Ik waag dat ernstig te betwijfelen en verlang voor deze boude stelling dan ook gaarne sluitend bewijs èn correctie van de stuitende taalfout.quote:Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Elk land met weer als dit raakt ontregelt.
Als een particulier bedrijf faalt, wat mij erg logisch lijkt, is dat(privatisering) te wijten aan de overheid. De spoorwegen moeten weer van de staat worden.quote:Op zondag 20 december 2009 19:12 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap het niet hoor. Ze hebben verdorie sinds donderdag de tijd om alles te regelen. Ze hebben een verplichting aan de Nederlandse staat. En die was te doen.
Niet echt een vergelijkbare situatie wbt railinfrastructuur. In Canada en US heb je vaak enkelspoorslijnen zonder veel wissels of seinen.quote:Op zondag 20 december 2009 19:10 schreef MrSkyline het volgende:
wilde ik donderdag naar mijn vriendin met de bus, zaten alle bussen vol met lutsers die niet met de trein konden omdat er geen treinen reden vanaf uitrecht, wauw 3 cm sneeuw en het is paniek.
prorail, graag hier een voorbeeld aan nemen:
Dat staat heel duidelijk.quote:Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Wat had je willen zien? Elk land met weer als dit raakt ontregelt. Je zou ook kunnen zeggen dat iedereen sinds donderdag al de tijd had om te bedenken wat ze zouden als het verkeer ontregelt raakt.
Ik hoor gister en vandaag niets anders dan verkeerschaos hier en daar, Engeland lag plat gisteren, Duitsland net zo. In delen van Amerika werd vandaag sterk ontraden de deur uit te gaan.quote:Op zondag 20 december 2009 19:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik waag dat ernstig te betwijfelen en verlang voor deze boude stelling dan ook gaarne sluitend bewijs èn correctie van de stuitende taalfout.
Dat is net zoiets als de lokale supermarkt kwalijk nemen dat hij is afgefikt. Sommige dingen hebben we nu eenmaal niet in de hand.quote:Op zondag 20 december 2009 19:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat staat heel duidelijk.
Daarnaast heeft een persoon op zich die verplichting niet. Pro-rail daarentegen is een bedrijf dat een maatschappelijk belang dient.
Welnee, doorkachelenquote:Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Wat had je willen zien? Elk land met weer als dit raakt ontregelt. Je zou ook kunnen zeggen dat iedereen sinds donderdag al de tijd had om te bedenken wat ze zouden als het verkeer ontregelt raakt.
t zal wel. Ik moet het proberen. Ik zie wel wat ik tegenkom.quote:Op zondag 20 december 2009 19:15 schreef RubenK het volgende:
Officieel negatief advies over morgen
[..]
Daar ligt 1 mm sneeuw man.quote:
Dat ligt eraan of er adequate pogingen zijn geweest de brand te voorkomen.quote:Op zondag 20 december 2009 19:28 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als de lokale supermarkt kwalijk nemen dat hij is afgefikt. Sommige dingen hebben we nu eenmaal niet in de hand.
De NS heeft afgelopen week met zijn reet op een poef voor de kachel met een kop choco uit het raam zitten turen wil je zeggen? Dat gaat er bij mij niet in, alsof deze situatie voor hen niet nadelig is.quote:Op zondag 20 december 2009 19:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of er adequate pogingen zijn geweest de brand te voorkomen.
Niet de NS, pro-rail.quote:Op zondag 20 december 2009 19:40 schreef ehqo. het volgende:
[..]
De NS heeft afgelopen week met zijn reet op een poef voor de kachel met een kop choco uit het raam zitten turen wil je zeggen? Dat gaat er bij mij niet in, alsof deze situatie voor hen niet nadelig is.
Wel ironisch dat NS Hispeed dat meldt op Twitterquote:NSHispeed: Er pendelen treinen tussen Rtd CS en Den Haag CS 2x p/u, van DenHaagCS naar Asd en volgens NS -planner ook 2x p/u van Asd naar Utrecht!! about an hour ago
Waar lees je dat daar sprake van zou zijn?quote:Op zondag 20 december 2009 19:35 schreef Fixers het volgende:
Dat betekent voor mij dat de NS geen reden heeft om de GTbV regeling op te schorten.
Ik denk dat je de winters aan de oostkust in de VS niet echt kunt vergelijken met wat er hier aan sneeuw valt. Wat er in de omgeving gebeurt is ook niet zo belangrijk, als je in ogenschouw neemt dat er nu al sinds donderdag niet fatsoenlijk gereden wordt, en ook maandag treinreizen ontraden wordt. SINDS DONDERDAG! Mag ik je er ook aan herinneren dat er donderdag nog niet zo veel sneeuw lag? Het falen daar is tweeledig: er is blijkbaar een probleem met wisselverwarming die niet in staat is een gemiddelde hoeveelheid sneeuwval weg te werken, het tweede is erger en dat is dat de combinatie NS/ProRail niet in staat is om de boel logistiek te tackelen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen terugvalscenario's klaarliggen, immers een paar jaar geleden liep de boel ook al compleet in het honderd toen er drie centimeter sneeuw viel. Afgelopen donderdag moest men eerst Utrecht Centraal voor anderhalf uur platleggen voor er mondjesmaat opnieuw opgestart kon worden. Dat het zo ver in de soep loopt is het afgeven van een brevet van onvermogen. Het lijkt me interessant om de oorzaken nu eens grondig te onderzoeken, er is de afgelopen jaren al vaker gesproken over een betere integratie tussen NSR logistiek en ProRail verkeersleiding. Is dit inmiddels gebeurd en heeft het het juiste resultaat gehad (ik vermoed dat het beter kan)?quote:Op zondag 20 december 2009 19:26 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Ik hoor gister en vandaag niets anders dan verkeerschaos hier en daar, Engeland lag plat gisteren, Duitsland net zo. In delen van Amerika werd vandaag sterk ontraden de deur uit te gaan.
Ik kan het in minder letters hoor:quote:Op zondag 20 december 2009 19:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk dat je de winters aan de oostkust in de VS niet echt kunt vergelijken met wat er hier aan sneeuw valt. Wat er in de omgeving gebeurt is ook niet zo belangrijk, als je in ogenschouw neemt dat er nu al sinds donderdag niet fatsoenlijk gereden wordt, en ook maandag treinreizen ontraden wordt. SINDS DONDERDAG! Mag ik je er ook aan herinneren dat er donderdag nog niet zo veel sneeuw lag? Het falen daar is tweeledig: er is blijkbaar een probleem met wisselverwarming die niet in staat is een gemiddelde hoeveelheid sneeuwval weg te werken, het tweede is erger en dat is dat de combinatie NS/ProRail niet in staat is om de boel logistiek te tackelen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen terugvalscenario's klaarliggen, immers een paar jaar geleden liep de boel ook al compleet in het honderd toen er drie centimeter sneeuw viel. Afgelopen donderdag moest men eerst Utrecht Centraal voor anderhalf uur platleggen voor er mondjesmaat opnieuw opgestart kon worden. Dat het zo ver in de soep loopt is het afgeven van een brevet van onvermogen. Het lijkt me interessant om de oorzaken nu eens grondig te onderzoeken, er is de afgelopen jaren al vaker gesproken over een betere integratie tussen NSR logistiek en ProRail verkeersleiding. Is dit inmiddels gebeurd en heeft het het juiste resultaat gehad (ik vermoed dat het beter kan)?
En ja: ik denk dat iedereen bij NSR en ProRail in zo'n geval zijn stinkende best doet, er is niemand bij gebaat om de kantjes er vanaf te lopen, ik denk alleen dat de gecombineerde organisatie de noodzakelijke robuustheid mist om met dit soort verstoringen om te gaan.
Ja 100% zeker. Reken er maar op dat je minimaal 60 minuten langer onder weg bent.quote:Op zondag 20 december 2009 20:02 schreef michiel_merk het volgende:
IK moet morgen van heerenveen naar venlo reizen, gaat dat ook problemen opleveren wanneer het gewoon droog weer is ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |