:Op maandag 21 december 2009 12:34 schreef Rookert het volgende:
[..]
15 tot 20 cm lul, ik ben de mensen spuugzat die overal "daar zouden ze maar berekend maar moeten zijn![]()
![]()
" zeggen.
Kortzichtige lui, neem de auto en ga zelf slippen
Dat het stuk bij Utrecht het meest drukbereden stuk ter wereld is, is niet iets om trots op te zijn, maar een overduidelijk teken van wanbeleid. Als dat punt eruit ligt, wat regelmatig voorkomt, ligt meteen het hele land plat. Dan moet je dus voorkomen dat het hele land afhankelijk is van dat ene knooppunt. Dat dat na zoveel jaar nog steeds niet is doorgedrongen, is een gebrek aan inzicht en/of onwil, van de beleidsbepalers.quote:Op maandag 21 december 2009 12:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het OV is in ook Nederland zeer efficient. Ik las pas nog dat het spoorwegennet rondom Utrecht het meest drukbereden is ter wereld. Nergens worden meer mensen per tijdseenheid over een stuk spoor vervoerd dan hier! Het gevolg is alleen dat de gevolgen áls het een keertje mis gaat, het ook meteen goed mis gaat.
De Randstad is erg 'vol' (maar valt eerlijk gezegd nog best mee, gezien de laagbouw)quote:Als het in Nederland niet TE vol is dan is het dat nergens. Het aantal inwoners met km2 is gewoon een absoluut gegeven, daar valt niet over te discussieren. Jij kunt wel zeggen dat het voor jou nog wel voller mag. Maar ik woon liever niet in een land waar overal waar je kijkt huizen, wegen of gebouwen staan en waar iedere vierkante meter grond al belegd is. Gewoon, omdat je in zo'n land veel minder vrijheid hebt.
Dat Brabant erg snel 'vol' begint te raken, klopt inderdaad. Dat de rest van het land over 40 jaar compleet volgebouwd zal zijn, is complete onzin, gezien het zeer terughoudende bouwbeleid van de afgelopen 30 jaar ofzo. Nog even afgezien dat ik er zeer aan twijfel dat de NLse bevolking erg zal groeien (straks valt de babyboom-generatie weg, en steeds meer mensen emigreren), vind ik wel dat je nu gewoon moet besluiten om de lucht in te bouwen. Daar ligt de ruimte, daar kun je gewoon prima ruime luxe appartementen bouwen voor relatief weinig geld, met eigen toezicht, voorzieningen en winkels erin en eronder, en alle ruimte die je daarmee bespaart kun je dan dus prima gebruiken voor mooie goede schone parken.quote:Ook buiten de Randstad is Nederland erg vol aan het raken hoor! Kijk maar eens in Brabant. De afgelopen 20 jaar zijn veel stadjes en dorpen bijna aan elkaar gegroeid. Kwam je eerst nog door buitengebied voordat je in het andere dorp was, nu zie je alleen nog maar huizen. Pak voor de grap maar eens een kaart van Den Bosch, Tilburg of Eindhoven uit 1960 en een recente en vergelijk deze. Dan schik je echt hoe enorm snel het bebouwde gebied uitbreidt. Als dit tempo volgehouden wordt dan is Nederland over nog eens 40 jaar één grote huizenzee, met een paar vlekjes groen ertussen.
IDD. Ze hebben wel tussen A'dam en Utrecht een extra baan ernaast gelegd, maar eigenlijk zou dat op meerdere punten moeten, en dan op een manier waardoor je minder gebruik van wissels hoeft te maken, dus vaste lijnen, kortere afstanden, en dan maar vaker overstappen, maar minder kans op storingen/vertragingen.quote:Op maandag 21 december 2009 13:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zelf pleit ik er al jaren voor om het spoort tussen Rotterdam-Den Haag-Amsterdam-Utrecht-Rotterdam te verdubbelen. Een rondje randstad zonder zinloze magneetzweeftrein dus. Het binnenste spoor kan gebruikt worden voor sneltreinen die enkel op de grote stations stoppen, de buitenste sporen voor de stoptreinen die op elk station stoppen. Dit allemaal zonder vaste dienstregeling.
Onzin. Er zullen zeer veel starters zijn die nu nog NIETS kunnen vinden, of jarenlang ongeschreven moeten staan, die hun handen zouden dichtknijpen met een goed appartement voor een huurtje van 300-400 euro ofzo.quote:Op maandag 21 december 2009 13:22 schreef LXIV het volgende:
De lucht in bouwen is een oplossing voor het ruimteprobleem, alleen wil bijna niemand in een appartement wonen. Dat is toch ook helemaal niks, zeker niet met kinderen. Je bent dan "opgesloten" tussen de wanden van je appartement en kunt helemaal niks aanrommelen met je auto, je kleinvee, noem maar op. Je bent volledig afhankelijk van het stedelijke systeem. Voor mij is dat een vorm van gevangenschap en ik denk dat heel veel mensen dat zo voelen!
Dat er mensen toch voor een appartement kiezen is vaak noodgedwongen, omdat deze appartementen vaak het enige zijn wat ze kunnen betalen. De meeste mensen zullen wanneer ze kunnen kiezen tussen een appartement of een eengezinswoning voor hetzelfde geld voor die eengezinswoning kiezen.quote:Op maandag 21 december 2009 13:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Onzin. Er zullen zeer veel starters zijn die nu nog NIETS kunnen vinden, of jarenlang ongeschreven moeten staan, die hun handen zouden dichtknijpen met een goed appartement voor een huurtje van 300-400 euro ofzo.
Ja, er zijn mensen die het NIET willen, maar ook meer dan genoeg mensen die daar absoluut geen probleem mee zouden hebben. En voor die mensen kun je dus prima die gigantische flats neerzetten.
Is dat zo? Ik zou zeggen in "gewone" huizen. Maar ik woon dan ook in een dorp waar praktisch geen flats staan. De vraag is echter niet waar ze wonen, maar waar ze zouden willen wonen.quote:Op maandag 21 december 2009 13:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
De meeste mensen wonen in flats. Niks mis mee trouwens, maar dat is mijn mening.
Ow, dat de snelwegen ruk zijn, zal ik nooit ontkennen, en dan vooral de A2 momenteel is een ramp (ik zag uit je FOBO dat je uit Boxtel komt). (Zie ook mijn topic ove rde A2quote:Op maandag 21 december 2009 13:23 schreef LXIV het volgende:
En er wordt heel veel geïnvesteerd in het OV, maar het aantal mensen dat hiervan gebruik maakt neemt ook nog steeds toe. Zelf reis ik ook iedere werkdag met het OV en eigenlijk ben ik hier best wel tevreden over. Ik denk dat ik 1x per week een vertraging heb, meestal een half uur, en mijn eindpunt is Utrecht. Met de auto had ik veel meer ellende!
NS pest reiziger.quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef Yreal het volgende:
Want dit doen ze ook expres om jou te pesten
Dat komt doordat de appartementencomplexen hier zo karig zijn. Als ik in het buitenland kijk dan zie je vaak zwembaden, tennisbanen, fitnessruimtens, supermarkt, een portier, voldoende parkeerruimte, etc bij dit soort complexen. Hoewel dit soort hoogbouw echt nog niet nodig is in Nederland hoor.quote:Op maandag 21 december 2009 13:22 schreef LXIV het volgende:
De lucht in bouwen is een oplossing voor het ruimteprobleem, alleen wil bijna niemand in een appartement wonen. Dat is toch ook helemaal niks, zeker niet met kinderen. Je bent dan "opgesloten" tussen de wanden van je appartement en kunt helemaal niks aanrommelen met je auto, je kleinvee, noem maar op. Je bent volledig afhankelijk van het stedelijke systeem. Voor mij is dat een vorm van gevangenschap en ik denk dat heel veel mensen dat zo voelen!
Ja, want er is altijd overmacht. In de zomer zetten de rails uit door de warmte, in de herfst krijgen de treinen vierkante wielen van de blaadjes en in de winter vriest alles vast.quote:Op maandag 21 december 2009 11:41 schreef ShevaJB het volgende:
Ja want aan overmacht is veel te doen he
Je zegt het al" voor hetzelfde geld. We moeten gewoon realistisch zijn en beseffen dat dat tegenwoordig gewoon onmogelijk is (gemaakt), en je dus niet meer voor 300-400 euro een 1 persoons huis kunt huren. De woningmarkt is TE verrot geworden wat dat betreft.quote:Op maandag 21 december 2009 13:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat er mensen toch voor een appartement kiezen is vaak noodgedwongen, omdat deze appartementen vaak het enige zijn wat ze kunnen betalen. De meeste mensen zullen wanneer ze kunnen kiezen tussen een appartement of een eengezinswoning voor hetzelfde geld voor die eengezinswoning kiezen.
Verder ben ik het wel met je eens hoor! Hoe meer mensen in Nederland er in appartementen dichtbij hun werklocatie gaan wonen, hoe beter. Alleen vind ik het niks voor mezelf, net zoals de meeste mensen.
Een zitplaats heb ik niet altijd, terwijl ik eerste klas rijdt en ook nog eens wat vroeger dan de echte spits. Maar qua tijdigheid klopt het meestal wel.quote:Op maandag 21 december 2009 13:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ow, dat de snelwegen ruk zijn, zal ik nooit ontkennen, en dan vooral de A2 momenteel is een ramp (ik zag uit je FOBO dat je uit Boxtel komt). (Zie ook mijn topic ove rde A2De A2 )
, en idd, tussen Boxtel en Utrecht heb ik zelf ook vrijwel nooit last met de trein (zelfs een vrij relaxed stuk meestal, met lange treinen met vaak voldoende zitplaatsen), maar ik heb dus zelf jarenlang Alkmaar-trecht gereden, en een jaartje Alkmaar-Haarlem, en dat was toch echt zeer regelmatig gewoon SLECHT te noemen. Te korte treinen, uitval, vertragingen (minstens 4x per week, op 10 ritten), etc etc.
Om over de kwaliteit van de treinen zelf (kachel aan in de zomer, airco in de winter, etc etc) nog maar te zwijgen.
Maar als ik hoor dat je uit Boxtel komt en naar Utrecht moet, dan begrijp ik heel goed dat je wat minder te klagen hebt dan anderen
Er worden in ieder geval overal wel veel appartementen bijgebouwd. En een ideale situatie zou zijn wanneer ouderen of oudere alleenstaanden vanuit hun eengezinswoningen daar naartoe zouden willen verhuizen. Dat gebeurt ook wel. Het voordeel is dat de beschikbare ruimte veel efficienter gebruikt wordt, net zoals de energie en dat mensen toch voor hun eigen omstandigheden gunstig kunnen wonen zonder dat we al het groen moeten volbouwen.quote:Op maandag 21 december 2009 13:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je zegt het al" voor hetzelfde geld. We moeten gewoon realistisch zijn en beseffen dat dat tegenwoordig gewoon onmogelijk is (gemaakt), en je dus niet meer voor 300-400 euro een 1 persoons huis kunt huren. De woningmarkt is TE verrot geworden wat dat betreft.
Dus als je gewoon als overheid wilt zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte voor iedereen (en ik betwijfel zeer of deze overheid dat wil), dan zul je gewoon de hoogte in moeten, fatsoenlijke hoge 'luxe' flats neerzetten, en dan ook nog het liefst met enig beleid erbij, dus meteen voor de deur bushaltes en/of lightrail aansluiting, en parkjes, winkels en sportveldjes etc ertussen....
Of de overheid die noodzaak ooit zal inzien, betwijfel ik.
Boxtel-Utrecht is dan een stoptrein?quote:Op maandag 21 december 2009 13:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een zitplaats heb ik niet altijd, terwijl ik eerste klas rijdt en ook nog eens wat vroeger dan de echte spits. Maar qua tijdigheid klopt het meestal wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |