HUH? Wie opent er nou een nieuw topic nog voordat de oude vol is?quote:Op zondag 20 december 2009 16:33 schreef Mirel het volgende:
Jammer, het andere topic loopt al. Deze heeft wel een leukere titel.
Dat middelste gebouw.quote:Op zondag 20 december 2009 16:34 schreef Mirjam het volgende:
[ link | afbeelding ]
tikkie raar gestitched
desalniettemin vind ik 'm wel mooi
Zou je ze wat kunnen resizen?quote:Op zondag 20 december 2009 16:45 schreef Buschetta het volgende:
Even om het huis wat foto's gemaakt.Merk dat ik nog veel te leren heb qua instellingen.
[ afbeelding ]
Aan de achterkant
[ afbeelding ]
En de voorkant.
hij is echt heel leuk geworden!quote:Op zondag 20 december 2009 17:50 schreef nikky het volgende:
Mijn buurvrouw moest donderdag naar haar werk. Het ging helaas niet door. Ze zit vast.
[ link | afbeelding ]
Kleine kinderen spelen graag in de sneeuw. Mensen gaan zelfs met dit ding op de foto hahahha!
![]()
Bij het Lantaarnlicht
[ link | afbeelding ]
Mijn kleine meid
[ link | afbeelding ]
Nog een keer, maar gevallen
[ link | afbeelding ]
Die ogenquote:Op zondag 20 december 2009 17:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mijn hondje vind het ook heerlijk in de sneeuw.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die paarse gloed had ik vroeger met hele oude fotorolletjesquote:Op zondag 20 december 2009 21:51 schreef GLITCH. het volgende:
Paar plaatjes van de IJssel in de sneeuw:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OMGquote:Op zondag 20 december 2009 20:54 schreef P_B het volgende:
Wordt nu wel weer tijd voor wat "close-ups"...
Na eerst rijp nu sneeuw. En sneeuw wordt schijbaar pas interessant als het wat smelt. Compact heeft het, dichtbij gezien, veel te weinig structuur.
Van eergister...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(when vignetting goes bad)
...en van vandaag...
[ afbeelding ]
Een abstracte sneeuwlaag op een schuin raam. Een beetje een vies raam, dat wel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een takje met een bevroren druppel...
[ afbeelding ]
...en het druppeltje van wat dichterbij...
[ afbeelding ]
Mooi gebruik gemaakt van het golden hour.quote:Op zondag 20 december 2009 22:29 schreef RikH het volgende:
Wat een mooie foto's komen er voorbij zeg! En wat een weer was het vandaag zeg! Toch maar er op uit getrokken om mijn eerste echte sneeuw foto's te gaan maken! Dit is het resultaat geworden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zijn ze zo ongeveer, vond het wel erg moeilijk om een balans te vinden in de kleuren. Maar denk wel dat het goed gelukt is!
Dat hartje wat lief!quote:Op maandag 21 december 2009 22:06 schreef childintime het volgende:
Een paar foto's van vanmiddag op de hei. Er was haast geen doorkomen aan. Waar we normaal zo'n 20 minuten over lopen (van Bussum naar Hilversum) hebben we nu 3 kwartier over gedaan.
[ afbeelding ]
De arme Schotse hooglanders op zoek naar een grassprietje.......
[ afbeelding ]
En toen we thuiskwamen had dochter's vriendje dit voor haar voor de deur gezet, ik vond het zooooo lief![]()
[ afbeelding ]
Mooie foto's hoor.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:15 schreef horned_reaper het volgende:
Hier nog even een paar leuke kiekjes![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, en ook echt recht naar beneden, ik stond er echt vreemd tegenover te kijken... maar het complete weiland zal wel één kant op gestuift zijn...quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:21 schreef Noxa het volgende:
Holy crap 1,6mtr dat is echt een enorme berg sneeuw!!
Als je de heuvel van 1,5 meter even wegdenkt valt het wel meequote:Op dinsdag 22 december 2009 23:21 schreef Noxa het volgende:
Holy crap 1,6mtr dat is echt een enorme berg sneeuw!!
Het is echt 1.6 Meter sneeuw recht op elkaarquote:Op dinsdag 22 december 2009 23:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je de heuvel van 1,5 meter even wegdenkt valt het wel mee
Klopt, daar zit ik ookquote:Op woensdag 23 december 2009 14:23 schreef Isdatzo het volgende:
Hey, die foto's zag ik op weerwoord volgens mij.
Die sterren in het ijs worden veroorzaakt door de sneeuwval.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:57 schreef Lano het volgende:
[ afbeelding ]
Net genomen, weinig sneeuw meer te bekennen maar vond die "ster" in het ijs wel mysterieus
Wanneer er sneeuw valt bij het invallen van de vorst, kunnen de sneeuwvlokken het water behoorlijk snel laten afkoelen. Net als bij bobbelijs vormt zich dan een wat stroperige massa die bij aanhoudende vorst de basis vormt van de ijsvloer. Als het na de sneeuwval dan een korte tijd gaat dooien, dan komt op het ijs een sneeuwdrab te liggen, die bij de volgende vorst plotseling keihard wordt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:09 schreef Lano het volgende:
Ik vroeg me dat al af :p maar waarom vormt het dan een ster?
En hij is echt van vandaag, het is bij een recreatieparkje, dus geen stroming en nogal beschut dus dan blijft het ijs wel even liggen, zelfs aan de kanten was het nog een paar cm. In de buurt van Rotterdam trouwens.
Minder wind op die plaatsen he ^^quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:19 schreef Lano het volgende:
Koel![]()
Wat ook wel grappig was is dat bij de Waal die hier ook loopt, het eerste gedeelte vanaf de wal water was, dan een strook ijs en dan weer water :p maar dat was nog maar een vliesje.
Het is de bovenkant van het water dat als eerste afkoelt en als eerste zal bevriezen....quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:25 schreef Lano het volgende:
Waarom dan een groot gedeelte bij de wal niet?
quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:09 schreef manda-rijn het volgende:
[ afbeelding ]
Wat doet die ijsbeer bij ons in de tuin?(weekje geleden)
Prachtige foto, de X versterkt het gevoel van een surrealistisch landschap!quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:04 schreef janeway het volgende:
Dit is een kleuren foto. nou ja iig niet omgezet naar z/w
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is een bewerkte uitsnede van een groter plaatje. Ik heb nog geprobeerd om hem groter uit te knippen, maar dan is hij lang zo scherp niet.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:58 schreef Lano het volgende:
Martin heb je die met die vos in groter formaat? Vind em echt heel tof
Leuke foto. Inderdaad kleurrijk en lekker spontaan.quote:
nou, deze molen staat bij Medemblik in Noord-Hollandquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:38 schreef Erasmo het volgende:
*checkt profiel*
Ah ik had al zo'n vermoeden dat deze foto niet van Neerlandsche bodem kwamMet die windmolen kun je wel meer doen, hij ziet er erg tof uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Cobratjuh op 03-01-2010 13:37:12 (nog 1 fototje erbij) ]Cobratjuh was here
Wauw!!quote:
quote:Op zondag 3 januari 2010 23:11 schreef BattleCow het volgende:
Vandaag gespot
nog onbewerkt.. ben veels te lui door de kou
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mist en sneeuw
Dankjequote:Op zondag 3 januari 2010 23:45 schreef Danny het volgende:
[..]
wow, prachtige pics. mag nog wel even rechtgezet worden, maar heerlijke sfeerplaten!
quote:Op maandag 4 januari 2010 12:21 schreef CompuMess het volgende:
Toch wel erg prettig die besneeuwde landschapsels, héérlijk voor foto's!
FF een (klikbare) winterse update...
[ link | afbeelding ]
1. Besneeuwde Amazone
[ link | afbeelding ]
2. De Witte Kerk (zo heet ie écht!)
[ link | afbeelding ]
3. Koud...
[ link | afbeelding ]
4. Deze fietst wél...
[ link | afbeelding ]
5. low profile
[ link | afbeelding ]
6. De man van Vught
[ link | afbeelding ]
7. Hee NS, er ligt sneeuw hoor!![]()
[ link | afbeelding ]
8.
[ link | afbeelding ]
9. Sunset
Dat is in de buurt van Rolduc, Kerkrade.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:00 schreef CompuMess het volgende:
Mooie platen Votz, waar heb je ze gemaakt?
Ja, het is behelpen, ik weet het.quote:
En waar is jouw buurt?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:23 schreef CompuMess het volgende:
Ah, da's best wel uit de buurt voor mij
Regio Alkmaar.quote:
Ook deze zijn weer echt serieus oké! Vooral de eenzame boom en nummer 7 zijn erg mooi. Ik blijf dat toch wonderlijk vinden: van eigenlijk simpele dingen zulke aansprekende foto's maken. Het fenomeen landschaps-fotografie is voor mij een nogal onleesbaar boek zullen we maar zeggen...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:26 schreef CompuMess het volgende:
Dank!
Aanvulling van gistermiddag, vanuit de polders tussen Avenhorn en Schermerhorn.
[ link | afbeelding ]
1. Wannabe Titanic
[ link | afbeelding ]
2. Volop schaatsplezier in Avenhorn
[ link | afbeelding ]
3. Ze wisten vast dat ik langskwam...![]()
[ link | afbeelding ]
4. Winters polderlandschapje
[ link | afbeelding ]
5. Oranjeboom
[ link | afbeelding ]
6. Hoornse Banpaal
[ link | afbeelding ]
7. Schermerhorn belicht
[ link | afbeelding ]
8. Zwanen op doortocht
[ link | afbeelding ]
9. Road 2 Nowhere (en glád dat ie was!)
[ link | afbeelding ]
Meer winterfoto's
Is dat niet kasteel Hoensbroek?quote:Op woensdag 6 januari 2010 07:35 schreef Votz het volgende:
[..]
En waar is jouw buurt?
Nog een paar:
http://i50.tinypic.com/2ez0nci.jpg
http://i50.tinypic.com/33m5q85.jpg
http://i45.tinypic.com/30wa52t.jpg
Prachtige foto's. Vooral die met de ondergaande zon erbij!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:26 schreef CompuMess het volgende:
Dank!
Aanvulling van gistermiddag, vanuit de polders tussen Avenhorn en Schermerhorn.
[ link | afbeelding ]
1. Wannabe Titanic
[ link | afbeelding ]
2. Volop schaatsplezier in Avenhorn
[ link | afbeelding ]
3. Ze wisten vast dat ik langskwam...![]()
[ link | afbeelding ]
4. Winters polderlandschapje
[ link | afbeelding ]
5. Oranjeboom
[ link | afbeelding ]
6. Hoornse Banpaal
[ link | afbeelding ]
7. Schermerhorn belicht
[ link | afbeelding ]
8. Zwanen op doortocht
[ link | afbeelding ]
9. Road 2 Nowhere (en glád dat ie was!)
[ link | afbeelding ]
Meer winterfoto's
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:44 schreef DaMart het volgende:
Nog een paar foto's uit de Zandvoortse duinen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
probeer Panorama Maker 4 ,quote:Op zondag 10 januari 2010 15:28 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zitten prullen met autostitch, best leuk, hoewel de kwaliteit wat tegenvalt.
thanks, goeie tip.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:57 schreef RaakKinderCola het volgende:
[..]
probeer Panorama Maker 4 ,dat is stukken beter dan Autostitch. Hij stitcht veel beter, je kan er ook 360 gradens mee maken (dat je met je muis zo kan bewegen naar de plek waar de ''camera'' naar draait) en de kwaliteit van de gestitchte foto's is veel beter, je kan er gerust op inzoomen.
quote:Op zondag 17 januari 2010 11:00 schreef fFarl het volgende:
Zou me niet verbazen als dit de laatste sneeuw van deze winter is. fijn dat het is vastgelegd
@ Chanty: Met welke lens heb je deze foto's gemaakt joh?quote:
Volgens de EXIF met deze lens:quote:Op zondag 24 januari 2010 01:30 schreef gina_perez het volgende:
[..]
@ Chanty: Met welke lens heb je deze foto's gemaakt joh?
Ze zijn echt heel erg mooi
Meerdere foto's (twee of drie) aan elkaar gesticht, zoals ze zelf ook al zei.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:56 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Hallo zeg! bijna onwerkelijk,zo mooi! Waarmee geschoten?
hehe door jou toedoen?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:11 schreef Buschetta het volgende:
Zal vandaag eens de ingesneeuwde auto van de buurman op de foto zetten
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:10 schreef -Robbedoes- het volgende:
Hier mag natuurlijk ook niet mijn Marken op de fiets foto ontbreken
[ afbeelding ]
Het is een infrarood, maar door de sneeuw is het effect compleet andersquote:Op zondag 31 januari 2010 14:47 schreef Kamermans het volgende:
dat is toch geen gewone infrarood foto? dan zou de lucht, het water en de sneeuw heel donker moeten zijn?,..
oke grappigquote:Op zondag 31 januari 2010 14:54 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het is een infrarood, maar door de sneeuw is het effect compleet anders
Leuk plekkie -Robbedoes-! Bananen met winterbanden?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:10 schreef -Robbedoes- het volgende:
Hier mag natuurlijk ook niet mijn Marken op de fiets foto ontbreken
[ afbeelding ]
Nice!quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:04 schreef Kamermans het volgende:
@ainnir die 2de spreekt me met meest aan. mooi hoe de zon daar die kabels belicht. foto 4 is meer echt een snapshot vanuit de auto. daar heb je ook niet de moeite genomen om even te stoppen.
maar goed, hier weer een sneeuw ijs fotootje van uit Nederland:
[ afbeelding ]
De kust van Flevoland. [link]quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |