Magnesium hebben we nodig voor de energiestofwisseling.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:38 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat weet jij over magnesium bijvoorbeeld? Of omega 3/6?
Inderdaad, in welke voedingsmiddelen vinden we dat? En wat is er aan de hand met de hoeveelheid magnesium in ons westerse dieet?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Magnesium hebben we nodig voor de energiestofwisseling.
Voor overdracht van zenuwprikkels.
Het goed functioneren van de spieren.
Wie zegt dat 'we' daar niet over nadenken?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Inderdaad, in welke voedingsmiddelen vinden we dat? En wat is er aan de hand met de hoeveelheid magnesium in ons westerse dieet?
Hoe belangrijk denk je overigens dat magnesium is?
Owja, nog een mooie. Waarom zijn walnoten zo gezond? Waarom had vroeger iedereen zo'n boom in de tuin. Oftewel waarom denken we hier tegenwoordig niet over na?
Wil je mijn andere vragen beantwoorden?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wie zegt dat 'we' daar niet over nadenken?
Natuurlijk zijn walnoten gezond, dat weten ook veel mensen hoor.
Omega bedoel je?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:47 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wil je mijn andere vragen beantwoorden?
Opbouw myeline, iirc.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:50 schreef ToT het volgende:
En voor je hersenen, maar er is nog niet voldoende onderzoek naar gedaan in welke verhoudingen het allemaal moet zijn enzo.
Hier waren minder zorgen over, omdat het dieet ten eerste niet zo uitgebreid was, en ten tweede dat de voedselkwaliteit zelf heel wat beter was. Dit is door teelt achteruit gegaan in de laatste decennia.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:47 schreef ToT het volgende:
Denk je dat de mensen vroeger veel wisten welke voedingsstoffen in welke voedingsmiddelen zaten en waarom welke dingen gezond waren en welke niet?
Noten zitten vaak vol anti-oxidanten. Magnesium zit volgens mij in veel koolsoorten.
Magnesium is naast calcium trouwens ook belangrijk voor je botten. Krijg je onvoldoende magnesium binnen, dan kan calcium je botten zelfs VERZWAKKEN.
Belangrijk it is.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Omega bedoel je?
Onverzadigde vetzuren, heel belangrijk.
Kwaliteit.quote:
Ik voel me alsof ik weer college loopquote:Op zondag 3 januari 2010 15:55 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Belangrijk it is.
Maar hoe zit het met de verschillende omega 3 vetzuren? Welke zijn essentieel, en welke heeft het lichaam eigenlijk niet nodig en kunnen zelfs gevaar opleveren?
Hoe zit het met de ratio tov omega 6 vetzuren, waar kun je die trouwens vinden? Weet je dat?
En waar kan deze ratio erg goed mee helpen?
Precies, helemaal mee eens. Je continu druk maken over allerlei zaken is helemaal niet goed voor je.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:57 schreef mediaconsument het volgende:
Ik ben overigens van mening dat een tekort aan dergelijke belangrijke voedingsmiddelen meer ziekten veroorzaakt dan welk virus dan ook! Mede door de hoeveelheid stress die we met zijn allen moeten slikken. Stress is dodelijk.
http://www.funpcgame.com/health/Fish-oil-danger.htmquote:Op zondag 3 januari 2010 16:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik voel me alsof ik weer college loop
Met vragen laat je mensen nadenken. En op je eerste vraag: Lees twee posts boven deze.quote:Op zondag 3 januari 2010 16:03 schreef ToT het volgende:
Toegevoegde omega3-zuren die kanker kunnen veroorzaken? Heb je daar een bron voor? Lijkt me sterk...
Verder zou het fijn zijn als je gewoon je zegje deed over het onderwerp i.p.v. het steeds zo vragen. Het is gewoon logisch dat het gros van de bevolking al die zaken van de wetenschap (die je normaal wegzet als een stel machtswelluste massamoordenaars) niet allemaal exact uit hun hoofd weet, maar nogmaals: tot een aantal jaren geleden had nog geen hond van Omega-vetzuren of zo gehoord. Bepaalde voedingsstoffen in bepaalde levensmiddelen verminderen inderdaad, maar het lijkt me niet de bedoeling dat mensen massaal met spandoeken de straat op gaan om meer van een specifiek vetzuur in hun voedingsmiddelen terug willen zien of zo.
Wil je gezond voedsel hebben, ga dan gewoon naar een biologische zaak i.p.v. dat je lekker makkelijk en goedkoop je boodschapjes in de supermarkt haalt.
Heeft weinig met wetenschap verkrachten te maken. Eerder met het feit dat commerciële bedrijven tegenwoordig de voorlichting op zich nemen, en het daar niet al te nauw mee nemen.quote:Op zondag 3 januari 2010 16:07 schreef Cerbie het volgende:
Die heb ik al eens onderuit gehaald ergens
Iets met wetenschap verkrachten door selectief te quoten geloof ik.
No shit. Een appel eten heeft hetzelfde effect, zo'n ding bevat namelijk koolhydraten.quote:“The glycemic [blood sugar] control of [all of] the four insulindependent diabetic patients worsened during theadministration.
Hetzelfde gebeurt bij appels eten. Koolhydraten verhogen de bloedglucose. Het idee dat diabetici zoveel mogelijk koolhydraten moeten vermijden is zó jaren '60.quote:“…[T]he insulin dose of the subjects had to be increased throughout the six-month period of fish oil administration to maintainblood glucose and glycosylated hemoglobin concentrations average blood sugar level).
5,7% wordt door de gemiddelde Nederlander niet eens gehaald. Alles onder de 7,0% is prima voor een diabeet. (ze hebben het hier over de HbA1C, het percentage rode bloedcellen dat glucose gebonden heeft ipv zuurstof).quote:“Despite the stable body weight by patients on the basal glycosylated hemoglobin levels after six months ofadministration increased 16% from 4.9% to 5.7%. Note: This awful effect for a diabetic.
Hoe nobel van je.quote:Op zondag 3 januari 2010 16:09 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Heeft weinig met wetenschap verkrachten te maken. Eerder met het feit dat commerciële bedrijven tegenwoordig de voorlichting op zich nemen, en het daar niet al te nauw mee nemen.
En dat is schadelijk voor de wetenschap. Oftewel verdedig ik deze pure wetenschap alleen maar.
Het antwoord 'als het zo uitkomt' is zeker te flauw hequote:Op zondag 3 januari 2010 16:46 schreef ToT het volgende:
Nee precies. Tja ik kijk meestal ook naar wat er algemeen gezegd wordt en of de bewijzen van de onderzoeken aannemelijk lijken en of het onderzoek fatsoenlijk wordt uitgevoerd.
Bijvoorbeeld: 83% van de vrouwen die product "X" hebben gebruikt, hebben gemiddeld een 78% stralendere teint. Onderzoek gedaan onder 120 lezers van Libelle.....tja, dat gaat er bij mij dus niet in.
Maar ik bedoel meer in de "samenzweringshoek": Het ene moment lult de wetenschap uit de nek als ze zeggen dat een bepaalde vorm van kanker door een bepaald virus veroorzaakt zou kunnen worden, en het andere moment spreekt de wetenschap weer 100% de waarheid als het om voedingsstoffen gaat.
Goed, het zijn wel verschillende takken van wetenschap, maar toch...waarom zou de WTO (die onder één hoedje speelt met de oprichters van de Georgia Guidestones) geen voedingsmiddellenwetenschappers hebben omgekocht om valse gegevens te verspreiden over de voedingswaarden van groente en fruit e.d. van tegenwoordig?
Ik had de term al vaak langs zien komen. Net ook maar eens opgezochtquote:Op zondag 3 januari 2010 16:50 schreef Cerbie het volgende:
Heb die Georgia Guidestones toch eens opgezocht en vind het wel een mooi idee; grote kans dat die dingen er over enkele honderden jaren nog staan, kijk maar naar Stonehenge.
De gebode dat er niet meer dan een half miljard mensen op aarde mogen leven, de anonimiteit van de opdrachtgever.quote:Op zondag 3 januari 2010 17:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik had de term al vaak langs zien komen. Net ook maar eens opgezochtSnap nog niet echt waarom er zoveel over te doen valt.
De uitvoering van die eerste kan wat twijfelachtig zijn en ik vraag me af of je met een half miljard mensen genoeg wetenschappelijke vooruitgang kan boeken, maar de rest is toch best mooiquote:Maintain humanity under 500,000,000 in perpetual balance with nature. Guide reproduction wisely - improving fitness and diversity. Unite humanity with a living new language. Rule passion - faith - tradition - and all things with tempered reason. Protect people and nations with fair laws and just courts. Let all nations rule internally resolving external disputes in a world court. Avoid petty laws and useless officials. Balance personal rights with social duties. Prize truth - beauty - love - seeking harmony with the infinite. Be not a cancer on the earth - Leave room for nature - Leave room for nature.
Dat heeft te maken met commercie en idealisme denk ik. Hoe meer geld er rondgaat, hoe meer corruptie er zal zijn.quote:Op zondag 3 januari 2010 16:36 schreef ToT het volgende:
LOL @ Tuinhek!
Anyway ik begrijp ondertussen niet wanneer je volgens sommige mensen de wetenschap wél, en wanneer je de wetenschap NIET moet vertrouwen als ze onderzoeksresultaten publiceren.
Je weet ook wie dit bouwwerk heeft neergezet, of ter nagedachtenis van wie? Oftewel R.C. Christian, wat met grote waarschijnlijkheid Christian Rosenkreutz betekent, de oprichter van de Rozenkruisers. Daar kun je redelijk veel over vinden, onder andere dat deze rozenkruisers misschien wel een van de oorzaken zijn van alle wantrouwen. Dit heeft uiteraard ook weer wat te maken met de vrijmetselaars en Aleister Crowley, oftewel paganistische zaken.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:57 schreef Cerbie het volgende:
[..]
De uitvoering van die eerste kan wat twijfelachtig zijn en ik vraag me af of je met een half miljard mensen genoeg wetenschappelijke vooruitgang kan boeken, maar de rest is toch best mooi
http://nl.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestonesquote:De Guidestones zijn de Tien Geboden van deze wereldorde. Een andere samenszweringstheorie ziet de hand van de Rozenkruizers. Volgens Jay Weidner is de naam R.C. Christian een eerbetoon aan de oprichter hiervan, Christian Rosenkreutz. De Rozenkruizers zouden uit zijn op een reductie van de wereldbevolking en hebben volgens samenzweringstheoristen de gebeurtenissen van de afgelopen jaren in gang gezet, van 9-11 tot en met de huidige kredietcrisis. Dit alles moet uitmonden in de door velen verwachte apokalyps in december 2012, wanneer een kringloop ten einde komt die zou zijn voorspeld in de Mayakalender. De Guidestones zijn instructies voor de overlevenden, aldus Weidner.
Ja dat vond ik dus ookquote:Op zondag 3 januari 2010 19:36 schreef Cerbie het volgende:
Maar de rest klinkt toch niet erg NWO achtig?
Personal rights, fair laws, avoiding petty officers
Apocalypse? Waar komt dat dan opeens vandaan?quote:Op zondag 3 januari 2010 20:01 schreef ToT het volgende:
Die 500 miljoen zou dus na de apocalyps overblijven, maar de vraag is: WAT voor apocalyps? Waardoor wordt die veroorzaakt? Weten "zij" iets over 2012 wat wij niet weten, of veroorzaken "zij" die apocalyps juist?
Deze doet me overigens denken aan het lebensborn programma van de Nazi's.quote:Guide reproduction wisely - improving fitness and diversity.
Dit is new age prietpraat.quote:Prize truth - beauty - love - seeking harmony with the infinite.
Denk je net de Naziroeperts in NWS te hebben ontvlucht..quote:Op zondag 3 januari 2010 20:27 schreef Terecht het volgende:
[..]
Deze doet me overigens denken aan het lebensborn programma van de Nazi's.
All your base are belong to us. Gegen die mauer!quote:Op zondag 3 januari 2010 20:33 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Denk je net de Naziroeperts in NWS te hebben ontvlucht..
quote:Op zondag 3 januari 2010 20:47 schreef Terecht het volgende:
[..]
All your base are belong to us. Gegen die mauer!
Niet dat, het komt alleen telkens weer naar voren in de belangrijke zaken binnen onze geschiedenis. Als mensen het over het occulte hebben, hebben ze het dan ook vaak over de oude paganistische religies en volkeren als de heremieten. Dit is dan ook te zien aan symboliek, die telkens weer naar voren komt zoals bijvoorbeeld fallus symbolen, pentagrammen, hakenkruizen, leeuwen, bijen en pijnappels bijvoorbeeld. Daarom is het ook mooi om te weten dat een groot deel van de ideeën van vrijmetselaars met deze symboliek te maken hebben.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:30 schreef ToT het volgende:
Kan ook Roman Catholic Christian betekenen!
Maar goed, je zegt paganistische zaken alsof dat per definitie iets slechts is?
[BNW SC #8] Verse mod en verse sneeuw!quote:Op zondag 3 januari 2010 20:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Apocalypse? Waar komt dat dan opeens vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |