Magnesium hebben we nodig voor de energiestofwisseling.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:38 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat weet jij over magnesium bijvoorbeeld? Of omega 3/6?
Inderdaad, in welke voedingsmiddelen vinden we dat? En wat is er aan de hand met de hoeveelheid magnesium in ons westerse dieet?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Magnesium hebben we nodig voor de energiestofwisseling.
Voor overdracht van zenuwprikkels.
Het goed functioneren van de spieren.
Wie zegt dat 'we' daar niet over nadenken?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Inderdaad, in welke voedingsmiddelen vinden we dat? En wat is er aan de hand met de hoeveelheid magnesium in ons westerse dieet?
Hoe belangrijk denk je overigens dat magnesium is?
Owja, nog een mooie. Waarom zijn walnoten zo gezond? Waarom had vroeger iedereen zo'n boom in de tuin. Oftewel waarom denken we hier tegenwoordig niet over na?
Wil je mijn andere vragen beantwoorden?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wie zegt dat 'we' daar niet over nadenken?
Natuurlijk zijn walnoten gezond, dat weten ook veel mensen hoor.
Omega bedoel je?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:47 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wil je mijn andere vragen beantwoorden?
Opbouw myeline, iirc.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:50 schreef ToT het volgende:
En voor je hersenen, maar er is nog niet voldoende onderzoek naar gedaan in welke verhoudingen het allemaal moet zijn enzo.
Hier waren minder zorgen over, omdat het dieet ten eerste niet zo uitgebreid was, en ten tweede dat de voedselkwaliteit zelf heel wat beter was. Dit is door teelt achteruit gegaan in de laatste decennia.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:47 schreef ToT het volgende:
Denk je dat de mensen vroeger veel wisten welke voedingsstoffen in welke voedingsmiddelen zaten en waarom welke dingen gezond waren en welke niet?
Noten zitten vaak vol anti-oxidanten. Magnesium zit volgens mij in veel koolsoorten.
Magnesium is naast calcium trouwens ook belangrijk voor je botten. Krijg je onvoldoende magnesium binnen, dan kan calcium je botten zelfs VERZWAKKEN.
Belangrijk it is.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Omega bedoel je?
Onverzadigde vetzuren, heel belangrijk.
Kwaliteit.quote:
Ik voel me alsof ik weer college loopquote:Op zondag 3 januari 2010 15:55 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Belangrijk it is.
Maar hoe zit het met de verschillende omega 3 vetzuren? Welke zijn essentieel, en welke heeft het lichaam eigenlijk niet nodig en kunnen zelfs gevaar opleveren?
Hoe zit het met de ratio tov omega 6 vetzuren, waar kun je die trouwens vinden? Weet je dat?
En waar kan deze ratio erg goed mee helpen?
Precies, helemaal mee eens. Je continu druk maken over allerlei zaken is helemaal niet goed voor je.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:57 schreef mediaconsument het volgende:
Ik ben overigens van mening dat een tekort aan dergelijke belangrijke voedingsmiddelen meer ziekten veroorzaakt dan welk virus dan ook! Mede door de hoeveelheid stress die we met zijn allen moeten slikken. Stress is dodelijk.
http://www.funpcgame.com/health/Fish-oil-danger.htmquote:Op zondag 3 januari 2010 16:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik voel me alsof ik weer college loop
Met vragen laat je mensen nadenken. En op je eerste vraag: Lees twee posts boven deze.quote:Op zondag 3 januari 2010 16:03 schreef ToT het volgende:
Toegevoegde omega3-zuren die kanker kunnen veroorzaken? Heb je daar een bron voor? Lijkt me sterk...
Verder zou het fijn zijn als je gewoon je zegje deed over het onderwerp i.p.v. het steeds zo vragen. Het is gewoon logisch dat het gros van de bevolking al die zaken van de wetenschap (die je normaal wegzet als een stel machtswelluste massamoordenaars) niet allemaal exact uit hun hoofd weet, maar nogmaals: tot een aantal jaren geleden had nog geen hond van Omega-vetzuren of zo gehoord. Bepaalde voedingsstoffen in bepaalde levensmiddelen verminderen inderdaad, maar het lijkt me niet de bedoeling dat mensen massaal met spandoeken de straat op gaan om meer van een specifiek vetzuur in hun voedingsmiddelen terug willen zien of zo.
Wil je gezond voedsel hebben, ga dan gewoon naar een biologische zaak i.p.v. dat je lekker makkelijk en goedkoop je boodschapjes in de supermarkt haalt.
Heeft weinig met wetenschap verkrachten te maken. Eerder met het feit dat commerciële bedrijven tegenwoordig de voorlichting op zich nemen, en het daar niet al te nauw mee nemen.quote:Op zondag 3 januari 2010 16:07 schreef Cerbie het volgende:
Die heb ik al eens onderuit gehaald ergens
Iets met wetenschap verkrachten door selectief te quoten geloof ik.
No shit. Een appel eten heeft hetzelfde effect, zo'n ding bevat namelijk koolhydraten.quote:“The glycemic [blood sugar] control of [all of] the four insulindependent diabetic patients worsened during theadministration.
Hetzelfde gebeurt bij appels eten. Koolhydraten verhogen de bloedglucose. Het idee dat diabetici zoveel mogelijk koolhydraten moeten vermijden is zó jaren '60.quote:“…[T]he insulin dose of the subjects had to be increased throughout the six-month period of fish oil administration to maintainblood glucose and glycosylated hemoglobin concentrations average blood sugar level).
5,7% wordt door de gemiddelde Nederlander niet eens gehaald. Alles onder de 7,0% is prima voor een diabeet. (ze hebben het hier over de HbA1C, het percentage rode bloedcellen dat glucose gebonden heeft ipv zuurstof).quote:“Despite the stable body weight by patients on the basal glycosylated hemoglobin levels after six months ofadministration increased 16% from 4.9% to 5.7%. Note: This awful effect for a diabetic.
Hoe nobel van je.quote:Op zondag 3 januari 2010 16:09 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Heeft weinig met wetenschap verkrachten te maken. Eerder met het feit dat commerciële bedrijven tegenwoordig de voorlichting op zich nemen, en het daar niet al te nauw mee nemen.
En dat is schadelijk voor de wetenschap. Oftewel verdedig ik deze pure wetenschap alleen maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |