Canada is een goed alternatief als in in Noord-Amerika wilt studeren. Hoewel je daar ook nog aardig wat centen mee moet nemen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:22 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Leuk om al jullie verhalen/plannen te horen (en ook de discussies zijn erg entertaining!). Ik wil al jaren weg uit Nederland maar vanwege mijn studie (en een moeder die me onder druk zette om deze zsm af te maken) is het er niet van gekomen. Wel reis ik ontzettend veel naar USA (Los Angeles) en Duitsland (all over). Omdat je de VS niet zomaar binnen komt en studeren zonder minstens 20,000$ op zak geen optie is, zit ik er al een jaar over na te denken om naar Duitsland te verhuizen. Heel wat anders, 'dichtbij' huis maar toch een ander land. En dat ik nu een Duits vriendje heb, maakt het een stuk makkelijker.
Aangezien hij full-time werkt als software developer en ik een thuisstudie doe en daarnaast (sinds kort) een baantje heb van 24 - 32 uur de week, hebben we wat je noemt een weekend-relatie, al hebben we elkaar de afgelopen weken vaker gezien, zo ben ik anderhalve maand 'in between jobs' geweest en heb toen al die tijd in Duitsland bij hem gezeten/gewoond. Dat beviel heel erg goed en nu ga ik de stap nemen om bij hem in te trekken, begin April. Moet erg veel geregeld worden - meer dan ik had verwacht. Want al is het de EU, je hebt toch andere regels, andere wetgeving, andere cultuur...
Nou, succes bij deze 1e stap naar het buitenland. En veel sterkte bij de voorbereidingen!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:22 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Leuk om al jullie verhalen/plannen te horen (en ook de discussies zijn erg entertaining!). Ik wil al jaren weg uit Nederland maar vanwege mijn studie (en een moeder die me onder druk zette om deze zsm af te maken) is het er niet van gekomen. Wel reis ik ontzettend veel naar USA (Los Angeles) en Duitsland (all over). Omdat je de VS niet zomaar binnen komt en studeren zonder minstens 20,000$ op zak geen optie is, zit ik er al een jaar over na te denken om naar Duitsland te verhuizen. Heel wat anders, 'dichtbij' huis maar toch een ander land. En dat ik nu een Duits vriendje heb, maakt het een stuk makkelijker.
Aangezien hij full-time werkt als software developer en ik een thuisstudie doe en daarnaast (sinds kort) een baantje heb van 24 - 32 uur de week, hebben we wat je noemt een weekend-relatie, al hebben we elkaar de afgelopen weken vaker gezien, zo ben ik anderhalve maand 'in between jobs' geweest en heb toen al die tijd in Duitsland bij hem gezeten/gewoond. Dat beviel heel erg goed en nu ga ik de stap nemen om bij hem in te trekken, begin April. Moet erg veel geregeld worden - meer dan ik had verwacht. Want al is het de EU, je hebt toch andere regels, andere wetgeving, andere cultuur...
Waarom komen mensen in dit soort topics altijd aanzetten met landen die bijna hetzelfde zijn als Nederland?quote:Op maandag 1 februari 2010 00:58 schreef klaasdj het volgende:
Hieraan wil ik wat landen die een hoge plaats behoren te scoren in dit soort lijstjes:
- Noorwegen
- Canada
- Denemarken
- Luxemburg
- Zweden
- Nederland
- Zwitserland
- UK*
- Duitsland*
- Australie
- Frankrijk*
dat vind ik dus niet: Berlijn is nou niet echt verschrikkelijk anders dan NL natuurlijkquote:Op zaterdag 13 februari 2010 22:45 schreef LXIV het volgende:
In ieder geval niet als je gewoon in Nederland blijft werken en je sociale leven houdt.
Als je een baan krijgt in Berlijn en daar gaat wonen en werken wel natuurlijk!
Mwah, ik zit alweer een paar jaar in de UK maar op een paar details na is het hier net zo als NL hoor!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 22:45 schreef LXIV het volgende:
In ieder geval niet als je gewoon in Nederland blijft werken en je sociale leven houdt.
Als je een baan krijgt in Berlijn en daar gaat wonen en werken wel natuurlijk!
Totaal anders is het niet, maar toch wel een andere taal, cultuurverschillen, een hele grote stad, een behoorlijke afstand.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 22:47 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
dat vind ik dus niet: Berlijn is nou niet echt verschrikkelijk anders dan NL natuurlijk
Toch is het anders. Okee, niet schrikbarend anders ofzo, maar het kan best zijn dat je je er bijv prettiger voelt dan in NL. Of andersom.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 22:47 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
dat vind ik dus niet: Berlijn is nou niet echt verschrikkelijk anders dan NL natuurlijk
Dus het verschil met NL en het land waar je naar toe gaat, maakt uit of iemand "echt" emigreert of niet?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 22:47 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Mijn broertje woont/werkt in duitsland en ik beschouw dat net zo goed emigratie als iemand die in bv in Tongo is gaan wonen.quote:Op zondag 14 februari 2010 01:47 schreef Bora-Bora het volgende:
Maar ik kan me zeker voorstellen dat als je aan de andere kant van een oceaan of werelddeel zit, je dit soort emigratie een beetje als nep-emigratie beschouwt.'t Is een beetje als bij de buren gaan logeren: net weer anders dan thuis.
Er zijn ook mensen die een reis naar Zuid-Duitsland als "wereldreis" zien omdat ze normaal gesproken zelden of nooit het dorp uit komen waar ze wonen (ja, die mensen bestaan, ik heb ze zelfs in mijn familie).quote:Op zondag 14 februari 2010 05:36 schreef devzero het volgende:
[..]
Mijn broertje woont/werkt in duitsland en ik beschouw dat net zo goed emigratie als iemand die in bv in Tongo is gaan wonen.
Omdat Nederland nog helemaal niet zo'n slecht land is om te wonen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 22:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waarom komen mensen in dit soort topics altijd aanzetten met landen die bijna hetzelfde zijn als Nederland?
Dit dus.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 22:38 schreef LXIV het volgende:
Ik denk omdat het in landen zoals Nederland gewoon goed geregeld is! Dan heb je al snel dezelfde cultuur te pakken.
Als je van ruimte en natuur houdt ben je natuurlijk in veel van de landen genoemd in het lijstje beter af. In ieder geval in
- Noorwegen
- Canada
- Denemarken
- Zweden
- Nederland
- Zwitserland
- UK*
- Duitsland*
- Australie
- Frankrijk*
Dat is toch al iets! De lusten van Nederland en nog alle ruimte ook!
Iemand die weggaat vanwege "de hoge belastingen" of "de zakkenvullers aan de top" is slecht geinformeerd, dat heb je overal natuurlijk, en juist in de landen van het lijstje. Maar er is wel degelijk een verschil in levensruimte en klimaat tussen Nederland en veel andere landen. Dat is concreet!
Dat soort verspilt in ieder geval geen onnodige CO2.quote:Op zondag 14 februari 2010 09:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die een reis naar Zuid-Duitsland als "wereldreis" zien omdat ze normaal gesproken zelden of nooit het dorp uit komen waar ze wonen (ja, die mensen bestaan, ik heb ze zelfs in mijn familie).
Omschrijf 'bezig'...als dit namelijk je grootste problemen zijn, heb je nog nooit met de Russische bureaucratie in aanraking gekomen. Of krijg je een baan waar men alle hindernissen op dat gebied voor je opruimt?quote:Op maandag 22 februari 2010 12:38 schreef Reddiablo het volgende:
ik ben bezig met emigratie naar Rusland, zijn nu eigenlijk 2 issues waar ik me 'zorgen' om maak
...
Yup, mijn werk regelt de daadwerkelijke papierafhandeling lees bureaucratie. Godzijdank hoef ik daar niet veel mee te doenquote:Op maandag 22 februari 2010 12:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Omschrijf 'bezig'...als dit namelijk je grootste problemen zijn, heb je nog nooit met de Russische bureaucratie in aanraking gekomen. Of krijg je een baan waar men alle hindernissen op dat gebied voor je opruimt?
Ja, ik heb inderdaad ook aan Canada gedacht. Ook vanwege health care.. Je kent het wel.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:51 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Canada is een goed alternatief als in in Noord-Amerika wilt studeren. Hoewel je daar ook nog aardig wat centen mee moet nemen.
Waar verhuis je heen in Duitsland? Ik woon ook 10 minuten over de grens van NL. En ja, inderdaad, het is ECHT anders.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:35 schreef OMGitsNoelle het volgende:
[..]
Ja, ik heb inderdaad ook aan Canada gedacht. Ook vanwege health care.. Je kent het wel.
En Bora-Bora, thanks. 28 Maart is mijn officiele verhuisdatum. Heerlijk te weten dat het nu echt gaat gebeuren.
En diegene die zegt naar Duitsland verhuizen niet anders is dan als je naar de andere kant van NL verhuist, wat een bullsh... Ik verhuis letterlijk 10 minuten over de grens van NL, maar het is toch heel erg anders dan NL. Andere taal (nee, mensen spreken geen NLs hier!!, andere cultuur, andere wetten, andere gedragsvormen). Het is en blijft Duitsland, en je moet toch een hele hoop meer regelen dan wanneer ik 10 minuten meer westelijk zou gaan wonen.
Herzogenrath. Bij Kerkrade over de grens. Waar woon jij?quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waar verhuis je heen in Duitsland? Ik woon ook 10 minuten over de grens van NL. En ja, inderdaad, het is ECHT anders.
Naaaah, das om de hoek! Ik woon in Aachen! Wat ga je daar doen?quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:06 schreef OMGitsNoelle het volgende:
[..]
Herzogenrath. Bij Kerkrade over de grens. Waar woon jij?
Nice!! Mooie stad, Aachen! Zelfs wat dichterbij, want ik ga in Kohlscheid wonen. Is echt 1 halte verder met de Euregio Bahnquote:Op woensdag 3 maart 2010 17:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Naaaah, das om de hoek! Ik woon in Aachen! Wat ga je daar doen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |