Die cirkel doorbreek je dus niet. Tenzij die ander dat aanvoelt en er voor openstaat.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:31 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Misschien denkt hij dat, als jullie nu verdergaan, hij aan bepaalde verwachtingen van jou moet voldoen en kan hij daar niet aan voldoen?
Perhaps heeft de vervolgdate zijn angst voor een echte afwijzing versterkt en is hij teruggekropen in zijn schulp. Dan zit hij echt lelijk in een vicieuze cirkel en is het inderdaad het gevoel wat RealZeus schetst.
Toch verbaas ik me er bij jou echt over. ik heb je eens vaag op een meet gezien en ik had niet zoiets van: wat zit daar voor eng en apart meisje.quote:
Meisje, je hebt hem net gemaild! Kan rustig een dag duren. En als 'ie ook op Fok! zit, heeft 'ie waarschijnlijk al die topics wel gelezen over hoe je chickies moet hosselen (quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:28 schreef emiliana het volgende:
[..]
vreemd toch, als ik iets begrijp, is het wel dat hij niet durfde zoenen. Ik was ook bloednerveus bij de eerste zoen, en ik bakte er niets van, en dat is toch wel een afknapper.
Maar wat hij nu doet, begrijp ik niet. We zouden er toch over kunnen praten, maar hij wil blijkbaar geen contact meer, dus dan weet ik wel genoeg, vrees ik...
Ik krijg een beetje het idee dat emiliana ook best onzeker is. Maar goed, correct me if I'm wrong.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:33 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Dat was ook mijn idee inderdaad, misschien heeft hij het wel druk gehad en nog geen tijd gehad om zijn mail te checken.
Hoe je ervan overtuigd kunt zijn dat hij je mail al gelezen heeft is mij even een raadsel.
quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:34 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Toch verbaas ik me er bij jou echt over. ik heb je eens vaag op een meet gezien en ik had niet zoiets van: wat zit daar voor eng en apart meisje.
En lelijk ben je ook niet.
Truequote:Op zaterdag 19 december 2009 20:33 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Die cirkel doorbreek je dus niet. Tenzij die ander dat aanvoelt en er voor openstaat.
Je bent onzeker, om wat voor reden dan ook.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar dan zal er in m'n kop wel iets niet goed zitten denk ik.
Ik noem het weeffouten die voortkomen uit onzekerheid.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar dan zal er in m'n kop wel iets niet goed zitten denk ik.
Waar komt onzekerheid volgens jou dan vandaan?quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:38 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Je bent onzeker, om wat voor reden dan ook.Om dat nou gelijk te bestempelen als iets wat in je hoofd niet goed zit...
Als je alleen maar afwijzingen krijgt wordt die angst steeds groter.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:33 schreef Moja het volgende:
Ja, ik kan het me ook best wel voorstellen. Ook die angst om afgewezen te worden. Maar als je je daar niet overheen kan zetten dan zit er toch ergens iets niet goed.
Dat kan diverse oorzaken hebben: ik ben veel gepest vroeger, dat zal er mee te maken hebben.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:39 schreef Moja het volgende:
[..]
Waar komt onzekerheid volgens jou dan vandaan?
Dan zit het nog steeds wel tussen je oren.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat kan diverse oorzaken hebben: ik ben veel gepest vroeger, dat zal er mee te maken hebben.
Je kunt ook hebben dat je ouders altijd zeggen dat je het niet goed genoeg doet, daar kun je ook knap onzeker van worden.
Vroeger gepest, opvoeding, dat soort zaken lijkt me. Ik zou het geen weeffout willen noemen, meer een verkeerd zelfbeeld. Het is net als iemand die anorexia heeft in de spiegel kijkt en een dikkertje ziet, terwijl ze graatmager is.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:39 schreef Moja het volgende:
[..]
Waar komt onzekerheid volgens jou dan vandaan?
Dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:42 schreef Moja het volgende:
[..]
Dan zit het nog steeds wel tussen je oren.
Ja, dat bedoel ik eigenlijk. Een verkeerd zelfbeeld, maar ik noem het dan een weeffout omdat het beeld wat je van jezelf hebt niet klopt.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:43 schreef miskloon het volgende:
[..]
Vroeger gepest, opvoeding, dat soort zaken lijkt me. Ik zou het geen weeffout willen noemen, meer een verkeerd zelfbeeld. Het is net als iemand die anorexia heeft in de spiegel kijkt en een dikkertje ziet, terwijl ze graatmager is.
Dat kan liggen aan het karakter van de persoon in kwestie; daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Ik weet het niet, ik weet alleen voor mezelf dat ik er na mijn ervaring wel iets aan ben gaan doen en ik ben nog steeds bezig.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:49 schreef Moja het volgende:
Maar als het zulke redenen zijn. Waarom dan dat iedere keer als excuus geven ipv er wat aan doen?
Ik praat even in het algemeen. Maar juist dat niks aan je eigen situatie veranderen is (voor mij dan) een karaktertrek die gewoon niet aantrekkelijk is, en ik denk voor weinig mensen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:50 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Dat kan liggen aan het karakter van de persoon in kwestie; daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Ik weet het niet, ik weet alleen voor mezelf dat ik er na mijn ervaring wel iets aan ben gaan doen en ik ben nog steeds bezig.
Dat snap ik, dat je in het algemeen praat. Ik denk wel dat het voor veel mensen niet zozeer een kwestie is van er niets aan willen veranderen, maar dat ze niet weten hoe dat moet.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:54 schreef Moja het volgende:
[..]
Ik praat even in het algemeen. Maar juist dat niks aan je eigen situatie veranderen is (voor mij dan) een karaktertrek die gewoon niet aantrekkelijk is, en ik denk voor weinig mensen.
Omdat het een hele tijd kan duren voor je dat ziet.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:49 schreef Moja het volgende:
Maar als het zulke redenen zijn. Waarom dan dat iedere keer als excuus geven ipv er wat aan doen?
En dat.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:56 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Dat snap ik, dat je in het algemeen praat. Ik denk wel dat het voor veel mensen niet zozeer een kwestie is van er niets aan willen veranderen, maar dat ze niet weten hoe dat moet.
Ja of gewoon weer niet durven omdat het zo een stuk veiliger is. Als je echt iets wilt veranderen doe je dat hoe dan ook.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:56 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Dat snap ik, dat je in het algemeen praat. Ik denk wel dat het voor veel mensen niet zozeer een kwestie is van er niets aan willen veranderen, maar dat ze niet weten hoe dat moet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |