abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 februari 2010 @ 14:51:15 #76
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_77954206
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:22 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Leuk om al jullie verhalen/plannen te horen (en ook de discussies zijn erg entertaining!). Ik wil al jaren weg uit Nederland maar vanwege mijn studie (en een moeder die me onder druk zette om deze zsm af te maken) is het er niet van gekomen. Wel reis ik ontzettend veel naar USA (Los Angeles) en Duitsland (all over). Omdat je de VS niet zomaar binnen komt en studeren zonder minstens 20,000$ op zak geen optie is, zit ik er al een jaar over na te denken om naar Duitsland te verhuizen. Heel wat anders, 'dichtbij' huis maar toch een ander land. En dat ik nu een Duits vriendje heb, maakt het een stuk makkelijker.

Aangezien hij full-time werkt als software developer en ik een thuisstudie doe en daarnaast (sinds kort) een baantje heb van 24 - 32 uur de week, hebben we wat je noemt een weekend-relatie, al hebben we elkaar de afgelopen weken vaker gezien, zo ben ik anderhalve maand 'in between jobs' geweest en heb toen al die tijd in Duitsland bij hem gezeten/gewoond. Dat beviel heel erg goed en nu ga ik de stap nemen om bij hem in te trekken, begin April. Moet erg veel geregeld worden - meer dan ik had verwacht. Want al is het de EU, je hebt toch andere regels, andere wetgeving, andere cultuur...
Canada is een goed alternatief als in in Noord-Amerika wilt studeren. Hoewel je daar ook nog aardig wat centen mee moet nemen.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 22:06:39 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77967563
Wat ik wel over emigreren kan zeggen is dat van uitstel afstel komt. Als je nog onder de 25 bent heb je nog alle mogelijkheden. Maar daarna wordt het toch wel wat lastiger (hoewel beslist niet onmogelijk hoor!)
Maar vanzelf heb je dan op een gegeven moment een partner, die ook werkt en misschien helemaal niet wil emigreren, kinderen waarvoor je zekerheid, een vaste baan, en goede voorzieningen wil hebben, zelf een carriére en een heel netwerk dat je niet zomaar wil opgeven. Je hebt dan op een zeker moment gewoon heel veel geinvesteerd in je omgeving in Nederland en wil niet meer in het buitenland als een no-no bij nul beginnen.

Dus als je plannen hebt: ga dan ook en wacht niet op een beter moment. Want dat bestaat dus niet, het enige betere moment ligt in het verleden.
The End Times are wild
pi_77967675
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:22 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Leuk om al jullie verhalen/plannen te horen (en ook de discussies zijn erg entertaining!). Ik wil al jaren weg uit Nederland maar vanwege mijn studie (en een moeder die me onder druk zette om deze zsm af te maken) is het er niet van gekomen. Wel reis ik ontzettend veel naar USA (Los Angeles) en Duitsland (all over). Omdat je de VS niet zomaar binnen komt en studeren zonder minstens 20,000$ op zak geen optie is, zit ik er al een jaar over na te denken om naar Duitsland te verhuizen. Heel wat anders, 'dichtbij' huis maar toch een ander land. En dat ik nu een Duits vriendje heb, maakt het een stuk makkelijker.

Aangezien hij full-time werkt als software developer en ik een thuisstudie doe en daarnaast (sinds kort) een baantje heb van 24 - 32 uur de week, hebben we wat je noemt een weekend-relatie, al hebben we elkaar de afgelopen weken vaker gezien, zo ben ik anderhalve maand 'in between jobs' geweest en heb toen al die tijd in Duitsland bij hem gezeten/gewoond. Dat beviel heel erg goed en nu ga ik de stap nemen om bij hem in te trekken, begin April. Moet erg veel geregeld worden - meer dan ik had verwacht. Want al is het de EU, je hebt toch andere regels, andere wetgeving, andere cultuur...
Nou, succes bij deze 1e stap naar het buitenland. En veel sterkte bij de voorbereidingen!

En wie weet gaan jullie samen nog een keer richting de VS (of Canada, zoals hierboven gesuggereerd).
 FR
  zaterdag 13 februari 2010 @ 22:32:17 #79
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77968511
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:58 schreef klaasdj het volgende:
Hieraan wil ik wat landen die een hoge plaats behoren te scoren in dit soort lijstjes:
- Noorwegen
- Canada
- Denemarken
- Luxemburg
- Zweden
- Nederland
- Zwitserland
- UK*
- Duitsland*
- Australie
- Frankrijk*
Waarom komen mensen in dit soort topics altijd aanzetten met landen die bijna hetzelfde zijn als Nederland?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 13 februari 2010 @ 22:38:43 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77968760
Ik denk omdat het in landen zoals Nederland gewoon goed geregeld is! Dan heb je al snel dezelfde cultuur te pakken.

Als je van ruimte en natuur houdt ben je natuurlijk in veel van de landen genoemd in het lijstje beter af. In ieder geval in
- Noorwegen
- Canada
- Denemarken
- Zweden
- Nederland
- Zwitserland
- UK*
- Duitsland*
- Australie
- Frankrijk*

Dat is toch al iets! De lusten van Nederland en nog alle ruimte ook!

Iemand die weggaat vanwege "de hoge belastingen" of "de zakkenvullers aan de top" is slecht geinformeerd, dat heb je overal natuurlijk, en juist in de landen van het lijstje. Maar er is wel degelijk een verschil in levensruimte en klimaat tussen Nederland en veel andere landen. Dat is concreet!
The End Times are wild
pi_77968984
Iemand die verhuist naar bv. Duitsland of Belgie is voor mij hetzelfde als iemand die verkast tussen Drenthe en Zuid Holland.
Zonder er uiteraard een waarde-oordeel aan te hangen: het is nou niet echt emigreren in mijn optiek.
zonnig Brasil
  zaterdag 13 februari 2010 @ 22:45:38 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77969031
In ieder geval niet als je gewoon in Nederland blijft werken en je sociale leven houdt.

Als je een baan krijgt in Berlijn en daar gaat wonen en werken wel natuurlijk!
The End Times are wild
pi_77969096
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 22:45 schreef LXIV het volgende:
In ieder geval niet als je gewoon in Nederland blijft werken en je sociale leven houdt.

dat vind ik dus niet: Berlijn is nou niet echt verschrikkelijk anders dan NL natuurlijk
zonnig Brasil
  zaterdag 13 februari 2010 @ 22:48:13 #84
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77969160
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 22:45 schreef LXIV het volgende:

Mwah, ik zit alweer een paar jaar in de UK maar op een paar details na is het hier net zo als NL hoor!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 13 februari 2010 @ 22:51:07 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77969323
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 22:47 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

dat vind ik dus niet: Berlijn is nou niet echt verschrikkelijk anders dan NL natuurlijk
Totaal anders is het niet, maar toch wel een andere taal, cultuurverschillen, een hele grote stad, een behoorlijke afstand.

Ik dacht dat je al die mensen die hun Nederlands rijtjeskrot inruilden voor een Duitse villa 3 km over de grens niet tot de echte emigranten rekende! Want die blijven gewoon helemaal aan Nederland plakken en gaan enkel voor de belastingen en het wooncomfort ipv 5 km west naar 5 km oost verhuizen.
The End Times are wild
pi_77974805
quote:

[..]

Toch is het anders. Okee, niet schrikbarend anders ofzo, maar het kan best zijn dat je je er bijv prettiger voelt dan in NL. Of andersom.

Ik heb ook in België gewoond: zelfde verhaal: het is er toch anders dan in NL. Persoonlijk voelde ik me er juist weer minder op m'n gemak (na een heel enthousiaste begintijd) dan in NL (of Spanje of Duitsland, om maar wat te noemen...)

Maar ik kan me zeker voorstellen dat als je aan de andere kant van een oceaan of werelddeel zit, je dit soort emigratie een beetje als nep-emigratie beschouwt. 't Is een beetje als bij de buren gaan logeren: net weer anders dan thuis.
 FR
pi_77976031
quote:

[..]

Dus het verschil met NL en het land waar je naar toe gaat, maakt uit of iemand "echt" emigreert of niet?
pi_77976032
quote:
Op zondag 14 februari 2010 01:47 schreef Bora-Bora het volgende:
Maar ik kan me zeker voorstellen dat als je aan de andere kant van een oceaan of werelddeel zit, je dit soort emigratie een beetje als nep-emigratie beschouwt. 't Is een beetje als bij de buren gaan logeren: net weer anders dan thuis.
Mijn broertje woont/werkt in duitsland en ik beschouw dat net zo goed emigratie als iemand die in bv in Tongo is gaan wonen.
  Moderator zondag 14 februari 2010 @ 09:48:56 #89
45833 crew  Fogel
pi_77976609
quote:
Op zondag 14 februari 2010 05:36 schreef devzero het volgende:

[..]

Mijn broertje woont/werkt in duitsland en ik beschouw dat net zo goed emigratie als iemand die in bv in Tongo is gaan wonen.
Er zijn ook mensen die een reis naar Zuid-Duitsland als "wereldreis" zien omdat ze normaal gesproken zelden of nooit het dorp uit komen waar ze wonen (ja, die mensen bestaan, ik heb ze zelfs in mijn familie).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 14 februari 2010 @ 15:26:47 #90
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_77985120
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 22:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waarom komen mensen in dit soort topics altijd aanzetten met landen die bijna hetzelfde zijn als Nederland?
Omdat Nederland nog helemaal niet zo'n slecht land is om te wonen.
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 22:38 schreef LXIV het volgende:
Ik denk omdat het in landen zoals Nederland gewoon goed geregeld is! Dan heb je al snel dezelfde cultuur te pakken.

Als je van ruimte en natuur houdt ben je natuurlijk in veel van de landen genoemd in het lijstje beter af. In ieder geval in
- Noorwegen
- Canada
- Denemarken
- Zweden
- Nederland
- Zwitserland
- UK*
- Duitsland*
- Australie
- Frankrijk*

Dat is toch al iets! De lusten van Nederland en nog alle ruimte ook!

Iemand die weggaat vanwege "de hoge belastingen" of "de zakkenvullers aan de top" is slecht geinformeerd, dat heb je overal natuurlijk, en juist in de landen van het lijstje. Maar er is wel degelijk een verschil in levensruimte en klimaat tussen Nederland en veel andere landen. Dat is concreet!
Dit dus.
quote:
Op zondag 14 februari 2010 09:48 schreef Fogel het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die een reis naar Zuid-Duitsland als "wereldreis" zien omdat ze normaal gesproken zelden of nooit het dorp uit komen waar ze wonen (ja, die mensen bestaan, ik heb ze zelfs in mijn familie).
Dat soort verspilt in ieder geval geen onnodige CO2.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  maandag 22 februari 2010 @ 12:38:36 #91
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_78299284
ik ben bezig met emigratie naar Rusland, zijn nu eigenlijk 2 issues waar ik me 'zorgen' om maak

- hoe krijg ik de spullen die ik mee wil nemen naar Rusland? Op zich niet heftigs, maar ik wil toch wel wat dingen mee nemen. Ok, via een verhuisbedrijf, maar welke
- ik heb een koophuis wat ik wil verhuren, nou ja.. dat zal ik wel regelen via de makelaar. Een probleem is dan de post, wat doe ik daar mee. Ik wil m'n huis verhuren, maar zaken als internet, tv en energie kunnen dan gerust blijven voor de aankomende bewoners.

Wat zijn jullie tips/ervaringen?
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_78299676
Die dingen regel je met de nieuwe huurders lijkt me
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 22 februari 2010 @ 12:53:36 #93
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_78299792
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:38 schreef Reddiablo het volgende:
ik ben bezig met emigratie naar Rusland, zijn nu eigenlijk 2 issues waar ik me 'zorgen' om maak
...
Omschrijf 'bezig'...als dit namelijk je grootste problemen zijn, heb je nog nooit met de Russische bureaucratie in aanraking gekomen. Of krijg je een baan waar men alle hindernissen op dat gebied voor je opruimt?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 22 februari 2010 @ 13:01:58 #94
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_78300155
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Omschrijf 'bezig'...als dit namelijk je grootste problemen zijn, heb je nog nooit met de Russische bureaucratie in aanraking gekomen. Of krijg je een baan waar men alle hindernissen op dat gebied voor je opruimt?
Yup, mijn werk regelt de daadwerkelijke papierafhandeling lees bureaucratie. Godzijdank hoef ik daar niet veel mee te doen

Ik ga werken voor ons kantoor in Ru, heb sowieso nog een visum voor het restant van dit jaar, dus ik kan ook nog een paar keer heen en weer sowieso ('t mag wel wat kosten alleen)

Het zou wmb. ergens rond de zomermaanden wel in orde moeten zijn (ik neem het ruim, want de aanvraag loopt al)
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:35:42 #95
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_78688211
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 14:51 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Canada is een goed alternatief als in in Noord-Amerika wilt studeren. Hoewel je daar ook nog aardig wat centen mee moet nemen.
Ja, ik heb inderdaad ook aan Canada gedacht. Ook vanwege health care.. Je kent het wel.

En Bora-Bora, thanks. 28 Maart is mijn officiele verhuisdatum. Heerlijk te weten dat het nu echt gaat gebeuren.

En diegene die zegt naar Duitsland verhuizen niet anders is dan als je naar de andere kant van NL verhuist, wat een bullsh... Ik verhuis letterlijk 10 minuten over de grens van NL, maar het is toch heel erg anders dan NL. Andere taal (nee, mensen spreken geen NLs hier!!, andere cultuur, andere wetten, andere gedragsvormen). Het is en blijft Duitsland, en je moet toch een hele hoop meer regelen dan wanneer ik 10 minuten meer westelijk zou gaan wonen.
Geek is the new Chique
pi_78688867
Ik wil en ga vrijwel zeker emigreren naar Moskou, Rusland. Mijn vriendin is Russisch en zal in eerste instantie hierheen komen. Puur omdat het nu veel gemakkelijker is. Ik ben net afgestudeerd en ben begonnen als IT Consulant, dus heb 0 ervaring. Zij kan hier een studie volgen, ik kan ervaring op doen, geld verdienen en mijn Russisch nog beter maken om vervolgens naar Rusland te gaan.

Kan niet wachten tot dat moment komt. Ik weet dat het bureaucratisch hel is om dat voor elkaar te krijgen, maar daar ben ik inmiddels wel gewend aan. Ik wil er echter niet langer dan 10 jaar wonen. Maar goed, dat zie ik dan wel. Tot dat moment is het gewoon iedere vakantie naar Rusland gaan
pi_78688883
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:35 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

Ja, ik heb inderdaad ook aan Canada gedacht. Ook vanwege health care.. Je kent het wel.

En Bora-Bora, thanks. 28 Maart is mijn officiele verhuisdatum. Heerlijk te weten dat het nu echt gaat gebeuren.

En diegene die zegt naar Duitsland verhuizen niet anders is dan als je naar de andere kant van NL verhuist, wat een bullsh... Ik verhuis letterlijk 10 minuten over de grens van NL, maar het is toch heel erg anders dan NL. Andere taal (nee, mensen spreken geen NLs hier!!, andere cultuur, andere wetten, andere gedragsvormen). Het is en blijft Duitsland, en je moet toch een hele hoop meer regelen dan wanneer ik 10 minuten meer westelijk zou gaan wonen.
Waar verhuis je heen in Duitsland? Ik woon ook 10 minuten over de grens van NL. En ja, inderdaad, het is ECHT anders.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:06:15 #98
291167 OMGitsNoelle
pi_78689686
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waar verhuis je heen in Duitsland? Ik woon ook 10 minuten over de grens van NL. En ja, inderdaad, het is ECHT anders.
Herzogenrath. Bij Kerkrade over de grens. Waar woon jij?
Geek is the new Chique
pi_78689800
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:06 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

Herzogenrath. Bij Kerkrade over de grens. Waar woon jij?
Naaaah, das om de hoek! Ik woon in Aachen! Wat ga je daar doen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:13:50 #100
291167 OMGitsNoelle
pi_78690009
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Naaaah, das om de hoek! Ik woon in Aachen! Wat ga je daar doen?
Nice!! Mooie stad, Aachen! Zelfs wat dichterbij, want ik ga in Kohlscheid wonen. Is echt 1 halte verder met de Euregio Bahn Ik ga samen wonen, bij mn vriend intrekken. Voorlopig nog even baantje in Zuid Limburg zoeken, mijn Duits is nog niet zodanig dat ik het kan redden hierzo. Wat doe jij in Aachen?
Geek is the new Chique
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')