quote:
En dat voor een mod.quote:
quote:Op zondag 20 december 2009 15:03 schreef koningdavid het volgende:
Wassup. Het is je boy koningdavid!
Hier stopte je waarschijnlijk met lezen (grappige zin eigenlijk, think about it). Ben je nog niet gestopt met lezen? Chapeau! Het kaf is nu van het koren gescheiden, zullen we maar zeggen.
Enfin, de klacht dus. Ik ben christen en ik ga naar de kerk. Nee, dat is niet de klacht. De klacht is dat de kerkdienst van vanmiddag is afgelast. En dat terwijl ik de bandleider ben van de kerkband en we knakenhard geoefend hadden voor de dienst van vanmiddag. Bovendien had ik 2 gitaarsolo's die ik nu niet ten gehore kan brengen.![]()
Er waren tijden dat Gods volk zich niet liet tegenhouden door het leger van de Farao of de handlangers van Caesar Augustus en Herodes. Nu blazen we de boel af door een beetje sneeuw.![]()
Klacht: afgelaste kerkdienst.
Klacht2: geen voetbal op tv
Ik zou ook gewoon keihard gegaan zijn maar de kerkenraad heeft het afgeblazen.quote:
Vooroordelen hebben over kerkdienstenquote:Op zondag 20 december 2009 15:07 schreef HSG-BOMBER het volgende:
De kerkdienst op willen leuken met gitaardeuntjes
True.quote:Op zondag 20 december 2009 15:09 schreef doubleyouteaare het volgende:
Afgelast vanwege de sneeuw? Een kerkdienst is toch binnen?
quote:Op zondag 20 december 2009 15:12 schreef Elmostyle het volgende:
Wat kan ik mij voorstellen bij een gitaarsolo in een kerk? Snerpende gitaargeluiden a la Metallica? Of beetje geplingel om een kerkdienst wat minder saai te doen lijken?
Haha nee... ik baal omdat we best veel oefentijd erin hebben gestoken en het allemaal waarschijnlijk voor niks is geweest.quote:Op zondag 20 december 2009 15:09 schreef freecell het volgende:
[..]
Of de rode zee
Maar je bandleider zijn gaat niet om hoe tof JIJ bent toch?
Bedoel je alinea?quote:Op zondag 20 december 2009 15:13 schreef Armoed het volgende:
-1 overcompensatie/tryhard in eerste paragraaf
-20 christen
True! Bij onze buren doen ze daarop dus standaard de gordijnen dicht op zondag. Vooral 's avonds als de lampen nog niet aan staan zie je het knipperen achter het gordijn. En dat noemt zich een gereformeerd vrijgemaakt religieus persoon.quote:Op zondag 20 december 2009 15:13 schreef Idler het volgende:
En dan wel Fokken op zondag![]()
VUILE HEIDEN!
Neen. Dit is de eerste alinea:quote:
quote:Wassup. Het is je boy koningdavid!
Hier wilde ik stoppen, maar omdat ik mij toch vereerd voel ben ik toch verder gaan lezen.quote:Op zondag 20 december 2009 15:03 schreef koningdavid het volgende:
Wassup. Het is je boy koningdavid!
Hier stopte je waarschijnlijk met lezen (grappige zin eigenlijk, think about it). Ben je nog niet gestopt met lezen? Chapeau! Het kaf is nu van het koren gescheiden, zullen we maar zeggen.
Bij ons? Dat eerstequote:Op zondag 20 december 2009 15:12 schreef Elmostyle het volgende:
Wat kan ik mij voorstellen bij een gitaarsolo in een kerk? Snerpende gitaargeluiden a la Metallica? Of beetje geplingel om een kerkdienst wat minder saai te doen lijken?
Alvast voor de volgende keerquote:Op zondag 20 december 2009 15:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Haha nee... ik baal omdat we best veel oefentijd erin hebben gestoken en het allemaal waarschijnlijk voor niks is geweest.
Of internettenquote:Op zondag 20 december 2009 15:10 schreef Genius-F het volgende:
Als echte Christen mag je geen tv kijken op zondag.
Dat knipperen is het geflikker van het kaarslicht waarbij ze de bijbel lezen. Duh.quote:Op zondag 20 december 2009 15:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
True! Bij onze buren doen ze daarop dus standaard de gordijnen dicht op zondag. Vooral 's avonds als de lampen nog niet aan staan zie je het knipperen achter het gordijn. En dat noemt zich een gereformeerd vrijgemaakt religieus persoon.
Pleurt op.
Meer met jonge jongetjes.quote:Op zondag 20 december 2009 15:10 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Lopen er trouwens lekkere meisjes in jouw kerk rond? Of ben je daar niet zo mee bezig.
Wat een kutkerk moet dat zijn.quote:Op zondag 20 december 2009 15:17 schreef freecell het volgende:
[..]
Bij ons? Dat eerste
[..]
Alvast voor de volgende keer
Vrijgemaakten hebben niks tegen tv kijken op zondagquote:Op zondag 20 december 2009 15:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
True! Bij onze buren doen ze daarop dus standaard de gordijnen dicht op zondag. Vooral 's avonds als de lampen nog niet aan staan zie je het knipperen achter het gordijn. En dat noemt zich een gereformeerd vrijgemaakt religieus persoon.
Pleurt op.
Er wordt gezongen in de kerk. De band begeleidt dat zingen. En nee dat is geen Metallica... eerder pop/rock achtig. 'Worship', heet het genre eigenlijk.quote:Op zondag 20 december 2009 15:12 schreef Elmostyle het volgende:
quote:Op zondag 20 december 2009 15:18 schreef freecell het volgende:
[..]
Vrijgemaakten hebben niks tegen tv kijken op zondag
Reizen? Er staat toch een kerk op elke hoek van de straat?quote:Op zondag 20 december 2009 15:12 schreef koningdavid het volgende:
[..]
True.
Maar mensen moeten ook reizen enzo.
quote:Op zondag 20 december 2009 15:18 schreef freecell het volgende:
[..]
Hmmm, kutten heb ik er nog niet gezien eigenlijk.
Voor meer info: www.ccg.nu
Cool.quote:Op zondag 20 december 2009 15:19 schreef freecell het volgende:
[..]
Nou, geen metallica, maar wel flink stevige muziek
Al die kerkelijke stromingen zijn de afgelopen 15 jaar helemaal ontspoord.quote:Op zondag 20 december 2009 15:19 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik ben niet vrijgemaakt, maar wel geweest, dus ik kan het weten
Volledigquote:Op zondag 20 december 2009 15:20 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Al die kerkelijke stromingen zijn de afgelopen 15 jaar helemaal ontspoord.
Tuurlijk. Maar ik kan mij wel verheugen op het spelen met de band en het spelen van een solo. Is dat per se verkeerd? Ik baal iets meer van deze afgelaste kerkdienst dan een normale kerkdienst.quote:Op zondag 20 december 2009 15:19 schreef Daniel1976 het volgende:
Maar het gaat toch niet om jezelf of jouw mooie solo? maar om het aanbidden van jouw god toch?
Zij wel. Toen wij verkondigden voetbal te kijken (op zondag) zei hij: daar doen wij niet aanquote:Op zondag 20 december 2009 15:18 schreef freecell het volgende:
[..]
Vrijgemaakten hebben niks tegen tv kijken op zondag
Of de kroeg in.quote:Op zondag 20 december 2009 15:21 schreef freecell het volgende:
[..]
Volledig![]()
Kunnen ze nu naar de Heilige Geest gaan luisteren
Precies, en op zondag in de kerk zitten en op maandag mensen bedonderen.quote:Op zondag 20 december 2009 15:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zij wel. Toen wij verkondigden voetbal te kijken (op zondag) zei hij: daar doen wij niet aan!
Toen ze hadden gewonnen waren we met onze directe buren (zij niet) eventjes naar buiten gegaan en hebben we wat staan praten, en zij liepen ook naar buiten. Wij vervolgens: 'Goede wedstrijd was het!' En die vrijgemaakte buurman: 'JA! Echt wel!'
Daarna kreeg hij het schaamrood op de kaken en liep hij rustig ons voorbij!
Oiquote:Op zondag 20 december 2009 15:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zij wel. Toen wij verkondigden voetbal te kijken (op zondag) zei hij: daar doen wij niet aan!
Toen ze hadden gewonnen waren we met onze directe buren (zij niet) eventjes naar buiten gegaan en hebben we wat staan praten, en zij liepen ook naar buiten. Wij vervolgens: 'Goede wedstrijd was het!' En die vrijgemaakte buurman: 'JA! Echt wel!'
Daarna kreeg hij het schaamrood op de kaken en liep hij rustig ons voorbij!
Gaat niet. Er zaten ook kerstnummers bij, dat gaat volgende week lastig.quote:
Mensen gaan vaak naar een specifieke kerk. Naar onze kerk komen ook mensen uit omliggende plaatsen.quote:Op zondag 20 december 2009 15:19 schreef katerwater het volgende:
[..]
Reizen? Er staat toch een kerk op elke hoek van de straat?
Zolang je maar vergeving vraagt mag je lekker rellenquote:Op zondag 20 december 2009 15:26 schreef freecell het volgende:
[..]
Oi
Nuja, volgens mij zitten er net zoveel hypocrieten in de kerk als er buiten
Maar de gemiddelde vrijgemaakte heeft niet direct iets tegen tv kijken op zondag
Mensen die dat denken.quote:Op zondag 20 december 2009 15:28 schreef PalmRoyale het volgende:
Nu alleen nog wereldwijd religie in z'n geheel afschaffen en we gaan de goede kant op.
Als dat iets is wat we alleen nog hoeven te doen, hoe kunnen we dan de goede kant op gaan? Als dat het enige is, zijn we er dan niet al als het gebeurd is?quote:Op zondag 20 december 2009 15:28 schreef PalmRoyale het volgende:
Nu alleen nog wereldwijd religie in z'n geheel afschaffen en we gaan de goede kant op.
Het zijn tegenwoordig afscheidingen van afscheidingen van afscheidingen van afscheidingen en daar nog een afscheiding vanquote:Op zondag 20 december 2009 15:20 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Al die kerkelijke stromingen zijn de afgelopen 15 jaar helemaal ontspoord.
Mensen die in sprookjes gelovenquote:Op zondag 20 december 2009 15:29 schreef koningdavid het volgende:Mensen die dat denken.
Maar ik vind het buiten de kerk minder 'opvallen' dan binnen de kerk. Vooral als je ergens erg achterstaat en dit uitdraagt.quote:Op zondag 20 december 2009 15:26 schreef freecell het volgende:
[..]
Oi
Nuja, volgens mij zitten er net zoveel hypocrieten in de kerk als er buiten
Maar de gemiddelde vrijgemaakte heeft niet direct iets tegen tv kijken op zondag
Mensen die denken dat ik in sprookjes geloof.quote:Op zondag 20 december 2009 15:34 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Mensen die in sprookjes geloven
Twee mogelijkheden:quote:Op zondag 20 december 2009 15:09 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik zou ook gewoon keihard gegaan zijn maar de kerkenraad heeft het afgeblazen.
Zou je de bijbel dan een sprookjesboek willen noemen? Dat is echt een vette grap, trouwens!quote:Op zondag 20 december 2009 15:34 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Mensen die denken dat koningdavid in sprookjes gelooftquote:Op zondag 20 december 2009 15:34 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens iemand gezegd om diegene te ziekenquote:Op zondag 20 december 2009 15:39 schreef Biels het volgende:
[..]
Zou je de bijbel dan een sprookjesboek willen noemen? Dat is echt een vette grap, trouwens!
Wou je zeggen dat het op de waarheid gebaseerd was?quote:Op zondag 20 december 2009 15:39 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ik in sprookjes geloof.
Ja. Waarom zou ik anders christen zijn?quote:Op zondag 20 december 2009 15:42 schreef cvboer het volgende:
[..]
Wou je zeggen dat het op de waarheid gebaseerd was?![]()
De Bijbel is net zo min een sprookjesboek als de Odyssee dat is.quote:Op zondag 20 december 2009 15:41 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens iemand gezegd om diegene te zieken! Vond-ie niet leuk. Kon er nadien wel smakelijk om lachen
!
Mensen die de enige Ware God ontkennenquote:Op zondag 20 december 2009 15:41 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Mensen die denken dat koningdavid in sprookjes gelooft
Mensen die denken dat God een oud mannetje is die op een wolk woont.quote:Op zondag 20 december 2009 15:23 schreef IkBenOzan het volgende:
Ondankbare honden, god geeft jullie sneeuw en wat voor dank krijgt die ouwe kerel?
Niemand heeft anders bewezen?quote:Op zondag 20 december 2009 15:45 schreef Barendsz het volgende:
[..]
Mensen die denken dat God een oud mannetje is die op een wolk woont.
Hoe weet je nou dat dat niet zo is?quote:Op zondag 20 december 2009 15:45 schreef Barendsz het volgende:
[..]
Mensen die denken dat God een oud mannetje is die op een wolk woont.
Dan moet je wat beter literair onderzoek verrichten. De bijbel is niet te vergelijken met Odyssee of Ilias. Niemand geloofde ooit de verhalen van de Ilias, zelfs de oude Grieken wisten wel dat doordrengt was met mythe en fictie.quote:Op zondag 20 december 2009 15:43 schreef DaanA het volgende:
[..]
De Bijbel is net zo min een sprookjesboek als de Odyssee dat is.
Gewoon literatuur uit vervlogen tijden.
Ik snap alleen nog steeds niet waarom niemand gelooft dat Odysseus vanuit Troje naar Griekenland zeilde en daar zo lang over deed, allemaal reuzen en zo tegenkwam, terwijl bijna iedereen in de wereld gelooft dat de Bijbel wél klopt...![]()
Die boeken zijn voor mij toch echt even geloofwaardig.
Uiteraard, maar de kerk geeft wel iets extra's op dat gebied.quote:Op zondag 20 december 2009 15:47 schreef switchboy het volgende:
Je hoeft niet per sé in een kerk te bidden je kan ook thuis de bijbel lezen en bidden mocht je daar behoeft aan hebben
Dat is niet helemaal waar. Het is waar dat de schrijver van de Odyssee (waarschijnlijk Homeros dus) de boel wat opgeleukt heeft, maar feit is dat een boel daaruit gezien werd als historische feiten, zoals de hele oorlog om Troje (Oké, dat was de Ilias, maar die twee horen bij elkaar). Idem voor de "kopie" Aeneis.quote:Op zondag 20 december 2009 15:49 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dan moet je wat beter literair onderzoek verrichten. De bijbel is niet te vergelijken met Odyssee of Ilias. Niemand geloofde ooit de verhalen van de Ilias, zelfs de oude Grieken wisten wel dat doordrengt was met mythe en fictie.
Joden en christenen hebben echter altijd beleden dat de bijbel historische claims maakt. Dat de wonderen die in de bijbel beschreven staan ook echt hebben plaatsgevonden. De bijbel is in die zin een historisch werk.
Wat betreft het leven van Jezus zijn er ook aanwijzingen buiten de bijbel die de bijbel bevestigen. Dat mag je ook verwachten als de bijbelschrijvers claimen dat Jezus echt geleefd heeft en die wonderen echt gebeurd zijn.
Nee.quote:Op zondag 20 december 2009 15:56 schreef Ensaf het volgende:
Hebben jullie geen liedjes op JoepTjoeb staan?
FOK!ken ook niet.quote:Op zondag 20 december 2009 15:10 schreef Genius-F het volgende:
Waarom denkt iedereen toch dar geloven bestaat uit 'niet mogen' en 'moeten'quote:
Optieven, jij!quote:
Ik ben een vrij felle atheïst, maar KD is inderdaad één van de weinige gelovigen die ik heb gezien die zijn standpunt uitstekend kan onderbouwen.quote:Op zondag 20 december 2009 15:57 schreef honda1990 het volgende:
Respect waar KD elke keer de kracht vandaan haalt om serieus in discussie te gaan met fokkers waar het grootste deel KLB'ers zijn. Hij heeft nog vaak gelijk ook
De kerken zijn onstaan door "de reptilians". Nu het merendeel van de geschoolde wereldbevolking zich niet langer laat leiden door "de kerk" hebben andere zaken de plaats ingenomen. Natuurlijk zijn er nog veel minder intelligenten die nog wel onder het juk van een sprookje leven maar die hebben doorgaans geen zeggenschap.quote:Op zondag 20 december 2009 16:01 schreef Drinky het volgende:
HET IS EEN COMPLOT VAN DE ILLUMINATIE, DE REPTILLIANS WILLEN DE KERKEN OVERNEMEN, MENSEN OPEN JE OGEN!
Nee. Waren de oude Grieken zo heilig overtuigd van de waarheid van de wonderen in de Iliad dat ze bereid waren ervoor te sterven? Volgens mij niet. De eerste christenen waren bereid te sterven voor hun geloof in Jezus en de wonderen die hij verrichte. Diezelfde christenen hebben Jezus zelf nog gezien, dat maakt het christendom redelijk uniek .De korte afstand die er is tussen het leven van Jezus en het verschijnen van de eerste (bijbelse) bronnen over hem. Dit maakt de bijbel (vooral het NT) ook aanmerkelijk betwoubaarder dan enig ander religieus/mythisch werk.quote:Op zondag 20 december 2009 15:56 schreef DaanA het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Het is waar dat de schrijver van de Odyssee (waarschijnlijk Homeros dus) de boel wat opgeleukt heeft, maar feit is dat een boel daaruit gezien werd als historische feiten, zoals de hele oorlog om Troje (Oké, dat was de Ilias, maar die twee horen bij elkaar). Idem voor de "kopie" Aeneis.
En precies hetzelfde geldt voor de Bijbel.
Wat is er dubieus aan? Het is alleen dubieus als je niet gelooft in wonderen. Dat Jezus wonderen verrichte wordt in elke betrouwbare bron over Jezus bevestigd (van 'Q' tot het onafhankelijke materiaal in de evangeliën en brieven van Paulus). Zelfs niet-christelijke (Josephus) of anti-christelijke (Celsus, Talmoed) bronnen bevestigden dat Jezus wonderen deed. Al noemen ze hem eerder 'tovenaar/ goochelaar' dan 'wonderdoener' natuurlijk.quote:Op zondag 20 december 2009 15:56 schreef DaanA het volgende:
Dat Jezus geleefd heeft en veel volgelingen had, dat is uiterst waarschijnlijk, maar ook hij is als held afgebeeld door de evangelisten, waarmee de historiciteit van veel handelingen, met name de "wonderen" uiterst dubieus is.
Je kan je ook afvragen waarom de bijbel wel zo'n centrale plaats inneemt en bijv. de Ilias niet.quote:Op zondag 20 december 2009 15:56 schreef DaanA het volgende:
Begrijp me goed, ik heb niks tegen godsdienst, integendeel, ben ermee opgegroeid (mijn ma is dominee) en ik zie hoe veel goeds het voor mensen doet, maar het verschil in geloofwaardigheid tussen geloofsdocumenten en andere documenten uit dezelfde tijd (plus of min een paar eeuwen) is klein. De reden dat de Bijbel als geloofwaardiger wordt gezien, heeft toch vooral te maken met de plaats die ze nu in de samenleving inneemt.
Mensen hebben een raar, ietwat gedateerd, beeld van christenen valt mij altijd weer op. Dat zullen we voor een deel ook wel aan onszelf te danken hebben, maar voor een deel ook niet denk ik.quote:Op zondag 20 december 2009 16:08 schreef Barendsz het volgende:
[..]
Waarom denkt iedereen toch dar geloven bestaat uit 'niet mogen' en 'moeten'
zooooooooo jij bent stoer zeg!!quote:Op zondag 20 december 2009 16:34 schreef Demon_Hunter het volgende:
Godverdomme alle jezus nog aan toe zeg wat jammer voor je.
Ok flauw je hebt wel gelijk, het is erg triest hier in Nederland.quote:Op zondag 20 december 2009 16:34 schreef Demon_Hunter het volgende:
Godverdomme alle jezus nog aan toe zeg wat jammer voor je.
God is liefde, tochquote:Op zondag 20 december 2009 15:43 schreef Biels het volgende:
[..]
Mensen die de enige Ware God ontkennen. Ongelovigen zullen branden in de hel. Als wij onze wapens oppakken zijn jullie de eerste die het aardse verlaten, sukkels!
Zo mooi dat alle Christenmensjes meteen reagerenquote:
Alle?quote:Op zondag 20 december 2009 16:37 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Zo mooi dat alle Christenmensjes meteen reagerenik heb niks tegen Christenen en mijn kinderen gaan later ook zeker naar een Christelijke basisschool, een Christelijke basis doet niemand kwaad.
Allah!quote:
Klopt, pepermuntjes bij de uitgangquote:Op zondag 20 december 2009 15:50 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de kerk geeft wel iets extra's op dat gebied.
Snap je het dan niet? De sneeuw is een beproeving van God om de sterkte van je geloof te testen. Valt jouw kerk even lelijk door de mand!quote:Op zondag 20 december 2009 15:03 schreef koningdavid het volgende:
De klacht is dat de kerkdienst van vanmiddag is afgelast. En dat terwijl ik de bandleider ben van de kerkband en we knakenhard geoefend hadden voor de dienst van vanmiddag. Bovendien had ik 2 gitaarsolo's die ik nu niet ten gehore kan brengen.![]()
Er waren tijden dat Gods volk zich niet liet tegenhouden door het leger van de Farao of de handlangers van Caesar Augustus en Herodes. Nu blazen we de boel af door een beetje sneeuw.![]()
Klacht: afgelaste kerkdienst.
Klacht2: geen voetbal op tv
quote:Op zondag 20 december 2009 16:49 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
Wil je een christian side hug?
Ik ook niet.quote:Op zondag 20 december 2009 16:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb veel gezien in kerken, maar nog nooit pepermunt bij de uitgang
Moet ook zeggen dat ik nooit in een kerk kom, dit was ook tijdens een kerstdienst. bij de deur stond iemand met een grote schaal, daar kon je dan een donatie op leggen en een pepermuntje eraf pakken.quote:Op zondag 20 december 2009 16:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb veel gezien in kerken, maar nog nooit pepermunt bij de uitgang
Je kon gewoon pepermunt kópen zeg maarquote:Op zondag 20 december 2009 16:56 schreef cvboer het volgende:
[..]
Moet ook zeggen dat ik nooit in een kerk kom, dit was ook tijdens een kerstdienst. bij de deur stond iemand met een grote schaal, daar kon je dan een donatie op leggen en een pepermuntje eraf pakken.
Dan werdt de pepermunt wel duur betaaldquote:Op zondag 20 december 2009 16:59 schreef freecell het volgende:
[..]
Je kon gewoon pepermunt kópen zeg maar
Vreemd systeem trouwens
Dat denk ik niet want toen de bijbel werd geschreven was er nog geen internetquote:
quote:Op zondag 20 december 2009 17:12 schreef Penisbaard het volgende:
Een echte christen laat zich niet tegenhouden door sneeuw die met liefde door God uitgepoept is, terechte klacht.
Omdat je niet al te snugger bent. Dat kan niet anders als je echt gelooft dat wat in de bijbel staat allemaal echt gebeurt is. Je denkt zeker ook dat de aarde 6000 jar oud is....quote:Op zondag 20 december 2009 15:43 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ja. Waarom zou ik anders christen zijn?
Er staat nergens in de bijbel dat de aarde 6000 jaar oud is. De evolutietheorie klopt en het is in mijn optiek geenszins in strijd met de bijbel.quote:Op zondag 20 december 2009 17:26 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Omdat je niet al te snugger bent. Dat kan niet anders als je echt gelooft dat wat in de bijbel staat allemaal echt gebeurt is. Je denkt zeker ook dat de aarde 6000 jar oud is....
Wil je geen christian side hug van een vrouw?quote:Op zondag 20 december 2009 17:45 schreef koningdavid het volgende:
Dames zijn aardiger dan mannen, het is maar weer eens bewezen.
Ja. Ding staat vaak loeiheet ook.quote:Op zondag 20 december 2009 17:50 schreef pl4kkie het volgende:
Hebben ze ook verwarming in jou kerk ?
Jawel... maar dan zonder die muziek.quote:Op zondag 20 december 2009 17:50 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
[..]
Wil je geen christian side hug van een vrouw?
Geef je ook frontal hugs?quote:Op zondag 20 december 2009 17:51 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jawel... maar dan zonder die muziek.
Ik doe allerlei soorten hugs.quote:Op zondag 20 december 2009 17:52 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
[..]
Geef je ook frontal hugs?
Waar is jou kerk ergens? Dan kom ik er gelijk aan. het is focking koud hierzoquote:Op zondag 20 december 2009 17:50 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ja. Ding staat vaak loeiheet ook.
misschien kijken of je ze dan tijdens de kerstdienst alsnog mag doen?quote:Op zondag 20 december 2009 15:27 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Gaat niet. Er zaten ook kerstnummers bij, dat gaat volgende week lastig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Anno_mundiquote:Op zondag 20 december 2009 17:29 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Er staat nergens in de bijbel dat de aarde 6000 jaar oud is. De evolutietheorie klopt en het is in mijn optiek geenszins in strijd met de bijbel.
Dat jij mij niet snugger vindt omdat ik niet geloof, vind ik niet zo boeiend.
Jekentmeniet.
Daar wordt inderdaad naar gekeken nu. Volgende week zondag is ook nog een optie heb ik gehoord.quote:Op zondag 20 december 2009 17:58 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
misschien kijken of je ze dan tijdens de kerstdienst alsnog mag doen?
Ik ken het. Maar ik ben het niet eens met die methode.quote:Op zondag 20 december 2009 18:01 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Anno_mundi
Nice. Ik ook niet.quote:Op zondag 20 december 2009 18:05 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik ken het. Maar ik ben het niet eens met die methode.
De evolutietheorie lijkt me anders aardig in strijd met het bijbelse verhaal dat god de aarde in 7 dagen schiep, en dat hij Adam en Eva gemaakt heeft.quote:Op zondag 20 december 2009 17:29 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Er staat nergens in de bijbel dat de aarde 6000 jaar oud is. De evolutietheorie klopt en het is in mijn optiek geenszins in strijd met de bijbel.
Jekentmeniet.
6 dagen. de laatste was een rustdag. Wat het hele 7 dagen verhaal zowieso tot BS maakt ')quote:Op zondag 20 december 2009 18:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De evolutietheorie lijkt me anders aardig in strijd met het bijbelse verhaal dat god de aarde in 7 dagen schiep,
quote:Op zondag 20 december 2009 15:03 schreef koningdavid het volgende:En dat terwijl ik de bandleider ben van de kerkband
Oersoep heeft niet zoveel met evolutie te maken, maar dat terzijde. Ik lees de 6 dagen in Genesis 1 niet als letterlijk. Ik denk ook niet dat Genesis 1 zo bedoeld is. Het is m.i. geen natuurkundig, maar een theologisch verslag. Het vertelt niet hoe de aarde is geschapen maar waarom. Het lijkt mij derhalve niet zinnig er natuurkundige feiten uit te proberen ontlenen.quote:Op zondag 20 december 2009 18:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De evolutietheorie lijkt me anders aardig in strijd met het bijbelse verhaal dat god de aarde in 7 dagen schiep, en dat hij Adam en Eva gemaakt heeft.
Da's toch iets heel anders dan de oersoep enzo.
Onzin.quote:Op zondag 20 december 2009 15:10 schreef Genius-F het volgende:
Ja.quote:
Dan ben je niet goed bezig, want God heeft de mens geschapen op de manier die hij goed vindt, en door je te scheren beweer je dus dat God een fout heeft gemaakt tijdens de schepping; jij past namelijk Zijn schepping aan op een manier die jij goed vindt.quote:
Gast, wat een goed argument. Ik denk dat hij nu acuut stopt met geloven, goed man!quote:Op zondag 20 december 2009 19:06 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Dan ben je niet goed bezig, want God heeft de mens geschapen op de manier die hij goed vindt, en door je te scheren beweer je dus dat God een fout heeft gemaakt tijdens de schepping; jij past namelijk Zijn schepping aan op een manier die jij goed vindt.
He?
Ja he??!!!quote:Op zondag 20 december 2009 19:11 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Gast, wat een goed argument. Ik denk dat hij nu acuut stopt met geloven, goed man!
Ah... met die mindset hoef ik als mens alleen maar op een stoel te zitten en dan komt alles vanzelf verder goed.quote:Op zondag 20 december 2009 19:06 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Dan ben je niet goed bezig, want God heeft de mens geschapen op de manier die hij goed vindt, en door je te scheren beweer je dus dat God een fout heeft gemaakt tijdens de schepping; jij past namelijk Zijn schepping aan op een manier die jij goed vindt.
He?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |