abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 januari 2010 @ 10:46:53 #201
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_76592494
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 01:18 schreef Sautor het volgende:
En bovendien klinkt een bass clean al tof genoeg.
Mits je een goede amp hebt

Sinds mijn band uit elkaar is, staat mijn amp weer thuis...

Ik ben weer verliefd op de basgitaar!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:21:51 #202
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76594910
Ik heb deze bassist altijd een intrigerend basgeluid vinden hebben .

Vooral die slide in het begin! .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_76600785
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:43 schreef Witchfynder het volgende:
Net een akoestische bas met koffer en wat Cordial/Neutrik kabeltjes besteld bij Thomann .

Ben erg benieuwd naar die Harley Benton voor maar 145,-. Iemand op BGF was er erg tevreden over. "Klinkt als een bas van 300,-" .
Tof! Laat weten hoe het speelt, klinkt, eruitziet en alles
Ik ben benieuwd, heb zelf nog steeds geen geld voor zo`n ding
  zaterdag 9 januari 2010 @ 16:01:52 #204
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76601859
Tuurlijk! Met een beetje geluk heb ik hem vrijdag wel en kan ik er zondag mee oefenen
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_76602028
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:01 schreef Witchfynder het volgende:
Tuurlijk! Met een beetje geluk heb ik hem vrijdag wel en kan ik er zondag mee oefenen
Tofheid!

Volgende week mijn eerste date met een band! Heb er zin in
Hoop dat ik een beetje aan de verwachtingen kan voldoen. Zo zonder band ervaring.
pi_76607882
Kut, ik ben het schema van de elektronica van mijn bas kwijt. Wou hem vanavond af gaan bouwen
Ik weet niet eens meer welke pick-up nou boven moet

Geniaal weer

Edit:
Iemand hier met een Ibanez GSR 180 die een foto van de binnenkant wil maken?
pi_76610280
Vandaag voor 't eerst de Orange + Aggy combinatie op z'n staart getrapt (nuja, volume en gain op 10u), was echt geweldig!
De amp klinkt niet echt goed op zich, maar met gitaar en drums en rock 'n roll -> heeerlijk .
  zaterdag 9 januari 2010 @ 21:38:23 #208
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76613286
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:05 schreef Kvack het volgende:
Kut, ik ben het schema van de elektronica van mijn bas kwijt. Wou hem vanavond af gaan bouwen

Geniaal weer

Edit:
Als ik foto's van je bas bekijk denk ik dat je hier ver mee komt:

http://www.seymourduncan.(...)ematic=std_jazz_bass
  zaterdag 9 januari 2010 @ 21:39:11 #209
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76613315
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:09 schreef tony_clifton- het volgende:
Vandaag voor 't eerst de Orange + Aggy combinatie op z'n staart getrapt (nuja, volume en gain op 10u), was echt geweldig!
De amp klinkt niet echt goed op zich, maar met gitaar en drums en rock 'n roll -> heeerlijk .
De amp klinkt niet goed? W00t?
pi_76614574
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:38 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Als ik foto's van je bas bekijk denk ik dat je hier ver mee komt:

http://www.seymourduncan.(...)ematic=std_jazz_bass
Dude! Je bent een held!
Dat is hem inderdaad precies.

Even kijken of ik morgen een soldeerbout kan regelen. Of misschien dat ik eerst nieuwe kabels koop die kwalitatief wat beter zijn
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:35:38 #211
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76615247
Op de Seymour Duncan site staan een hoop schema's. Onmisbare bron voor de gitaar/bashobbyist .
pi_76636716
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:39 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

De amp klinkt niet goed? W00t?
Ik bedoel; plug je je basgitaar erin om eventjes wat te rammen in een klein kamertje klinkt 't idd niet echt super met die 12 inch speaker. Heel warm, weinig helder, veel mud (ms niet echt modderig, maar wel van die nare resonanties) met de bas vrij laag. Moet wel zeggen dat mijn kamertje thuis 2 schuine muren heeft (onder 't dak), en sowieso niet heel groot is. Maar gewone luidsprekers klinken prima, en als je meespeelt met mp3s de Orange ook.

Plug je 'm in in ons repetitiekot, dat groter is en ongetwijfeld een betere akoestiek heeft (matten van hennep aan de muren) -> instant WIN .
Volume 9-10 uur gehad met een luide drummer en een 20 watt Marshall cranked... heel luid. Misschien dat dat ook een gedeelte verklaart voor thuis - alles veel te dichtgedraait...
  zondag 10 januari 2010 @ 20:48:50 #213
75969 isitreal
or is it riel
pi_76650944
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Waarom ?

Er zijn voor dat geld zoveel veeeeeeel betere bassen te koop

ik hou van bassen met een lekker smalle hals. en dan is dit echt wel relaxed. ze zijn niet eens zo heel erg duur,
en ja smaken verschillen maar ik vind hem bruut mooi
if you dont have a social life, you can talk about mine.
pi_76651615
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:05 schreef Kvack het volgende:

Geniaal weer

Edit:
Heb de mijne net 2 weken terug verkocht
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 10 januari 2010 @ 21:39:13 #215
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76654424
8 uur lang staan bassen... schouders en vingertoppen doen best pijn nu .
pi_76654776
Respect! . Ik houd het maar een uurtje max vol.
  zondag 10 januari 2010 @ 22:09:20 #217
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76656511
Nou, dat is wel slopend hoor, dat opnemen . Het resultaat is over een week of wat op onze MySpace te horen .
  zondag 10 januari 2010 @ 23:03:46 #218
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_76660094
quote:
Op zondag 10 januari 2010 21:39 schreef Witchfynder het volgende:
8 uur lang staan bassen... schouders en vingertoppen doen best pijn nu .
Kan niet wachten op het resultaat
pi_76685592
Hmm een Squier Classic Vibe Jazz op marktplaats.. Interessant
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 11 januari 2010 @ 18:14:04 #220
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76687693
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:03 schreef KaMo het volgende:

[..]

Kan niet wachten op het resultaat
Ik ook niet . Woensdag worden de vocalen gedaan. Met een beetje geluk horen we het volgende week .
pi_76691492
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:14 schreef Sjoegerd het volgende:
Hmm een Squier Classic Vibe Jazz op marktplaats.. Interessant
Erg fijne basjes inderdaad (gebruik er 1 als backup). Alleen de prijs (275 euro) is mijn inziens te hoog. Nieuw kosten ze rond de 320 euro en bovendien deze heeft toch wel een forse beschadiging die waarschijnlijk komt door een fikse smak op de grond.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_76691606
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:48 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Erg fijne basjes inderdaad (gebruik er 1 als backup). Alleen de prijs (275 euro) is mijn inziens te hoog. Nieuw kosten ze rond de 320 euro en bovendien deze heeft toch wel een forse beschadiging die waarschijnlijk komt door een fikse smak op de grond.
Ik zie overal een nieuwprijs van 375-400. Die beschadiging zit ik zelf niet mee, doe ik er zelf tenminste ook niet meer übervoorzichtig mee. Verder weet ik niets goeds tot 300 euro wat comfortabel speelt en er ook nog leuk uitziet iig.
pi_76692142
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:51 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik zie overal een nieuwprijs van 375-400. Die beschadiging zit ik zelf niet mee, doe ik er zelf tenminste ook niet meer übervoorzichtig mee. Verder weet ik niets goeds tot 300 euro wat comfortabel speelt en er ook nog leuk uitziet iig.
In Duitsland (waar ik overigens meer dan de helft van mijn spul haal) liggen de prijzen een stuk lager dan in NL. Om nu een basgitaar zonder ze gezien te hebben online te kopen is wat riskant, maar bij deze bedragen best te doen. Ook kennen de meeste Duitse winkels een prima retour beleid (30 dagen uitproberen).

Overigens, in NL is deze Classic Vibe bij Feedback al te krijgen voor 369 euro (maar Feedback is duur en sowieso een bagger winkel). Wil je een leuk alternatief, dan kun je de Squier Vintage Modified series eens proberen. Nieuw rond de 300 euro; tweedehands zeker lager Oh, en een goede prijs-kwaliteit verhouding vind je ook bij Dean en Peavey bassen. Ik ben persoonlijk alleen niet gecharmeerd van hun ontwerpen.

Maar goed; ik hoef hem niet te kopen. Wanneer jij besluit hem te kopen (voor welke prijs dan ook ), dan heb je een verdomd leuk basje in je handen!
Volgende optredens:
pi_76692399
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:01 schreef Rooligan het volgende:

[..]

In Duitsland (waar ik overigens meer dan de helft van mijn spul haal) liggen de prijzen een stuk lager dan in NL. Om nu een basgitaar zonder ze gezien te hebben online te kopen is wat riskant, maar bij deze bedragen best te doen. Ook kennen de meeste Duitse winkels een prima retour beleid (30 dagen uitproberen).

Overigens, in NL is deze Classic Vibe bij Feedback al te krijgen voor 369 euro (maar Feedback is duur en sowieso een bagger winkel). Wil je een leuk alternatief, dan kun je de Squier Vintage Modified series eens proberen. Nieuw rond de 300 euro; tweedehands zeker lager Oh, en een goede prijs-kwaliteit verhouding vind je ook bij Dean en Peavey bassen. Ik ben persoonlijk alleen niet gecharmeerd van hun ontwerpen.
Ik koop het liefst iets wat ik eerst zelf in mijn handen heb gehad, ben zelf wel tevreden over Feedback Apeldoorn. Daar loopt een wat jongere dude rond die aardig enthousiast is en een tijdje mee heb staan ouwehoeren toen het rustig was. De keer daarop vroeg die ook of ik de Ampeg kwam halen ..
(Ampeg set van 2000 euro , daardoor kan ik nu vast geen goede versterker vinden behalve die Ampeg )
pi_76692607
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:06 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik koop het liefst iets wat ik eerst zelf in mijn handen heb gehad, ben zelf wel tevreden over Feedback Apeldoorn. Daar loopt een wat jongere dude rond die aardig enthousiast is en een tijdje mee heb staan ouwehoeren toen het rustig was. De keer daarop vroeg die ook of ik de Ampeg kwam halen ..
(Ampeg set van 2000 euro , daardoor kan ik nu vast geen goede versterker vinden behalve die Ampeg )
Heb je die Ampeg set gehoord; of zelfs op gespeeld?
Volgende optredens:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')