Universiteit van Nice, maar het gaat specifiek om het subdomein waarop de beschrijvingen en inhoud van studieprogramma's worden gehost, bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 3 februari 2010 02:45 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Welke universiteit moest je hebben trouwens? Wil ik ook weleens uittesten.
Dit geldt natuurlijk voor elk land. Ik ken genoeg mensen die een keer het "toeristenrondje" in Calfornia/Arizona/Nevada hebben gedaan en drie weken langs alle toeristische hoogtepunten zijn geweest, en vervolgens denken "de VS te kennen".quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:01 schreef Fogel het volgende:
Een week Canada en een paar dagen Oslo gaan je echt geen goede indruk van het functioneren van het land geven, laat staan een goede indruk hoe het zou zijn om er te wonen.
quote:Op maandag 1 februari 2010 08:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Mij lijkt dat het geen van beide is. Wie denkt dat het leven in het buitenland makkelijker is, kan erg makkelijk bedrogen uitkomen. Maar permanent emigreren moet je ook niet doen voor het avontuur-aspect, want dat is er na een of twee jaar ook wel vanaf.
De enige goede reden om permanent te emigreren is volgens mij toch echt, dat je, ná er een poosje in het kader van dat "avontuur" te hebben gewoond, het gevoel hebt dat het land in z'n totaliteit bij jou past. En dat als je dan een weekendje weer in Nederland bent, dat je dan terugverlangt naar je nieuwe thuisland, en je geen moment een prettig gevoel krijgt bij de gedachte terug naar Nederland te verhuizen.
(Ja, of natuurlijk de liefde, dat kan natuurlijk ook.)
Als je van te voren weet dat je er maar een paar jaar gaat wonen kan je best verder kijken. Een land als Chili, Argentinie, Zuid-Afrika, Hong-Kong, Japan, ga zo maar door, lijkt me wel wat. Maar als ik weet dat ik er tot(en met) mijn pensioen moet doorbrengen, doe ik dat liever met een beetje voorzieningen.quote:[b]Op maandag 1 februari 2010 08:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Juist als je tijdelijk voor het avontuur naar het buitenland gaat, hoef je je niet te beperken tot dit soort hoogontwikkelde landen met goede sociale voorzieningen te beperken.
Nog erger: mensen die door onze linkse media denken dat alle Amerikanen fastfoodvretende idioten, geindoctrineerde rechtse idioten zijn die blind achter Bush aanlopen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:34 schreef maartena het volgende:
[..]
Dit geldt natuurlijk voor elk land. Ik ken genoeg mensen die een keer het "toeristenrondje" in Calfornia/Arizona/Nevada hebben gedaan en drie weken langs alle toeristische hoogtepunten zijn geweest, en vervolgens denken "de VS te kennen".
LOLL! 'k Ga morgen overdags nog 's kijken!quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Universiteit van Nice, maar het gaat specifiek om het subdomein waarop de beschrijvingen en inhoud van studieprogramma's worden gehost, bijvoorbeeld:
http://sco-web.unice.fr/cgi-bin/WebObjects/ProfetesEditionsFiches-Prod.woa/wa/recherche?codDip=CLGA08&codLng=FRAN&codVrsVdi=80
Maar het lijkt erop dat hij het nu helemaal niet meer doet.
Als ik het goed begrijp zitten alleen de technische studies op dat wetenschapspark Sophia Antipolis. De rest van de universiteit zit hier en daar verspreid in de stad zelf.quote:Op donderdag 4 februari 2010 03:04 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
LOLL! 'k Ga morgen overdags nog 's kijken!![]()
Deze antenne ligt overigens wel een pokke-eind van de stad verwijderd (Sophia Antipolis). Dat je 't even weet.
Dat weet ik maar laat dat feit even van je af staan. Ik bedoel true, 600km is peanuts maar aan de andere kant is het vliegtuig binnen europa altijd makkelijk aan een lang weekend te komen in Nederland). Ik ben alleen benieuwd hoe andere mensen hier mee omgaan als ze emigreren.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Berlijn ben je zo een lang weekend in Nederland
Ik snap niet waarom je een lang weekend naar NL zou willen als je geemigreerd bentquote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:10 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Dat weet ik maar laat dat feit even van je af staan. Ik bedoel true, 600km is peanuts maar aan de andere kant is het vliegtuig binnen europa altijd makkelijk aan een lang weekend te komen in Nederland). Ik ben alleen benieuwd hoe andere mensen hier mee omgaan als ze emigreren.
vrienden en familie?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je een lang weekend naar NL zou willen als je geemigreerd bent
Even bij familie op bezoek of een bij een trouwpartij aanwezig zijn heb je niet meer dan een weekend voor nodig.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je een lang weekend naar NL zou willen als je geemigreerd bent
Het mooie van Z.O. Azie is toch over het algemeen wel de combinatie klimaat, kosten, goed eten en (vaak) goede voorzieningen en cultuur.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:00 schreef SeLang het volgende:
Ik ben ook alweer een beetje aan het rondkijken. Momenteel woon ik in Engeland (alweer 2,5 jaar, en voor de tweede keer). Ik woon hier best mooi maar het wordt weer eens tijd voor iets anders. Ben vooral aan het kijken naar Z.O. Azie.
Er zijn veel plekken in Z.O. Azie aantrekkelijk, maar de Filippijnen staan inderdaad hoog op m'n lijstje vanwege de taal en het feit dat je daar makkelijk permanente residence kunt krijgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:56 schreef breaky het volgende:
Ik had begrepen dat de Filippijnen jouw heel erg trekt?
Voor mij is 18 uur ook peanuts, maar dan moet je wel bereid zijn om er voor te betalen of het kunnen betalenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:10 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Dat weet ik maar laat dat feit even van je af staan. Ik bedoel true, 600km is peanuts maar aan de andere kant is het vliegtuig binnen europa altijd makkelijk aan een lang weekend te komen in Nederland). Ik ben alleen benieuwd hoe andere mensen hier mee omgaan als ze emigreren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |