abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77579457
Ik ben al ge-emigreerd. Maar ik wil nog wel verder.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77580839
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 02:45 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Welke universiteit moest je hebben trouwens? Wil ik ook weleens uittesten.
Universiteit van Nice, maar het gaat specifiek om het subdomein waarop de beschrijvingen en inhoud van studieprogramma's worden gehost, bijvoorbeeld:

http://sco-web.unice.fr/cgi-bin/WebObjects/ProfetesEditionsFiches-Prod.woa/wa/recherche?codDip=CLGA08&codLng=FRAN&codVrsVdi=80

Maar het lijkt erop dat hij het nu helemaal niet meer doet.
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:31:14 #53
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_77581171
Ik denk al jaren over emigreren, maar ga deze zomer wat concretere stappen zetten. Ik wil vooral weg uit NL, omdat ik graag eens de natuur in zou willen kunnen in het weekend, en dan een paar uur geen mens zien, horen of me anderszins aan lawaai en drukte irriteren. Het enige probleem is, is dat NL als je het god bekijkt, qua voorzieingen, economie en kwaliteit van leven, bij de top van de wereld behoort. Dus er zijn eigenlijk maar weinig landen, waar je als Nederlander naar toe kan emigreren zonder er zwaar op achteruit te gaan!
Dus slechts Scandinavie en Canada, zijn zo'n beetje geschikt. Daarom wil ik deze zomer een weekje naar Toronto, en een paar dagen in Oslo gaan kijken. In beide plekken heb ik kennissen die me ook wat van het land en de stad kunnen vertellen dat niet in de toeristen boekjes staat.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_77592008
australie, melbourne of brisbane. ga binnenkort een half jaar voor stage en rondtrekken. wie weet daarna wel emigreren
een kromme plank is niet recht
  Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 15:01:50 #55
45833 crew  Fogel
pi_77592420
Een week Canada en een paar dagen Oslo gaan je echt geen goede indruk van het functioneren van het land geven, laat staan een goede indruk hoe het zou zijn om er te wonen.
Mensen die ergens hun hele leven wonen "zien" de dingen voor een buitenlander anders zouden kunnen zijn domweg niet. Kan je beter met iemand praten die zelf geemigreerd is (maar dan ook weer niet een halv leven gelden natuurlijk) en dan krijg je dingen te horen die anders zijn tov je thuisland en waar je rekening mee moet houden enzo.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:34:33 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77593669
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:01 schreef Fogel het volgende:
Een week Canada en een paar dagen Oslo gaan je echt geen goede indruk van het functioneren van het land geven, laat staan een goede indruk hoe het zou zijn om er te wonen.
Dit geldt natuurlijk voor elk land. Ik ken genoeg mensen die een keer het "toeristenrondje" in Calfornia/Arizona/Nevada hebben gedaan en drie weken langs alle toeristische hoogtepunten zijn geweest, en vervolgens denken "de VS te kennen".
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:56:09 #57
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_77594485
quote:
Op maandag 1 februari 2010 08:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Mij lijkt dat het geen van beide is. Wie denkt dat het leven in het buitenland makkelijker is, kan erg makkelijk bedrogen uitkomen. Maar permanent emigreren moet je ook niet doen voor het avontuur-aspect, want dat is er na een of twee jaar ook wel vanaf.

De enige goede reden om permanent te emigreren is volgens mij toch echt, dat je, ná er een poosje in het kader van dat "avontuur" te hebben gewoond, het gevoel hebt dat het land in z'n totaliteit bij jou past. En dat als je dan een weekendje weer in Nederland bent, dat je dan terugverlangt naar je nieuwe thuisland, en je geen moment een prettig gevoel krijgt bij de gedachte terug naar Nederland te verhuizen.

(Ja, of natuurlijk de liefde, dat kan natuurlijk ook.)
Liefde over het hoofd gezien. Ik geloof nog steeds dat een van de belangrijkste redenen voor een West-Europeaan om te verhuizen het avontuur is. Dat is er na 2 jaar wellicht wel een beetje af, maar dan heb je de moeite van het emigreren al doorstaan en woon je er al. Net als jezelf zegt: dan past het land bij je, of niet.
quote:
[b]Op maandag 1 februari 2010 08:28 schreef Igen het volgende:
[..]

Juist als je tijdelijk voor het avontuur naar het buitenland gaat, hoef je je niet te beperken tot dit soort hoogontwikkelde landen met goede sociale voorzieningen te beperken.
Als je van te voren weet dat je er maar een paar jaar gaat wonen kan je best verder kijken. Een land als Chili, Argentinie, Zuid-Afrika, Hong-Kong, Japan, ga zo maar door, lijkt me wel wat. Maar als ik weet dat ik er tot(en met) mijn pensioen moet doorbrengen, doe ik dat liever met een beetje voorzieningen.

Trouwens een van de grootste gevaren bij het emigreren: sociale voorzieningen niet begrijpen. Zo werkt pensioen opbouw in de VS heel anders dan in Nederland. Laten we het maar niet over zorgverzekering hebben.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:58:44 #58
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_77594585
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:34 schreef maartena het volgende:

[..]

Dit geldt natuurlijk voor elk land. Ik ken genoeg mensen die een keer het "toeristenrondje" in Calfornia/Arizona/Nevada hebben gedaan en drie weken langs alle toeristische hoogtepunten zijn geweest, en vervolgens denken "de VS te kennen".
Nog erger: mensen die door onze linkse media denken dat alle Amerikanen fastfoodvretende idioten, geindoctrineerde rechtse idioten zijn die blind achter Bush aanlopen.

(Hoewel er wel een kern van waarheid in zit....hillbillies )
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:01:55 #59
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_77597063
Ik ga in Toronto logeren bij iemand die pas een jaar of twee geleden geemigreerd is, en in Oslo heb ik kennissen die er ook pas een paar jaar zitten....en eerst in NL hebben gewoond. Die hebben denk ik wel wat zinnigs te melden.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:12:16 #60
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_77597479
Ik vertrek binnen 6 weken naar Praag, bij mijn vriendinnetje
Werk hier is al opgezegd; redelijk close op een job bij een multinational. Netto zal ik moeten inleveren, maar geld is voor mij geen drijfveer (of noodzaak)
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_77617353
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Universiteit van Nice, maar het gaat specifiek om het subdomein waarop de beschrijvingen en inhoud van studieprogramma's worden gehost, bijvoorbeeld:

http://sco-web.unice.fr/cgi-bin/WebObjects/ProfetesEditionsFiches-Prod.woa/wa/recherche?codDip=CLGA08&codLng=FRAN&codVrsVdi=80

Maar het lijkt erop dat hij het nu helemaal niet meer doet.
LOLL! 'k Ga morgen overdags nog 's kijken!

Deze antenne ligt overigens wel een pokke-eind van de stad verwijderd (Sophia Antipolis). Dat je 't even weet.
 FR
pi_77620940
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 03:04 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

LOLL! 'k Ga morgen overdags nog 's kijken!

Deze antenne ligt overigens wel een pokke-eind van de stad verwijderd (Sophia Antipolis). Dat je 't even weet.
Als ik het goed begrijp zitten alleen de technische studies op dat wetenschapspark Sophia Antipolis. De rest van de universiteit zit hier en daar verspreid in de stad zelf.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2010 10:12:53 ]
pi_77726546
Ik zit er ook al tijden aan te denken om te emigreren. Hoewel het niet ver is van vrienden en familie vroeg ik me toch af hoe jullie daar mee omgaan. Ik ken mijn vrienden al sinds de middelbare school en 1 daarvan zelfs vanaf de kleuterklas en daar bovenop ben ik altijd heel hecht met de familie geweest. Echter is het zo dat ik me tijdens een uitwisseling in Berlijn mij daar zo thuis heb gevoeld dat ik het sindsdien mis dat ik toch de stap wil wagen.

Dus zijn er mensen met soortgelijke situaties hier die mij wellicht hun ervaring kunnen vertellen?
Doe eens lief!
pi_77739525
In Berlijn ben je zo een lang weekend in Nederland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_77795224
Ik weet het zeker. Nu ik weer "thuis" ben (Vancouver) weet ik het helemaal zeker. Hier moet ik wonen. Helaas zal het nog wel een tijd duren ivm studie enzo.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:00:38 #66
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77797028
Ik ben ook alweer een beetje aan het rondkijken. Momenteel woon ik in Engeland (alweer 2,5 jaar, en voor de tweede keer). Ik woon hier best mooi maar het wordt weer eens tijd voor iets anders. Ben vooral aan het kijken naar Z.O. Azie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77797197
quote:
Op zondag 7 februari 2010 19:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Berlijn ben je zo een lang weekend in Nederland
Dat weet ik maar laat dat feit even van je af staan. Ik bedoel true, 600km is peanuts maar aan de andere kant is het vliegtuig binnen europa altijd makkelijk aan een lang weekend te komen in Nederland). Ik ben alleen benieuwd hoe andere mensen hier mee omgaan als ze emigreren.
Doe eens lief!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:21:15 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77797467
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:10 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Dat weet ik maar laat dat feit even van je af staan. Ik bedoel true, 600km is peanuts maar aan de andere kant is het vliegtuig binnen europa altijd makkelijk aan een lang weekend te komen in Nederland). Ik ben alleen benieuwd hoe andere mensen hier mee omgaan als ze emigreren.
Ik snap niet waarom je een lang weekend naar NL zou willen als je geemigreerd bent
Mijn reisverslagen
pi_77797703
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je een lang weekend naar NL zou willen als je geemigreerd bent
vrienden en familie?
Doe eens lief!
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 09:34:17 #70
45833 crew  Fogel
pi_77797793
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Even bij familie op bezoek of een bij een trouwpartij aanwezig zijn heb je niet meer dan een weekend voor nodig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:56:58 #71
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_77804282
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:00 schreef SeLang het volgende:
Ik ben ook alweer een beetje aan het rondkijken. Momenteel woon ik in Engeland (alweer 2,5 jaar, en voor de tweede keer). Ik woon hier best mooi maar het wordt weer eens tijd voor iets anders. Ben vooral aan het kijken naar Z.O. Azie.
Het mooie van Z.O. Azie is toch over het algemeen wel de combinatie klimaat, kosten, goed eten en (vaak) goede voorzieningen en cultuur.

Nu ben ik zelf toch wel van plan om te verhuizen. Een iets grotere stad zal zeker welkom zijn. Het blijft zoiezo Azie. Nederland ziet me nog niet terug voorlopig....

Ik had begrepen dat de Filippijnen jouw heel erg trekt?
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:32:40 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77805674
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:56 schreef breaky het volgende:
Ik had begrepen dat de Filippijnen jouw heel erg trekt?
Er zijn veel plekken in Z.O. Azie aantrekkelijk, maar de Filippijnen staan inderdaad hoog op m'n lijstje vanwege de taal en het feit dat je daar makkelijk permanente residence kunt krijgen.

Het grootste dilemma waar ik mee zit (en wat niet specifiek land gebonden is) is dat ik steden in Z.O. Azie meestal onaantrekkelijk vind om te wonen. Het platteland/ bergen/ jungle daarentegen... . Het probleem is nu dat lokale mensen met wat opleiding en ontwikkeling niks hebben te zoeken op dat soort plaatsen. Die trekken natuurlijk naar de grote steden (of het buitenland). Dus als je op een mooie plek gaat wonen heb je weliswaar vriendelijke maar ook (met alle respect) behoorlijk achterlijke locals om je heen die alleen maar iets weten over hun eigen barrangay en verder niks. Dit is wat mij (tot nu toe) tegenhoudt.

Een tussenweg zou kunnen zijn om op twee plaatsen te wonen, dus een goede plek in een grote stad en een plek ergens waar het mooi is. Vorige week heb ik nog even in downtown Manila gekeken naar condos, maar dat zijn toch wel absolute bubbleprijzen (¤70k voor een één-slaapkamer appartement, in een land met een GDP/capita van $3300 . okee toegegeven, de locatie en het appartement waren erg mooi). Nu is dat geld op zich geen probleem, maar het gaat dan om een tweede huis want je wilt dus ook nog een huis + grond ergens op het platteland. En voor bepaalde plannen die ik heb MOET dat ver van grote steden zitten ergens in the middle of nowhere... en dan zit je dus met behoorlijk achterlijke mensen om je heen. (btw: dat is in NL natuurlijk niet anders, als je ergens in een klein dorpje in Drente ofzo gaat wonen).

Anyway, dit zijn dus de dingen waar ik over zit na te denken...
Mijn reisverslagen
pi_77805813
Ik ben nu weer in de stad waar ik een tijdje gewoond heb en voel me weer helemaal thuis. Als ik het qua werk kan regelen, dan ga ik zeker weer terug.

Oh ja, het gaat over Madrid.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77821146
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:10 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Voor mij is 18 uur ook peanuts, maar dan moet je wel bereid zijn om er voor te betalen of het kunnen betalen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:22:02 #75
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_77949018
Leuk om al jullie verhalen/plannen te horen (en ook de discussies zijn erg entertaining!). Ik wil al jaren weg uit Nederland maar vanwege mijn studie (en een moeder die me onder druk zette om deze zsm af te maken) is het er niet van gekomen. Wel reis ik ontzettend veel naar USA (Los Angeles) en Duitsland (all over). Omdat je de VS niet zomaar binnen komt en studeren zonder minstens 20,000$ op zak geen optie is, zit ik er al een jaar over na te denken om naar Duitsland te verhuizen. Heel wat anders, 'dichtbij' huis maar toch een ander land. En dat ik nu een Duits vriendje heb, maakt het een stuk makkelijker.

Aangezien hij full-time werkt als software developer en ik een thuisstudie doe en daarnaast (sinds kort) een baantje heb van 24 - 32 uur de week, hebben we wat je noemt een weekend-relatie, al hebben we elkaar de afgelopen weken vaker gezien, zo ben ik anderhalve maand 'in between jobs' geweest en heb toen al die tijd in Duitsland bij hem gezeten/gewoond. Dat beviel heel erg goed en nu ga ik de stap nemen om bij hem in te trekken, begin April. Moet erg veel geregeld worden - meer dan ik had verwacht. Want al is het de EU, je hebt toch andere regels, andere wetgeving, andere cultuur...
Geek is the new Chique
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')