abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 3 januari 2010 @ 15:42:51 #251
249559 crew  Lavenderr
pi_76360897
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:38 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wat weet jij over magnesium bijvoorbeeld? Of omega 3/6?
Magnesium hebben we nodig voor de energiestofwisseling.
Voor overdracht van zenuwprikkels.
Het goed functioneren van de spieren.
pi_76360978
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Magnesium hebben we nodig voor de energiestofwisseling.
Voor overdracht van zenuwprikkels.
Het goed functioneren van de spieren.
Inderdaad, in welke voedingsmiddelen vinden we dat? En wat is er aan de hand met de hoeveelheid magnesium in ons westerse dieet?

Hoe belangrijk denk je overigens dat magnesium is?

Owja, nog een mooie. Waarom zijn walnoten zo gezond? Waarom had vroeger iedereen zo'n boom in de tuin. Oftewel waarom denken we hier tegenwoordig niet over na?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  Moderator zondag 3 januari 2010 @ 15:46:42 #253
249559 crew  Lavenderr
pi_76361024
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:44 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Inderdaad, in welke voedingsmiddelen vinden we dat? En wat is er aan de hand met de hoeveelheid magnesium in ons westerse dieet?

Hoe belangrijk denk je overigens dat magnesium is?

Owja, nog een mooie. Waarom zijn walnoten zo gezond? Waarom had vroeger iedereen zo'n boom in de tuin. Oftewel waarom denken we hier tegenwoordig niet over na?
Wie zegt dat 'we' daar niet over nadenken?
Natuurlijk zijn walnoten gezond, dat weten ook veel mensen hoor.
pi_76361048
Denk je dat de mensen vroeger veel wisten welke voedingsstoffen in welke voedingsmiddelen zaten en waarom welke dingen gezond waren en welke niet?

Noten zitten vaak vol anti-oxidanten. Magnesium zit volgens mij in veel koolsoorten.

Magnesium is naast calcium trouwens ook belangrijk voor je botten. Krijg je onvoldoende magnesium binnen, dan kan calcium je botten zelfs VERZWAKKEN.
pi_76361052
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wie zegt dat 'we' daar niet over nadenken?
Natuurlijk zijn walnoten gezond, dat weten ook veel mensen hoor.
Wil je mijn andere vragen beantwoorden?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  Moderator zondag 3 januari 2010 @ 15:49:19 #256
249559 crew  Lavenderr
pi_76361100
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:47 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wil je mijn andere vragen beantwoorden?
Omega bedoel je?
Onverzadigde vetzuren, heel belangrijk.
pi_76361133
En voor je hersenen, maar er is nog niet voldoende onderzoek naar gedaan in welke verhoudingen het allemaal moet zijn enzo.
pi_76361182

walnoten
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 3 januari 2010 @ 15:52:44 #259
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76361192
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:50 schreef ToT het volgende:
En voor je hersenen, maar er is nog niet voldoende onderzoek naar gedaan in welke verhoudingen het allemaal moet zijn enzo.
Opbouw myeline, iirc.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_76361231
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:47 schreef ToT het volgende:
Denk je dat de mensen vroeger veel wisten welke voedingsstoffen in welke voedingsmiddelen zaten en waarom welke dingen gezond waren en welke niet?

Noten zitten vaak vol anti-oxidanten. Magnesium zit volgens mij in veel koolsoorten.

Magnesium is naast calcium trouwens ook belangrijk voor je botten. Krijg je onvoldoende magnesium binnen, dan kan calcium je botten zelfs VERZWAKKEN.
Hier waren minder zorgen over, omdat het dieet ten eerste niet zo uitgebreid was, en ten tweede dat de voedselkwaliteit zelf heel wat beter was. Dit is door teelt achteruit gegaan in de laatste decennia.

Daarom vraag ik me ook af waarom zo'n belangrijk mineraal als magnesium op haast geen etiketten is terug te vinden. Daar het een vaststaand feit is is dat de hoeveelheid heel wat minder is geworden, oftewel dat het goed is om hier op te letten. De meeste vitaminen en bijvoorbeeld natrium en calcium zijn hier wel op te vinden.

En mbt. walnoten, inderdaad, anti-oxidanten. Maar wat is er zo speciaal aan die anti-oxidanten in walnoten? Oftewel wat is het verschil met de omega3 zuren die in de pillen te vinden zijn, welke overigens over het algemeen erg gevaarlijk zijn en zelfs kanker kan laten ontstaan. Dit terwijl anti-oxidanten toch preventief werkt mbt. kanker?

Vitamine D is ook zo'n onderwerp, daar de engelse ziekte op zijn retour is.

Kijk, dat er veel bedrijven zijn die geld willen verdienen, en dat doen op een dermate belangrijke plek als onze voeding, dan hoort daar mijns inziens ook dit soort kennis tegenover te staan. Oftewel zou het goed zijn dat er een vak voeding komt op de basisschool, dat mensen van jongs af aan al aangeleerd krijgen hoe belangrijk dit is. Zo zijn er volgens mij nog heel wat meer voorbeelden te bedenken.
  Moderator zondag 3 januari 2010 @ 15:54:10 #261
249559 crew  Lavenderr
pi_76361240
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:52 schreef Cerbie het volgende:
[ afbeelding ]

walnoten
Dat ziet er jammie uit! En ook nog eens supergezond
pi_76361280
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Omega bedoel je?
Onverzadigde vetzuren, heel belangrijk.
Belangrijk it is.

Maar hoe zit het met de verschillende omega 3 vetzuren? Welke zijn essentieel, en welke heeft het lichaam eigenlijk niet nodig en kunnen zelfs gevaar opleveren?

Hoe zit het met de ratio tov omega 6 vetzuren, waar kun je die trouwens vinden? Weet je dat?

En waar kan deze ratio erg goed mee helpen?
pi_76361290
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:52 schreef Cerbie het volgende:
[ afbeelding ]

walnoten
Kwaliteit.
pi_76361355
Ik ben overigens van mening dat een tekort aan dergelijke belangrijke voedingsmiddelen meer ziekten veroorzaakt dan welk virus dan ook! Mede door de hoeveelheid stress die we met zijn allen moeten slikken. Stress is dodelijk.
  Moderator zondag 3 januari 2010 @ 16:00:27 #265
249559 crew  Lavenderr
pi_76361479
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:55 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Belangrijk it is.

Maar hoe zit het met de verschillende omega 3 vetzuren? Welke zijn essentieel, en welke heeft het lichaam eigenlijk niet nodig en kunnen zelfs gevaar opleveren?

Hoe zit het met de ratio tov omega 6 vetzuren, waar kun je die trouwens vinden? Weet je dat?

En waar kan deze ratio erg goed mee helpen?
Ik voel me alsof ik weer college loop
pi_76361595
Toegevoegde omega3-zuren die kanker kunnen veroorzaken? Heb je daar een bron voor? Lijkt me sterk...

Verder zou het fijn zijn als je gewoon je zegje deed over het onderwerp i.p.v. het steeds zo vragen. Het is gewoon logisch dat het gros van de bevolking al die zaken van de wetenschap (die je normaal wegzet als een stel machtswelluste massamoordenaars) niet allemaal exact uit hun hoofd weet, maar nogmaals: tot een aantal jaren geleden had nog geen hond van Omega-vetzuren of zo gehoord. Bepaalde voedingsstoffen in bepaalde levensmiddelen verminderen inderdaad, maar het lijkt me niet de bedoeling dat mensen massaal met spandoeken de straat op gaan om meer van een specifiek vetzuur in hun voedingsmiddelen terug willen zien of zo.

Wil je gezond voedsel hebben, ga dan gewoon naar een biologische zaak i.p.v. dat je lekker makkelijk en goedkoop je boodschapjes in de supermarkt haalt.
pi_76361688
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:57 schreef mediaconsument het volgende:
Ik ben overigens van mening dat een tekort aan dergelijke belangrijke voedingsmiddelen meer ziekten veroorzaakt dan welk virus dan ook! Mede door de hoeveelheid stress die we met zijn allen moeten slikken. Stress is dodelijk.
Precies, helemaal mee eens. Je continu druk maken over allerlei zaken is helemaal niet goed voor je.
pi_76361712
quote:
Op zondag 3 januari 2010 16:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik voel me alsof ik weer college loop
http://www.funpcgame.com/health/Fish-oil-danger.htm

Hier kun je beginnen met je studie.

Het punt is dat er van omega 3 en 6 verschillende zuren zijn, die allemaal vanaf een aantal hoofdzuren worden verwerkt tot laagwaardigere omega zuren. In walnoten zitten namelijk de hoofdzuren van Omega 3, in lijnzaadolie en virgin olijfolie zitten de goede omega 6 vetzuren.

Ik bedoel de vetzuren in omega 3 pillen en bijvoorbeeld vette vis, zijn laagwaardig. Oftewel kan dit ervoor zorgen dat je lichaam minder moeite doet om deze vetzuren om te zetten, oftewel loopt het proces spaak. En dit, is erg gevaarlijk.

Pak je dit echter goed aan, en zit die ratio goed, oftewel begint de machine weer te lopen. Dan denk ik niet dat je nog snel moe zult zijn, of dat je last hebt van ziekten. Daar het lichaam dan krijgt waar het om vraagt, namelijk de kracht om zichzelf te herstellen.

Frappant dan ook dat zaken als alcohol dit proces ook laten stagneren:
http://www.news-medical.net/news/2007/07/25/28016.aspx
pi_76361753
Die heb ik al eens onderuit gehaald ergens
Iets met wetenschap verkrachten door selectief te quoten geloof ik.
pi_76361788
quote:
Op zondag 3 januari 2010 16:03 schreef ToT het volgende:
Toegevoegde omega3-zuren die kanker kunnen veroorzaken? Heb je daar een bron voor? Lijkt me sterk...

Verder zou het fijn zijn als je gewoon je zegje deed over het onderwerp i.p.v. het steeds zo vragen. Het is gewoon logisch dat het gros van de bevolking al die zaken van de wetenschap (die je normaal wegzet als een stel machtswelluste massamoordenaars) niet allemaal exact uit hun hoofd weet, maar nogmaals: tot een aantal jaren geleden had nog geen hond van Omega-vetzuren of zo gehoord. Bepaalde voedingsstoffen in bepaalde levensmiddelen verminderen inderdaad, maar het lijkt me niet de bedoeling dat mensen massaal met spandoeken de straat op gaan om meer van een specifiek vetzuur in hun voedingsmiddelen terug willen zien of zo.

Wil je gezond voedsel hebben, ga dan gewoon naar een biologische zaak i.p.v. dat je lekker makkelijk en goedkoop je boodschapjes in de supermarkt haalt.
Met vragen laat je mensen nadenken. En op je eerste vraag: Lees twee posts boven deze.

Ik doel daarom vooral op het feit dat het niet zomaar wat informatie is, en dat het vrij lastig is om daar duidelijkheid over te krijgen in deze wereld. Echter is het goed om dit soort kennis te hebben, daar kun je je hele leven nog mee doen.

Met spandoeken de straat op gaan om duidelijkheid te eisen lijkt mij overigens niet slecht. Of om de voedingssector wat minder commercieel te maken ofzo.

[ Bericht 2% gewijzigd door mediaconsument op 03-01-2010 16:13:22 ]
pi_76361841
quote:
Op zondag 3 januari 2010 16:07 schreef Cerbie het volgende:
Die heb ik al eens onderuit gehaald ergens
Iets met wetenschap verkrachten door selectief te quoten geloof ik.
Heeft weinig met wetenschap verkrachten te maken. Eerder met het feit dat commerciële bedrijven tegenwoordig de voorlichting op zich nemen, en het daar niet al te nauw mee nemen.

En dat is schadelijk voor de wetenschap. Oftewel verdedig ik deze pure wetenschap alleen maar.
pi_76362383
quote:
“The glycemic [blood sugar] control of [all of] the four insulindependent diabetic patients worsened during theadministration.
No shit. Een appel eten heeft hetzelfde effect, zo'n ding bevat namelijk koolhydraten.
quote:
“…[T]he insulin dose of the subjects had to be increased throughout the six-month period of fish oil administration to maintainblood glucose and glycosylated hemoglobin concentrations average blood sugar level).
Hetzelfde gebeurt bij appels eten. Koolhydraten verhogen de bloedglucose. Het idee dat diabetici zoveel mogelijk koolhydraten moeten vermijden is zó jaren '60.
quote:
“Despite the stable body weight by patients on the basal glycosylated hemoglobin levels after six months ofadministration increased 16% from 4.9% to 5.7%. Note: This awful effect for a diabetic.
5,7% wordt door de gemiddelde Nederlander niet eens gehaald. Alles onder de 7,0% is prima voor een diabeet. (ze hebben het hier over de HbA1C, het percentage rode bloedcellen dat glucose gebonden heeft ipv zuurstof).

Ergo; wetenschap verkrachten door selectief quoten en er vervolgens onjuiste conclusies aan hangen.
  zondag 3 januari 2010 @ 16:22:33 #273
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_76362389
quote:
Op zondag 3 januari 2010 16:09 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Heeft weinig met wetenschap verkrachten te maken. Eerder met het feit dat commerciële bedrijven tegenwoordig de voorlichting op zich nemen, en het daar niet al te nauw mee nemen.

En dat is schadelijk voor de wetenschap. Oftewel verdedig ik deze pure wetenschap alleen maar.
Hoe nobel van je.
  zondag 3 januari 2010 @ 16:26:17 #274
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76362541

Onikaan ni ov dovah
pi_76362899
LOL @ Tuinhek!

Anyway ik begrijp ondertussen niet wanneer je volgens sommige mensen de wetenschap wél, en wanneer je de wetenschap NIET moet vertrouwen als ze onderzoeksresultaten publiceren.
pi_76362973
Dat is lastig uit te leggen, ik kijk altijd naar de gebruikte methodiek en de punten waar ze zelf al mee in de discussie aankomen om een beeld te krijgen van de betrouwbaarheid. Enkele zinnen uit de conclusie neem ik meestal niet serieus, je weet dan niet wat er nog meer achter steekt.
pi_76363310
Nee precies. Tja ik kijk meestal ook naar wat er algemeen gezegd wordt en of de bewijzen van de onderzoeken aannemelijk lijken en of het onderzoek fatsoenlijk wordt uitgevoerd.
Bijvoorbeeld: 83% van de vrouwen die product "X" hebben gebruikt, hebben gemiddeld een 78% stralendere teint. Onderzoek gedaan onder 120 lezers van Libelle.....tja, dat gaat er bij mij dus niet in.

Maar ik bedoel meer in de "samenzweringshoek": Het ene moment lult de wetenschap uit de nek als ze zeggen dat een bepaalde vorm van kanker door een bepaald virus veroorzaakt zou kunnen worden, en het andere moment spreekt de wetenschap weer 100% de waarheid als het om voedingsstoffen gaat.

Goed, het zijn wel verschillende takken van wetenschap, maar toch...waarom zou de WTO (die onder één hoedje speelt met de oprichters van de Georgia Guidestones) geen voedingsmiddellenwetenschappers hebben omgekocht om valse gegevens te verspreiden over de voedingswaarden van groente en fruit e.d. van tegenwoordig?
pi_76363462
Heb die Georgia Guidestones toch eens opgezocht en vind het wel een mooi idee; grote kans dat die dingen er over enkele honderden jaren nog staan, kijk maar naar Stonehenge.
  zondag 3 januari 2010 @ 16:51:18 #279
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76363472
quote:
Op zondag 3 januari 2010 16:46 schreef ToT het volgende:
Nee precies. Tja ik kijk meestal ook naar wat er algemeen gezegd wordt en of de bewijzen van de onderzoeken aannemelijk lijken en of het onderzoek fatsoenlijk wordt uitgevoerd.
Bijvoorbeeld: 83% van de vrouwen die product "X" hebben gebruikt, hebben gemiddeld een 78% stralendere teint. Onderzoek gedaan onder 120 lezers van Libelle.....tja, dat gaat er bij mij dus niet in.

Maar ik bedoel meer in de "samenzweringshoek": Het ene moment lult de wetenschap uit de nek als ze zeggen dat een bepaalde vorm van kanker door een bepaald virus veroorzaakt zou kunnen worden, en het andere moment spreekt de wetenschap weer 100% de waarheid als het om voedingsstoffen gaat.

Goed, het zijn wel verschillende takken van wetenschap, maar toch...waarom zou de WTO (die onder één hoedje speelt met de oprichters van de Georgia Guidestones) geen voedingsmiddellenwetenschappers hebben omgekocht om valse gegevens te verspreiden over de voedingswaarden van groente en fruit e.d. van tegenwoordig?
Het antwoord 'als het zo uitkomt' is zeker te flauw he
Krijg toch wel regelmatig het gevoel dat het zo lijkt te gaan in die hoek.
Onikaan ni ov dovah
  zondag 3 januari 2010 @ 17:10:17 #280
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76364172
quote:
Op zondag 3 januari 2010 16:50 schreef Cerbie het volgende:
Heb die Georgia Guidestones toch eens opgezocht en vind het wel een mooi idee; grote kans dat die dingen er over enkele honderden jaren nog staan, kijk maar naar Stonehenge.
Ik had de term al vaak langs zien komen. Net ook maar eens opgezocht Snap nog niet echt waarom er zoveel over te doen valt.
Onikaan ni ov dovah
pi_76366599
God, die google ads ook...in het topic van Smart Dust: "Luchtfilter kopen?"
  zondag 3 januari 2010 @ 18:23:58 #282
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_76366887
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:10 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik had de term al vaak langs zien komen. Net ook maar eens opgezocht Snap nog niet echt waarom er zoveel over te doen valt.
De gebode dat er niet meer dan een half miljard mensen op aarde mogen leven, de anonimiteit van de opdrachtgever.
pi_76368444
quote:
  • Maintain humanity under 500,000,000 in perpetual balance with nature.
  • Guide reproduction wisely - improving fitness and diversity.
  • Unite humanity with a living new language.
  • Rule passion - faith - tradition - and all things with tempered reason.
  • Protect people and nations with fair laws and just courts.
  • Let all nations rule internally resolving external disputes in a world court.
  • Avoid petty laws and useless officials.
  • Balance personal rights with social duties.
  • Prize truth - beauty - love - seeking harmony with the infinite.
  • Be not a cancer on the earth - Leave room for nature - Leave room for nature.
  • De uitvoering van die eerste kan wat twijfelachtig zijn en ik vraag me af of je met een half miljard mensen genoeg wetenschappelijke vooruitgang kan boeken, maar de rest is toch best mooi
    pi_76368558
    Ze zouden opgezet kunnen zijn met de gedachte dat als onze beschaving ooit vergaat en er komt een nieuwe in de plaats die de stenen ontdekken, deze een guideline heeft.

..

*kijk eens naar dit monument wat we opgegraven hebben, het moet zeker 1000 jaar oud zijn*
    *dat zijn wel interessante regels, ze waren vast heel geavanceerd en hadden een goede reden voor die 500mil*
    *laten we een organisatie starten om deze regels na te leven*
    *nieuwe NWO is geboren *
    pi_76369170
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 16:36 schreef ToT het volgende:
    LOL @ Tuinhek!

Anyway ik begrijp ondertussen niet wanneer je volgens sommige mensen de wetenschap wél, en wanneer je de wetenschap NIET moet vertrouwen als ze onderzoeksresultaten publiceren.
    Dat heeft te maken met commercie en idealisme denk ik. Hoe meer geld er rondgaat, hoe meer corruptie er zal zijn.

Daarom ben ik een groot fan van idealistische wetenschappers, en zal ik altijd moeite blijven houden met wetenschappers die met een commerciële instelling te werk gaan. Het gaat uiteindelijk immers allemaal om de betere wereld, profiteren kunnen we dan genoeg.
    pi_76369346
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 18:57 schreef Cerbie het volgende:

[..]

De uitvoering van die eerste kan wat twijfelachtig zijn en ik vraag me af of je met een half miljard mensen genoeg wetenschappelijke vooruitgang kan boeken, maar de rest is toch best mooi
    Je weet ook wie dit bouwwerk heeft neergezet, of ter nagedachtenis van wie? Oftewel R.C. Christian, wat met grote waarschijnlijkheid Christian Rosenkreutz betekent, de oprichter van de Rozenkruisers. Daar kun je redelijk veel over vinden, onder andere dat deze rozenkruisers misschien wel een van de oorzaken zijn van alle wantrouwen. Dit heeft uiteraard ook weer wat te maken met de vrijmetselaars en Aleister Crowley, oftewel paganistische zaken.
    quote:
    De Guidestones zijn de Tien Geboden van deze wereldorde. Een andere samenszweringstheorie ziet de hand van de Rozenkruizers. Volgens Jay Weidner is de naam R.C. Christian een eerbetoon aan de oprichter hiervan, Christian Rosenkreutz. De Rozenkruizers zouden uit zijn op een reductie van de wereldbevolking en hebben volgens samenzweringstheoristen de gebeurtenissen van de afgelopen jaren in gang gezet, van 9-11 tot en met de huidige kredietcrisis. Dit alles moet uitmonden in de door velen verwachte apokalyps in december 2012, wanneer een kringloop ten einde komt die zou zijn voorspeld in de Mayakalender. De Guidestones zijn instructies voor de overlevenden, aldus Weidner.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestones
    pi_76369916
    Kan ook Roman Catholic Christian betekenen!

Maar goed, je zegt paganistische zaken alsof dat per definitie iets slechts is?
    pi_76370137
    Maar de rest klinkt toch niet erg NWO achtig?
    Personal rights, fair laws, avoiding petty officers
      zondag 3 januari 2010 @ 19:51:09 #289
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_76370720
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 19:36 schreef Cerbie het volgende:
    Maar de rest klinkt toch niet erg NWO achtig?
    Personal rights, fair laws, avoiding petty officers
    Ja dat vond ik dus ook Alleen d implementatie van die eerste is mogelijk discutabel. Het uiteindelijke doel is puur objectief gezien niet zo'n slecht idee.
    Onikaan ni ov dovah
    pi_76371194
    Die 500 miljoen zou dus na de apocalyps overblijven, maar de vraag is: WAT voor apocalyps? Waardoor wordt die veroorzaakt? Weten "zij" iets over 2012 wat wij niet weten, of veroorzaken "zij" die apocalyps juist?
      zondag 3 januari 2010 @ 20:04:07 #291
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_76371288
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 20:01 schreef ToT het volgende:
    Die 500 miljoen zou dus na de apocalyps overblijven, maar de vraag is: WAT voor apocalyps? Waardoor wordt die veroorzaakt? Weten "zij" iets over 2012 wat wij niet weten, of veroorzaken "zij" die apocalyps juist?
    Apocalypse? Waar komt dat dan opeens vandaan?
    Onikaan ni ov dovah
      zondag 3 januari 2010 @ 20:27:08 #292
    153970 Terecht
    Apodictisch.
    pi_76372371
    quote:
    Guide reproduction wisely - improving fitness and diversity.
    Deze doet me overigens denken aan het lebensborn programma van de Nazi's.
    quote:
    Prize truth - beauty - love - seeking harmony with the infinite.
    Dit is new age prietpraat.
    pi_76372704
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 20:27 schreef Terecht het volgende:

[..]

Deze doet me overigens denken aan het lebensborn programma van de Nazi's.
    Denk je net de Naziroeperts in NWS te hebben ontvlucht..
    pi_76372754
    Ik zou het trouwens eerder opvatten als doe niet aan incest, daar krijg je rare kindjes van
      zondag 3 januari 2010 @ 20:47:02 #295
    153970 Terecht
    Apodictisch.
    pi_76373379
    Dat vind ik zo'n platitude.
      zondag 3 januari 2010 @ 20:47:32 #296
    153970 Terecht
    Apodictisch.
    pi_76373406
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 20:33 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Denk je net de Naziroeperts in NWS te hebben ontvlucht..
    All your base are belong to us. Gegen die mauer!
    pi_76373651
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 20:47 schreef Terecht het volgende:

[..]

All your base are belong to us. Gegen die mauer!
    pi_76376169
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 19:30 schreef ToT het volgende:
    Kan ook Roman Catholic Christian betekenen!

Maar goed, je zegt paganistische zaken alsof dat per definitie iets slechts is?
    Niet dat, het komt alleen telkens weer naar voren in de belangrijke zaken binnen onze geschiedenis. Als mensen het over het occulte hebben, hebben ze het dan ook vaak over de oude paganistische religies en volkeren als de heremieten. Dit is dan ook te zien aan symboliek, die telkens weer naar voren komt zoals bijvoorbeeld fallus symbolen, pentagrammen, hakenkruizen, leeuwen, bijen en pijnappels bijvoorbeeld. Daarom is het ook mooi om te weten dat een groot deel van de ideeën van vrijmetselaars met deze symboliek te maken hebben.

Oftewel kun je zo volgens mij een spoor volgen richting de oudheid. Het mooiste voorbeeld hiervan vind ik dan ook Napoleon, die met zijn cape met bijtjes, en staf met dubbele wijzende vinger in heel Europa pyramides en obelisken heeft geplaatst, nadat hij in een kamer van de grote pyramide geslapen had, waar Aleister Crowley zijn book of law geschreven heeft. De verhalen van de rozenkruisers en een priorij van Sion hebben hier dan ook mee te maken.

Ons koningshuis ook overigens, ik heb dan ook het idee dat zij veel te zeggen hebben binnen een groep als Bilderberg, welke dit soort plannen als die op de stones staan beschreven bespreken.
    pi_76376421
    Ik heb dan trouwens nog niks gezegd over het Vaticaan.
    pi_76377028
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 20:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Apocalypse? Waar komt dat dan opeens vandaan?
    [BNW SC #8] Verse mod en verse sneeuw!
    De onderste quote!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')