Die verveelt zich binnenkort niet meer maar komt tijd te kortquote:Op zondag 3 januari 2010 13:19 schreef ToT het volgende:
Hehehe tja ach, en ik heb al heel veel gedaan / laten doen.
Als ik alles in m'n eentje moet doen, komt het er echt niet van. Ik moet echt samen met mensen er aan werken. Binnenkort komt de vader van de buurvrouw helpen; die is met pensioen, en die verveelt zich nu toch helemaal de tering thuis.
Omg, dat denk ik ookquote:Op zondag 3 januari 2010 12:58 schreef ATuin-hek het volgende:
Uit het vaccinatie topic:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)enprik_rsquo___.html
Ik voorzie een toename in paranoide reacties
Beter naïef zijn, dan weet je zeker dat je nergens last van hebt.quote:Op zondag 3 januari 2010 12:58 schreef ATuin-hek het volgende:
Uit het vaccinatie topic:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)enprik_rsquo___.html
Ik voorzie een toename in paranoide reacties
http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o6182n32828.htmlquote:Sterfte
Sterfte aan baarmoederhalskanker laag in Nederland
Ook de sterfte aan baarmoederhalskanker ligt in Nederland onder het gemiddelde van de EU-27 en EU-15. Net als de incidentie is ook de sterfte aan baarmoederhalskanker hoger bij landen in het oosten van de Europese Unie (zie figuur 2).
Sterfte aan baarmoederhalskanker in Europa neemt af sinds jaren 60
In de periode 1960-1998 nam de sterfte aan baarmoederhalskanker bij jonge vrouwen (20-44 jaar) af in alle West-Europese landen, behalve Ierland. In sommige Oost-Europese landen nam de sterfte ook af, terwijl deze in Roemenië en Bulgarije sinds 1980 toenam (Levi et al., 2000). Deze trends hebben zich voortgezet tussen 1995 en 2005 (WHO-HFA, 2007). De afname in sterfte bij jonge vrouwen komt grotendeels door screening. Screening leidt tot vroegere diagnose van een tumor, waardoor de genezingskans toeneemt. Het grote verschil in sterfte onder Europese landen benadrukt het belang van de invoering van screeningsprogramma's in Oost-Europa (Levi et al., 2000; Levi et al., 2004b).
Lambiekje is goed op de hoogte.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:06 schreef ToT het volgende:
Biekje heeft die link laatst al gepost geloof ik!
Edit: Ja, hier:
vaccinatietopic #7 Met de prrrrik van de Cactus!
Switchboy nog iets beter .quote:Op zondag 3 januari 2010 14:16 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Lambiekje is goed op de hoogte.
De paus is nog beter op de hoogte, wat een held!quote:
Toevoegen aan de cocktail zou zelfs overbodig zijn, mijns inziens. Of het moet zijn dat het aantal gevallen ineens flink gaat stijgen. Een negatief reisadvies voor Roemenië zou ook al goed zijn overigens.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:32 schreef ToT het volgende:
Mwah, ik moet zeggen dat ik idd eens ben dat die HPV-campagne erg overtrokken is.
Als je op die site van het RIVM kijkt, zie je wat er ook vaak in het nieuws wordt gezegd: slechts een heel klein deel van de vrouwen krijgt baarmoederhalskanker, en als je het krijgt, is het vaak ook goed te genezen.
Daarbij zal het virus vast ook niet de enige oorzaak zijn, dus hoeveel mensen worden er met deze campagne nou daadwerkelijk gered?
Natuurlijk, elk mensenleven is heilig en er moet voor gestreden worden om te voorkomen dat onnodig veel mensen sterven, maar er zullen echt wel belangrijkere dingen zijn waar veel geld aan uitgegeven moet worden om mensenlevens mee te redden.
Gewoon even een korte campagne om mensen er van bewust te maken dat het bestaat is gewoon voldoende. Verder ligt de verantwoordelijkheid bij de mensen zelf.
Voor de komende generaties zou je het in een cocktailprik kunnen aanbieden, zoals wat nu ook bij pasgeborenen gebeurt.
ALS je mensen dan toch bloot wil stellen aan de additieven van zo'n vaccinatie, doe het dan zo efficiënt mogelijk en ga niet voor elk wissewasje mensen volpompen met die zooi.
Zo zeg, waar te beginnen. Ten eerste, heb je die link gelezen? Daar spreekt men van mensen op fora in opdracht tegengas laten geven. Ik voorzie dan ook een toename van paranoide kreten als "overheids infiltrant!" etc. zoals die de afgelopen jaren al vaker langskomen.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:11 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Beter naïef zijn, dan weet je zeker dat je nergens last van hebt.
Het blijft namelijk grote kolder dat ze het liefst alle meisjes hebben ingeënt wordt voor een ziekte die een vrijwel verwaarloosbaar aantal doden per jaar op zijn geweten heeft, dat ook nogeens afneemt. Oftewel waarom vaccineren?
[..]
http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o6182n32828.html
Oftewel, heb respect en geef de kritische medemens een kans, en schilder hem niet af als een paranoïde gek. Daarbij vind ik sowieso dat jij het liefst mensen beoordeeld, aangezien jij zelden tot nooit op andere mensen ingaat dan lambiekje. En ja, lambiekje is gek, daar moet je op schelden, hij is immers het ultieme voorbeeld van het land vol achterlijke idioten die hun regering en zorg niet meer geloven.
Nee, we mogen blij zijn met deze mensen, die miljoenen investeren in vaccins waar grote onduidelijkheid over heerst mbt. het nut en de bijwerkingen, om een aantal doden per jaar tegen te houden. In tussentijd stijgt die zorgpremie maar door, om vrolijk van te worden!
Laat deze goede mensen dan eerst maar eens kijken naar de armoede in Nederland, daar sterven heel wat meer mensen aan per jaar! Of alcohol, waarom wordt dat niet verboden? Daar sterven 100den, zo niet duizenden mensen per jaar aan!
Nee, we pompen onze jonge meiden maar vol, en laten ze tegelijk het risico lopen dat ze overlijden aan zaken die heel wat indrukwekkender zijn. Bijwerkingen zijn dan ook onbelangrijk, het gaat om de portemonnee van een stel bedrijven, die het recht hebben om op het gebied van zorg een allesverslindende marketing te gebruiken, om winst te maken over de rug van zieke mensen.
Nou, laten we daar maar eens respect voor hebben dan.
Sorry btw voor de rant, vind dit soort meningen erg gevaarlijk, en meer getuigen van blindheid dan van kennis of intelligentie.
Nou, als een mannetje en een vrouwtje elkaar HÉÉÉÉÉÉL erg lief vinden.....quote:Op zondag 3 januari 2010 14:37 schreef mediaconsument het volgende:
Daarbij is het op zijn minst curieus dat deze kanker wordt veroorzaakt door een virus! Vraag me dan ook af hoe dit virus zich verspreid.
Theoretisch heb je uiteraard helemaal gelijk.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zo zeg, waar te beginnen. Ten eerste, heb je die link gelezen? Daar spreekt men van mensen op fora in opdracht tegengas laten geven. Ik voorzie dan ook een toename van paranoide kreten als "overheids infiltrant!" etc. zoals die de afgelopen jaren al vaker langskomen.
Ten tweede, wat kijk je hier typerend kortzichtig. Het gaat bij een dergelijke ziekte natuurlijk niet alleen om de mensen die er aan komen te overlijden, maar ook die genezen kunnen worden. De zieken vertegenwoordigen ook een flink aandeel van de verloren levensjaren van goede kwaliteit. Om die jaren te minimaliseren kan je twee dingen doen. Behandelen als ze al ziek zijn, of vaccineren (plus natuurlijk nog steeds behandelen voor de overgebleven gevallen). Dit kost beide geld. Vaccineren zou goedkoper moeten zijn bij een bepaalde opkomst. Dat is nu dus goed misgegaan door groepen als bezorgdemoeders.
En die laatste kaats ik even heel hard terug. Ik vind het gevaarlijk als mensen zoals jij schijnbaar zonder relevante kennis uitspraken gaan doen over complexe medische onderwerpen.
Dit soort dingen bedoel ik dus. Vind je het nou echt zo intelligent van jezelf dat je tot dergelijke ingrijpende conclusies komt zonder basale kennis van de aandoening in kwestie?quote:Op zondag 3 januari 2010 14:37 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Toevoegen aan de cocktail zou zelfs overbodig zijn, mijns inziens. Of het moet zijn dat het aantal gevallen ineens flink gaat stijgen. Een negatief reisadvies voor Roemenië zou ook al goed zijn overigens.
Daarbij is het op zijn minst curieus dat deze kanker wordt veroorzaakt door een virus! Vraag me dan ook af hoe dit virus zich verspreid.
Hoe kan een man besmet raken met baarmoederhalskanker? Of heeft dit virus een ander effect op mannen?quote:Op zondag 3 januari 2010 14:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Nou, als een mannetje en een vrouwtje elkaar HÉÉÉÉÉÉL erg lief vinden.....
(Of gewoon zin hebben om met iemand stevig te gaan liggen batsen.)
Niet kritisch mbt geldquote:Op zondag 3 januari 2010 14:41 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Theoretisch heb je uiteraard helemaal gelijk.
Echter in de praktijk werkt dit volgens mij heel wat anders, en heeft dit meer met geld dan gezondheid te maken.
Mjah, volgens mij ben jij ook niet kritisch mbt. geld, omdat je daar nooit problemen mee hebt gehad. Dat is namelijk het grote verschil tussen de meesten onder ons binnen dit forum. Echter denk ik niet dat wij een dergelijke discussie zouden kunnen hebben als de grote bedrijven betrouwbaar en transparant waren. Oftewel, ga een tijd in armoede leven, dat zou je mening goed doen.
Nog nooit van dragers van virussen gehoord?quote:Op zondag 3 januari 2010 14:43 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe kan een man besmet raken met baarmoederhalskanker? Of heeft dit virus een ander effect op mannen?
Ik denk namelijk dat er lesbische sex nodig is om dit virus te verspreiden! Vooral beffen lijkt me voor deze lesbische dames erg gevaarlijk.
En gewoon nergens op in gaan. Succes nog met het het alles weten.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dit soort dingen bedoel ik dus. Vind je het nou echt zo intelligent van jezelf dat je tot dergelijke ingrijpende conclusies komt zonder basale kennis van de aandoening in kwestie?
Dat snap ik, echter zullen mannen dan ook ingeënt moeten worden, daar zij dit virus dan ook dragen, oftewel de vrouwen een risico geven. Lijkt me vrij logisch eigenlijk.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Nog nooit van dragers van virussen gehoord?
Het virus IS geen kanker, de werking van het virus KAN kanker VEROORZAKEN.
quote:Op zondag 3 januari 2010 14:46 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat snap ik, echter zullen mannen dan ook ingeënt moeten worden, daar zij dit virus dan ook dragen, oftewel de vrouwen een risico geven. Lijkt me vrij logisch eigenlijk.
quote:Wat doet het HPV vaccin?
Het HPV vaccin is een middel om HPV besmetting te vóórkomen en waardoor baarmoederhalskanker zich niet kan ontwikkelen. Het is geen garantie dat een HPV infectie zal uitblijven. Wanneer het HPV virus al actief is kan het vaccin niet de infectie opruimen.
Bronquote:Is het vaccin alleen voor meisjes/vrouwen?
Nee, de vaccins zijn goedgekeurd voor meisjes/vrouwen van 9 tot 26 jaar en voor Gardasil ook voor jongens van 9 tot 15 jaar. Omdat de HPV infectie seksueel overdraagbaar is kunnen ook jongens beschermd worden tegen ontwikkeling van het HPV virus. De HPV vaccins mogen wettelijk gezien alleen bij deze leeftijdsgroepen gevaccinineerd worden. Bij de farmaceut lopen onderzoeken om te kijken of het mogelijk is te vaccineren bij andere leeftijdsgroepen.
Ik ga in op je rant, geef een weerwoord plus voorbeeld van wat ik bedoel met onintelligent gedrag van jouw kan. Erg kinderachtig dat je dan met zo'n antwoord komt.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:45 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
En gewoon nergens op in gaan. Succes nog met het het alles weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |