mits er geen granaten langs het parcours gevodnen wordenquote:Op zondag 20 december 2009 15:53 schreef Ambrosius het volgende:
Erg leuk in deze omstandigheden, één van de weinige sporten ook die altijd door kan gaan eigenlijk
.
Haha, ik ookquote:Op zondag 20 december 2009 15:58 schreef Szura het volgende:
Ik denk ik schakel over naar Nederland 1 maar merk nu pas dat dat niet eens live is
Hoe slechter het parcours hoe beter. Helaas tegenwoordig geen moddercrossen meer zoals vroeger. Althans in mijn herinnering was het toen (eind jaren '80, begin jaren '90) regelmatig een grote modderpartij.quote:Op zondag 20 december 2009 15:53 schreef Ambrosius het volgende:
Erg leuk in deze omstandigheden, één van de weinige sporten ook die altijd door kan gaan eigenlijk
.
Bron: wielerlandquote:Bart Aernouts is de eerste veldrijder voor het nieuwe Rabobank-Giant Offroad Team. De 27-jarige Belg, reeds zes jaar in dienst bij het Rabobank Continental Team, heeft zijn contract bij het Rabobank met twee jaar verlengd en gaat vanaf 1 januari voor het nieuwe Offroad Team rijden. Aernouts kon volgens eigen zeggen een financieel sterk verbeterd contract ondertekenen en wees vervolgens Sunweb af.
Aernouts, dit jaar winnaar van de Openingsveldrit in Harderwijk, toonde zich de laatste tijd goed van voren. Hij is blij met het vertrouwen dat hij van Rabobank kreeg. "Ik ken het huis en mijn vriend Richard Groenendaal wordt mijn coach en mentor," zo verklaarde Aernouts. Hij gaf aan een sterk aanbod van Sunweb gekregen te hebben, maar toch het team moest teleurstellen.
Naast Aernouts heeft het Rabobank-Giant Offroad Team ook reeds een eerste buitenlander voor de mountainbiketak aangetrokken. De 24-jarige Zweed Emil Lindgren zal voor het team gaan rijden en heeft een contract voor drie jaar ondertekend. Hij komt over van het Brink-Ten Tusscher team, dat als opleidingsploeg voor het nieuwe offroad team zal gaan fungeren.
Karakter mannetjequote:
quote:Albert: "Crossgoud in 2012 en dan naar de weg"
Niels Albert was een van de genomineerden om Sportman van het Jaar te worden. Hij moest het afleggen tegen Philippe Gilbert, maar kon daarmee leven. Ondertussen worden zijn wegplannen reëler.
Tijdens het Sportgala stak Albert niet onder stoelen of banken dat hij graag in het veld rijdt, maar dat een overstap naar de weg aanlokkelijk is.
"Als ik kan kiezen tussen de Ronde van Lombardije of het WK veldrijden winnen, dan kies ik voor Lombardije", begreep Albert de mensen die Gilbert als Sportman verkozen.
"Ik wil zelf ook een klassieker op de weg winnen. Ik besef dat ik dan het veld moet laten schieten. Als ik het goud zou veroveren op het WK 2012 in Koksijde, dan zal ik toch mogelijk beslissen om op de weg te gaan koersen."
Philippe Gilbert krijgt er dan een concurrent bij. "We hebben al enkele keren samen gefietst en hij heeft een mooie positie op de wegfiets. Hij moet het aankunnen", zegt Gilbert.
quote:"Staat geen nieuw supertalent klaar in cross"
di 22/12/2009 - 08:29 Bondscoach Rudy De Bie hoorde het Niels Albert niet graag zeggen dat de wereldkampioen een overstap naar de weg in 2012 overweegt. "Er staat immers geen nieuw supertalent klaar", zegt De Bie in Het Laatste Nieuws.
Albert zou met WK-goud in 2012 het veld willen uitzwaaien en omdat Sven Nys dan al 36 is (en wellicht stopt na de Spelen), dreigt de Belgische heerschappij in het veld te verdwijnen.
"Ik zou het erg jammer vinden als Niels echt overstapt. We verliezen dan de bijna-zekerheid van de overwinning. Ik zie immers niemand met het supertalent van Nys of Albert. Wellicht zullen de buitenlanders meer zeges opeisen dan", zegt De Bie.
Kan niemand overnemen na Albert en Nys? Zit er geen Belgisch talent klaar in de wachtkamer? Bondcoach De Bie ziet wel potentieel, maar geen zekerheden.
"Als Nys en Albert weg zouden zijn, is het aan Kevin Pauwels, Klaas Vantornout en Bart Aernouts om op te staan. Goeie crossers, maar geen grote winnaars", zegt De Bie.
"Bij de jongeren zie ik dat Meeusen de voorbije maanden de grootste stap vooruit heeft gezet. Met Vincent Bastaens, Jim Aernouts en Joeri Adams erbij is er een kwartet met potentieel. Ze kunnen ver komen door hard te werken, maar ze hebben niet het talent van Albert of Nys."
"Publiek wil echte winnaars"
Zonder Albert en Nys zal het veldrijden ook aan populariteit inboeten volgens De Bie. "Het publiek is enkel geïnteresseerd in echte winnaars. Laten we hopen dat het een van de typische uitspraken van Albert was en eerlijk gezegd zie ik hem ook niet vertrekken."
"De appreciatie die hij in het veld voelt, zal hij op de weg niet zo snel krijgen. Natuurlijk mag hij dromen om de Ronde van Lombardije te winnen, maar die droom ook realiseren is een ander verhaal."
Stybar begint z'n zinnen ook altijd zo.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gokje: eerste reactie van Pauwels: "Mwoah".
Ik denk niet dat het een WK is waar je echt als ploeg kan rijden. Tabor is een technische ijspiste. Het enige wat je misschien kan doen, is tweede gaan rijden en in de slotronde "per ongeluk" erg hinderlijk een technische fout maken waardoor de eerste plots een groot gat heeft.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:10 schreef Leatherface het volgende:
Ik vraag me af of Stybar op het WK de benen stil zou houden indien Pauwels demarreert. Stybar gaf al aan meer voor de ploeg te willen rijden dan voor het land.
We zitten dan ook op een autosport circuitquote:Op zaterdag 26 december 2009 16:15 schreef Tommeke het volgende:
Hoorde ik daar nou het deuntje van RTL autosport?
quote:Fidea strikt Poolse beloftenkampioen
Telenet-Fidea Cycling Team heeft zich versterkt met de Poolse beloftenkampioen Kasper Szczepaniak. Hij ondertekende zondag een contract dat hem van 1 januari 2010 tot 28 februari 2012 aan de Belgische ploeg bindt.
Nieuwsblad
Absoluut. Wat mij betreft doen ze dat vaker in de vroege avond.quote:Op zondag 27 december 2009 18:30 schreef marcodej het volgende:
Geeft wel een bijzonder sfeer, zo'n avondrace.
Kost wel wat om al die lampen omhoog te hangen en blijkbaar heeft Diegem meer middelen dan de meeste anderen.quote:Op zondag 27 december 2009 18:31 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Absoluut. Wat mij betreft doen ze dat vaker in de vroege avond.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:14 schreef TheArt het volgende:
Albert slappelingDe Knegt pakt één punt af van Albert bij de tussensprint en meneer Albert steekt zijn middelvinger op. Debiel dat het er is.
Mwah, je ziet het wel vaker. In de VS word je als sporter nauwelijks serieus genomen als je geen eigen 'memorial' of 'classic' hebt, ook de actieve sporters, al zijn dat meestal charity events. Maar Ireen Wüst heeft recent nog een nieuwe ijsbaan naar zich vernoemd gekregen, de tennishal in Basel is omgedoopt in de Roger Federer Arena.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 12:59 schreef Reya het volgende:
Vanmiddag de GP Sven Nys. In elke discipline noemen ze tenslotte wedstrijden uitsluitend naar sporters die al zijn gestopt, behalve in het veldrijden.
En een koning.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er is hier ook een kanaal vernoemd naar Niels Albert.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er is hier ook een kanaal vernoemd naar Niels Albert.
Sporza is erbij, koers start bijna.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 12:59 schreef Reya het volgende:
Vanmiddag de GP Sven Nys. In elke discipline noemen ze tenslotte wedstrijden uitsluitend naar sporters die al zijn gestopt, behalve in het veldrijden.
Idd.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:46 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat gezeur altijd over achterblijvers. Is naar mijn mening gewoon onderdeel van de sport.
En voor de Nederlanders de Grand Prix Groenendaal, met Lars Boom. In ieder geval vanavond in studio sport.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:32 schreef Reya het volgende:
Om drie uur Tervuren.
Boom ver in de achterhoede.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:02 schreef mbn het volgende:
[..]
En voor de Nederlanders de Grand Prix Groenendaal, met Lars Boom. In ieder geval vanavond in studio sport.
Meeusen heeft er zin inquote:MEEUSEN: "BK IS NOG EEN ANDER NIVEAU"
Tom Meeusen blaast alvast niet te hoog
van de toren. "Ik vind dat de mensen te
veel van mij verwachten", zegt het op-
komende talent. "Het BK is een ander
niveau dan de crossen waarin ik tot nu
toe mijn ereplaatsen heb behaald."
"Uiteraard pleziert de belangstelling
me wel, al maakt het me ook een beetje
bang. Stel je eens voor dat ik erin zou
slagen om zondag te winnen. Wat dan?"
"Ik zou enkele weken intens gelukkig
zijn, maar daarna zouden misschien mijn
ongelukkigste maanden volgen, want zo'n
trui verdedigen is niet min. Zo'n trui
weegt zo goed als zeker te zwaar."
Op 2BE , streams zijn dus niet erg waarschijnlijk ...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:19 schreef vivelafete het volgende:
Waar wordt eigenlijk het Belgische kampioenschap uitgezonden? Zullen er streams zijn?
En zijn de Nederlandse vrouwen nog ergens te bewonderen? Lijkt me toch wel een mooie strijd tussen Vos en Van den brand.
Nee.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Op 2BE , streams zijn dus niet erg waarschijnlijk ...
Maar het komt ook op La Deux, denk ik. Is dat te ontvangen in Nederland ?
Vrouwen sowieso niet want die was vandaag alquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:34 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Nee.
Spijtig dat de kampioenschappen zo matig te volgen zijn. Ik denk dat het NK (mannen en vrouwen) hier niet eens live uitgezonden gaat worden. Jammer.
Denk je niet dat Boom nog voor wat spektakel kan zorgen?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:53 schreef wimderon het volgende:
edit: Belgische bedoel ik dan, Nederlandse geloof ik eigenlijk wel.
Mijn dank is groot!quote:Op zondag 10 januari 2010 15:00 schreef wimderon het volgende:
Livestream België:
http://bvls-feed.blogspot.com/2009/11/ch-3.html
Net vertrokken.
Werkt niet bij mijquote:Op zondag 10 januari 2010 15:00 schreef wimderon het volgende:
Livestream België:
http://bvls-feed.blogspot.com/2009/11/ch-3.html
Net vertrokken.
Veel meer prestige. Vlak onder een WK denk ik.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:33 schreef Leatherface het volgende:
Hoe verhoudt een Belgische titel zich qua prestige t.o.v. van pakweg een Superprestigecross in Gavere of Koksijde?
Dat is de enige mogelijkheid. Maar gaat lastig worden.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hopelijk zijn ze met zijn vieren slim genoeg om Nys niet op kop te laten komen.
Heb je echt liever dat een Peeters een jaar lang in de driekleur rondrijdt?quote:
waar volg je dat?quote:Op zondag 10 januari 2010 15:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wilant van Gils nadert de kopgroep in Nederland
Geen beeldmateriaal hoor..quote:
Nou als je ziet dat De Knegt de afgelopen weken gewoon telkens 4e werd in zowat alle wedstrijden, dan kan je gewoon concluderen (nogmaals concluderen) dat Boom een supertalent is.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:06 schreef Ereinion het volgende:
BoomWel heel triest voor het Nederlandse veldrijden als hij NK kan worden (hoewel hij natuurlijk wel gewoon een held is).
Mooie cross van Nys
Je weet het niveau van Boom niet he. De Knegt was de afgelopen wedstrijden the best of the rest in het veldrijden, Boom nog beter, Nederlands veldrijdenquote:Op zondag 10 januari 2010 16:06 schreef Ereinion het volgende:
BoomWel heel triest voor het Nederlandse veldrijden als hij NK kan worden (hoewel hij natuurlijk wel gewoon een held is).
Tuurlijk, De Knegt doet het goed, maar in het verleden had je nog wel zo'n Thijs Al die af en toe top 5 haalde, en Wilant van Gils was ook vaak goed voor een uitslag rond plek 11 of zo. Zo'n Van Ijzendoorn rijdt ook slechter dan ooit. Als die een beetje niveau hadden gehad dit jaar hadden ze een trainende Boom best wel kunnen verslaan (ik ga er vanuit dat De Knegt wel een slechte dag heeft gehad).quote:Op zondag 10 januari 2010 16:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou als je ziet dat De Knegt de afgelopen weken gewoon telkens 4e werd in zowat alle wedstrijden, dan kan je gewoon concluderen (nogmaals concluderen) dat Boom een supertalent is.
Goed punt!quote:Op zondag 10 januari 2010 16:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou als je ziet dat De Knegt de afgelopen weken gewoon telkens 4e werd in zowat alle wedstrijden, dan kan je gewoon concluderen (nogmaals concluderen) dat Boom een supertalent is.
Al heeft gewoon pech gehad dit seizoen.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:09 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Tuurlijk, De Knegt doet het goed, maar in het verleden had je nog wel zo'n Thijs Al die af en toe top 5 haalde, en Wilant van Gils was ook vaak goed voor een uitslag rond plek 11 of zo. Zo'n Van Ijzendoorn rijdt ook slechter dan ooit. Als die een beetje niveau hadden gehad dit jaar hadden ze een trainende Boom best wel kunnen verslaan (ik ga er vanuit dat De Knegt wel een slechte dag heeft gehad).
Van IJzendoorn is enorm aan het kwakkelen. Was er vandaag ook niet bij vanwege ziekte. Van Gils is al lange tijd over. Al komt wel langzaam aan terug, die had gewoon een hele vervelende start van het jaar met ziekte vlak voor het seizoen begon en in het seizoen ook nog eens een vingerbreuk. Dat werpt je alleen maar meer terug.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:09 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Tuurlijk, De Knegt doet het goed, maar in het verleden had je nog wel zo'n Thijs Al die af en toe top 5 haalde, en Wilant van Gils was ook vaak goed voor een uitslag rond plek 11 of zo. Zo'n Van Ijzendoorn rijdt ook slechter dan ooit. Als die een beetje niveau hadden gehad dit jaar hadden ze een trainende Boom best wel kunnen verslaan (ik ga er vanuit dat De Knegt wel een slechte dag heeft gehad).
Boom heeft gewoon een wedstrijd gereden zoals Vantornout in België. De hele race in de wielen en in de slotfase toeslaan. Alleen was er in Nederland geen Nys die hem eraf kon rijden. En dan ben je in de sprint kansloos tegen Boom.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
En daar komt Niels Albert met zijn uitleg: hij zat in de achtervolging in het wiel van Nys en Vervecken en werd toen van zijn fiets getrokken door een Nys-supporter. Hij beweert niet dat hij het anders veel beter had gedaan, maar hij was uiteraard nogal pisnijdig.
Trouwens: een krachtmens als Boom kun je geen moeilijkere omstandigheden geven dan een glad parcours, dan kan hij zijn kracht niet volledig ontwikkelen. Als een Boom in vorm ergens te pakken is, dan is het daar wel. Als hij zelfs daar zonder enige voorbereiding wint, dan is de tegenstand gewoon bedenkelijk.
Is het echt zo dat er dan van die dronkelappen tevoorschijn komen? Als het echt zo is dat Albert onderuit werd getrokken is het wel in- en intriest.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:25 schreef Beregd het volgende:
Mooie zet weer van de supporters in België. Weer een voetbalvrij weekend...
Nu hij niet meedoet aan het WK durf je wel stoer te praten he.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Trouwens: een krachtmens als Boom kun je geen moeilijkere omstandigheden geven dan een glad parcours, dan kan hij zijn kracht niet volledig ontwikkelen. Als een Boom in vorm ergens te pakken is, dan is het daar wel. Als hij zelfs daar zonder enige voorbereiding wint, dan is de tegenstand gewoon bedenkelijk.
De Belgen halen opgelucht ademquote:Op zondag 10 januari 2010 16:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nu hij niet meedoet aan het WK durf je wel stoer te praten he.
Als er 10 keer sprake is van beschamend gedrag, dan zijn het 9 keer Nys-fans. Eerder ook al met Albert, Wellens en Groenendaal. Op WK's is 't moeilijker uit te maken, maar 't zou me niet verbazen indien het dan ook vanuit dat kamp wordt in gang gestoken.quote:Albert: 'Fan van Nys trok me van mijn fiets'
Aan Sporza-radio vertelde Albert hoe het kwam dat hij niet in het stuk voorkwam. 'In de buurt van een scherpe gevaarlijke bocht richting materiaalpost, trok een fan van Sven Nys me plots van mijn fiets af', aldus Niels Albert. 'Iedereen begon te juichen, gewoon onbegrijpelijk. Boegeroep, met bier gooien, tot daar toe, maar van de mensen moet je gewoon afblijven', gaf een teleurgestelde Albert mee, die voorts geen excuses zocht in het incident voor zijn verlies. 'Sven reeds vandaag een dikke koers, chapeau voor hem.'
Wat scheelt er daar eigenlijk al (quote:
O.a. blessures dankzij valpartijenquote:Op zondag 10 januari 2010 17:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat scheelt er daar eigenlijk al () het hele jaar mee ? Rijdt toch echt een zwak zwak seizoen
Zoals ik eerder al (quote:Op zondag 10 januari 2010 17:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat scheelt er daar eigenlijk al () het hele jaar mee ? Rijdt toch echt een zwak zwak seizoen
Wat had hij voor geluk dan?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:48 schreef Pritt het volgende:
Veel geluk had Lars dus zo te zien op Studio Sport.
Desalniettemin tof dat hij nog een de boel op z'n kop kon zetten.
Als Al niet onderuit was gegaan vlak voor het einde was het gewoon een duel tussen Al en de Knegt.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:56 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Wat had hij voor geluk dan?
Al had hij er in de sprint ook wel op gelegd.
Klopt, ik dacht dat Boom al aangesloten was, maar er was idd een gaatje met de koplopers.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:04 schreef Pritt het volgende:
[..]
Als Al niet onderuit was gegaan vlak voor het einde was het gewoon een duel tussen Al en de Knegt.
Dat vind ik niet. Hij heeft bewezen een top veldrijder te zijn, en om nou weg te blijven omdat de anderen anders nooit kunnen winnen vind ik ook triest. Dan is het een beetje zo van wij zijn niet zo goed, maar wil je alsjeblieft niet komen dan kunnen wij ook een keer winnen.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Sowieso vind ik het onzin van Boom , als je maar twee crossen wil rijden heb dan ook wat respect voor je collega's die wel "veldrijder" zijn en blijf thuis van hun kampioenschap ...
Maar het is wel een waardeloze kampioen als je graag die Nederlandse kampioenentrui (toch een symbool) in grote wedstrijden wil zien meerijden. Dat is ook op de weg zo.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:39 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Hij heeft bewezen een top veldrijder te zijn, en om nou weg te blijven omdat de anderen anders nooit kunnen winnen vind ik ook triest. Dan is het een beetje zo van wij zijn niet zo goed, maar wil je alsjeblieft niet komen dan kunnen wij ook een keer winnen.
Mwah , ik vind het zielig dat je een Nederlandse titel gaat opeisen en je dan in die discipline niet meer gaat tonen , eigenlijk.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:39 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Hij heeft bewezen een top veldrijder te zijn, en om nou weg te blijven omdat de anderen anders nooit kunnen winnen vind ik ook triest. Dan is het een beetje zo van wij zijn niet zo goed, maar wil je alsjeblieft niet komen dan kunnen wij ook een keer winnen.
De Knegt moet gewoon niet op z'n muil gaan daar waar Boom zonder schuiven de bocht doorkomt.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Boom
Ooh wat zou ik die gozer nu even haten als ik De Knegt was
Dan was de samenvatting niet goed. Boom was fors aan het afstoppen op de smallere stukken. Totdat het uiteindelijk (ik dacht een AA rijder) iemand lukte om hem voorbij te steken. Vanaf dat moment schoot het tempo omhoog. Vanaf de kant was het afstoppen goed te zien.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:13 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Klopt, ik dacht dat Boom al aangesloten was, maar er was idd een gaatje met de koplopers.
Eigenlijk raar dat Al en De Knegt niet vooruit konden blijven toen ze dat grote gat hadden. In de samenvatting was het achtervolgende drietal er ineens weer bij.
Geen fan van Nys, hij stond alleen tussen boeroepende Nys-supporters en gleed net weg toen Albert passeerde. Wat een ongelooflijk toevallige samenloop van omstandighedenquote:De supporter die Albert van fiets trok: 'Ik deed het niet met opzet'
De supporter die Niels Albert van de fiets trok tijdens de veldrit, was volgens zijn vrienden stomdronken. Zelf heeft hij spijt van wat hij gedaan heeft, want een supporter van Nys is hij niet. 'Ik deed het niet met opzet.'
Patrick Beniest, een dertiger uit Woubrechtegem bij Herzele, is eigenlijk geen grote fan van het veldrijden. Voetbal is zijn passie, Standard de Liège is zijn leven. Maar gisteren ging de distributeur van sigaretten voor het eerst mee naar een veldrit met supportersclub Pallieter, van Café Pallieter in Sint-Lievens-Houtem. Hij komt daar dikwijls over de vloer en liet zich overhalen om eens mee te gaan.
'Ik heb Niels Albert niet met opzet van de fiets getrokken', vertelt Patrick Beniest. 'Ik stond te kijken en boog net als iedereen naar voor om te kijken. Dan ben ik een beetje weggegleden, omdat ik platte schonen droeg. Niels Albert is tegen mijn elleboog gereden en zo uit balans gegaan.'
'Sorry Niels, het was niet de bedoeling', zegt Beniest. 'Ik ben niet de persoon om iemand zijn broodwinning af te nemen. Ik ben zelfs meer een supporter van Albert dan van Nys. Want Albert is een lefgozer en Standardsupporters zijn dat ook. Ik zou nooit iemand duwen.'
Nadat Albert was gevallen, kreeg Patrick het aan de stok met supporters van Niels. 'Ze noemden me klootzak en zeiden dat ze op mijn muil gingen slaan', vertelt Beniest. 'Ik heb me dan maar wijselijk omgedraaid en me verstopt in de menigte.'
Beniest geeft toe dat hij dronken was, 'maar niet zo zat dat ik niet meer weet wat ik doe'. 'Eigenlijk zou de organisator betere hekken moeten zetten, want deze wiebelen te veel. De supporters staan ook veel te dicht bij de renners, want die kiezen de beste lijn en komen dus dikwijls erg dichtbij.'
Bij supportersclub Pallieter zijn ze boos op wat Patrick heeft gedaan. 'Je kan niet iedereen in het oog houden', zegt café-uitbater en organisator Luc De Cooman. 'Ik was er niet bij toen het gebeurde, maar ik heb hem er wel serieus voor bij zijn col gepakt. Hij was met ons mee gereden voor de ambiance, maar hij heeft de ambiance ernstig verstoord. Laat dat duidelijk zijn: die was niet ons gedacht. Dit is zeer betreurenswaardig. Het was de eerste keer dat hij meeging en we gaan intern eens moeten overleggen of het ook de laatste keer was.'
Want in tegenstelling tot wat Niels Albert beweert, was de dader géén supporter van Sven Nys. 'Het is een schitterende kerel, maar hij is niet bijzonder verstandig. En als hij ergens voor gaat, dan gaat hij er ook echt voor. Hij zou nooit iemand tekortdoen, maar ja...'
Toen de bus rond 20.30 uur thuis aankwam, is de supportersclub nog een feestje gaan bouwen bij de kerstboomverbranding van Sint-Lievens-Houtem. 'Geen feestje voor Nys, geen feestje voor Albert, maar een feestje voor de vriendschap.'
Ook Patrick Beniest bleef gisteravond op het feestje. Hij liep er rond met... een petje van Niels Albert.
quote:Niels Albert houdt gebroken rib over aan incident met fan
Wereldkampioen Niels Albert heeft aan zijn val tijdens het Belgisch kampioenschap veldrijden in Oostmalle een gebroken rib overgehouden en moet afzeggen voor de cross van Otegem vandaag. Meteen komt ook zijn deelname aan de wereldbekercross in Roubaix in het gedrang. De val van Albert werd veroorzaakt door een supporter van Sven Nys, die de wereldkampioen van zijn fiets trok. Nys zelf veroordeelde het incident.
Albert staat in het wereldbekerklassement aan de leiding, waardoor een opgave in Roubaix erg ongelegen zou komen.
Toen hij NK op de weg werd, was hij vooral nog veldrijder, maar hij was toen wel de sterkste en reed iedereen op een hoopje.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Mwah , ik vind het zielig dat je een Nederlandse titel gaat opeisen en je dan in die discipline niet meer gaat tonen , eigenlijk.
Lekker slim van hem dus, om meteen te zeggen dat het een Nys-fan was..quote:Op maandag 11 januari 2010 13:00 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Nu blijkt dat het toch geen Nys-fan was vindt Albert die discussie ineens niet meer interessant![]()
Nu moet het meer gaan over supporterstoestanden in het algemeen ...
Hij stond wel tussen een groep Nys-fans die wél serieus boe-geroep aan het uiten waren blijkbaar ...quote:Op maandag 11 januari 2010 15:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Lekker slim van hem dus, om meteen te zeggen dat het een Nys-fan was..
Weer een typisch Belgische rel die nergens over ging.
Al moeten zulke zuiplappen wel hard worden aangepakt.
Tsja, misschien heeft hij dat mutsje op de foto wel even bewust opgedaan.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij stond wel tussen een groep Nys-fans die wél serieus boe-geroep aan het uiten waren blijkbaar ...
Maar zelf is hij eigenlijk alleen maar Standard-fan ...
Dat is er in het veldrijden ook maar ingeslopen met de voetbalfans die ze aantrekken ... En nu nog véél meer aantrekken sinds er geen matchen meer op de (zondag)namiddag gespeeld worden.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Tsja, misschien heeft hij dat mutsje op de foto wel even bewust opgedaan.
Ik snap dat boe-roepen naar sporters voor wie je niet bent supportert trouwens niet. In het Thialf wordt zelfs Chad Hadrick aangemoedigd.
En Nederland is natuurlijk sowieso een veel beschaafder volk.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is er in het veldrijden ook maar ingeslopen met de voetbalfans die ze aantrekken ... En nu nog véél meer aantrekken sinds er geen matchen meer op de (zondag)namiddag gespeeld worden.
Dat valt mij wel meer op , het veldrijden trekt meer en meer de voetbalfan aan dan de echte wielerfan ...
En in een stadion als het Thialf heb je natuurlijk sowieso meer controle over de fans hé , en blijven ze meer op hun plek zitten ipv constant te staan zuipen
quote:Geen excuses
Het incident op zich zorgde gisteren ook nog voor controverse. De ‘dader', Patrick Beniest uit Woubrechtegem, poseerde in deze krant met een Albert-muts en beweerde dat hij eigenlijk favoriet is van de wereldkampioen. Voldoende voor de supportersclub van Sven Nys om officiële excuses te eisen van Albert. Die zei zondag immers dat Nys-supporters hem ten val hadden gebracht.
Excuses kwamen er echter niet. Integendeel. ‘We vinden het jammer dat de verklaringen van Niels Albert en Bart Aernouts (die achter Albert reed, red.) volledig in de schaduw worden gesteld van die van de opgespoorde toeschouwer', klinkt het in een communiqué van Albert's ploeg BKCP-Powerplus. ‘Die man geeft toe dat hij dronken was en verklaart doodleuk een Albert-supporter te zijn, terwijl hij zich had opgesteld tussen de supporters van een andere renner. Die verklaring wordt blijkbaar hoger ingeschat dan de getuigenis van de renner zelf én van de renner die vlak achter Albert reed.'
Wat er exact gebeurde, zullen we allicht nooit weten. Beniest verklaarde dat hij uitgleed, Albert beweert dat hij van zijn fiets getrokken werd. Feit is wel dat Bart Aernouts een uitgestoken arm zag en de ronde voordien al boegeroep hoorde op dezelfde plaats. Bovendien is dit niet de eerste aanvaring tussen de wereldkampioen en supporters. Of er nu opzet in het spel was of niet, het is duidelijk dat de sport met een probleem kampt. Juridische gevolgen heeft deze zaak niet. Dat zei Albert zondag al na de koers, en dat werd gisteren bevestigd in het communiqué: ‘We willen de zaak afsluiten zodat we het seizoen sereen kunnen afwerken.'
quote:Peeters: "Snap niet dat ik naast WK grijp"
Tijdens het BK veldrijden van vorig weekend is velen de puike prestatie van Rob Peeters opgevallen. De Telenet-Fidea-renner ziet dat wel niet vertaald in een selectie voor de Wereldbeker. Dat is een signaal dat hij niet op het WK hoeft te rekenen.
Rob Peeters vat niet dat hij niet bij de negen geselecteerden is voor de WB-cross in Roubaix van zondag.
"Ik begrijp dit niet", zegt Peeters in Het Nieuwsblad. "In 2009 mocht ik niet mee omdat ik in januari uit vorm was. Nu is de topconditie er wel en is het weer niet goed."
"Ach, ze zullen Vervecken het WK gunnen omdat dat mooi is om z'n loopbaan af te sluiten, zeker. En dan gaan ze weer met zeven spitsen naar het WK. Terwijl ik gerust wil verdedigen en rijden voor een ander."
Rudy De Bie, de bondscoach bij de veldrijders, begrijpt de reactie van Rob Peeters: "Ik zou in zijn plaats ook erg ontgoocheld zijn."
"Peeters was zondag wel heel sterk, al was het BK een speciale koers, wat een vertekend beeld geeft. Maar zijn collega's zijn ook goed en ik moet kiezen."
"Zijn opmerking over Erwin Vervecken is wel niet terecht. Die is nog niet zeker van het WK in Tabor". De Bie mag maar 7 WK-renners selecteren en dus vallen er van de huidige WB-selectie nog twee namen weg.
quote:Albert: "Mijn excuses aan de échte fans"
Na alle heisa van het voorbije BK heeft Niels Albert de pers bij elkaar geroepen. Albert brak in Oostmalle door toedoen van een fan zijn rib. Donderdag zal hij weten of hij fit geraakt voor de Wereldbekerwedstrijd in Roubaix. Albert deed ook, samen met Nys, een voorstel om soortgelijke incidenten in de toekomst te kunnen vermijden
Niels Albert kan nog niet zeggen hoe lang hij geen crossen meer zal kunnen rijden door zijn ribbreuk. "Op de vlakke weg rijden is oké, maar bergop is het nog een probleem", legt Albert uit.
Over het incident zei Albert dit: "Ik weet wat ik gezien heb en voor de rest vind ik het erg jammer wat er gebeurd is. Ik heb wel spijt dat ik na de koers zo opvliegend heb gereageerd richting Sven Nys."
"Ik wil me daarvoor excuseren. Ook bij Sven, met wie ik gebeld heb. We zijn er als volwassen mensen uitgekomen. Er zijn veel Nys-fans die voor mij roepen. Ik weet dat dat échte crossfans zijn."
Het telefoongesprek tussen Niels Albert en Sven Nys was blijkbaar vruchtbaar, want de twee topcrossers stappen binnenkort met een voorstel naar de bond.
"Om de veiligheid van de renners te garanderen, zouden we in de loop van de week voor een grote cross met twee toppers het parcours gaan bekijken", vertelt Albert. "Dan kunnen we tonen op welke plaatsen we met dubbele linten kunnen werken om de fans op afstand te houden."
"Meer kunnen we ook niet doen. Als we alcohol verbieden, krijgen de organisatoren hun budget niet rond en stewards inzetten, is onzinnig. Veldrijden is een volkse sport en dat moet zo blijven. Veel meer dan de mensen sensibiliseren, kunnen we niet doen."
Ploeg van Albert zal supporter niet vervolgen
BKCP-Powerplus, de ploeg van Niels Albert, heeft het plan om de baldadige supporter te vervolgen, laten varen. "We hebben contact gehad met advocaat Johnny Maeschalck, maar het probleem is dat we geen beelden hebben van het incident", zei manager Christoph Roodhooft op de persconferentie.
"Het is het woord van Niels tegen dat van de man die Niels ten val heeft gebracht. We beseffen dat Albert een financieel verlies kan lijden. Het liefst hebben we dat Niels zo snel mogelijk weer kan crossen. Maar als zijn inactiviteit lang duurt, hebben we een probleem."
Met nog een beetje pech grijpt hij gewoon overal naast.quote:Op zondag 17 januari 2010 15:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Jammer dat Albert op zo'n manier de WB moet verliezen.
Uiteindelijk blijkt het toch niet zo onmogelijk voor Albert om de WB alsnog te winnen. Als hij wint in Hoogerheide en Stybar eindigt niet 2e, dan is 't al genoeg. Niet dat ik dat zo maar even zie gebeuren, maar het is niet extreem vergezocht. Ik denk dat Nys in zo'n geval wel bereid is een handje te helpen, mits Albert op het WK het omgekeerde doet (wat sowieso de slimste tactiek zou zijn). Maar ja, Albert en slim...quote:Op zondag 17 januari 2010 18:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Met nog een beetje pech grijpt hij gewoon overal naast.
Klinkt allemaal leuk, maar ik denk niet dat het veel zal veranderen aan de status van het veldrijden.quote:Nys wil langer crossen voor een WK in de VS
Het WK veldrijden vindt in 2013 wellicht in de Verenigde Staten plaats. Als dat bevestigd wordt, wil Sven Nys er nog een extra seizoen aan breien. "Dit is een zegen voor het veldrijden, een grote stap voorwaarts in de internationalisering van de sport."
"De definitieve beslissing valt pas volgende donderdag, maar Louisville (in de staat Kentucky, red) ligt inderdaad in poleposition en ik zal dat dossier indien nodig met hand en tand verdedigen", zegt UCI-veldritcoördinator Peter Van Den Abeele (op de foto naast Nys) in Het Laatste Nieuws.
Sven Nys loopt alvast warm voor een WK aan de andere kant van de Atlantische oceaan. Hij wil er een jaar langer voor crossen.
"Peter Van Den Abeele heeft me via sms op de hoogte gebracht", vertelt Nys in Het Laatste Nieuws. "Dit is een zegen voor het veldrijden, een grote stap voorwaarts in de internationalisering van de sport."
"Meer zelfs: ik overweeg om na de Spelen van 2012 te stoppen, maar dit inspireert me om er nog een winter aan te breien. Ook al ben ik dan al 37. Trouwens, als de logica gerespecteerd wordt, moet er dan een seizoen eerder al een wereldbekermanche in Kentucky komen."
Wacht tot Lance ze op dat WK allemaal naar huis gaat rijden ... !quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Tuurlijk maakt het wel uit; Amerika, sowieso al wielerminnend, zal helemaal in de ban van het veldrijden komen!
yep (en geef ze eens ongelijk)quote:Op zondag 24 januari 2010 15:39 schreef franklop het volgende:
volgens mij sparen ze zich allemaal voor het WK
Doe ik ook niet, maar eigenlijk jammer dat ze week voor WK dan nog een WB cross inplannen (goed doen ze elk jaar, maar goed)quote:
Ik ben het eens met Van Der Poel dat het onzinnig is om je te sparen, op een paar dagen ben je toch volledig gerecupereerd, daar win je niets mee. Je kan je inhouden om het risico op valpartijen te beperken, maar dat lijkt me op dit parcours niet nodig.quote:Op zondag 24 januari 2010 15:39 schreef franklop het volgende:
volgens mij sparen ze zich allemaal voor het WK
Alleen de bondscoach weet waar Wellens mee bezig is, daar kunnen wij niet over oordelen.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:06 schreef Szura het volgende:
Als je dit zo ziet is het echt onbegrijpelijk dat Wellens meegaat naar het WK
De Vanthoerenhout's zullen volgende week not amused zijn. Ik verwacht geen zak van Wellens.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Alleen de bondscoach weet waar Wellens mee bezig is, daar kunnen wij niet over oordelen.
Op een ijspiste zie ik meer in Vanthourenhout en Peeters. En als Wellens iemand gaat helpen in Tabor, dan vermoed ik dat het Stybar is. Pauwels heeft vandaag braaf meegespeeld, maar volgende week denk ik dat die helemaal niet naar Stybar gaat kijken... naar Nys en Albert waarschijnlijk ook niet trouwens.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Alleen de bondscoach weet waar Wellens mee bezig is, daar kunnen wij niet over oordelen.
Is niet meer van deze tijd.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Best wel belachelijk dat bij die WB nog met landenselecties wordt gewerkt als je die afspraak voor de 2e plaats ziet.
Is dat zo? Ze rijden toch ook gewoon in hun team-shirts rond?quote:Op zondag 24 januari 2010 16:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Best wel belachelijk dat bij die WB nog met landenselecties wordt gewerkt als je die afspraak voor de 2e plaats ziet.
Ik verwacht ook niks. Hij heeft z'n selectie gewoon aan zijn naam te danken.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:14 schreef Szura het volgende:
[..]
De Vanthoerenhout's zullen volgende week not amused zijn. Ik verwacht geen zak van Wellens.
Ik denk dat wat dat betreft het contrast vrij groot gaat zijnquote:Op zondag 24 januari 2010 16:18 schreef TargaFlorio het volgende:
BTW WK gewoon in dit topic of doen we weer een apart topic? Ben benieuwd of de discussies net zo hoog oplopen als vorig jaar.![]()
Ja dat is zo , elke bondscoach selecteert de renners die aan de wereldbekerkoers mogen deelnemen. Maar ze rijden er wel in teamshirt rond.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is dat zo? Ze rijden toch ook gewoon in hun team-shirts rond?
quote:WK VELDRIJDEN IN 2013 NAAR DE VS
Het WK veldrijden zal in 2013 effectief
in de Verenigde Staten plaatsvinden.
Dat gerucht deed al een tijdje de ronde
en is nu ook bevestigd door de UCI.
De veldrijders worden verwacht in
Louisville, de grootste stad van
Kentucky. Daar wordt nu ook al elk jaar
een veldrit georganiseerd. Ryan Trebon
was de laatste die er kon winnen.
quote:Stybar: ‘Nooit zo fris aan de start gekomen'
Zdenek Stybar trotseert druk en beleeft mooiste moment uit zijn carrière
‘Druk? Dat gevoel heb ik nooit gehad. Ik had er zo weinig last van dat ik mijn vader Zdenek deze week nog vroeg om me toch nerveus te maken.' Zdenek Stybar trok zelfs naar eigen zeggen dit seizoen nooit zo fris naar een wedstrijd.
Hugo Coorevits in Tsjechië
Een halve ronde van het einde al deed hij al de high five met supporters, die al even zegedronken waren van de tweede Tsjechische proftitel uit de geschiedenis. Nadien betrok hij de hele familie in het plaatje. Zijn Vlaamse vriendin Ine, zijn ouders Zdenek en Hana, zijn zus Aneta en zijn nichtje Amalia. ‘Ik had willen sterven om dit moment te kunnen beleven. De laatste vijftig meter naar de finish pakte die sfeer me bij de keel.'
Je bent een koele kikker op de fiets, maar na het Tsjechische volkslied rolden er traantjes.
‘Zo ben ik ook. Het was geleden van dinsdag dat ik nog weende. Maar toen was het op een begrafenis in Vlaanderen van de vader van mijn mecanicien. De vorige keer was het in Zeddam 2006 toen ik het goud bij de beloften pakte.'
Wat is het geheim van je titel? Die zestienhonderd trappen die je vorige week nog op en af liep in een gebouw in Leuven?
‘Dat was een foutje van mij, maar vraagt Peter Hespel (inspanningsfysioloog in Leuven, red.) me dat, dan doe ik dat. Echt, ik was nog nooit zo fris voor een wedstrijd dit seizoen als vandaag.'
Heb je daar een verklaring voor? Je had toch alle redenen om te stressen. Het succes van dit WK en het Tsjechische veldrijden hing van jouw titel af.
‘Zo ervoer ik het niet. Ik moest sinds de Wereldbekerwinst in Hoogerheide niets meer bewijzen. Dat maakte me zo rustig. Ik had niet de minste druk. Ik plaagde deze week nog mijn vader met de vraag: maak me alstublieft wat nerveus. Ik had absoluut niet het gevoel dat ik op zondag het wereldkampioenschap moest rijden. Ik kwam nooit zo fris aan de start van een cross. Ik rustte terwijl ik de andere weken trainde, trainde, trainde. De supercompensatie kwam. Het is niet zo dat ik op voorhand wist dat ik zou winnen. Ik was ontspannen, dat was mijn geheim.'
Hing de naam Tabor je dan niet de keel uit? Je stond toch op en ging slapen met Tabor?
‘Weten jullie eigenlijk wanneer de eerste vragen over Tabor kwamen? In Treviso, begin oktober, bij de eerste Wereldbekerproef. Elke dag weer. Ze vroegen me in oktober welk weer het vandaag zou zijn, hoe je erheen kon met de bus. Tabor, Tabor, Tabor... op het einde haatte ik die naam, maar nu neemt deze stad voor eeuwig een aparte plaats in mijn hart in.'
Je had ook tijdens het WK redenen om je druk te maken. Zo was er die lekke band al in de eerste ronde.
‘Mijn seizoen was al geslaagd. Ik voelde me een uur voor de start alsof ik het Tsjechisch kampioenschap moest rijden. Mijn polsslag was amper 85. Alles was goed gepland. Sinds de zomer werk ik met een mental coach, Bert De Cuyper (verbonden aan de Leuvense universiteit, red). Hij heeft me geleerd in alle omstandigheden kalm te blijven. Me niet uit evenwicht te laten brengen door mechanische pech. Ik schoof weer in twaalfde positie in, achter Francis Mourey. Ik ging opnieuw zo hard als ik kon.'
Je zag van de hele middag Nys noch Albert. Had je dat verwacht?
‘Ik reed mijn eigen cross en had het geluk dat ik in de vorm van mijn leven zit. Sinds donderdag heb ik al superbenen. Och god, ik was bang dat ik ze zou kwijtspelen, maar vrijdag waren ze er nog en vandaag ook. Ik plaatste dan die aanval en wist eigenlijk niet waar de tegenstand zat. Ik keek om en zag niets. Pas helemaal op het einde hoorde ik een tijdsmelding. Ik was verrast dat ik zo ver voor lag. Eigenlijk heb ik geen moment gerecupereerd. De laatste twee ronden had ik krampen, maar dat nam ik erbij. Dit was als sportman mijn allermooiste moment tot nog toe.
Wat voor wereldkampioen wil je zijn?
‘Ik zou heel graag een waardige wereldkampioen zijn. Zoals Niels Albert deze winter de regenboogtrui droeg. Ik wil me tonen. Maar eerst ga ik een glas champagne drinken. Eentje maar. Frieten noch schnitzels horen daar nu al bij. Het seizoen duurt nog enkele weken.'
Dat vind ik toch wat boud gesteld, dat België niet meer blinkt.quote:België blinkt niet meer
Getackeld
Geen enkele gouden medaille. In geen van de vier categorieën. Dat is geleden van Montreuil 1996, toen Adrie van der Poel eindelijk een wereldtitel veroverde. Toen deden we het nog slechter trouwens, want toen bracht de België delegatie geen grammetje eremetaal mee naar het vaderland. Nu redden Nys en Vantornout nog de eer.
Maar toch: Tabor is een teken aan de wand. Want als we naast het podium kijken, zien we dat er dit weekend slechts zes Belgen in de top tien eindigen. Zes op veertig! Daarmee zijn we pas vierde na Nederland (9), Frankrijk (8) en Tsjechië (7). België mag dan wel het Beloofde Land zijn, zoals bondscoach Rudy De Bie het uitdrukt, op basis van dit WK moet je toch enkele kilometers naar het noorden, zuiden of oosten gaan wonen.
De uitleg van De Bie is plausibel: als een buitenlander talent heeft, verhuist hij naar Vlaanderen. Ze zaaien op onze grond en oogsten voor een ander land. Stybar is het beste voorbeeld, de Poolse broertjes Szczepaniak gaan dezelfde weg op. Zij genieten mee van de professionaliseringswind die het laatste decennium door het veldrijden waaide. Ploegen als Telent-Fidea, BKCP en Sunweb-Revor zorgen voor een specifieke opleiding die de sport naar een hoger niveau tilt. Voor Belgen én buitenlanders.
Toch verklaart dat niet alles. Want over de grens ziet een jongen van 10 niet elk winterweekend twee crossen op tv. De verleiding van het veld is in Vlaanderen nog altijd veel groter, dus mag je verwachten dat daar procentueel ook veel meer talent opduikt. En dat je uitblinkt in een sport. In Tabor was dat niet het geval. (BHE)
Nieuwsblad.be
Ik denk dat de WB en ook de UCI ranking aan waarde hebben gewonnen. Die laatste zeker omdat de startvolgorde daarop wordt gebaseerd. Als je dan ziet dat je voor een overwinning in de WB 5 keer zoveel UCI punten krijgt als voor een overwinning in de Superprestige, dan weet je wel waar je op je best moet zijn. De winnaar van Gavere krijgt even veel UCI punten als de 17e (!!!) van Koksijde of Roubaix.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:02 schreef Leatherface het volgende:
Heeft de Superprestige zo aan prestige (no pun intended) verloren, dan? Ik dacht dat dit nog altijd als grote prijs werd gezien. Helemaal als naast een van de andere twee hoofdprijzen is gegrepen.
quote:Zes meisjes beweren dat ze minnares zijn van Niels Albert
Is Niels Albert de Vlaamse Tiger Woods? Verschillende meisjes stappen naar de pers met het verhaal dat ze zijn ex-minnares zijn. Albert zelf begrijpt niet waarom die oude roddels opnieuw opduiken.
'Die verhalen doen hier in Baal-Tremelo al een hele tijd de ronde', vertelt de veldrijder in Story. 'Tot hiertoe tilde ik er niet zwaar aan. Ik ben in eerste instantie sportman, waarom laten ze mij niet gewoon mijn job doen?'
Twee meisjes willen openlijk uit de biecht klappen over hun stiekeme relatie met Albert. Ze doen dat naar eigen zeggen omdat ze van nog andere meisjes gehoord hebben dat ze iets hebben met de ex-wereldkampioen. 'In totaal zijn we met zes, maar de anderen durfden niet meekomen voor een interview'.
'Hij schept op over hoeveel aandacht hij krijgt van andere meisjes. Dan laat hij berichtjes zien van die meisjes in zijn gsm en zegt hij: 'ik kies voor jou', vertelt een van de zogenaamde liefjes in Story.
Albert ontkent niet dat hij met de meisjes een relatie heeft gehad, maar dat gebeurde volgens hem in een periode tussen twee andere relaties.
In april vorig jaar kwam het tot een breuk tussen Albert en zijn jeugdliefde Ellen. Het koppel was al acht jaar samen en bouwde samen aan een huis. Tweeëneenhalve maand later kwam de veldrijder naar buiten met zijn nieuwe vriendin Chantal, een 22-jarige Vlaams-Brabantse blondine uit Haacht en supporter van Sven Nys.
Een van de meisjes getuigt dat ze drie jaar geleden een relatie had met Albert, toen hij nog samen was met Ellen. 'Ik weet niet wat hij toen tegen Ellen vertelde, maar wij zagen elkaar op elk moment van de dag. Volgens mij zei hij meestal dat hij moest gaan trainen'.
Volgens dezelfde vrouw probeerde Albert ook nog met haar af te spreken toen hij al bij Chantal was. Niets van aan zegt Albert zelf die niet begrijpt waarom zijn naam besmeurd wordt. 'Wij wonen samen, wij gaan overal samen naartoe. Het is niet zo dat deze verhalen dateren van één of twee maanden geleden, dus ik vind ze niet zo sensationeel. Je kunt evengoed getuigen aan het woord laten die mij tien jaar geleden tegen de klink van een auto zagen plassen', besluit hij.
Daarom. Dat soort figuren zijn veel mooier.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:24 schreef Leatherface het volgende:
Ach ja, Albert hoeft ten minste geen mr. perfect imago hoog te houden zoals Tiger Woods.
Alsof Lance en Cipollini geen rokkenjagers zijn (of waren).
quote:Heeft Niels Albert nog een klassement nodig?
'Voor dit seizoen had ik drie doelen: mijn regenboogtrui waardig tonen, een nieuwe trui veroveren en een klassement winnen.' Dixit Niels Albert, enkele dagen voor het Belgische kampioenschap. Doel één is behaald, doel twee is mislukt, doel drie is nog hangende. De komende drie weekends strijdt Albert om de eindzege in de Superprestige en de GVA-trofee. De vraag is: heeft Albert nog een klassement nodig om zijn seizoen te redden? Uiteindelijk won hij al 16 crossen (Nys 12, Stybar 10, red.) en deed hij deze winter wat van hem verwacht werd: de troonstrijd aangaan met Sven Nys. Het zou echter wel de eerste keer in de crossgeschiedenis zijn dat een zegekoning geen enkel klassement binnenhaalt. Wij staken ons licht op bij Christoph Roodhooft, manager van Albert, en bij Sven Nys. Bert Heyvaert
Nieuwsblad.be
Tsja, zonder die achtste plaats van Albert in Roubaix had Stybar de wereldbeker niet gewonnen. Maar de Tsjech was natuurlijk wel de overduidelijke wereldkampioen.quote:Neen
'Heel eerlijk: Albert is voor mij de man van het seizoen', zegt zijn manager Christoph Roodhooft. 'Hij heeft al de meeste zeges én heeft over het hele seizoen het meest geïmponeerd. Natuurlijk heeft Stybar de mooiste prijzen, en was hij op het WK outstanding. Maar de Wereldbeker won hij door de gebroken rib van Albert. Vier Wereldbekermanches won Niels, maar door die achtste plaats in Roubaix ontglipte die eindzege hem toch. Het toont meteen aan hoe relatief zo'n klassement is. Je kan er iemand niet op afrekenen.'
Bovendien, zegt Roodhooft, kunnen de overblijvende prijzen het seizoen van Albert niet maken of kraken. 'Want wat betekent dat eigenlijk, de Superprestige en de GVA-trofee? Internationaal gezien zijn die níks waard. Er is geen enkel internationale wielerboek waarin de uitslag wordt opgenomen. Onze Duitse fietsenleverancier, Stevens, heeft nog nooit van die klassementen gehoord. Het zijn gewoon typisch Vlaamse constructies, die de laatste jaren een beetje gehypet zijn door Sven Nys. Maar een grote overwinning op zich heeft meer uitstraling dan de eindzege in zo'n klassement.'
Nieuwsblad.be
Serieus? Ik vind het totaal geen dubbeltje op zijn kant. Stybar is gewoon de man van het seizoen. Met het WK en de wereldbeker heeft hij de twee grootste prijzen gewonnen. Sowieso telt het WK alleen al bijna even zwaar als de rest van het seizoen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 09:23 schreef Leatherface het volgende:
[..]
[..]
Tsja, zonder die achtste plaats van Albert in Roubaix had Stybar de wereldbeker niet gewonnen. Maar de Tsjech was natuurlijk wel de overduidelijke wereldkampioen.
Ik vind het persoonlijk een dubbeltje op zijn kant tussen Albert, Stybar en toch ook wel Nys. Hoewel de zegeteller duidelijk in het voordeel van Albert uitslaat.
Mwah, ik neem toch wel het hele seizoen in ogenschouw. Ik kijk bijna wekelijks de crossen en de totale indruk telt voor mij dan. Hoewel voor mij zeker wel het WK de belangrijkste koers is.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:46 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Serieus? Ik vind het totaal geen dubbeltje op zijn kant. Stybar is gewoon de man van het seizoen. Met het WK en de wereldbeker heeft hij de twee grootste prijzen gewonnen. Sowieso telt het WK alleen al bijna even zwaar als de rest van het seizoen.
Daar heeft ie wel mazzel mee inderdaad.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lille is ondertussen bezig.
Nys en Stybar voorop, Albert na een slechte start in de achtervolging.
Stybar trouwens voor de zoveelste keer dit seizoen een lekke band op 20 meter van de materiaalpost.
Volgens mij geen deal, maar gunde Stybar het Nys gewoon. Stybar heeft de vette vissen binnen en kan het zich nu veroorloven om zich niet als veelvraat op te stellen. Hij weet dat als hij nu alles pakt de kans groter wordt dat de Vlamingen zich tegen hem gaan keren en dan wordt het koersen een stuk minder leuk in Vlaanderen. En hij zal toch volgend seizoen weer weken achtereen in Vlaanderen moeten koersen, om met zijn trui veel geld te verdienen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre er sprake is van een deal. Stybar leek wel vol te sprinten, maar het zat er toch aan te komen dat Nys de sprint ging winnen, ze leken al een hele cross samen te werken en Nys had de punten het hardst nodig.
Zou goed kunnen.quote:Op zondag 7 februari 2010 16:08 schreef vivelafete het volgende:
Albert pas 5e, zou hij dan helemaal geen prijs pakken dit seizoen?
Dat leek een tijd lang ook zeer waarschijnlijk.quote:Op zondag 7 februari 2010 16:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou goed kunnen.
Zaf een weekje terug nog een uitspraak van 'm "ik zou wel eens alle klassementen in een seizoen willen winnen." Toen dacht ik nog: "zorg nou eerst maar dat je er eentje wint."
Een tijdlang wel, maar die uitspraak deed 'ie 1 of 2 weken geleden (net voor of na WK).quote:Op zondag 7 februari 2010 16:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat leek een tijd lang ook zeer waarschijnlijk.
Iemand als De Clercq die 3x wereldkampioen werd, ook nog zilver en brons won op het WK, 2x het UCI jaarklassement won , Belgisch kampioen werd, wereldbeker won , ... zou ik toch nie als "subtopper" omschrijven ...quote:Op zondag 7 februari 2010 17:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk is het altijd zo. Toppers (oude Nys, Wellens, Groenendaal) die erin vliegen en subtoppers (Vervecken, De Clercq) die het slim willen aanpakken.
Tegenwoordig zijn er met Stybar en de nieuwe Nys gewoon ook toppers die het op een slimme manier proberen.
volledig mee akkoord, maar het was geen subtopper ... De Clercq was een topper, maar niet een van het soort die altijd de sterkste was, maar wel een die altijd en overal kon winnen , hoe zwaar de koers ook was ...quote:Op zondag 7 februari 2010 21:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik wil hem ook wel omschrijver als wieltjeszuiger, zweetdief, egoïst of professionele valsspeler beginnend fictie-schrijver die zijn palmares meer aan deze eigenschappen dan aan zijn talent te danken heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |