quote:
quote:Op zondag 20 december 2009 23:49 schreef Breathtaking het volgende:
Ik ga een kopje thee drinken onder de douche
Kill. Ik drink groene thee, die shit is goed voor je tanden.quote:Op zondag 20 december 2009 23:50 schreef Skylark. het volgende:
Haha.
En thee. Verf dan meteen je tanden bruin.
Whehe, nooit geweten dat daar ook echt een clip bij zat.quote:Op zondag 20 december 2009 23:47 schreef Skylark. het volgende:
Ik presenteer jullie het beste lied ooit:
Fixed.quote:Op zondag 20 december 2009 23:49 schreef Breathtaking het volgende:
Ik ga een kopje thee drinken, onder de douche en dan slapen. Welterusten!
quote:Uit dat onderzoek van de Dental School van de Universiteit van Maryland blijkt dat een lemon-drank (Mountain Dew) het meest agressief is. Die tast het tandglazuur veertig ma al sterker aan dan gewone thee. IJsthee doet dat dertig maal zo snel. Daarna volgen niet-cola-dranken, zoals Sprite. Tandglazuur lost daarin twintig maal sneller op dan in gewone thee, de referentiedrank van de onderzoekers. Cola's, vaak aangewezen als de boosdoeners, zijn minder schadelijk, dan andere frisdranken, blijkt.. Ze - het merk cola doet er niet toe, ook niet of het de dieetversie is - vreten het glazuur ongeveer tien maal zo snel weg. Water, ter controle, doet niets.
Binnenkort maar weer een pallet Mountain Dew laten bezorgen dan.quote:
Het is dan ook niet te zuipen.quote:Op zondag 20 december 2009 23:52 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Kill. Ik drink groene thee, die shit is goed voor je tanden.
quote:Frisdrank - cola's en energiedrankjes voorop - slopen je gebit. Ze bevatten voedingszuren die je glazuur oplossen. Dranken die niet in een fabriek in elkaar worden gezet, zoals thee, rode wijn en druivensap, doen het tegenovergestelde, ontdekten onderzoekers van de Duitse University of Freiburg. De polyfenolen in die producten halen de bacteriën van je tanden en kiezen.
Bacteriën zitten in biofilms op je tanden en kiezen. Sommige bacteriën doen geen kwaad - de eubacteriën - maar maar sommige verzieken je adem en slopen je gebit. Ze zetten eiwitten uit je voeding om in zwavelgassen uit en zetten koolhydraten om in zuur. Dat zuur lost je glazuur op. Vooral de streptococcen zijn geduchte smoelenslopers.
Fenolen in voeding zouden in theorie die smoelenslopers kunnen remmen. Polyfenolen remmen eiwitten, ook de eiwitten waarmee bacteriën zich aan elkaar vastplakken in biofilms. Omdat de onderzoekers wilden weten of polyfenolrijke voedingsmiddelen dat in de praktijk ook doen deden ze een experiment met zes vrijwilliger en stukjes glazuur uit het gebit van koeien. De proefpersonen kregen de stukjes runderglazuur in hun mond en dronken daarna rode wijn, zwarte of groene thee, cistusthee of rode druivensap. Twee uur later haalden de onderzoekers het runderglazuur uit de mond van de proefpersonen, en onderzochten hoeveel bacteriën daarop zaten. Het resultaat zie je hieronder.
Cistusthee presteert het allerbest, daarna volgen rode wijn en druivensap. Of die laatste twee echt goed zijn voor het gebit durven de onderzoekers niet te zeggen. Ze halen dan wel micro-organismen van het glazuur, maar wijn en sap bevatten ook voedingszuren. Voedingszuren lossen ook glazuur op. Misschien heft het ene effect het andere op, vrezen de Duitsers.
In de bovenstaande test keken de onderzoekers naar alle bacteriën. Ze deden ook metingen waarbij ze een onderscheid maakten tussen goedaardige organismen [Eub] en bekslopende streptococcen [Strept]. Groene thee kwam als beste streptococbestrijder uit de bus.
Als je wilt voorkomen dat er bacteriën op je gebit gaat zitten, dan is cistusthee de beste keuze, concluderen de onderzoekers. Wil je vooral de gemene streptococcen treffen, dan heb je meer aan groene thee.
Japanse onderzoekers publiceerden verleden jaar een studie waarin een extract van groene thee slechte adem bij menselijke vrijwilliigers bestreed. De polyfenolen in groene thee saboteerden de stofwisseling van streptococcen.
Ik vond 1 zo'n deprimerend filmpje wel genoeg eigenlijk. No offence.quote:
quote:Op zondag 20 december 2009 23:59 schreef Skylark. het volgende:
Serieus, mensen zouden eens wat voorzichtiger op hun gebit moeten zijn.
Dat zeg ik toch niet. Maar mensen denken nergens meer bij na.quote:Op maandag 21 december 2009 00:01 schreef Breathtaking het volgende:
[..]dus moeten we niets eten of drinken dat we lekker vinden? Come on.
Je moet het erin slaan, anders komt het niet over, maar ik hou het hierbij hoor...quote:Op maandag 21 december 2009 00:00 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik vond 1 zo'n deprimerend filmpje wel genoeg eigenlijk. No offence.
In bed met een kopje thee en een beschuitje naar het vuurwerk kijken uit het raam en daarna in slaap vallen met de kat op schoot.quote:Op maandag 21 december 2009 00:20 schreef NoelGallagher het volgende:
Wat gaan jullie doen met oud en nieuw
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-
quote:Op maandag 21 december 2009 00:22 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
In bed met een kopje thee en een beschuitje naar het vuurwerk kijken uit het raam en daarna in slaap vallen met de kat op schoot.weheheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga met oud en nieuw ook helemaal naar de kloter![]()
quote:Op maandag 21 december 2009 01:41 schreef Chai het volgende:
kanker ben op weg naar huis helemaal ondergesneeuwd.
btw ik zweer dat ik phpmystyle zag, maar ik durfde het niet te vragen want dat kan ik nooit verklaren aan mijn vrienden
Ben gewoon vroeg wakker geworden.quote:Op maandag 21 december 2009 08:42 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
goedemorgen, wat doe jij zo vroeg op=
dat is best knap, met dit koude kutweerquote:
Ik ben gewoon een echte held.quote:Op maandag 21 december 2009 09:01 schreef Syb-rund. het volgende:
+ daarentegen
potver vergeet de hele tijd woorden
Ik vind het wel kudo'swaardig dat je het onderwijs in gaat trouwens
Is hij in het echt ook zo intellectueel?quote:Op maandag 21 december 2009 09:14 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee serieus hij leek er precies op en hij deed ook precies als iemand die nooit uit gaat.
Geen idee ik heb er niet tegen gepraat, want dat zou ik nooit aan mijn vrienden kunnen uitleggen.quote:Op maandag 21 december 2009 09:18 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Is hij in het echt ook zo intellectueel?
Dat was zijn moeder.quote:Op maandag 21 december 2009 09:29 schreef Mozy het volgende:
Het was php niet, die zat gewoon op FOK!
Die foto die ik van hem gezien heb was zo onduidelijk dat ik hem nooit in het echt zou herkennen.quote:Op maandag 21 december 2009 09:26 schreef Chai het volgende:
[..]
Geen idee ik heb er niet tegen gepraat, want dat zou ik nooit aan mijn vrienden kunnen uitleggen.
Als je iemand bij de FEBO over cordon sanitaires hoort praten weet je dat je goed zit.quote:Op maandag 21 december 2009 09:33 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Die foto die ik van hem gezien heb was zo onduidelijk dat ik hem nooit in het echt zou herkennen.
Hij zei tegen mij dat hij alleen zo op fok praatte. Om indruk te maken ofzo.quote:Op maandag 21 december 2009 09:36 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Als je iemand bij de FEBO over cordon sanitaires hoort praten weet je dat je goed zit.
Dus hij is zelf de pretentieuze omhooggevallen Fokker waar hij zo vaak over klaagtquote:Op maandag 21 december 2009 09:39 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Hij zei tegen mij dat hij alleen zo op fok praatte. Om indruk te maken ofzo.
Een beetje zelfspot kan geen kwaad toch?quote:Op maandag 21 december 2009 09:40 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Dus hij is zelf de pretentieuze omhooggevallen Fokker waar hij zo vaak over klaagt?!
Als hij het zo bedoelt niet nee, maar daar twijfel ik aanquote:Op maandag 21 december 2009 09:42 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Een beetje zelfspot kan geen kwaad toch?
Altijd.quote:Op maandag 21 december 2009 09:45 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Als hij het zo bedoelt niet nee, maar daar twijfel ik aan.
ANYWAY: Otis Redding.
Niks lekkerder om bij wakker te worden dan Otis Redding.quote:Op maandag 21 december 2009 09:47 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Altijd.Ik kan het helaas nog niet opzetten, er ligt nog iemand te slapen.
Gisteravond heel zwoel Sex 'n Jazz opgehad, dat was ook wel een succes.quote:Op maandag 21 december 2009 09:48 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Niks lekkerder om bij wakker te worden dan Otis Redding.
Moet je het nu weer opzetten, zie hoe snel hij wakker is.quote:Op maandag 21 december 2009 09:52 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Gisteravond heel zwoel Sex 'n Jazz opgehad, dat was ook wel een succes.
Ik ga zo een ontbijt op bed maken, daar maak ik hem wel mee wakker.quote:Op maandag 21 december 2009 09:53 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Moet je het nu weer opzetten, zie hoe snel hij wakker is.
quote:Op maandag 21 december 2009 09:55 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ik ga zo een ontbijt op bed maken, daar maak ik hem wel mee wakker.
Voor jezelf?quote:Op maandag 21 december 2009 09:55 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Hier ben ik altijd degene die ontbijt op bed maakt.
idd, ontbijten is voor watjes en wow-ersquote:Op maandag 21 december 2009 09:58 schreef Otis2.0 het volgende:
[..].
Nee, dat zou een beetje sneu zijn.
Ach, je weet het maar nooit op het internet.quote:Op maandag 21 december 2009 09:58 schreef Otis2.0 het volgende:
[..].
Nee, dat zou een beetje sneu zijn.
Voor mijn vriendinnetje joh gekkiequote:Op maandag 21 december 2009 10:00 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ach, je weet het maar nooit op het internet.
Je was vrijgezel.quote:Op maandag 21 december 2009 10:01 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Voor mijn vriendinnetje joh gekkie.
Check die vraagteken dan, otis weet het zelf ook niet eens.quote:
Ik heb zo mijn bronnen.quote:Op maandag 21 december 2009 10:07 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Waar haal je die informatie vandaan?
Klopt, dat meisje op hyves wat om de week HVJ typt bij Otis stort ik per maand 20 euro op haar rekening, het is allemaal een grote leugenquote:
Mijn bronnen worden dubbel gecontroleerd. Deze bronnen willen echter wel anoniem blijven ivm eventuele represailles.quote:Op maandag 21 december 2009 10:09 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Dan zou ik ze nog eens nachecken als ik jou was.
quote:Op maandag 21 december 2009 10:10 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
Klopt, dat meisje op hyves wat om de week HVJ typt bij Otis stort ik per maand 20 euro op haar rekening, het is allemaal een grote leugen
DANK JE WEL.quote:Op maandag 21 december 2009 10:12 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Mijn bronnen worden dubbel gecontroleerd. Deze bronnen willen echter wel anoniem blijven ivm eventuele represailles.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |