abonnement Unibet Coolblue
pi_75839333


pi_75839350
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:16 schreef Leatherface het volgende:
Njah, ze (de Esten) zijn al goed in langlaufen. Leer ze schieten en ook bij het biathlon kunnen ze scoren.
Deze is juist goed in schieten en relatief traag op de ski
pi_75839429
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

Deze is juist goed in schieten en relatief traag op de ski
Okay. Ik kon hem niet.

Maar ik bedoelde uiteraard langlaufen in het algemeen, waar ze Veerpalu, Smigun en nog wat mensen hebben.
pi_75839588
Even volgen weer.
sig verwijderd door FA
pi_75841713

(tvp)
pi_75845370
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Okay. Ik kon hem niet.

Maar ik bedoelde uiteraard langlaufen in het algemeen, waar ze Veerpalu, Smigun en nog wat mensen hebben.
ik kEn hem ook niet.
pi_75845615
Foutje.
pi_75868300



Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_76150416
World Team Challenge in stadion van Schalke nu op Eurosport en ARD.
pi_76151079
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:46 schreef TargaFlorio het volgende:
World Team Challenge in stadion van Schalke nu op Eurosport en ARD.
Altijd leuk om te zien, goede tip .
sig verwijderd door FA
pi_76313396


Lars Berger, zit linksachterin
pi_76326683
Wel een held hoor die Berger
pi_76520377
Om 14.15 is de heren estafette, met OEB!
pi_76577944
Noorwegen won bij de mannen, Rusland bij de vrouwen. Hauswald won vandaag de vrouwensprint voor Jonsonn
  zaterdag 9 januari 2010 @ 13:30:49 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_76597051
Die fantastische party-schlager die je op de achtergrond hoort tijdens het schieten op ARD.... fantastisch... Lig je lekker te concentreren, zetten ze net Cowboy und Indianer in en gaat het hele publiek uit zijn dak
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_76597869
Ustyogov fenomenaal sterk net als al andere Russen, en met 3 schietfouten nog naar de zege, veruit de snelste lauferisch die man vandaag
pi_76598002
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:53 schreef Columbiafan het volgende:
Ustyogov fenomenaal sterk net als al andere Russen, en met 3 schietfouten nog naar de zege, veruit de snelste lauferisch die man vandaag
Die heeft de dope van Iaroshenko natuurlijk overgenomen. Ook zo ene die vanuit het relatieve niets bij de wereldtop kwam aansluiten op latere leeftijd.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:01:38 #18
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_76598090
Hé, dat ziet eruit als Oberhof. Leuk contrast: poef poef en aan de andere kant de rustoorden die daar zijn
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:04:04 #19
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_76598178
En volgende week zijn ze in Ruhpolding... daar ben ik ook nog geweest. Daar tegen de grens bij oostenrijk tussen de bergtoppen (nou ja, zijn meer heuvels).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76598314
Ligt dat zo'n beetje bij Garmisch, of juist meer richting de grens met Baden - Wurtemberg?
pi_76598369
Ah, zo te zien juist meer richting Berchtesgaden.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:13:18 #22
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_76598472
Ja Die bobbaan bij konigssee heb ik ook gezien.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76598535
Daar ben ik nooit geweest. Ik ben wel eens een Lillehammer en Hamar geweest. Het vikingskipet van binnen gezien en aan de voet van de springschans gestaan.
pi_76625591
Haha, Domracheva is echt cursed.

Al meerdere malen 2e geworden, ook al een keer in leidende positie prone geschoten (toen staand moest of zoiets iig) of van dat plateau afgeflikkerd geloof ik.

Vandaag halverwege weer met 20 seconden aan de leiding, schiet ze op de verkeerde targets vanuit haar positie (cross-fire van baan 1 naar de targets van baan 2).
Jack does it in real time...
pi_76627917
Een Emmons'je in het biathlon.
pi_76639182
OEB was vandaag weer ijzersterk op de massastart, een minuut voor de nummer 2 .
sig verwijderd door FA
pi_76641879
Wat een god is het toch die man, die hoort een standbeeld te krijgen van 6 meter op 5
pi_76771528
De Zweedse dominantie bij de vrouwen blijft doorgaan, de oude Olofson kan het ook nog, foutloos en het snelste lauferisch, ja dan win je.
pi_76772383
Sleptsova helemaal gestorven op het eind, kwam zwalpend haast over de meet met een dramtische slotronde. Vreemde zaak, ze ligt nu nog altijd neer en moet overeind geholpen worden, heel snel begonnen wel. Zelden iemand zo kapot zien gaan bij het biathlon...
pi_76772531
Olofsson is inderdaad aardig sterk teruggekomen van haar zwangerschapsverlof.
pi_76772819
He, nu zou het misschien een blessure zijn voor Sleptsova...
pi_76772945
Wat ligt er toch bakken met sneeuw in Zuid-Duitsland. Ik dacht dat het al veel was in Oberhof, maar in Ruhpolding lijkt wel nog meer te liggen.
pi_76860004
Neuner verknalt de Duitse estafette al zo'n beetje, met 5 fouten en dus 2 strafrondes bij het staande schieten.
pi_76861138
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:59 schreef wimderon het volgende:
Neuner verknalt de Duitse estafette al zo'n beetje, met 5 fouten en dus 2 strafrondes bij het staande schieten.
Ik zat wat te zappen, ik zag d'r wat lachen en dacht dat ze ging winnen ?
sig verwijderd door FA
pi_76864036
Neuner is ook gewoon geen huis op te bouwen, veels te onregelmatig. Zie hier absoluut geen plaats krijgen in de estafette in Vancouver...
pi_76864649
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:37 schreef Columbiafan het volgende:
Neuner is ook gewoon geen huis op te bouwen, veels te onregelmatig. Zie hier absoluut geen plaats krijgen in de estafette in Vancouver...
Zou erg dom zijn. Als het wel loopt dan weet je ook meteen bijna zeker dat je gewonnen hebt. Beetje alles of niet, maar wel nodig als je goud wil winnen. Het alternatief is met Hauswald ook niet meteen de meest constante bij het schieten trouwens.

Maar goed, dan Neuner maar in de estafette in het langlaufen.
pi_76865035
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

Zou erg dom zijn. Als het wel loopt dan weet je ook meteen bijna zeker dat je gewonnen hebt. Beetje alles of niet, maar wel nodig als je goud wil winnen. Het alternatief is met Hauswald ook niet meteen de meest constante bij het schieten trouwens.

Maar goed, dan Neuner maar in de estafette in het langlaufen.
Bachmann eventueel ook, maar ik denk idd dat Hauswald het gaat halen. Lauferisch was Neuner ook wat minder in de slotronde, net als woensdag overigens, dus misschien is ze niet meer zo sterk als vorig jaar
pi_76865120
Neuner erg matig vandaag ook in het langaufen, pas de 5de tijd in haar reeks!!!
pi_76866105
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:06 schreef Columbiafan het volgende:
Neuner erg matig vandaag ook in het langaufen, pas de 5de tijd in haar reeks!!!
Ze viel vandaag flink tegen ja. Ze is gewoon nog niet in orde, zoals ze dat vorig seizoen wel was. En dan had ze twee dagen geleden een goed resultaat, maar constant is het nog alles behalve. Misschien lukt dat nog voor de OS, maar ik betwijfel het.

Maar goed, de Duitse ploeg heeft genoeg keuzes. Ik zou het een grote fout vinden als ze Hauswald niet opnemen in de estafetteploeg. Die heeft het gewoon verdiend dit jaar. Dan maar Beck sneuvelen. Van haar ben ik sowieso nooit echt onder de indruk. Wel een stabiele factor hoor, maar niet iemand waar je ook echt het verschil mee kan maken. En zij heeft ook nog wel eens mindere dagen, vooral met het langlaufen.
pi_76891314
Zometeen 15 km massastart in Ruhpolding, mooi onderdeel altijd.
pi_76892000
Is naar mijn mening het leukste onderdeel
pi_76892608
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Is naar mijn mening het leukste onderdeel
Vind ik ook, Svensen wint Bjorndalen nogal slordig met het schieten.
pi_76892618
Wat een race.

Die Oostenrijkers gaan echt als een raket op de ski's trouwens, die Landertinger voorop, damn. Nog veel harder dan ze ooit gingen vķķr al die doping schandalen.

Svendsen wint, Ustygov kwam nog dichtbij (ging ook hard), Landertinger en Bjoerndaelen schoten net te slecht bij het staan. Wel 10 man in 30 sec. of zo.

Engelse commentator meldde ook nog dat Poiree (ex-atleet) een (ernstig) auto-ongeluk heeft gehad en in het ziekenhuis ligt.
Jack does it in real time...
pi_76894295
Die Russen hebben weer een prima kuurtje gehad denk ik zo.

OEB had met 1 fout minder wel gewonnen
pi_76894808
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:55 schreef Elwood1802 het volgende:
Die Russen hebben weer een prima kuurtje gehad denk ik zo.

OEB had met 1 fout minder wel gewonnen
Tsja dat kan je net zo van Landertinger zeggen. Hij is gewoon veruit de snelste op de ski's. Ik vraag me af of het langlaufen an sich niets voor hem is, aangezien ook OEB, Berger en ik kan even niet meer op de naam van die 3e Noor komen het jaren terug ook al geprobeerd hebben en dat was absoluut niet onsuccesvol.

De Oostenrijkers hebben wel een belachelijk sterke ploeg in de breedte gekregen zo binnen een jaar.
pi_76895948
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:13 schreef TheArt het volgende:

[..]

Tsja dat kan je net zo van Landertinger zeggen. Hij is gewoon veruit de snelste op de ski's. Ik vraag me af of het langlaufen an sich niets voor hem is, aangezien ook OEB, Berger en ik kan even niet meer op de naam van die 3e Noor komen het jaren terug ook al geprobeerd hebben en dat was absoluut niet onsuccesvol.
Hafsas? Of deed hij de overstap juist andersom
sig verwijderd door FA
pi_76896018
OMG die massastart bij de vrouwen 4 Duitse vrouwen in de top-5, maar het is wel Johnson die wint Johnson was helemaal foutloos. Neuner nu op de ski's weer fantastisch. Ondanks 5 fouten nog 3e.
pi_76896063
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:49 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Hafsas? Of deed hij de overstap juist andersom
Die deed het anderson. Die was langlaufer en is toen biathleet geworden.

Nee, ik bedoel die Noor die altijd heel snel was (sneller dan OEB), maar altijd enorm veel fouten maakte bij het schieten. En toen ging hij zich richten op het schieten en ging dat weer ten koste van zijn skisnelheid. Pfff, kom er niet op.
pi_76896129
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:53 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die deed het anderson. Die was langlaufer en is toen biathleet geworden.

Nee, ik bedoel die Noor die altijd heel snel was (sneller dan OEB), maar altijd enorm veel fouten maakte bij het schieten. En toen ging hij zich richten op het schieten en ging dat weer ten koste van zijn skisnelheid. Pfff, kom er niet op.
Frode Andresen?
sig verwijderd door FA
pi_76896179
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:55 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Frode Andresen?
Dat is em ja!
pi_76896336
Die doet nooit meer mee, is ook al eind 30.
pi_76896350
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:03 schreef Elwood1802 het volgende:
Die doet nooit meer mee, is ook al eind 30.
Vorig jaar nog wel dacht ik.
sig verwijderd door FA
pi_76896700
Andresen is nog gewoon actief dacht ik. Hij is gewoon niet goed genoeg op het moment, al vind hij zelf van wel. Hij gaat ook niet naar de Spelen, dat zijn Svendsen, Bjoerndalen, Hanevold, Os, Boe en Berger namens Noorwegen. Andresen heeft laatst nog gezegd dat hij door wil tot Sochi, maar goed, dat is afwachten.


Hafsas is trouwens al biatleet sinds hij bij de nationale selecties zit, die is het gewoon allebei.
pi_76898205
Jonsson weer niet te stuiten vandaag, foutloos geschoten en erg snel op de ski's
Verder Neuner een stuk beter dan gisteren 3de met de snelste lauftijd
pi_76898611
Ik heb wel vaak kritiek op Neuner, maar ze doet het eigenlijk niet zo heel slecht hoor, met alweer 2 podiumplaatsen dit weekend
pi_77054595
Neuner lijkt nu zelfs te gaan winnen op de 15 kilometer nota bene.

Hoewel, komt nog wel een pak atleten, maar in ieder geval de beste van alle Duitsen.

Wel 3 fouten, maar liep bijna halve minuut sneller in het laatste rondje dan Wilhelm en was 5 seconden sneller op de streep. In totaal meer dan 2 minuten sneller dan Wilhelm met het laufen, Henkel en Hauswald gingen ook wel hard op de ski's (harder dan Kati).
Jack does it in real time...
pi_77055646
Maar natuurlijk met zeer beperkte tegenstand, dit was eigenlijk gewoon het Duits kampioenschap dat ze wint. Ik hecht hier niet al te veel waarde aan, zonder de goede Rusinnen, Oloffson (die lauferisch even sterk is als Neuner) en Jonsonn (die ook op de OS wel de 15 kilometer gaat winnen hoor, met haar ongehoord goede schietresultaten) en Berger...

Vraag me zelfs af of Neuner op dit onderdeel gaat mogen starten in Vancouver, aangezien schieten hier belangrijkers is dan goed laufen. Zie maar Gasparin (1 fout minder en ze had gewonnen) en Ponza die zelfs foutloos was en alzo 4de werd. Neuner zou echt maar hoogstens 1 fout mogen maken in Vancouver om een medaille te halen, en dat zie ik er aboluut niet doen.

edit: Makarainen nog vergeten die er ook niet was en zeer snel kan laufen

[ Bericht 5% gewijzigd door Columbiafan op 20-01-2010 15:40:36 ]
pi_77056213
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:10 schreef DeeBee het volgende:
Neuner lijkt nu zelfs te gaan winnen op de 15 kilometer nota bene.

Hoewel, komt nog wel een pak atleten, maar in ieder geval de beste van alle Duitsen.

Wel 3 fouten, maar liep bijna halve minuut sneller in het laatste rondje dan Wilhelm en was 5 seconden sneller op de streep. In totaal meer dan 2 minuten sneller dan Wilhelm met het laufen, Henkel en Hauswald gingen ook wel hard op de ski's (harder dan Kati).
Hmmm, Neuner heeft wel zeer snel geschoten, dus ze was geen 2 minuten sneller dan Wilhelm, wel 1.25, Wilhelm maar 30 seconden langzamer dan Henkel en Hauswald...
pi_77058484
Je overdrijft nu wel hoor. Als Neuner in goede doen is kan alleen Olofsson haar benaderen op de ski. En zoveel beter dan Neuner schiet die gemiddeld niet. Op bijna iedereen kan Neuner één fout goedmaken in de individuele wedstrijd en op een groot deel zelfs twee of meer. Er zijn er misschien een stuk of 6-8 waarop ze niet minimaal één fout goed kan maken.
pi_77058615
Mja, niet dat Neuner dit direct gaan winnen in Vancouver nee als ze zo schiet.

Maar ze loopt wel erg goed hoor, komt echt niemand aan momenteel denk ik...dus ze kan zich heus wel wat foutjes veroorloven met het schieten. Met 1 of 2 fouten kan Neuner zomaar de sprint winnen denk ik nog steeds...

Wilhelm ging gewoon niet soepeltjes, normaal is die wel sneller op de ski's dan Hauswald of zo...dus hopelijk verbetert die ook nog wat de komende weken.
Jack does it in real time...
pi_77059152
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:41 schreef DeeBee het volgende:
Mja, niet dat Neuner dit direct gaan winnen in Vancouver nee als ze zo schiet.

Maar ze loopt wel erg goed hoor, komt echt niemand aan momenteel denk ik...dus ze kan zich heus wel wat foutjes veroorloven met het schieten. Met 1 of 2 fouten kan Neuner zomaar de sprint winnen denk ik nog steeds...

Wilhelm ging gewoon niet soepeltjes, normaal is die wel sneller op de ski's dan Hauswald of zo...dus hopelijk verbetert die ook nog wat de komende weken.
Nah, Hauswald is de laatste 2 seizoenen aardig verbeterd, maar is wisselvallig in het schieten. Wilhelm is altijd de degelijkheid zelve geweest. Als de echte snelle vrouwen goed schieten wint ze niet, maar als die het laten afweten staat zij er bijna altijd om dan voor de prijzen mee te doen.
pi_77141150
Neuner weer in vorm zeg, gaat ondanks een fout afgetekend de sprint winnen.
pi_77141222
Neuner inderdaad weer fantastisch in vorm. Vooral langlaufend weer veel beter dan de rest.
pi_77154403
Zeer sterk ook is Bachmann die als reserve naar naar Vancouver gaat( vreemde beslissing van mussigang imo) maar ondanks 2 fouten 5 de wordt 2de snelste lauftijd op amper 24 seconden van Neuner
pi_77176427
Hehe, bij die rus brak het ding aan het geweer af zodat ie em niet meer op de rug kon dragen
pi_77462582
Nederlands Biathlon talent???

Chardine Sloof werd op het jeugd wk (onder 19) 7de!! Dat is een prachtprestatie hoor

Onthoudt alvast die naam mensen, en ze is nog maar 17!!! Tegen 18 jarige sterke Noorse, Zweedse en Russinen is dat niets minder dan

PERSONAL DATA - CHARDINE SLOOF (NED)

Passport Name SLOOF, Chardine
Birthdate 19 Jul 1992
Birthplace Waddinxveen, NED
Homeplace Torsby, Sweden
Residence Sweden, SWE
Education Skigymnasia Torsby
Languages (Interviews) Swedish, dutch, english
Hobbies training, dancing, kooking and listening to music
pi_77476357
pi_78646411
Neuner is wel minder snel geworden in het langlaufen dan pak em beet, een jaar of 2 geleden, vreemd eig. Maar ach ze schiet in ieder geval beter, ze was eigenlijk ook leuker (knapper) toen ze 19,20, 21 was.
pi_78673677
We pikken gewoon weer de draad op met de EK U26.
pi_78679020
Hitzer wint (ondanks gebroken ski) bij de vrouwen en Knie bij de mannen.
pi_78681618
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:16 schreef Columbiafan het volgende:
Hitzer wint (ondanks gebroken ski) bij de vrouwen en Knie bij de mannen.
Hitzer was alweer een tijdje goed bezig in de Europacup, die zal wel weer een plekje krijgen op de laatste Worldcups lijkt me.
pi_78681661
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:13 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hitzer was alweer een tijdje goed bezig in de Europacup, die zal wel weer een plekje krijgen op de laatste Worldcups lijkt me.
Mja lauferisch erg zwak dit jaar, in 2008 was ze echt gewoon abolsute top in de loipes.
pi_78682783
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:14 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Mja lauferisch erg zwak dit jaar, in 2008 was ze echt gewoon abolsute top in de loipes.
Op dat niveau zit ze nu nog niet, maar de laatste 4 Europacups zat ze elke wedstrijd in de top-3 op dat gebied (ook qua overall uitslag trouwens).
pi_78807082
Nu de heren sprint. Waar is dat EK eigenlijk?
pi_78809676
Estland meen ik, Boehm wint overigens de herensprint, Hafsas wel 3de met 3 schietfouten
  dinsdag 9 maart 2010 @ 18:56:37 #76
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_78939887
quote:
Biatlete Kati Wilhelm stopt
Kati Wilhelm zet na dit seizoen een punt achter haar carričre.

"Ik heb alles gewonnen wat er te winnen viel. Het is tijd om plaats te maken voor de jeugd", aldus de 33-jarige Duitse biatlete.

Wilhelm won op de Olympische Spelen van 2002 en 2006 in totaal drie gouden en drie zilveren medailles. Op de Spelen van Vancouver voegde ze daar nog een bronzen plak aan toe.

Op verschillende WK's was ze goed voor vijf gouden, vier zilveren en vier bronzen medailles.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_78945652
Alles gewonnen wat er te winnen valt. Dat vat het goed samen.

Ik denk dat ze best nog wel een en ander had kunnen winnen, maar met haar 33 jaar is ze op een leeftijd gekomen om andere dingen te doen.
pi_79090072
Benieuwd wie de wereldbeker bij de vrouwen nog wint, beloofd erg spannend te worden
pi_79090103
Een toss up tussen Neuner en Jonsson, eventueel nog Henkel.

Bij de heren is het ook nog spannend tussen Ustyugov, Sumann en Svendsen.
pi_79090236
Haha, wat een dramatisch commentaar op Eurosport zeg: "Alle Duitsers vielen tegen op de OWS" , Neuner komt ook uit Duitsland beste man.
sig verwijderd door FA
pi_79090323
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:37 schreef Ambrosius het volgende:
Haha, wat een dramatisch commentaar op Eurosport zeg: "Alle Duitsers vielen tegen op de OWS" , Neuner komt ook uit Duitsland beste man.
Bedoelde hij dan de mannen? Dat lijkt me wel uit zijn plaats tijdens een vrouwenwedstrijd.
pi_79090341
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:43 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Bedoelde hij dan de mannen? Dat lijkt me wel uit zijn plaats tijdens een vrouwenwedstrijd.
Nee, want hij het over Hauswald: "Hauswald, won eerder dit jaar nog een WB-wedstrijd, maar viel erg tegen tijdens de Spelen, net als alle Duitsers eigenlijk" , toch maar gewoon terug naar d'n Duitser.
sig verwijderd door FA
pi_79090374
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:44 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Nee, want hij het over Hauswald: "Hauswald, won eerder dit jaar nog een WB-wedstrijd, maar viel erg tegen tijdens de Spelen, net als alle Duitsers eigenlijk" , toch maar gewoon terug naar d'n Duitser.
Haha. Nu was het wel zo dat het qua successen redelijk stond of viel met Neuner. In de breedte waren ze duidelijk minder sterk dan voorgaande jaren.
pi_79090418
Duitsland viel daar echt vies tegen, neem daar Neuner weg en het was toch echt wel beschamend hoor
pi_79090674
Neuner gaat het vandaag niet redden, Wilhelm wel sterk
pi_79090700
Duitsers wel en bloc sterk
pi_79090764
Domratsjeva voor de winst?
pi_79090876
Domracheva gaat dit winnen
pi_79090884
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:09 schreef Columbiafan het volgende:
Domratsjeva voor de winst?
Lijkt er wel op.
pi_79090902
Neuner slaat een klein slagje t.o.v. Jonsson.
pi_79090933
Is Domracheva echt een geboren Wit-Russin, of een 'uitwijk-Russin' zoals Kuzmina en Khrustaleva?
pi_79090949
Zaitseva gaat nog op voor de winst.
pi_79090961
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:16 schreef Leatherface het volgende:
Neuner slaat een klein slagje t.o.v. Jonsson.
Jup, toch wel een beetje mindere wedstrijd van Neuner, in het moderne biathlon zijn 2 schietfouten te veeel. Ik herinner me dat er vroeger wel sterke laufsters waren die met 2 schietfouten wonnen


Zaitseva overigens Hopelijk wint Domracheva dit
pi_79091062
Zaitseva nu op achterstand, dan lijkt Domracheva dit te winnen.
pi_79091179
Beck was al het hele seizoen matig in de loipes, maar dit slaat werkelijk alles
pi_79091204
Waar is Kuzmina trouwens?
pi_79092180
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:17 schreef Leatherface het volgende:
Is Domracheva echt een geboren Wit-Russin, of een 'uitwijk-Russin' zoals Kuzmina en Khrustaleva?
Een echte
pi_79092685
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Een echte
Okay.
pi_79120463
Domratsjeva wint ook de achtervolging, voor Neuner en Hauswald. Bijzonder indrukwekkend voor de pas 23 jaar oude dame, denk dat er nog vele zege's zullen volgen
pi_79120829
Knap werk inderdaad. Neuner loopt weer wat uit in de stand. Als deze trend zich voortzet, wint ze de algemene wereldbeker.

Kuzmina heeft verstek laten gaan dit weekend?
pi_79121454
Als Neuner ook nog de WB zou winnen, dan kan ze best wel eens sportvrouw van het jaar worden in haar land denk ik
pi_79122256
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:06 schreef Columbiafan het volgende:
Als Neuner ook nog de WB zou winnen, dan kan ze best wel eens sportvrouw van het jaar worden in haar land denk ik
Zou kunnen. Maar ik denk toch Riesch, voorlopig.
  zondag 14 maart 2010 @ 12:48:28 #103
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_79122772
Vandaag M. Fourcade, De Lorenzi en Jay op het podium, leuk .
sig verwijderd door FA
pi_79122779
Martin Fourcade boekt in Kontiolahti zijn eerste overwinning in een wereldbekerwedstrijd.

Tweede De Lorenzi en derde Jay.
pi_79122831
Svendsen zevende. Ruim voor Sumann en Ustyugov. Die laatste heeft toch wel een beetje een lege tank, zo aan het eind van het seizoen.
pi_79336155
Simone Hauswald won de dames sprint in Oslo, voor Domracheva en Olofsson-Zidek.

Neuner werd zesde en loopt weer wat uit ten opzichte van Helena Jonsson.

Bij de mannen won Martin Fourcade de sprint. Tchoudov tweede en Sumann derde.

In de strijd om de algemene wereldbeker ligt het nog wijd open. Christoph Sumann gaat aan kop met 677 punten. Svendsen volgt op een punt achterstand. Ustuygov staat derde met 637 punten. Ook Martin Fourcade is met 601 punten nog niet kansloos. De Fransen heeft bovendien de vorm.
pi_79379794
Vandaag won M. Fourcade nog maar eens (de pursuit)

Het blijft stuivertje wisselen in de kop van het wereldbekerklassement. Nu heeft Svendsen de leiding weer overgenomen van Sumann. Morgen is er nog een massastart. Volgende week wordt de wereldbeker afgesloten met een sprint en massastart in Khanty-Mansisk.

Ik zou Svendsen een mooie wereldbekerwinnaar vinden. Met twee gouden plakken was ie ook de biathlon-koning van de Spelen. Maar als Sumann hem pakt, dan ook prima wat mij betreft.
pi_79379837
Damesachtervolging

1. Hauswald
2. Domracheva
3. Olofsson

Neuner werd achtste en lijkt zo toch wel de wereldbeker bijeen te sprokkelen.
  zondag 21 maart 2010 @ 14:38:24 #109
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_79404973
Massastart bij de vrouwen nu bezig, nog 1 schietronde en nog iets van 7 kanshebbers op de zege vandaag.
sig verwijderd door FA
pi_79405080
De massastart blijft toch wel het mooiste onderdeel.
pi_79405310
Hauswald lijkt af te stevenen op haar derde achtereenvolgende zege. Knap voor iemand die toch niet te boek stond als veelvraat.

Neuner lijkt nu toch wel definitief de wereldbeker in haar voordeel te beslechten. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze dit volgende week nog weggeeft.
  zondag 21 maart 2010 @ 14:49:38 #112
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_79405339
Hauswald wint voor de derde keer dit weekend, beetje laat in vorm .
sig verwijderd door FA
pi_79405341
Kuzmina werd gisteren 75ste ofzo. Wisselvallige biathlete.
pi_79405369
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:49 schreef Ambrosius het volgende:
Hauswald wint voor de derde keer dit weekend, beetje laat in vorm .
Doet me denken aan Hautamaki. Die volgens mij in de weken na een WK eens alles won, terwijl ie op het WK zelf met lege hand stond.

Edit - nu had Hauswald wel twee bronzen plakken in Vancouver. Zeker niet slecht.
pi_79405387
Hauswald gaat dus idd winnen. Ze houdt er trouwens na dit seizoen mee op, net als Beck en Wilhelm. Opvallend, want ze is nu eigenlijk beter dan ooit en nog niet eens zo heel oud.
pi_79405442
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:51 schreef wimderon het volgende:
Hauswald gaat dus idd winnen. Ze houdt er trouwens na dit seizoen mee op, net als Beck en Wilhelm. Opvallend, want ze is nu eigenlijk beter dan ooit en nog niet eens zo heel oud.
Tsja, kinderwens misschien? Zou niet de enige vrouw zijn die om die reden vroeg stopt.

Vorig jaar was ze volgens mij ook aardig sterk op het WK, op dat ontzettend sfeerloze parcours in Korea.
pi_79405681
Hauswald kan de WB wel nog winnen als Neuner echt gaat tegenvallen in Khanty
pi_79405827
Hmm, kan uiteraard. Maar Neuner is redelijk stabiel de laatste wedstrijden. Hoewel ziekte of een plotseling vormdip natuurlijk altijd op kunnen treden.
  zondag 21 maart 2010 @ 16:40:53 #119
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_79409367
Tcherezov wint de massastart bij de mannen voor Sumann en Svendsen.
sig verwijderd door FA
pi_79409501
Blijft spannend tussen die laatste twee om de wereldbeker.
pi_79578672
Vandaag begonnen de wereldbekerfinales in Khanty-Mansiysk met een sprint voor dames. Winnares Romanova, voor Brunet en Jonsson.

Neuner werd achtste. Kuzmina dit keer wel weer redelijk goed (9e). Om de world cup is het nog niet helemaal beslist. Maar Neuner heeft nog de beste papieren.
pi_79609791
Nu de herensprint. Svendsen en Sumann geven weinig toe aan elkaar.
pi_79618823
Herensprint:

1. Tcherezov
2. De Lorenzi
3. Deryezemlya

4. Sumann
8. Svendsen

Wat leuk. Dit wordt in de laatste wedstrijd beslist. Ook bij de dames.

Svendsen en Sumann zelfs in punten gelijk. Degene die morgen in de massastart voor de ander eindigt, wint normaliter de wereldbeker.
pi_79640902
Neuner toch op weg naar de wereldbeker, Kuzmina volgt vandaag in haar spoor.
pi_79640980
Neuner wint vandaag de massastart en daarmee dus ook de wereldbeker .
sig verwijderd door FA
pi_79641048
Kuzmina is een grillige biathlete. Heel goede OWS met goud en zilver, vervolgens zag je haar een tijdje niet. Vorige week werd ze 73ste op de sprint in Oslo. En dit weekend 9e en ogenschijnlijk nog op weg naar een podiumplaats.

Ze is een topper, maar wel een met hoge pieken en diepe dalen.
pi_79641122
Klasse van Neuner, hoor. Met een zege de wereldbeker afsluiten en definitief binnenhalen.
pi_79641130
Bailly tweede en Kuzmina derde.
pi_79643719
Svendsen lijkt zonder dramatische schietbeurten op weg naar de wereldbeker.
pi_79644018
Landertinger wint de race, tot de laatste schietbeurt zaten er nog een man of 10 op kop . Svendsen de WB.
sig verwijderd door FA
pi_79644117
Svendsen en Neuner, de beste man en vrouw van de Spelen, dus ook allebei winnaar van de wereldbeker.
pi_79644148
Morgen nog het WK gemengde estafette. Daarna bergen de heren en dames de ski's en geweren weer voor een tijdje op.
pi_79644539
Terechte winnaars van de Wereldbeker
pi_79652177
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:15 schreef wimderon het volgende:
Terechte winnaars van de Wereldbeker
Valt niet veel op af te dingen, inderdaad.

Ook gewoon de koning en koningin van het biathlon op de Spelen.
pi_89387591
Over een uurtje gaan we weer los.

Zonder onder meer Hanevold, Kruglov, Defrasne, Wilhelm, Hauswald, Becaert, Medvedtseva en Bailly.

Helena Jonsson gaat voortaan door het leven als Helena Ekholm en Anna Carin Olofsson-Zidek als Anna Carin Zidek.
pi_89390420
Yippiie. :)
pi_89390460
Meteen TT aangepast.
pi_89390469
Leuk :Y, toch is de massastart altijd 10x leuker kijken
pi_89398686
Biathlon *O*
pi_89420372
Anna-Carin Zidek, zoals ze tegenwoordig door het leven gaat, won gisteren voor Marie Laure Brunet en Helena Ekholm (voorheen Jonsson)

Vandaag de 20 km voor de heren.
pi_89440455
Svendsen wint vandaag, voor Bjoerndalen en waarschijnlijk Martin Fourcade. Svendsen deelde beter in dan Bjoerndalen, die sneller startte, maar uiteindelijk 36 seconden langzamer was op de ski's, de rest komt niet binnen de minuut van Svendsen qua skitijd.
pi_89483326
Het is overigens -19 graden in Oestersund, bij -20 wordt er niet gestart. Eerder vandaag was het nog -23, dus het heeft er echt om gehangen of het doorging vandaag.
pi_89483552
Wat een omstandigheden zeg, -19 en sneeuw :{. En zo te zien ook nog wel wat wind.
sig verwijderd door FA
pi_89486735
Kun je zo eigenlijk nog wel fatsoenlijk schieten? :D
pi_89513248
Kaisa Makarainen won gisteren de damessprint, voor Miriam Goessner en Darya Domracheva.
pi_89517389
Bjoerndalen gaat onderuit vlak voor de finish en geeft zo de zege uit handen.
pi_89518469
Jammer voor OEB, maar dat hoort ook bij sport.
pi_89545405
Makarainen wint opnieuw.
pi_89554158
OEB wint wel de achtervolging. ^O^

Fak blijft ook goed meedraaien. Zijn medailles op de Spelen en het vorige WK zijn voorlopig geen flukes. :)
pi_89766307
Vandaag is de Worldcup in Hochfilzen begonnen, in zeer wisselende omstandigheden.

Bij de heren won vanmorgen Tarjei Bø, die zeker niet de beste omstandigheden had, voor Sednev en Boeuf, die beiden wel redelijk gunstige omstandigheden hadden. Svendsen werd ondanks 2 schietfouten vierde, Bjoerndalen (1 fout) 10e.

De dames zijn net klaar, daar wint Kuzmina, voor Domracheva en Mäkäräinen, Ekholm werd vijfde. Magdalena Neuner, die de eerste Worldcup miste wegens ziekte is toch weer meteen de snelste op de ski en werd met twee fouten 7e.
pi_89766421
Eerste wereldbekerzege voor Kuzmina?
pi_89767651
Technisch gezien tellen de OS ook als World Cup volgens mij, maar verder is het de eerste reguliere zege ja.
pi_89768012
Leuk voor Boe trouwens. Was al de benjamin in de Noorse gouden estafetteploeg, als ik me niet vergis. :)
pi_89795140
Vandaag de pursuit voor de heren en de estafette voor de dames.

Ik verheug me al weer op een winter boordevol biathlon, langlaufen, alpine skien, schaatsen, schansspringen, nordic combined enzovoorts. O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Leatherface op 11-12-2010 09:50:05 ]
pi_89796372
Boe maakt maar 1 schietfout in de achtervolging, nadat hij in de sprint foutloos bleef. De Noor maakt zich op voor zijn tweede zege op rij.
pi_89796375
ik ken Boe helemaal niet
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_89796581
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 09:43 schreef Leatherface het volgende:
Vandaag de pursuit voor de heren en de estafette voor de dames.

Ik verheug me al weer op een winter boordevol biathlon, langlaufen, alpine skien, schaatsen, schansspringen, nordic combined enzovoorts. O+
ik zou je TV maar op Eurosport houden vandaag

svendsen met 4 strafrondes toch nog 5e _O_
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_89796909
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:16 schreef franklop het volgende:
ik ken Boe helemaal niet
Jong talent. Vorig seizoen maakte hij al deel uit van het gouden Noorse estafetteteam in Vancouver.
pi_89810185
Het zit voor de komende jaren wel snor met de Noorse ploeg. Svendsen en Bø zullen normaal gesproken het nodige eremetaal opleveren en Bjørndalen is ook nog altijd goed.

Het is afwachten hoe lang OEB nog aan de top kan blijven, maar hij wil zelf door tot en met 2014. Ook dit seizoen heeft ie weer alle reden tot doorgaan. :)
pi_89829299
Noorwegen duidelijk de sterkste in de mannenestafette, met Boe als sluitloper. Oostenrijk tweede en Frankrijk na een mooie strijd met Zweden en Duitsland derde.
sig verwijderd door FA
pi_89833571
Helena Ekholm (voorheen Jonsson) wint de pursuit bij de dames. Makarainen tweede en Domracheva derde.
pi_89833746
Neuner zevende, Kuzmina achtste.
pi_89835258
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 19:04 schreef Leatherface het volgende:
Het zit voor de komende jaren wel snor met de Noorse ploeg. Svendsen en Bø zullen normaal gesproken het nodige eremetaal opleveren en Bjørndalen is ook nog altijd goed.

Het is afwachten hoe lang OEB nog aan de top kan blijven, maar hij wil zelf door tot en met 2014. Ook dit seizoen heeft ie weer alle reden tot doorgaan. :)
Bø heeft ook nog een jonger broertje, die heeft op 17-jarige leeftijd al z'n debuut gemaakt in de IBU-cup twee weken terug :P
pi_90014428
Overwinningen vandaag voor Daniel Mesotisch en Tora Berger in Pokljuka. :)
pi_90079805
En we gaan weer loss in Pokljuka: sprint voor de heren.
pi_90080886
Björn Ferry lijkt de sprint te gaan winnen, voor Bø en Greis.
pi_90083647
Er zijn heel toevallig verdachte medicamenten gevonden in het hotel waar de Russen, Wit-Russen (en Duitsers) verbleven in Oestersund. De opschriften waren verrassend genoeg in het Russisch en er wordt nu onderzoek naar gedaan.
pi_90084358
Daar gaan Tchoudov, Ustyugov, Zaitseva enzovoorts, vrees ik.

Edit: ik zeg vrezen niet omdat ik fan van ze ben, maar andermaal een imagoklap voor de sport en opnieuw olympische medaillewinnaars die dan in opspraak dreigen te raken.
pi_90086347
Hier het artikel: http://biathlon.xc-ski.de(...)l-neuer-skandal.html

Zal wel weer een flinke rol worden.....
pi_90086653
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 december 2010 15:30 schreef Leatherface het volgende:
Hier het artikel: http://biathlon.xc-ski.de(...)l-neuer-skandal.html

Zal wel weer een flinke rol worden.....
Maar het zal ook wel lastig zijn om dingen te bewijzen. En anders hebben de Russen nog de beschikking over Iourieva en Iaroshenko, die hun schorsing net achter de rug hebben :')
pi_90086866
Ah ja, die was ik al weer bijna vergeten.

Durf jij voor iemand je hand in het vuur te steken wim?
pi_90087569
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 15:49 schreef Leatherface het volgende:
Ah ja, die was ik al weer bijna vergeten.

Durf jij voor iemand je hand in het vuur te steken wim?
Voor de Russen en Oostenrijkers niet in ieder geval. En voor de meeste anderen ook niet eigenlijk :P

De Zweden met Ferry en coach Pichler zijn altijd erg uitgesproken als het om doping/betrapten gaat, dat wel.
pi_90091217
Ah ja, Ferry vond dat dopegebruikers standrechtelijk moesten worden geëxecuteerd. :')
pi_90120881
Gemengde estafette in Pokljuka:

1. Zweden
2. Oekraīne
3. Frankrijk

Leuke wedstrijd. De Zweedse ploeg is zowel bij de dames als de heren op dreef dit seizoen. :)
pi_90894874
Fijne omstandigheden in Oberhof _O-

Vooral de laatste schietronde was het niet te doen.

Duitsland wint de estafette bij de heren, voor Tsjechië en Noorwegen.
pi_90895785
Redelijk gek allemaal daar in Oberhof.

Italianen, Russen, Oostenrijkers en de Zweden zakken door het ijs.
Noorwegen en Tsjechië komen volgens mij van de 9e en 10e plaats naar het podium :D
pi_90904840
Het weer was ook extreem zeg :D
Duitsland met overmacht.

Verneukte die Os een aantal weken geleden ook al niet een estafette voor de Noren?
U MAD?
pi_90914613
Svendsen en Boe deden niet mee he. Bratsveen en Berger (die niet kan schieten) doen normaliter mee in het IBU cup, het 2e niveau.

Overigens is bij de vrouwen een Nederlander nog 35e geworden (ook IBU niveau, maar toch)
pi_90985073
Lekker weertje weer.
pi_91069776
Tarjei Boe wint de massastart in Oberhof, voor Svendsen en Tcherezov.
pi_91102029
OEB weer slecht, vrees voor het einde. Ook qua looptijden is het de laatste maanden niet veel meer.
pi_91104205
Njah, aan het begin van het seizoen won OEB nog een wereldbeker. Maar hij zal geen hele seizoenen meer top presteren, lijkt me.

En toch sprak Bjoerndalen niet zo lang geleden de intentie uit om tot Sochi door te gaan.
pi_91106004
Helena Jonsson won de massastart bij de dames na een fraaie sprint met Andrea Henkel. Sleptsova werd op korte afstand derde.
pi_91215668
Yaroshenko is weer back in business. :')

Svendsen won de 20 km in Ruhpolding. Martin Fourcade tweede en Landertinger derde. Simon Fourcade bezette de vierde plaats.

[ Bericht 22% gewijzigd door Leatherface op 12-01-2011 16:13:39 ]
pi_91217774
Bø blijft toch ook enorm knap bezig. Gaat elke race weer redelijk voluit, maar verzwakt niet in de loipe en blijft ook stabiel schieten.
pi_91218567
Inderdaad. Knap hoe hij als jonge biathleet zo constant presteert. Ik heb de indruk dat deze afstand (20 km intervalstart) Svendsen zijn specialisme is, of heb ik dat mis?
pi_91219233
Volgens mij maakt het hem niet zoveel uit. Misschien heeft hij liever de wedstrijden waarin je direct tegen je tegenstanders strijdt (achtervolging, massastart), maar ik weet het niet zeker.
pi_91248889
Normaliter zijn de Russen altijd goed tijdens de 20km. Eenvoudigweg omdat ze weinig schietfouten maken, anderen die fouten maken krijgen gelijk een minuut aan de broek.

Helaas voor hun is er dit alleen nog niet veel van terecht gekomen :')
pi_91265674
Spannende damesrace nu @ Ruhpolding. Maakt Henkel in de laatste honderden meters een kleine vijf seconden goed op Zaitseva?
pi_91265773
Henkel geeft uiteindelijk 14.5 seconden toe op Zaitseva. De Russin lijkt toch wel goed te zitten voor de zege.
pi_91266144
Olga Zaitseva gaat winnen voor Andrea Henkel en Helena Ekholm.

Ekholm lijkt me toch weer een grote kanshebster op de wereldbeker. Ze is heel het seizoen al goed in vorm.
pi_91270629
Haha die Japanse en Spaanse aan het einde, die liepen meer dan langlaufen :')
pi_91318745
Berger _O- _O_
pi_91319345
Berger heeft gigantisch huisgehouden. :D
pi_91320137
De Noren zijn toch aardig dominant bij de heren dit seizoen.
pi_91369416
Dubbelslag van de familie Berger. Vandaag wint Tora de damessprint.
pi_91443965
Björn Ferry en Tora Berger wonnen vandaag de achtervolging in Ruhpolding.
pi_91455090
Ole Einar Bjørndalen is momenteel maar matig in vorm. Hij meldde zich trouwens gisteren af voor de pursuit.

Aan het begin van het seizoen was de Noor nochtans goed in vorm. Hij won dit seizoen een wedstrijd en had er zelfs twee kunnen pakken als ie niet in Oestersund in de laatste bocht onderuit ging. Maar momenteel doet ie het niet best.

Ik schrijf hem echter nog niet af, ook speculeer ik niet over een afscheid. Zelf wil OEB nog door tot Sochi, kondigde hij vorig seizoen aan. Of dat haalbaar is moeten we van jaar tot jaar bekijken.

Hanevold won vorig jaar op zijn 40ste nog een gouden medaille. Ik hoop dat Ole Einar er ook nog even bij is. Hij is toch een soort icoon voor me. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Leatherface op 17-01-2011 13:57:13 ]
pi_91469168
Er is deze week al een dokter ingevlogen om hem te onderzoeken. Wellicht is er toch wat aan de hand...
pi_91510215
Ik ben benieuwd wat er aan scheelt. Misschien heeft ie inderdaad iets onder de leden.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je zomaar in drie weken tijd transformeert van winnaar tot figurant.
pi_91598904
De verwachting is dat hij de massastart en estafette wel zal gaan lopen overigens :)
  Trouwste user 2022 donderdag 20 januari 2011 @ 15:52:07 #202
7889 tong80
Spleenheup
pi_91615570
Moeten die mensen niet werken. Ik kijk nu op het ZDF en er zitten 30000 man op de tribune.

Wel genieten. Vooral van het Duitse commentaar.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_91616723
Anton Shipulin, de broer van Anastasia Kuzmina, heeft de herensprint gewonnen in Antholz.
pi_91621341
En ik heb nog niet gepost dat Bø zo constant is en hij heeft zijn eerste mindere optreden van het seizoen. Ook Svendsen was niet top dus Bø houdt de leiding in de World Cup.
pi_91627407
Greis is de laatste tijd wel goed trouwens. Vandaag weer tweede.
pi_91645601
Overigens wel raar dat de Amerikaan Lowell Bailey de 1 na snelste looptijd had :D

Heb er nog nooit van gehoord verder :)
pi_91648041
Al met al zijn dit seizoen bij de heren de Noren aardig dominant. Svendsen, Bø, Bjørndalen en Berger wonnen een wereldbeker. Waarbij die eerste twee gevoelsmatig het meest overheersend zijn.

Hoewel gisteren dus Shipulin won en ook Ferry af en toe de Noorse dominantie doorbreekt. En ook de Oostenrijker Mesotisch won een wereldbeker.

Bij de dames ligt het meer open. Mäkäräinen, Zidek en Ekholm zijn goed. De laatste weken is Tora Berger in topvorm. Andrea Henkel is ook goed bezig. En van Neuner en Zaitseva verwacht ik het nodige op het WK. En dan hebben we nog Kuzmina, die een beetje met pieken en dalen presteert maar in vorm een podiumklant is.
pi_91660486
Nu de vrouwensprint in Antholz.
pi_91660985
Pakt Kuzmina in navolging van haar broer Shipulin de zege, of troeft Berger of Zaitseva haar nog af?
pi_91661290
Berger schiet in de laatste staande beurt razendsnel en foutloos en lijkt op weg naar haar derde opeenvolgende zege.
pi_91661534
Berger pakt bijna een halve minuut op Kuzmina. :o

Dat noemen we topvorm.
pi_91787821
Bij de heren beginnen de andere landen ook te winnen. Martin Fourcade won de massastart van Antholz, Duitsland pakte de estafette voor de Italianen. De Noren werden derde.

Tora Berger is daarentegen in bloedvorm. Zij boekte haar derde zege op rij. In deze vorm de torenhoge favoriet straks tijdens de WK.
pi_91812653
Hopelijk voor Berger heeft ze niet te vroeg gepiekt. In voorgaande seizoenen had ze ook vaak periodes waarin ze nauwelijks te kloppen was. Die werden echter wel afgewisseld met mindere prestaties.
pi_92328304
Nu een sprintwedstrijd voor heren in Presque Isle in de Amerikaanse staat Maine.
pi_92330220
Arnd Pfeiffer wint voor Martin Fourcade en Ivan Tcherezov.

De Duitsers lijken op tijd in vorm te komen voor het WK.
pi_92638004
E.H. Svendsen won de sprint in Fort Kent in Maine, voor Slesingr en Boe.

Op naar de WK!
pi_92638190
Trouwens al de tweede manche op rij in de VS.

Ik kan me niet herinneren dat in het verleden vaak in (Noord)-Amerika biathlon wereldbekers werden gehouden, afgezien dan van wedstrijden op het olympisch parcours in Whistler.

Een commercieel gebeuren, of komen ze toch vaker in de VS?
pi_92675369
Andrea Henkel won gisteren de damessprint. Er was een compleet Duits podium, want Miriam Gössner werd tweede en Magdalena Neuner derde.
pi_92675735
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:59 schreef Leatherface het volgende:
Trouwens al de tweede manche op rij in de VS.

Ik kan me niet herinneren dat in het verleden vaak in (Noord)-Amerika biathlon wereldbekers werden gehouden, afgezien dan van wedstrijden op het olympisch parcours in Whistler.

Een commercieel gebeuren, of komen ze toch vaker in de VS?
Zulke World Cups zijn er vooral om toch maar te trachten om het nog wat internationaler te maken. Er zijn in het verleden wel vaker worldcups in de VS gehouden, maar nu was het al weer een tijdje terug. Ik moet zeggen dat het qua belangstelling, organisatie en sfeer niet tegenvalt.
pi_92681932
Mooi duel net tussen Svendsen en Martin Fourcade op de achtervolging. De Noor won na een fotofinish.
pi_92686974
Neuner schiet de laatste mis, daardoor wint Henkel de achtervolging, Neuner wel tweede.

Weer eens een keer op Eurosport gekeken i.p.v. op de Duitser, dat is echt ver-schrik-ke-lijk zeg, wat weet die gast weinig. Zelfs al weet je er niks van, dan nog doe je het beter.
sig verwijderd door FA
pi_92773037
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:36 schreef Ambrosius het volgende:
Neuner schiet de laatste mis, daardoor wint Henkel de achtervolging, Neuner wel tweede.
Neuner won wel de massastart gisteren. Henkel werd tweede en voert nu de wereldbeker aan.

M. Fourcade won de massastart bij de heren.
pi_93632820
Noorwegen gewonnen met de mix estafette tijdens het WK.

Morgen heren 10km sprint!
pi_94178903
Geen volgers meer?
pi_94180571
Jazeker. Maar het WK had een ander topic. ;)
pi_94350527
Kuzmina won de achtervolging in Oslo. Makarainen werd vierde en deed een goede zaak voor de wereldbeker. Morgen wordt de wereldbekercyclus besloten met een massastart,

Bij de heren won Svendsen de achtervolging. Hij heeft nu 31 punten achterstand op Boe in de wereldbeker. Ook de mannen hebben nog maar 1 race: een massastart morgen.
pi_94350798
Neuner kon door ziekte niet meedoen. Ze had met 30 seconden voorsprong mogen starten en had op die manier nog een goede kans op de overall Worldcup gehad, die nu bijna zeker naar Mäkäräinen gaat.

Bij de heren een bizar goede race van Boe, die helemaal van plek 44 moest komen. Als hij pakweg 10e was geworden had hij nu ongeveer gelijk gestaan met Svendsen in de Worldcup, maar ook daar is het zo goed als beslist in het voordeel van Boe, ook al doordat Svendsen twee races in de VS liet lopen om zich voor te bereiden op het WK langlaufen, waar hij uiteindelijk niet eens in werd gezet door de Noren.
pi_94362690
he cool een biathlon topic.!

lees hier ook even mee.
heb vroeger veel in dat wereldje gezeten.
tot mijn 18de biathlon en langlauf wedstrijden.
toendertijd ook wel eens meegetraind met de duitse jeugdploeg, maar god wat een nivo.
geweldige sport!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_94365888
Mooi seizoen voor Kaisa Makarainen. :)

Boe uiteraard ook. Vorig jaar al olympisch goud als lid van het Noorse estafetteteam. Dit seizoen volledig tot ontbolstering gekomen. :)

Bij de heren was Noorwegen behoorlijk dominant, met name Boe en Svendsen uiteraard. Bij de dames lag het redelijk open. Neuner was dominant op het WK, in de wereldbeker lieten ook Berger, Makarainen, Henkel, Ekholm, Kuzmina en anderen goede dingen zien. :)
  zondag 20 maart 2011 @ 16:32:24 #230
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_94379790
OEB gaat op weg naar toch nog een overwinning in de allerlaatste wedstrijd van het jaar.
sig verwijderd door FA
  zondag 20 maart 2011 @ 16:39:47 #231
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_94380090
Toch niet, OEB geeft heel veel weg in het allerlaatste stukje. Svendsen wint.
sig verwijderd door FA
pi_94404134
Makarainen en Boe pakken de algemene wereldbeker.

Leuk. Zij braken dit seizoen echt door. Goed dat we nieuwe sterren aan het firmament hebben. :)
pi_94404898
Het was trouwens nog aardig spannend bij de heren. Het verschil in het klassement tussen Boe en Svendsen bedroeg uiteindelijk maar 5 punten in het voordeel van die eerste.
pi_100680631
Oksana Khvostenko is voor een jaar geschorst (positief getest op Efedrine bij het WK).
pi_100841137
Efedrine is wel toegestaan tijdens trainingen, lees ik nu: http://www.hln.be/hln/nl/(...)-wegens-doping.dhtml

Wat een vage regel zeg.
pi_105012674
We zijn weer begonnen aan het World Cup-seizoen.
pi_105016341
Martin Fourcade wint met overmacht, voor Slesingr en Schempp. De Noren verrassend genoeg enorm zwak, op Brattsveen na.
  woensdag 30 november 2011 @ 20:39:20 #238
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_105021459
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:51 schreef wimderon het volgende:
Martin Fourcade wint met overmacht, voor Slesingr en Schempp. De Noren verrassend genoeg enorm zwak, op Brattsveen na.
Waren ze ouderwets slecht met schieten, maar wel snel op de latten?

Noren zijn daardoor traditioneel volgens mij gemiddeld beter op de sprint en achtervolging. Doet Bjoerndahlen eigenlijk nog mee, of is de vaandel definitief overgedragen aan Bo en Svendsen?
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
pi_105040443
Fourcade. *O*

Ik maak er meteen 2011/2012 van.

OEB sprak in Vancouver nog de wens uit om tot en met Sochi 2014 door te gaan, Buster Posey. Vorig jaar ging het moeizaam, mede doordat ie ziek werd. Maar waar Bjoerndalen last van had is me niet geheel duidelijk.

Wel opende hij het seizoen vorig jaar sterk. Hij won een wedstrijd en dat konden er zelfs twee zijn als hij niet in de laatste bocht op zijn snufferd ging.
pi_105046372
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:39 schreef BusterPosey het volgende:

[..]

Waren ze ouderwets slecht met schieten, maar wel snel op de latten?

Noren zijn daardoor traditioneel volgens mij gemiddeld beter op de sprint en achtervolging. Doet Bjoerndahlen eigenlijk nog mee, of is de vaandel definitief overgedragen aan Bo en Svendsen?
Nou ja, ouderwets slecht met schieten. Gisteren was dat niet goed, maar Bjoerndalen en Svendsen stonden vorig jaar gewoon top-10 qua schieten, Boe ook 11e. Deze drie (en Berger) waren ook wel vooraan te vinden qua ski-tijden gisteren, maar staken er niet bovenuit zoals vorig seizoen wel heel vaak (en zeker in de beginfase van het seizoen).
  donderdag 1 december 2011 @ 14:26:22 #241
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_105052270
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:58 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nou ja, ouderwets slecht met schieten. Gisteren was dat niet goed, maar Bjoerndalen en Svendsen stonden vorig jaar gewoon top-10 qua schieten, Boe ook 11e. Deze drie (en Berger) waren ook wel vooraan te vinden qua ski-tijden gisteren, maar staken er niet bovenuit zoals vorig seizoen wel heel vaak (en zeker in de beginfase van het seizoen).
Bij ouderwets bedoelde ik dan ook iets verder terug te gaan in tijd als alleen vorig seizoen. :P
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
pi_105062859
Domracheva wint de 15 kilometer individueel, voor Nilsson en Neuner.
  vrijdag 2 december 2011 @ 10:03:30 #243
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_105087572
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:54 schreef wimderon het volgende:
Domracheva wint de 15 kilometer individueel, voor Nilsson en Neuner.
Niks van kunnen zien helaas, maar als ik de stand bekijk is het wel een indrukwekkende zege van Domracheva. Ook nog eens 50 seconden sneller op de latten dan Neuner, die normaal uitblinkt in snelheid.
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
pi_105091858
Domracheva had vorig seizoen hier nog 25 seconden snellere tijd (als je de minuten voor de fouten eraf haalt).

Het parcours zal redelijk zelfde zijn, omstandigheden misschien net anders, maar de rest lijkt dus vooral nog niet in vorm...
Jack does it in real time...
  vrijdag 2 december 2011 @ 19:49:41 #245
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_105108546
Uitslag sprint mannen

1. SWE Carl Johan Bergman 24:22.5 0
2. NOR Tarjei Bø +7.6 0
3. NOR Emil Hegle Svendsen +13.0 1
4. FRA Martin Fourcade +16.4 1
5. USA Lowell Bailey +22.4 0
6. GER Andreas Birnbacher +40.7 0
7. CZE Jaroslav Soukup +41.0 0
8. CZE Michal Slesingr +43.0 1
9. NOR Ole Einar Bjørndalen +49.2 1
10. AUT Sven Großegger +51.1 0
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
pi_105246674
Neuner stopt ermee na dit seizoen :o
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:05:30 #247
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_105246739
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:03 schreef TheArt het volgende:
Neuner stopt ermee na dit seizoen :o
Jammer voor de sport. Zij is de laatste jaren toch wel uitgegroeid tot dé ster bij de Duitse ploeg, waar het echt een hele grote sport is.

Wil ze kindjes krijgen?
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
pi_105248368
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:03 schreef TheArt het volgende:
Neuner stopt ermee na dit seizoen :o
Wtf?! :D

Dan is ze 25... :')

Maar ja, uitdagingen buiten de sport, tsja, ik voorzie een rentree op d'r 28e of zo. :)

Ze was zo jong al zo goed, alles gewonnen, gebeurt wel vaker maar meestal gaat na tijdje dan toch weer kriebelen (Clijsters-effect laat maar zeggen :P). :)
Jack does it in real time...
pi_105249054
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:05 schreef BusterPosey het volgende:

[..]

Wil ze kindjes krijgen?
yup

wil haar daar best mee helpen trouwens
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:01:10 #250
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_105253098
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:16 schreef franklop het volgende:

[..]

yup

wil haar daar best mee helpen trouwens
Ik eerst...., ik eerst.... ;)
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
pi_105253944
Dat is al vroeg stoppen. Maar ach, ze heeft ook wel alles gewonnen wat er te winnen valt.
pi_105255916
De geruchten over stoppen spelen eigenlijk al sinds Vancouver, dus eigenlijk heeft het nog lang geduurd :P Wellicht mede dankzij het WK in eigen huis dit jaar.

Naast het krijgen van kinderen als reden om te stoppen is ze het ook een beetje moe om constant in de spotlights te staan.

Wie weet gaat het over een paar jaar weer kriebelen, al spreekt ze daar voorlopig niet echt over.
pi_105268497
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:03 schreef TheArt het volgende:
Neuner stopt ermee na dit seizoen :o
Dat had ik niet verwacht zeg, jammer wel.
sig verwijderd door FA
  woensdag 7 december 2011 @ 00:33:26 #254
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_105280804
Ik zie haar eigenlijk wel haar comeback maken bij de OS van 2014. Even snel tussen het eerste en tweede kindje door ;)
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
pi_105460496
Dit weekend overwinningen in de sprint voor Bergman en Neuner en in de daaropvolgende achtervolging was de zege voor Svendsen en Domracheva, met in beide races een bijzonder spannende finish. In de estafette pakte Noorwegen de dubbel met winst bij zowel de mannen als de vrouwen.

De komende week weer World Cup in Hochfilzen, omdat er in het France Annecy niet genoeg sneeuw ligt.
pi_105691632
Ole Einar Bjoerndalen is still going strong. Hij werd tweede op de achtervolging in Hochfilzen, achter Andreas Birnbacher. :)

Zaitseva won bij de dames.
pi_105691770
Was een leuke wedstrijd, het leek tussen M. Fourcade en Boe te gaan, maar die schoten niet al te best. OEB en Birnbacher bleven volledig foutloos.
sig verwijderd door FA
pi_106829639
Neuner :'), ligt ruim op kop en schiet vervolgens 4 keer op de verkeerde baan _O-.
sig verwijderd door FA
pi_106830941
Neuner deed een Emmons. ;)

Leuke wedstrijd in Nove Mesto. Tora Berger profiteerde van de flater van Neuner en won de achtervolging.
pi_107032538
Bijzonder fraaie debuutzege voor Fredrik Lindström, die in het nieuwe jaar al goed op dreef was en zich echt tussen landgenoten Ferry en Bergman voegt.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 16:13:17 #261
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_107032704
Wat liet die Peiffer het liggen na de laatste schietronde zeg :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_107032777
Shit, helemaal vergeten. En ik was vanmiddag nog wel vrij ook.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_107033156
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 16:13 schreef Szura het volgende:
Wat liet die Peiffer het liggen na de laatste schietronde zeg :')
Had al vanaf het begin slechte benen zei hij. Duitsers hadden waarschijnlijk goede wax vandaag aangezien Birnbacher zelfs de snelste was.
pi_107068351
Birnbacher wint vandaag ook de massastart na een erg spannende sprint met 4.
sig verwijderd door FA
pi_107068507
Wat een race, mooi! _O_

Het niveau in de breedte is zoo erg gestegen de laatste jaren, geniaal is dat. Een 'off-day' van Svendsen en je wordt gewoon 17e bijv... :P
Jack does it in real time...
pi_107854328
Nu op ES de sprint voor mannen in Kontiolahti. :)
pi_107855451
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 10:27 schreef Leatherface het volgende:
Nu op ES de sprint voor mannen in Kontiolahti. :)
Martin Fourcade wint. OEB wordt vierde.

Bjoerndalen is toch aardig in vorm aan het raken in de aanloop naar de WK. Ik hoop dat hij Sochi ook nog haalt. :)
pi_107887532
Bjoerndalen mogelijk op weg naar eerste zege
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_107887716
En binnen, voor Fourcade en Malyshko
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_107887805
Mooie race. 93e (!) wereldbeker zege voor Björndalen, maar slechts de eerste van het seizoen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 13 februari 2012 @ 13:00:37 #271
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_107926727
Ik heb dit seizoen tot nu toe helaas veel te weinig kunnen zien. -O-

Maar Björndalen blijft een grote held _O_
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
pi_107934592
Mooie zege van Bjoerndalen. Hij is dit seizoen toch beter in vorm dan vorig jaar. :)
pi_107938007
Het beste is er toch wel vanaf, hij is nu echt afhankelijk van minder schieten van de absolute toppers. En in Kontiolahti waren er ook nog een aantal grote namen afwezig met het oog op het WK.
pi_107939116
Ja, maar ik hoop wel dat hij Sochi 2014 nog haalt. Dan heeft hij een olympische carričre van twintig jaar: 1994 t/m 2014. Dat is een mooie mijlpaal. :)
pi_107939295
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:48 schreef Leatherface het volgende:
Ja, maar ik hoop wel dat hij Sochi 2014 nog haalt. Dan heeft hij een olympische carričre van twintig jaar: 1994 t/m 2014. Dat is een mooie mijlpaal. :)
hij zal wel meegaan hoor, al is het alleen maar voor de estafette
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_108225437
Chardine Sloof pakt een wereldtitel voor Nederland bij de junioren! :D

12.5 kilometer individueel, 1 fout met schieten. Wat tof! ^O^
Jack does it in real time...
pi_108227476
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:56 schreef DeeBee het volgende:
Chardine Sloof pakt een wereldtitel voor Nederland bij de junioren! :D

12.5 kilometer individueel, 1 fout met schieten. Wat tof! ^O^
Prachtprestatie _O_
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_108227680
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:56 schreef DeeBee het volgende:
Chardine Sloof pakt een wereldtitel voor Nederland bij de junioren! :D

12.5 kilometer individueel, 1 fout met schieten. Wat tof! ^O^
Dat is toch eigenijk gewoon onvoorstelbaar! Een Nederlandse wereldkampioen biathlon *O*
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_108227755
Nu zit ik er niet helemaal in hoor, maar zat deze prestatie eraan te komen of niet?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_108228057
Mwah wel echt een verrassing volgens mij...

Ze had wel wat top-10 plekken op Europa-cups en vorige WK's (voor junioren) volgens mij, maar dit is wel uitzonderlijk! _O_

Looptijd was niet al te best, maar het schieten qua fouten heel goed en qua tijd ook redelijk. Zag dat d'r broers ook vooral qua lopen erg veel inleveren, zou tof zijn als zij daarin nu nog een paar (flinke) stappen kan zetten!

World Cup in Östersund scoorde ze op sprint en individueel een 71e en 78e plaats, dus dat is gezien d'r leeftijd (19) en het feit dat ze Nederlands is ook niet heel slecht... :+ Al woont / traint ze wel in Zweden... :)

Maar het is een uitzonderlijke titel voor een Nederlandse, hopelijk wat media-aandacht voor. Biathlon sla ik nog wel hoger in dan langebaanschaatsen qua concurrentie namelijk... :P
Jack does it in real time...
pi_108228186
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:59 schreef franklop het volgende:
Nu zit ik er niet helemaal in hoor, maar zat deze prestatie eraan te komen of niet?
Geen idee eigenlijk, ze heeft geloof ik al wel een aantal keer meegedaan in de wereldbekerwedstrijden.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_108228298
Nee, niet echt verwacht. Ze heeft wel meer aardige resultaten neergezet, maar winst is toch echt wel een verrassing. Maar als er één nummer is waar zulke verrassingen kunnen voorkomen is het de individuele wedstrijd. Ze had ook de 22e skitijd, meer dan drie minuten langzamer dan de snelste tijd :P

Zo'n wereldtitel is absoluut geen garantie voor een doorbraak op het hoogste niveau (en al helemaal op de manier waarop deze tot stand is gekomen), daar zijn zeker nog flink wat grote stappen voor nodig bij het laufen.
pi_108228676
Haar wiki zegt dat ze vorig jaar 5e op het jwk werd op de achtervolging.Verder staan daar toch niet echt geweldige resultaten tussen. Maar nu kan ze daar wel even Wereldkampioen bijzetten, echt top!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_108233821
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:56 schreef DeeBee het volgende:
Chardine Sloof pakt een wereldtitel voor Nederland bij de junioren! :D

12.5 kilometer individueel, 1 fout met schieten. Wat tof! ^O^
*O* _O_ *O*
pi_108417317
Sloof pakt gewoon weer een titel, op de achtervolging _O_ alle 20 schoten raak dit keer
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_108417352
Sloof pakt ook de titel op de achtervolging! :D

Startte als 8e maar schoot gewoon even 20/20 (schiet de hele week al bizar goed, 1 misser met de individuele wedstrijd, 0 op de sprint en nu).

Ook gewoon 32 seconde voorsprong! :) En heel erg mooi dat ze 'bevestigt' en niet een one-hit wonder blijft... :P Stap naar de senioren is natuurlijk een heel erg grote, maar dit is voor een Nederlandse zo bijzonder! :D
Jack does it in real time...
pi_108417410
:D :D :D

^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
pi_108417420
wat was dr ski-tijd? Daar al wat progressie in/
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_108418758
15e looptijd, +1:48, dus niet onwijze snelheid, maar wel erg accuraat en snel geschoten sowieso. :)

Fysiek zal ze dus veel moeten verbeteren vooral richting de senioren...
Jack does it in real time...
pi_108418825
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2010 21:59 schreef Columbiafan het volgende:
Nederlands Biathlon talent???

Chardine Sloof werd op het jeugd wk (onder 19) 7de!! Dat is een prachtprestatie hoor _O_ _O_

Onthoudt alvast die naam mensen, en ze is nog maar 17!!! Tegen 18 jarige sterke Noorse, Zweedse en Russinen is dat niets minder dan _O_ _O_ _O_

PERSONAL DATA - CHARDINE SLOOF (NED)

Passport Name SLOOF, Chardine
Birthdate 19 Jul 1992
Birthplace Waddinxveen, NED
Homeplace Torsby, Sweden
Residence Sweden, SWE
Education Skigymnasia Torsby
Languages (Interviews) Swedish, dutch, english
Hobbies training, dancing, kooking and listening to music
hij had er kijk op ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_108454114
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 15:41 schreef franklop het volgende:

[..]

hij had er kijk op ;)
Hij post hier niet meer, wel? Jammer, want tijdens de OS was ie zo heerlijk enthousiast!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_108471953
http://nos.nl/video/345653-biatlontalent-sloof-pakt-wkgoud.html

Die twee naast Sloof zien er vrolijk uit, die weten dat ze op strafkamp moeten _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_108475828
'Blijft 5 keer foutloos, 2 keer liggend schieten en 3 keer staand...' |:( |:(

Daarna die beelden van een Wit-Russin alsof die eerder binnenkomt, eehm, ja, dat kan echt met een achtervolging... 8)7

Serieus, leuk hoor zo'n filmpje, maar wat een fouten zeg, dat kán toch niet...
Jack does it in real time...
pi_108475988
Ik vond dat 5 keer schieten idd al vreemd klinken :').
sig verwijderd door FA
pi_108476820
Ja, ik dacht even 'ok, vage woordkeuze, maar hij bedoelt vast de 5 schijven van deze schietronde...' maar nee hoor, toen kwam die uitsmijter nog even eroverheen van 3x staand schieten... :')

Sjonge jonge, je mag aannemen dat iemand bij de NOS toch wel in ieder geval af en toe eens wereldbeker biathlon kijkt...
Jack does it in real time...
pi_108478167
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:18 schreef DeeBee het volgende:
Ja, ik dacht even 'ok, vage woordkeuze, maar hij bedoelt vast de 5 schijven van deze schietronde...' maar nee hoor, toen kwam die uitsmijter nog even eroverheen van 3x staand schieten... :')

Sjonge jonge, je mag aannemen dat iemand bij de NOS toch wel in ieder geval af en toe eens wereldbeker biathlon kijkt...
tsja ze hoeven het geeneens te kijken, met een beetje logisch nadenken moet je toch al weten dat het raar is om 5x te schieten en niet 4x
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_108490872
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:11 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Hij post hier niet meer, wel? Jammer, want tijdens de OS was ie zo heerlijk enthousiast!
Ja, ben hier blijkbaar een 680 tal dagen niet ingelogd :p maar ik volg het nog steeds met dezelfde passie hoor, wk junioren zeker gevolgd, opvallend waren de teleurstellende prestaties van de Duitse jongens en vooral meisjes, waarbij vooral opviel Laura Dahlmeier die helemaal nergens was. Wat wel opviel was de sterke prestatie van de Noren (vooral Fenne Hilde bij de meisjes, en de onwaarschijnlijke sterke Johannes BOE, het jongere broertje van ja, en die lijkt me nog getalenteerder dan Tarjei, zeer sterke laufer ook, was in de sprint 7.5 km gewoon ook meer dan een minuut sneller in de loipes dan de nummer twee _O_ _O_ _O_ _O_ )
pi_108492632
Ja ik zag al dat die Boe de tegenstand aardIg vernederde... :D

Als je goed schiet en zoveel sneller loopt dan de rest ben je wel veelbelovend ja! De Duitsers bakten er inderdaad weinig van, jammer, want biathlon is een van de weinige sporten waarbij ze op mijn sympathie kunnen rekenen... :+

Vooral vanwege deze legende:



Blote handen! _O_
Jack does it in real time...
pi_108496859
Ik kijk echt enorm uit naar het wereldkampioenschap, verwacht veel van de dameswedstrijden met een hevige strijd tussen Neuner, Domracheva, Makarainen en Berger met een sterke 2de lijn met Zaitseva, Henkel en Kuzmina er nog eens bij! Bij de heren wordt het helemaal te gek en nog onvoorspelbaarder _O_
pi_108500306
quote:
De Noorse biatleet Ole Einar Björndalen beëindigt zeer waarschijnlijk na de Olympische Winterspelen van 2014 in Sotsji zijn indrukwekkende loopbaan. 'De kans is heel groot dat ik daar mijn laatste wedstrijden zal doen. Mijn hoofd wil nog wel verder, maar ik weet niet of mijn lijf het nog langer vol kan houden.'

Björndalen is de succesvolste biatleet aller tijden. Bij de wereldkampioenschappen won hij tot nu toe 36 medailles, waarvan 16 keer goud. Hij is zesvoudig olympisch kampioen.
Maar dat zou wel logisch zijn :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_108545113
Wel bijzonder indrukwekkend van Neuner, pas 25 geworden en zo'n waanzinnige carriere achter de rug, de beste biatlete allertijden, ik ga haar wel missen _O_ _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')