waarom moeten ze dat?quote:Op zondag 20 december 2009 10:45 schreef LXIV het volgende:
Ze hadden die paketten ook gewoon thuis moeten bezorgen.
De politici en ambtenaren die deze aktie voor de kerst opgezet hebben kregen hier ongetwijfeld een heel goed gevoel van.quote:Op zondag 20 december 2009 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
waarom moeten ze dat?
Ze hadden het ook gewoon kunnen laten.
Zie niet in waarvoor deze actie nodig was.
Juist! Werken zullen ze!quote:Op zondag 20 december 2009 10:56 schreef Montov het volgende:
Kerstpakken? Zodat de minima zich kan verkleden als Kerstman?
Duivel schijt op de grote hoop.quote:Op zondag 20 december 2009 10:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
De politici en ambtenaren die deze aktie voor de kerst opgezet hebben kregen hier ongetwijfeld een heel goed gevoel van.
Onderbouw dat eens met onderzoek of cijfers? Ik vind het maar een malle generalisatie.quote:Op zondag 20 december 2009 11:19 schreef Fastmatti het volgende:
Het is nu toch inmiddels duidelijk dat de minima te lui is voor alles. Te bedonderd zo'n pakket op te halen, te bedonderd kwijtscheldingsformulieren in te vullen, enzovoorts.
De mensen die het wél op hebben gehaald zijn waarschijnlijk gewoon met de auto gegaan. Die konden dat kerstpakket gelijk meepikken op het moment dat ze hun voedselpakket gingen halen.quote:Op zondag 20 december 2009 11:19 schreef Fastmatti het volgende:
Het is nu toch inmiddels duidelijk dat de minima te lui is voor alles. Te bedonderd zo'n pakket op te halen, te bedonderd kwijtscheldingsformulieren in te vullen, enzovoorts.
Dat is toch lekker makkelijk, vooral als je de wijsheid in pacht hebt en zeker weet dat het jou nooit zal overkomen dat je zo'n "profiteur" wordt...quote:
Lekker kortzichtig weer. Mensen die studiefinanciering hebben gehad betalen later veel meer belasting.quote:Op zondag 20 december 2009 13:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is toch lekker makkelijk, vooral als je de wijsheid in pacht hebt en zeker weet dat het jou nooit zal overkomen dat je zo'n "profiteur" wordt...
Dat ze bijna allemaal studifinanciering hebben gehad zien ze als een recht en niet als een uitkering
Dat is kennelijk geen recht maar een voorrecht dat hen toekomt, terwijl mensen in de bijstand geen steun verdienen. Dat er ook zieke mensen in de bijstand zitten ontgaat wordt kennelijk al helemaal vergeten.quote:Op zondag 20 december 2009 13:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is toch lekker makkelijk, vooral als je de wijsheid in pacht hebt en zeker weet dat het jou nooit zal overkomen dat je zo'n "profiteur" wordt...
Dat ze bijna allemaal studifinanciering hebben gehad zien ze als een recht en niet als een uitkering
En vooral ouderen. Die gaan met dit weer helemaal niet over straat.quote:Op zondag 20 december 2009 13:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is kennelijk geen recht maar een voorrecht dat hen toekomt, terwijl mensen in de bijstand geen steun verdienen. Dat er ook zieke mensen in de bijstand zitten ontgaat wordt kennelijk al helemaal vergeten.
Ja, want iedereen die gestudeerd heeft voor er studifinanciering was is zo beroerd terechtgekomen dat ze geen belasting betalen??quote:Op zondag 20 december 2009 13:08 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Lekker kortzichtig weer. Mensen die studiefinanciering hebben gehad betalen later veel meer belasting.
Als ze het geluk hebben niet ziek te worden of anderszins beperkt in hun plannen.quote:Op zondag 20 december 2009 13:08 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Lekker kortzichtig weer. Mensen die studiefinanciering hebben gehad betalen later veel meer belasting.
Nee daar moet ik ook aan denken.quote:Op zondag 20 december 2009 13:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En vooral ouderen. Die gaan met dit weer helemaal niet over straat.
Ja ik ben het met je eens. De studiefinanciering moet gewoon worden afgeschaft voor alfa studies.quote:Op zondag 20 december 2009 13:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want iedereen die gestudeerd heeft voor er studifinanciering was is zo beroerd terechtgekomen dat ze geen belasting betalen??
Oh wacht, die werkten nog gewoon naast hun studie.
Dat hoeft van mij helemaal niet, het is prima dat er studiefinanciering is, net zoals het prima is dat we in dit land mensen niet laten kreperen.quote:Op zondag 20 december 2009 13:11 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ja ik ben het met je eens. De studiefinanciering moet gewoon worden afgeschaft voor alfa studies.
Bron? Dus al die filosofen, archeologen, drs-en in de Orientaalse kunst etc etc verdienen allemaal veel meer dan gemiddeld? Er zitten geen ex-academici in de bijstand? Er zijn geen academici die gewoon een modaal baantje hebben?quote:Op zondag 20 december 2009 13:08 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Dat is pas kapitaalvernietiging.quote:Op zondag 20 december 2009 13:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bron? Dus al die filosofen, archeologen, drs-en in de Orientaalse kunst etc etc verdienen allemaal veel meer dan gemiddeld? Er zitten geen ex-academici in de bijstand? Er zijn geen academici die gewoon een modaal baantje hebben?
Zoveel is dat anders niet hoorquote:Op zondag 20 december 2009 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat wel eens moet ophouden is de arrogantie van die kutstudentjes die ook gewoon een uitkering (stufi) krijgen en denken dat ze recht hebben om neer te kijken op anderen die ook op kosten van de overheid leven.
Ja en??quote:Op zondag 20 december 2009 13:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Zoveel is dat anders niet hoor
Betere investering dan mensen die te lam zijn om te werken imo.quote:Op zondag 20 december 2009 13:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en??
Het is toch op kosten van de gemeenschap?
Dat dus.quote:Op zondag 20 december 2009 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]Wat wel eens moet ophouden is de arrogantie van die kutstudentjes die ook gewoon een uitkering (stufi) krijgen en denken dat ze recht hebben om neer te kijken op anderen die ook op kosten van de overheid leven.
Ohja, inderdaad, alle studenten zijn rechtsquote:Op zondag 20 december 2009 13:53 schreef Deprater het volgende:
[..]
Dat dus.
Rechtse uitkeringopstrijkers genaamd studenten
Waar is dat op gebaseerdd ie aperte onzin ???quote:Op zondag 20 december 2009 13:08 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Whhuuu?quote:Op zondag 20 december 2009 13:55 schreef Fastmatti het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe het van uitkeringstrekkers die met een beetje goede wil 1600,- netto per maand binnen kunnen harken
Over het algemeen verdienen studenten nou eenmaal meer.quote:Op zondag 20 december 2009 13:55 schreef Deprater het volgende:
[..]
Waar is dat op gebaseerdd ie aperte onzin ???
Ik heb verschillende Drs in dienst die ver onder modaal verdienen.
Ik neem aan dat je lam hier niet als grappige woordspeling bedoelt.quote:Op zondag 20 december 2009 13:52 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Betere investering dan mensen die te lam zijn om te werken imo.
Dan is het niet zo kerstgedachtelijk en voelen de ambtenaren die het hebben bedacht zich niet zo goed.quote:Op zondag 20 december 2009 16:58 schreef m1155 het volgende:
Het is natuurlijk best leuk voor sommige mensen die het, om wat voor reden dan ook minder hebben, maar is het dan niet slimmer om gewoon die 50 euro te storten ipv een pakket met spullen ?
leuk voor je, gefeliciteerdquote:Op zondag 20 december 2009 17:57 schreef 747 het volgende:
Despijt de onnuttige reacties van sommige leden kan ik beamen dat ik zo'n pakket in ontvangst mogt nemen.
Vind het 'n goeie geste van Gemeente 070 en de inhoud was best interresant.
Ook jij gefeliciteerd danquote:Op maandag 21 december 2009 14:36 schreef HenckelTrocken het volgende:
Waar gaat de ophef over?
Heb hier een brief liggen dat het pakket opgehaald kan worden op (vandaag) 21 dec en 22 dec (morgen).
Dussssssssss effe dimmen geachte zeikers, het lijkt me logisch dat er niks op te halen viel, als het nu pas op te halen valt.
Als je daarnaast wel het lef hebt om ooievaarspashouders en "minima" te overladen met commentaar en gezeik op een forum? Dan ben je volgens mij ook intelligent genoeg om even internet te gebruiken om op te zoeken welke lagen van de bevolking nog meer recht hebben op een ooievaarspas behalve "uitkeringtrekkers" en mensen die pakketten ophalen bij de voedselbank!!
Er zijn meer mensen met een ooievaarspas die hun tijd nuttiger besteden en een bloeiender positie hebben binnen de samenleving, dan dat er mensen zijn die hun tijd besteden aan afzeiken op forums.
Ik vind het pakket eerlijk gezegd onnuttiger dan de reacties.quote:Op zondag 20 december 2009 17:57 schreef 747 het volgende:
Despijt de onnuttige reacties van sommige leden kan ik beamen dat ik zo'n pakket in ontvangst mogt nemen.
Vind het 'n goeie geste van Gemeente 070 en de inhoud was best interresant.
en wat is jouw moverende reden om niet te werken?quote:Op maandag 21 december 2009 14:36 schreef HenckelTrocken het volgende:
Waar gaat de ophef over?
Heb hier een brief liggen dat het pakket opgehaald kan worden op (vandaag) 21 dec en 22 dec (morgen).
Dussssssssss effe dimmen geachte zeikers, het lijkt me logisch dat er niks op te halen viel, als het nu pas op te halen valt.
Als je daarnaast wel het lef hebt om ooievaarspashouders en "minima" te overladen met commentaar en gezeik op een forum? Dan ben je volgens mij ook intelligent genoeg om even internet te gebruiken om op te zoeken welke lagen van de bevolking nog meer recht hebben op een ooievaarspas behalve "uitkeringtrekkers" en mensen die pakketten ophalen bij de voedselbank!!
Er zijn meer mensen met een ooievaarspas die hun tijd nuttiger besteden en een bloeiender positie hebben binnen de samenleving, dan dat er mensen zijn die hun tijd besteden aan afzeiken op forums.
Leuk voor je, heb je het pakket al gehaald dan?quote:Op maandag 21 december 2009 14:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik vind het pakket eerlijk gezegd onnuttiger dan de reacties.
Juist geef arme en hongerige mensen een dik boek en een kaars, dat houdt ze wel bezigquote:Op maandag 21 december 2009 17:54 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Als je het boekje dan nog een naam geeft als ''Fantastisch Financiën in 2010'' of ''Een rijk 2010'' dan klinkt het ook wat minder armoedig.
Was trouwens ook een stuk goedkoper geweest dan een kerstpakket van ¤50.
Of een dekentje zodat ze niet de kachel niet op 25 graden hoeftquote:Op maandag 21 december 2009 18:12 schreef Deprater het volgende:
[..]
Juist geef arme en hongerige mensen een dik boek en een kaars, dat houdt ze wel bezig
Ik denk dat niemand de kachel op 25 graden zet en zeker niet als je zeer krap zitquote:Op maandag 21 december 2009 18:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Of een dekentje zodat ze niet de kachel niet op 25 graden hoeft
Vooral mensen die krap zitten stoken enorm veel, verder laten ze de kranen langer lopen en laten ze het licht branden.quote:Op maandag 21 december 2009 18:17 schreef Deprater het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand de kachel op 25 graden zet en zeker niet als je zeer krap zit
en een dikke trui hebben ze wel, die zijn niet duur bij de zeeman
Ik vind het oprecht een goed ideequote:Op maandag 21 december 2009 18:12 schreef Deprater het volgende:
[..]
Juist geef arme en hongerige mensen een dik boek en een kaars, dat houdt ze wel bezig
Mafjoekel,
ja, of geef ze een abonnement op de vrekkenkrant! echt een topblaadje. kan je heel veel van leren: hoe je met weinig veel kan doen.quote:Op maandag 21 december 2009 18:38 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht een goed idee. Daarnaast vind ik de term ''arme en hongerige mensen'' in Nederland altijd zo overdreven. Alsof minima zo arm zijn dat ze niets te vreten hebben. Ik las op TT dat de voedselbanken nog nooit zoveel spullen met kerst hebben gekregen, in Rotterdam hebben ze zelfs dingen moeten weigeren.
Een boek met dit soort tips (en desnoods een dvd met tips) levert toch veel meer op dan kaartjes van een ABBA-musical, een tas die na een week kapot is en een kerstkransje.
Klassieker: ''Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.''
je kunt mensen stimuleren. hoevaak leer je wel niet nieuwe dingen of leer je je aan te passen aan de situatie. ik heel vaak.quote:Op maandag 21 december 2009 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan die mensen niet veranderen, dat moeten ze zelf doen.
De voedselbanken weigeren wel meer. Hoe durft een bakker met ongesneden brood aan te komen!. Of wat dacht je van merkloze spullen. Euroshopper-spullen zijn oneerlijke concurrentie!quote:Op maandag 21 december 2009 18:38 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht een goed idee. Daarnaast vind ik de term ''arme en hongerige mensen'' in Nederland altijd zo overdreven. Alsof minima zo arm zijn dat ze niets te vreten hebben. Ik las op TT dat de voedselbanken nog nooit zoveel spullen met kerst hebben gekregen, in Rotterdam hebben ze zelfs dingen moeten weigeren.
Omdat ik initiatief neem en ambitieus ben, ja, je kan deze mensen motiveren aan het werk te gaan, idd, de uitkering halveren en de arbeidskorting op de loonbelasting en sociale lasten flink verhogen. Heel duidelijk en eenvoudig, jij werken, jij meer geld hebben, jij niet werken, jij geen geld.quote:Op maandag 21 december 2009 18:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je kunt mensen stimuleren. hoevaak leer jij wel niet nieuwe dingen of weet je je aan te passen aan de situatie. ik heel vaak.
Ja, de A-merk eisen van de voedselbanken, walgelijk gewoon.quote:Op maandag 21 december 2009 18:49 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De voedselbanken weigeren wel meer. Hoe durft een bakker met ongesneden brood aan te komen!. Of wat dacht je van merkloze spullen. Euroshopper-spullen zijn oneerlijke concurrentie!
ok, maar dan heb je het bijvoorbeeld over mannen met baarden die vrouwen geen hand willen geven of vrouwen in burka's die achter het loket willen werken, als ik je laatste zin zo lees.quote:Op maandag 21 december 2009 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat ik initiatief neem en ambitieus ben, ja, je kan deze mensen motiveren aan het werk te gaan, idd, de uitkering halveren en de arbeidskorting op de loonbelasting en sociale lasten flink verhogen. Heel duidelijk en eenvoudig, jij werken, jij meer geld hebben, jij niet werken, jij geen geld.
dan werken ze toch voor hun geld? lijkt me geen probleem.quote:Op maandag 21 december 2009 18:55 schreef Fastmatti het volgende:
Behalve dan dat achter veel voedselbanken beroepswerkozen zitten.
al is het wel belachelijk die musicalkaartjes kosten ¤60quote:Op maandag 21 december 2009 14:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik vind het pakket eerlijk gezegd onnuttiger dan de reacties.
Vrijwilligerswerk doen mensen maar in hun eigen tijd.quote:Op maandag 21 december 2009 18:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan werken ze toch voor hun geld? lijkt me geen probleem.
quote:Op maandag 21 december 2009 18:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
al is het wel belachelijk die musicalkaartjes kosten ¤60
mensen met een uitkering moeten juist als vrijwilliger gaan werken, dat is het beste plan. opstapje, handen uit de mouwen, een keer niet om 12 uur 's middags uit je stinkende nest komen, niet meteen de hard-core stress van deadlines, weer leren dat je moet werken voor je geld etc.quote:Op maandag 21 december 2009 19:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk doen mensen maar in hun eigen tijd.
ja, en velen willen met de juiste steun, dus geen aboutaleb banenmarkten maar intercedenten die wel met werklozen kunnen omgaan (denk aan pedagogen, psychologen, hell zelfs een diëtiste) en naar hun mogelijkheden zoeken.quote:Op maandag 21 december 2009 19:12 schreef Fastmatti het volgende:
Het zou de maatschappij ontlasten als dit soort simpele beroepen geherintroduceerd zou worden. Waar is de koffiejuffrouw gebleven, waar zijn de platsoenwerkers, de schoonmakers, etc. Allemaal wegbezuinigd, maar nu zitten ze massaal in de uitkering.
In Kiev hebben we nog vrouwen die niet in de bijstand zitten , maar de straten vegen en sneeuwruimen, hier doen we alles met machinesquote:Op maandag 21 december 2009 19:12 schreef Fastmatti het volgende:
Het zou de maatschappij ontlasten als dit soort simpele beroepen geherintroduceerd zou worden. Waar is de koffiejuffrouw gebleven, waar zijn de platsoenwerkers, de schoonmakers, etc. Allemaal wegbezuinigd, maar nu zitten ze massaal in de uitkering.
Links zit weer eens de hardwerkende burger te beroven. Zoals altijd. En dan komen ze ook nog met deze flutdingen waar niemand (ook de kansarmen niet) op zit te wachten.quote:Op zondag 20 december 2009 13:07 schreef Arnold_fan het volgende:
Waarschijnlijk weer een potje geld teveel in combinatie met een ambtenaar die op kosten van de gemeenschap voor de kerstman wil spelen. Als het over geld van anderen gaat is het heel makkelijk om 2,25 miljoen weg te gooien aan mensen die zelf geen enkele bijdrage aan dat geld leveren.
Maakt niet uit, ik betaal deze maand wel weer netjes 52% belasting zodat ze weer de minima kunnen pamperen
LOLquote:Op maandag 21 december 2009 19:12 schreef Fastmatti het volgende:
Vrijkaartjes zijn gratis.quote:Op maandag 21 december 2009 18:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
al is het wel belachelijk die musicalkaartjes kosten ¤60
quote:Op maandag 21 december 2009 19:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Links zit weer eens de hardwerkende burger te beroven. Zoals altijd. En dan komen ze ook nog met deze flutdingen waar niemand (ook de kansarmen niet) op zit te wachten.
Het ergste is dat ze zich niet realiseren dat ze zo fout bezig zijnquote:Op maandag 21 december 2009 19:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En het ergste is inderdaad nog dat links het zelf niet beseft.
Gelukkig zijn ze aan het uitsterven anders zou het wel erg sneu zijnquote:Op maandag 21 december 2009 19:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En het ergste is inderdaad nog dat links het zelf niet beseft.
De verkeerde groep werkt. Waarom moeten gezinnen met zijn tweeën werken om het hoofd boven water te houden terwijl een groot deel van Nederland thuis zit.quote:Op maandag 21 december 2009 19:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
De arbeidsparticipatie in NL is verschrikkelijk hoog.
Ja, men wil niet werken.quote:Op maandag 21 december 2009 19:45 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De verkeerde groep werkt. Waarom moeten gezinnen met zijn tweeën werken om het hoofd boven water te houden terwijl een groot deel van Nederland thuis zit.
nee, de goede groep werkt. de groep die niet werkt, daar zitten aardig wat mensen bij die prima de handen uit de mouwen kunnen steken voor het een of ander. laat de mensen die echt niet kunnen met rust en concentreer je op de groep raddraaiers en aartsluien.quote:Op maandag 21 december 2009 19:45 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De verkeerde groep werkt. Waarom moeten gezinnen met zijn tweeën werken om het hoofd boven water te houden terwijl een groot deel van Nederland thuis zit.
AL die mongooltjes in de Eemeroord en gehandicapten door geboorte of ongeluk, die moeders met twee jonge kinderen, verdommen het om te gaan werken,. BAH BAH BAHquote:
Die kinderen kwamen zeker uit de lucht vallen?quote:Op maandag 21 december 2009 19:55 schreef Deprater het volgende:
[..]
AL die mongooltjes in de Eemeroord en gehandicapten door geboorte of ongeluk, die moeders met twee jonge kinderen, verdommen het om te gaan werken,. BAH BAH BAH
Nee die zijn geboren net als jij.quote:Op maandag 21 december 2009 19:55 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die kinderen kwamen zeker uit de lucht vallen?
Laat je zwanger schoppen en je hoeft niet te werken, prachtig, en nog extra kindergeld en andere extras ookquote:Op maandag 21 december 2009 19:55 schreef Deprater het volgende:
[..]
AL die mongooltjes in de Eemeroord en gehandicapten door geboorte of ongeluk, die moeders met twee jonge kinderen, verdommen het om te gaan werken,. BAH BAH BAH
Wat een stelletje verwende nesten zijn het soort mensen in je link toch ook.quote:Op maandag 21 december 2009 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)009/2009-2994-wm.htm
40.000 mensen die geeneens zoeken naar werk. Direct uitkering stopzetten
Tja zielepietquote:Op maandag 21 december 2009 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat je zwanger schoppen en je hoeft niet te werken, prachtig, en nog extra kindergeld en andere extras ook
Blij in de bijstand
1700 Euro netto.
Bah Bah Bah
Ik ga er sowieso niet vanuit dat ik AOW krijg of dat mijn pensioen iets waard is. Daarbij worden er juist amper kinderen geboren omdat dit voor werkenden niet te betalen is.quote:Op maandag 21 december 2009 19:58 schreef Deprater het volgende:
[..]
Nee die zijn geboren net als jij.
Maar Nederlandse kinderen worden toch al nauwelijks meer geboren, dus wees maar blij, is er dan nog iemand die jouw AOW kan verdienen
Prima, maar niet over mijn rug.quote:Op maandag 21 december 2009 19:59 schreef Deprater het volgende:
[..]
Tja zielepiet![]()
![]()
![]()
Ik ben blij dat ik mag werken en wil het graag tot mijn 70 doen
Laat ieder de keus svp
fuck! het lijkt wel of ik nu mijn vriendin ook als kinderfabriek moet gaan zien. hou je gedeisd a.u.b.quote:Op maandag 21 december 2009 19:58 schreef Deprater het volgende:
[..]
Nee die zijn geboren net als jij.
Maar Nederlandse kinderen worden toch al nauwelijks meer geboren, dus wees maar blij, is er dan nog iemand die jouw AOW kan verdienen
Moet je maar niet als halve zwerfster zwanger worden van twee kinderen, dan ben je toch ook van de pot gerukt? Ik ben helemaal niet tegen de bijstand, maar zeiken dat alles zo duur is en in de tussentijd je gedragen als een konijn dat het hele jaar door "fokt" dan moet je het toch echt bij jezelf zoeken.quote:Op maandag 21 december 2009 19:55 schreef Deprater het volgende:
[..]
Klopt. Ze krijgen weinig stimulans mee om te gaan werken.quote:Op maandag 21 december 2009 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Iets zegt me dat kinderen die opgroeien in een huishouden waar niet gewerkt wordt waarschijnlijk zelf ook niet zullen gaan werken.
Ze groeien op voor galg en Rad en dat vlak voor kerst BAH, BAH, BAH, Ik haat vrolijke kinderenquote:Op maandag 21 december 2009 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Iets zegt me dat kinderen die opgroeien in een huishouden waar niet gewerkt wordt waarschijnlijk zelf ook niet zullen gaan werken.
En dan zegt links: ja maar, jongeren van nu hebben geen voorbeeldfiguur. En dat is de reden waarom ze ontsporen. Hup, snel nieuwe buurthuizen bouwen en straatcoaches invoeren.quote:Op maandag 21 december 2009 20:20 schreef De_Ruyter het volgende:
Ja hoe zeggen ze dat wel eens, zo vader zo zoon? Als het hele gezin lam op de bank zit van de regering te genieten dan zal zoonlief ook wel weinig druk van de ouders krijgen om een baantje te zoeken vanaf jonge leeftijd, die worden de straat op gestuurd om zich zelf maar te redden.
En ra ra ra, daar komen we terecht op een ander probleem, hangjeugd en criminaliteit!
Precies, en dan komt rechts een keer met een goede oplossing die het aanpakt bij de wortel, die mensen laten werken door de uitkeringen te verlagen en strengere eisen te stellen aan de aanvraag, en dan komt er weer een halve Agnes Kant of Alexander Pechtold aan die schuimbekt van discriminatie of gebrek aan ethiek.quote:Op maandag 21 december 2009 20:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dan zegt links: ja maar, jongeren van nu hebben geen voorbeeldfiguur. En dat is de reden waarom ze ontsporen. Hup, snel nieuwe buurthuizen bouwen en straatcoaches invoeren.
Ja duhhhhhh als je elke luie nietsnut een uitkering geeft zodat die nietsnutten niet eens hun best hoeven te doen om te werken.
Links creeert zelf keer op keer problemen. En als mensen dan ontsporen of de criminaliteit ingaan, dan wijst links meteen aan dat het aan de maatschappij ligt.
Dat zeer zeker, ik ben ook helemaal niet tegen uitkeringen of de bijstand, maar die "ik neuk zo vaak ik kan en spui elke negen maand een kind uit en schop ze de straat op" misbruik mag wel eens gestopt worden. Net als de asielzoekers die hier een kind krijgen en dan aanspraak maken op de Nederlandse nationaliteit.quote:Waarbij mensen die echt niet kunnen werken natuurlijk wel een uitkering mogen krijgen. Maar deze groep geeft dan ook niet hun luie mentaliteit door aan hun kinderen.
Juist een belasting op kinderen , iedereen die een kind maakt moet 10.000 euro belasting betalen, dat zal ze lerenquote:Op maandag 21 december 2009 20:28 schreef De_Ruyter het volgende:
Dat zeer zeker, ik ben ook helemaal niet tegen uitkeringen of de bijstand, maar die "ik neuk zo vaak ik kan en spui elke negen maand een kind uit en schop ze de straat op" misbruik mag wel eens gestopt worden.
Bah, ik word er giftig van gewoon.
Nee, maar veel mensen maken gewoon misbruik van kinderbijslag en denken dat de oplossing is zoveel mogelijk kinderen te krijgen, en ik hoef volgens mij ook niet duidelijk te maken welke groep dat voornamelijk is. Als het even meezit verdubbelen ze dat aantal op papier en staan ze helemaal te feesten bij de maandelijkse inkomsten die ze ontvangen.quote:Op maandag 21 december 2009 20:30 schreef Deprater het volgende:
[..]
Juist een belasting op kinderen , iedereen die een kind maakt moet 10.000 euro belasting betalen, dat zal ze leren
Zo is dat, jij hebt ook geen kinderen hequote:Op maandag 21 december 2009 20:32 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Nee, maar veel mensen maken gewoon misbruik van kinderbijslag en denken dat de oplossing is zoveel mogelijk kinderen te krijgen,
Wat heb ik er mee te maken, ik zit niet in de bijslag.quote:Op maandag 21 december 2009 20:32 schreef Deprater het volgende:
[..]
Zo is dat, jij hebt ook geen kinderen he
Mwauh, je hebt wel kinderen nodig voor een continue aanwas van de bevolking. Wat je wel kan doen is een belasting heffen vanaf het 3e kind dat je neemt. Zo ga je ook het verschijnsel tegen dat kansarme moeders om de haverklap een kind krijgen, terwijl ze financieel gezien toch niet voor veel kinderen kunnen zorgen.quote:Op maandag 21 december 2009 20:30 schreef Deprater het volgende:
[..]
Juist een belasting op kinderen , iedereen die een kind maakt moet 10.000 euro belasting betalen, dat zal ze leren
Dan kan de gemiddelde tweeverdiener tenminste weer eens goed op een cruise gaan![]()
Mwah daar tref je ook de gezinnen mee die wél fatsoenlijk werken voor hun inkomen en goed rond kunnen komen, het probleem is gewoonweg niet aan te pakken ben ik bang. Zonder schade te berokkenen aan de mensen die geen misbruik maken tenminste.quote:Op maandag 21 december 2009 20:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mwauh, je hebt wel kinderen nodig voor een continue aanwas van de bevolking. Wat je wel kan doen is een belasting heffen vanaf het 3e kind dat je neemt. Zo ga je ook het verschijnsel tegen dat kansarme moeders om de haverklap een kind krijgen, terwijl ze financieel gezien toch niet voor veel kinderen kunnen zorgen.
En kinderbijslag (vanaf het 3e kind) natuurlijk meteen afschaffen.
we noemen dat met een deftig woord "generatiewerkloosheid".quote:Op maandag 21 december 2009 20:20 schreef De_Ruyter het volgende:
Ja hoe zeggen ze dat wel eens, zo vader zo zoon? Als het hele gezin lam op de bank zit van de regering te genieten dan zal zoonlief ook wel weinig druk van de ouders krijgen om een baantje te zoeken vanaf jonge leeftijd, die worden de straat op gestuurd om zich zelf maar te redden.
En ra ra ra, daar komen we terecht op een ander probleem, hangjeugd en criminaliteit!
Nee maar je vader en moeder hebben wel plezier van die bijslag gehadquote:Op maandag 21 december 2009 20:33 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Wat heb ik er mee te maken, ik zit niet in de bijslag.
Vast wel, maar ze werkten dan ook.quote:Op maandag 21 december 2009 21:11 schreef Deprater het volgende:
[..]
Nee maar je vader en moeder hebben wel plezier van die bijslag gehad
mag toch ook wel een beetje profiteren van je eigen belastinggeld?quote:Op maandag 21 december 2009 21:11 schreef Deprater het volgende:
[..]
Nee maar je vader en moeder hebben wel plezier van die bijslag gehadvoor luiers , babyvoer en boekengeld
Idd doet mij denken aan dit:quote:Op maandag 21 december 2009 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |