Faalangst, bindingsangst etcquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:12 schreef emiliana het volgende:
[..]
wel ja, als hij al iedere vrouw in zijn leven die interesse in hem heeft getoond heeft afgewezen, dan zit er toch wel iets serieus mis in zijn bovenkamer, sorry!
Heb je je al wel beseft dat jij misschien wel eens de eerste zou kunnen zijn die interesse getoond heeft?quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:12 schreef emiliana het volgende:
[..]
wel ja, als hij al iedere vrouw in zijn leven die interesse in hem heeft getoond heeft afgewezen, dan zit er toch wel iets serieus mis in zijn bovenkamer, sorry!
Nou, ik zal vannacht in de stad en bij het glazen huis goed om me heen kijken.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:12 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Have a little faith. Wie weet kom je morgen de liefde van je leven tegen en klikt het.
Doe datquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:16 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, ik zal vannacht in de stad en bij het glazen huis goed om me heen kijken.
zodus, toch een soort afdankertje !quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:15 schreef RealZeus het volgende:
Maar volgens mij wil het er bij jou niet in dat jij wel eens de eerste zou kunnen zijn die hem wel ziet/zag zitten
quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:18 schreef emiliana het volgende:
[..]
zodus, toch een soort afdankertje !
Hoe moet ik dat weten? Ik ben het niet. Ik kan alleen maar gokken wat hij denkt.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:20 schreef Moja het volgende:
Dan nog RealZeus. Waarom gaat ie er dan niet gewoon voor. Waarom dan zich zó terugtrekken, ja tuurlijk is het voor hem enger dan voor iemand anders, maar komop. Ik snap niet dat je je daar zo door laat leiden dat je je eigen mogelijke geluk afneemt?
Hij heeft eventjes gerijptquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
![]()
![]()
Een afdankertje is bij mij iets wat al heel vaak gebruikt is en niemand meer hoeft.
Hij zit gewoon nog nieuw in de verpakking maar ze zijn hem destijds vergeten uit de stelling te halen en nou komt hij wat later op de markt.
Jaja:quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Doe datmisschien kan je een oproep doen op 3fm
dit dus.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:20 schreef Moja het volgende:
Dan nog RealZeus. Waarom gaat ie er dan niet gewoon voor. Waarom dan zich zó terugtrekken, ja tuurlijk is het voor hem enger dan voor iemand anders, maar komop. Ik snap niet dat je je daar zo door laat leiden dat je je eigen mogelijke geluk afneemt?
Of als oude kaasquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:22 schreef RealZeus het volgende:
[..]Mooi
Hij is als goede wijn. Het moet even liggen maar als het dan ook geopend wordt....
Ik snap het wel, maar kan het niet uitleggen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:20 schreef Moja het volgende:
Hij had je gewoon vol op je snavel moeten zoenen vorige week. Nie nadenken, jou gewoon laten leiden. Maar goed, ik speel alleen maar een beetje advocaat van de duivel. Deels omdat ik in het zelfde schuitje zit, deels omdat ik het woord afdankertje zie.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:21 schreef emiliana het volgende:
[..]
dit dus.
Hij is nu echt niet goed bezig. Als hij maar enigszins verder wou met mij, had hij nu al lang moeten mailen!
Ik zeg doenquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jaja:
Welk leuk meisje wil zich door deze mug laten steken?"
Ik wil wel een poging wagen: het is dat alles overheersende gevoel. Dat gevoel dat zegt dat je niet goed genoeg bent. Dat gevoel is er altijd en elke gram verstand lijkt dan compleet verdwenen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:23 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar kan het niet uitleggen.
vreemd toch, als ik iets begrijp, is het wel dat hij niet durfde zoenenquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:23 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Hij had je gewoon vol op je snavel moeten zoenen vorige week. Nie nadenken, jou gewoon laten leiden. Maar goed, ik speel alleen maar een beetje advocaat van de duivel. Deels omdat ik in het zelfde schuitje zit, deels omdat ik het woord afdankertje zie.
Dat is een gemiste kans.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:27 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik verstandig en doe ik het toch maar even niet.
Herkenbaarquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:26 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik wil wel een poging wagen: het is dat alles overheersende gevoel. Dat gevoel dat zegt dat je niet goed genoeg bent. Dat gevoel is er altijd en elke gram verstand lijkt dan compleet verdwenen.
En dan ga je domme dingen doen en achteraf vind je dat heel stom en schaam je je voor jezelf wat het gevoel dat je niet goed genoeg bent weer versterkt.
Zoiets denk ik.
Misschien denkt hij dat, als jullie nu verdergaan, hij aan bepaalde verwachtingen van jou moet voldoen en kan hij daar niet aan voldoen?quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:28 schreef emiliana het volgende:
[..]
vreemd toch, als ik iets begrijp, is het wel dat hij niet durfde zoenen. Ik was ook bloednerveus bij de eerste zoen, en ik bakte er niets van, en dat is toch wel een afknapper.
Maar wat hij nu doet, begrijp ik niet. We zouden er toch over kunnen praten, maar hij wil blijkbaar geen contact meer, dus dan weet ik wel genoeg, vrees ik...
Ik was vooral dronken bij die helicopterzoen met rooksmaak en dat was misschien maar beter ook.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:28 schreef emiliana het volgende:
[..]
vreemd toch, als ik iets begrijp, is het wel dat hij niet durfde zoenen. Ik was ook bloednerveus bij de eerste zoen, en ik bakte er niets van, en dat is toch wel een afknapper.
Maar wat hij nu doet, begrijp ik niet. We zouden er toch over kunnen praten, maar hij wil blijkbaar geen contact meer, dus dan weet ik wel genoeg, vrees ik...
Die cirkel doorbreek je dus niet. Tenzij die ander dat aanvoelt en er voor openstaat.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:31 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Misschien denkt hij dat, als jullie nu verdergaan, hij aan bepaalde verwachtingen van jou moet voldoen en kan hij daar niet aan voldoen?
Perhaps heeft de vervolgdate zijn angst voor een echte afwijzing versterkt en is hij teruggekropen in zijn schulp. Dan zit hij echt lelijk in een vicieuze cirkel en is het inderdaad het gevoel wat RealZeus schetst.
Toch verbaas ik me er bij jou echt over. ik heb je eens vaag op een meet gezien en ik had niet zoiets van: wat zit daar voor eng en apart meisje.quote:
Meisje, je hebt hem net gemaild! Kan rustig een dag duren. En als 'ie ook op Fok! zit, heeft 'ie waarschijnlijk al die topics wel gelezen over hoe je chickies moet hosselen (quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:28 schreef emiliana het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje het idee dat emiliana ook best onzeker is. Maar goed, correct me if I'm wrong.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:33 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Dat was ook mijn idee inderdaad, misschien heeft hij het wel druk gehad en nog geen tijd gehad om zijn mail te checken.
Hoe je ervan overtuigd kunt zijn dat hij je mail al gelezen heeft is mij even een raadsel.
quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:34 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Toch verbaas ik me er bij jou echt over. ik heb je eens vaag op een meet gezien en ik had niet zoiets van: wat zit daar voor eng en apart meisje.
En lelijk ben je ook niet.
Truequote:Op zaterdag 19 december 2009 20:33 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Die cirkel doorbreek je dus niet. Tenzij die ander dat aanvoelt en er voor openstaat.
Je bent onzeker, om wat voor reden dan ook.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar dan zal er in m'n kop wel iets niet goed zitten denk ik.
Ik noem het weeffouten die voortkomen uit onzekerheid.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar dan zal er in m'n kop wel iets niet goed zitten denk ik.
Waar komt onzekerheid volgens jou dan vandaan?quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:38 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Je bent onzeker, om wat voor reden dan ook.Om dat nou gelijk te bestempelen als iets wat in je hoofd niet goed zit...
Als je alleen maar afwijzingen krijgt wordt die angst steeds groter.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:33 schreef Moja het volgende:
Ja, ik kan het me ook best wel voorstellen. Ook die angst om afgewezen te worden. Maar als je je daar niet overheen kan zetten dan zit er toch ergens iets niet goed.
Dat kan diverse oorzaken hebben: ik ben veel gepest vroeger, dat zal er mee te maken hebben.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:39 schreef Moja het volgende:
[..]
Waar komt onzekerheid volgens jou dan vandaan?
Dan zit het nog steeds wel tussen je oren.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat kan diverse oorzaken hebben: ik ben veel gepest vroeger, dat zal er mee te maken hebben.
Je kunt ook hebben dat je ouders altijd zeggen dat je het niet goed genoeg doet, daar kun je ook knap onzeker van worden.
Vroeger gepest, opvoeding, dat soort zaken lijkt me. Ik zou het geen weeffout willen noemen, meer een verkeerd zelfbeeld. Het is net als iemand die anorexia heeft in de spiegel kijkt en een dikkertje ziet, terwijl ze graatmager is.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:39 schreef Moja het volgende:
[..]
Waar komt onzekerheid volgens jou dan vandaan?
Dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:42 schreef Moja het volgende:
[..]
Dan zit het nog steeds wel tussen je oren.
Ja, dat bedoel ik eigenlijk. Een verkeerd zelfbeeld, maar ik noem het dan een weeffout omdat het beeld wat je van jezelf hebt niet klopt.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:43 schreef miskloon het volgende:
[..]
Vroeger gepest, opvoeding, dat soort zaken lijkt me. Ik zou het geen weeffout willen noemen, meer een verkeerd zelfbeeld. Het is net als iemand die anorexia heeft in de spiegel kijkt en een dikkertje ziet, terwijl ze graatmager is.
Dat kan liggen aan het karakter van de persoon in kwestie; daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Ik weet het niet, ik weet alleen voor mezelf dat ik er na mijn ervaring wel iets aan ben gaan doen en ik ben nog steeds bezig.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:49 schreef Moja het volgende:
Maar als het zulke redenen zijn. Waarom dan dat iedere keer als excuus geven ipv er wat aan doen?
Ik praat even in het algemeen. Maar juist dat niks aan je eigen situatie veranderen is (voor mij dan) een karaktertrek die gewoon niet aantrekkelijk is, en ik denk voor weinig mensen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:50 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Dat kan liggen aan het karakter van de persoon in kwestie; daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Ik weet het niet, ik weet alleen voor mezelf dat ik er na mijn ervaring wel iets aan ben gaan doen en ik ben nog steeds bezig.
Dat snap ik, dat je in het algemeen praat. Ik denk wel dat het voor veel mensen niet zozeer een kwestie is van er niets aan willen veranderen, maar dat ze niet weten hoe dat moet.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:54 schreef Moja het volgende:
[..]
Ik praat even in het algemeen. Maar juist dat niks aan je eigen situatie veranderen is (voor mij dan) een karaktertrek die gewoon niet aantrekkelijk is, en ik denk voor weinig mensen.
Omdat het een hele tijd kan duren voor je dat ziet.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:49 schreef Moja het volgende:
Maar als het zulke redenen zijn. Waarom dan dat iedere keer als excuus geven ipv er wat aan doen?
En dat.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:56 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Dat snap ik, dat je in het algemeen praat. Ik denk wel dat het voor veel mensen niet zozeer een kwestie is van er niets aan willen veranderen, maar dat ze niet weten hoe dat moet.
Ja of gewoon weer niet durven omdat het zo een stuk veiliger is. Als je echt iets wilt veranderen doe je dat hoe dan ook.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:56 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Dat snap ik, dat je in het algemeen praat. Ik denk wel dat het voor veel mensen niet zozeer een kwestie is van er niets aan willen veranderen, maar dat ze niet weten hoe dat moet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |