abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 december 2009 @ 19:20:19 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75848054
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Elk land met weer als dit raakt ontregelt.
Ik waag dat ernstig te betwijfelen en verlang voor deze boude stelling dan ook gaarne sluitend bewijs èn correctie van de stuitende taalfout.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75848058
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:12 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap het niet hoor. Ze hebben verdorie sinds donderdag de tijd om alles te regelen. Ze hebben een verplichting aan de Nederlandse staat. En die was te doen.
Als een particulier bedrijf faalt, wat mij erg logisch lijkt, is dat(privatisering) te wijten aan de overheid. De spoorwegen moeten weer van de staat worden.
pi_75848219
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:10 schreef MrSkyline het volgende:
wilde ik donderdag naar mijn vriendin met de bus, zaten alle bussen vol met lutsers die niet met de trein konden omdat er geen treinen reden vanaf uitrecht, wauw 3 cm sneeuw en het is paniek.

prorail, graag hier een voorbeeld aan nemen:

Niet echt een vergelijkbare situatie wbt railinfrastructuur. In Canada en US heb je vaak enkelspoorslijnen zonder veel wissels of seinen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 december 2009 @ 19:25:04 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75848233
Gaat lekker zo
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75848297
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Wat had je willen zien? Elk land met weer als dit raakt ontregelt. Je zou ook kunnen zeggen dat iedereen sinds donderdag al de tijd had om te bedenken wat ze zouden als het verkeer ontregelt raakt.
Dat staat heel duidelijk.
Daarnaast heeft een persoon op zich die verplichting niet. Pro-rail daarentegen is een bedrijf dat een maatschappelijk belang dient.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75848300
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik waag dat ernstig te betwijfelen en verlang voor deze boude stelling dan ook gaarne sluitend bewijs èn correctie van de stuitende taalfout.
Ik hoor gister en vandaag niets anders dan verkeerschaos hier en daar, Engeland lag plat gisteren, Duitsland net zo. In delen van Amerika werd vandaag sterk ontraden de deur uit te gaan.

En sorry van de spelfout.
HÆLP.
pi_75848384
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:26 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat staat heel duidelijk.
Daarnaast heeft een persoon op zich die verplichting niet. Pro-rail daarentegen is een bedrijf dat een maatschappelijk belang dient.
Dat is net zoiets als de lokale supermarkt kwalijk nemen dat hij is afgefikt. Sommige dingen hebben we nu eenmaal niet in de hand.
HÆLP.
  zondag 20 december 2009 @ 19:31:25 #33
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_75848495
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Wat had je willen zien? Elk land met weer als dit raakt ontregelt. Je zou ook kunnen zeggen dat iedereen sinds donderdag al de tijd had om te bedenken wat ze zouden als het verkeer ontregelt raakt.
Welnee, doorkachelen

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_75848524
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef RubenK het volgende:
Officieel negatief advies over morgen
[..]
t zal wel. Ik moet het proberen. Ik zie wel wat ik tegenkom.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75848552
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:31 schreef bork het volgende:

[..]

Welnee, doorkachelen

Daar ligt 1 mm sneeuw man.
HÆLP.
pi_75848623
Hmm ik zit me net te bedenken dat ik dinsdag ook niet echt een keuze heb over wel/niet treinreizen. 'k Kan wel thuisblijven, maar dan heb ik een ¤27,- Thalys ticket weggegooid Als ik hier om 07:30 vertrek, ben ik om 13:00 toch wel in Amsterdam hoop ik?
pi_75848666
De OP staat er weer.

Dat de weersomstandigheden problemen geven snap ik. Dat is niet te vermijden. Maar er is een verschil tussen een beperkte dienst en wat er nu aan de hand is. De NS en Prorail hebben inderdaad een maatschappelijke functie. Opvallend dat het kippelijntje van conexxion wél gewoon volgens de dienstregeling kan rijden. Dat betekent voor mij dat de NS geen reden heeft om de GTbV regeling op te schorten.
pi_75848678
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:28 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als de lokale supermarkt kwalijk nemen dat hij is afgefikt. Sommige dingen hebben we nu eenmaal niet in de hand.
Dat ligt eraan of er adequate pogingen zijn geweest de brand te voorkomen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75848859
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat ligt eraan of er adequate pogingen zijn geweest de brand te voorkomen.
De NS heeft afgelopen week met zijn reet op een poef voor de kachel met een kop choco uit het raam zitten turen wil je zeggen? Dat gaat er bij mij niet in, alsof deze situatie voor hen niet nadelig is.
HÆLP.
pi_75848889
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:40 schreef ehqo. het volgende:

[..]

De NS heeft afgelopen week met zijn reet op een poef voor de kachel met een kop choco uit het raam zitten turen wil je zeggen? Dat gaat er bij mij niet in, alsof deze situatie voor hen niet nadelig is.
Niet de NS, pro-rail.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75848949
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Niet de NS, pro-rail.
Die heb je op een poef bij de kachel met een kop choco gezien?
HÆLP.
pi_75849026


Wat een 3-de wereld land hier zeg

Een beetje last van het weer en alles ligt plat ....
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_75849176
Treinreizigers hebben kaartjes en contracten met de NS, de NS moet dan maar met zijn toeleveranciers rommelen om de aanlevering overeind te houden. Dat is geen taak van de reiziger.
dag
  zondag 20 december 2009 @ 19:51:52 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75849291
quote:
NSHispeed: Er pendelen treinen tussen Rtd CS en Den Haag CS 2x p/u, van DenHaagCS naar Asd en volgens NS -planner ook 2x p/u van Asd naar Utrecht!! about an hour ago
Wel ironisch dat NS Hispeed dat meldt op Twitter
pi_75849389
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:35 schreef Fixers het volgende:
Dat betekent voor mij dat de NS geen reden heeft om de GTbV regeling op te schorten.
Waar lees je dat daar sprake van zou zijn?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75849427
3 cm sneeuw en heel het treinentopic stroomt vol met "deskundigen"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 20 december 2009 @ 19:58:20 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75849569
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:26 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Ik hoor gister en vandaag niets anders dan verkeerschaos hier en daar, Engeland lag plat gisteren, Duitsland net zo. In delen van Amerika werd vandaag sterk ontraden de deur uit te gaan.
Ik denk dat je de winters aan de oostkust in de VS niet echt kunt vergelijken met wat er hier aan sneeuw valt. Wat er in de omgeving gebeurt is ook niet zo belangrijk, als je in ogenschouw neemt dat er nu al sinds donderdag niet fatsoenlijk gereden wordt, en ook maandag treinreizen ontraden wordt. SINDS DONDERDAG! Mag ik je er ook aan herinneren dat er donderdag nog niet zo veel sneeuw lag? Het falen daar is tweeledig: er is blijkbaar een probleem met wisselverwarming die niet in staat is een gemiddelde hoeveelheid sneeuwval weg te werken, het tweede is erger en dat is dat de combinatie NS/ProRail niet in staat is om de boel logistiek te tackelen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen terugvalscenario's klaarliggen, immers een paar jaar geleden liep de boel ook al compleet in het honderd toen er drie centimeter sneeuw viel. Afgelopen donderdag moest men eerst Utrecht Centraal voor anderhalf uur platleggen voor er mondjesmaat opnieuw opgestart kon worden. Dat het zo ver in de soep loopt is het afgeven van een brevet van onvermogen. Het lijkt me interessant om de oorzaken nu eens grondig te onderzoeken, er is de afgelopen jaren al vaker gesproken over een betere integratie tussen NSR logistiek en ProRail verkeersleiding. Is dit inmiddels gebeurd en heeft het het juiste resultaat gehad (ik vermoed dat het beter kan)?

En ja: ik denk dat iedereen bij NSR en ProRail in zo'n geval zijn stinkende best doet, er is niemand bij gebaat om de kantjes er vanaf te lopen, ik denk alleen dat de gecombineerde organisatie de noodzakelijke robuustheid mist om met dit soort verstoringen om te gaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75849779
IK moet morgen van heerenveen naar venlo reizen, gaat dat ook problemen opleveren wanneer het gewoon droog weer is ?
pi_75849843
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik denk dat je de winters aan de oostkust in de VS niet echt kunt vergelijken met wat er hier aan sneeuw valt. Wat er in de omgeving gebeurt is ook niet zo belangrijk, als je in ogenschouw neemt dat er nu al sinds donderdag niet fatsoenlijk gereden wordt, en ook maandag treinreizen ontraden wordt. SINDS DONDERDAG! Mag ik je er ook aan herinneren dat er donderdag nog niet zo veel sneeuw lag? Het falen daar is tweeledig: er is blijkbaar een probleem met wisselverwarming die niet in staat is een gemiddelde hoeveelheid sneeuwval weg te werken, het tweede is erger en dat is dat de combinatie NS/ProRail niet in staat is om de boel logistiek te tackelen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen terugvalscenario's klaarliggen, immers een paar jaar geleden liep de boel ook al compleet in het honderd toen er drie centimeter sneeuw viel. Afgelopen donderdag moest men eerst Utrecht Centraal voor anderhalf uur platleggen voor er mondjesmaat opnieuw opgestart kon worden. Dat het zo ver in de soep loopt is het afgeven van een brevet van onvermogen. Het lijkt me interessant om de oorzaken nu eens grondig te onderzoeken, er is de afgelopen jaren al vaker gesproken over een betere integratie tussen NSR logistiek en ProRail verkeersleiding. Is dit inmiddels gebeurd en heeft het het juiste resultaat gehad (ik vermoed dat het beter kan)?

En ja: ik denk dat iedereen bij NSR en ProRail in zo'n geval zijn stinkende best doet, er is niemand bij gebaat om de kantjes er vanaf te lopen, ik denk alleen dat de gecombineerde organisatie de noodzakelijke robuustheid mist om met dit soort verstoringen om te gaan.
Ik kan het in minder letters hoor:

F-A-A-L

vier. Nu jij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75849845
quote:
Op zondag 20 december 2009 20:02 schreef michiel_merk het volgende:
IK moet morgen van heerenveen naar venlo reizen, gaat dat ook problemen opleveren wanneer het gewoon droog weer is ?
Ja 100% zeker. Reken er maar op dat je minimaal 60 minuten langer onder weg bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')