quote:100.000 tot 150.000 inwoners van de regio Tiel, Culemborg en Zaltbommel hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag enkele uren zonder stroom gezeten.
De stroomstoring duurde van 1.30 tot 4.45 uur. De exacte oorzaak is nog niet bekend, wel is duidelijk dat het gaat om twee defecte hoogspanningsstations. Volgens netbeheerder Tennet is het probleem nog niet verholpen, maar wordt de stroom tijdelijk omgeleid.
De polls trokken vrij weinig aandacht, maar een nieuw tournament, tjaquote:Op zaterdag 19 december 2009 17:01 schreef psychedelicate het volgende:
Zijn er trouwens nog plannen voor een nieuwe poll zo vlak voor het einde van het jaar?
Misschien niet als je geen standaard punten systeem gebruikt. Bijvoorbeeld bij een top 10 krijgt de #1 10 punten, maar bij een top 25 krijgt de nummer #1 25 punten.quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:13 schreef Aisumasen het volgende:
Heeft echt geen zin, zijn niet al te veel mensen die de complete solo-catalogus kennen, en de winnaar wordt toch wel "Band On The Run" of "Imagine", de bekendste albums.
Ik ben ook een fan van dat nummer, maar ik vind de live uitvoering (Live in New York City) nog mooierquote:Op zaterdag 19 december 2009 17:15 schreef psychedelicate het volgende:
Mother is het mooiste nummer ooit
En zo krijgt Mind Games nooit de aandacht.quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:13 schreef Aisumasen het volgende:
Heeft echt geen zin, zijn niet al te veel mensen die de complete solo-catalogus kennen, en de winnaar wordt toch wel "Band On The Run" of "Imagine", de bekendste albums.
Die zou ik ook kiezen als beste Lennon albumquote:Op zaterdag 19 december 2009 17:31 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
En zo krijgt Mind Games nooit de aandacht.
Of Paul heeft nog een appeltje met 'm te schillen, en schiet 'm tijdens Live & Let Die een rotje in z'n oog.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:32 schreef Aisumasen het volgende:
Volgens de Independent heeft McCartney ex-Wings bandlid Henry McCullough uitgenodigd om morgenavond aanwezig te zijn tijdens z'n show in Dublin. Zou leuk zijn als hij zijn formidabele solo op "My Love" live doet.
42 studiotakesquote:Op zaterdag 19 december 2009 23:07 schreef Writersright het volgende:
Is er eigenlijk veel bootlegmateriaal rondom het Help-album?
Dezelfde solo als de live-versie van Wings Over America of de Studioversie?quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:32 schreef Aisumasen het volgende:
Volgens de Independent heeft McCartney ex-Wings bandlid Henry McCullough uitgenodigd om morgenavond aanwezig te zijn tijdens z'n show in Dublin. Zou leuk zijn als hij zijn formidabele solo op "My Love" live doet.
Geef ik je gelijk in, ik raak nog steeds onder de indruk van die laatste uithalen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:23 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik ben ook een fan van dat nummer, maar ik vind de live uitvoering (Live in New York City) nog mooier
Niks mis met de Anthology serie, helaas wel wat overproduced en de originele versie van ''Cayenne'' klinkt veel mooier (en langer)quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:01 schreef PimD het volgende:
Vandaag de hele Anthology serie beluisterd. Toch een erg prettige verzameling, hoewel er natuurlijk wel het een en ander aan de selectie op te merken valt (al die live dingen op Anthology 1 bijvoorbeeld vind ik niet bijzonder interessant). Erg zonde dat ze dat 3e 'nieuwe' nummer nooit hebben afgemaakt...
#2 is mijn favoriet.quote:Op zondag 20 december 2009 12:52 schreef Arn0 het volgende:
Ik zet Anthology #1 ook vrijwel nooit op, om eerlijk te zijn. De andere twee vind ik toch net wat interessanter.
Stiekem zijn alle Purple Chick deluxe versies + Strong Before Our Birth (ook van PC) mijn favorietquote:
Jawel, relatief veel. Verschillende alternatieve mixes, waaronder de superieure nieuwe stereo-mixen van de Help!-DVD uit 2007, mono mixen van de originele soundtrack, een mono productie-acetate met onvoltooide mixen (andere gitaar-solo's, count-ins etc.), en nog meer andere mixen uit verschillende projecten.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:07 schreef Writersright het volgende:
Is er eigenlijk veel bootlegmateriaal rondom het Help-album?
Da's een strikvraag waar ik niet in trapquote:Op zaterdag 19 december 2009 23:26 schreef blckbb het volgende:
[..]
Dezelfde solo als de live-versie van Wings Over America of de Studioversie?
Lees nu dat hij in '73 uit de band ging. Dus lijkt me sterkquote:Op zondag 20 december 2009 20:16 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Da's een strikvraag waar ik niet in trap.
Hij hééft al een vast verblijf in London...quote:Op zondag 20 december 2009 21:56 schreef Aisumasen het volgende:
Zoals ik al eerder zei te verwachten dat McCartney in 2010 een volwaardige Engelse tournee doet, hint hij nu zelfs ook op een vast verblijf in Londen: http://www.nme.com/news/paul-mccartney/48969
"I quite fancy that," he said. "Last time I ever did that was when The Beatles used to do Christmas shows, and it was brilliant because you would be there for a week or two. It was fantastic, just dossing in your overcoat and everything."
Dat zou fantastisch zijn. Nu nog elke dag een ander solo-album, en ik boek een hotel.
Klinkt interessantquote:Op zondag 20 december 2009 23:04 schreef blckbb het volgende:
Ben nu de Now and Then bootleg aan het luisteren.
Zogenaamd de nieuwste studioalbum, met Now and Then en een andere mix van Real Love
Klinkt best geinig
Als de intro niet bestond uit oudere nummers en Now and Then niet de fanmix was met Because erdoorheen was het nog interessanter geweestquote:Tracklist:
01 Intro.flac
02 Now And Then [overdubbed by unknown band].flac
03 Free As A Bird.flac
04 Real Love [speed corrected version].flac
05 Grow Old With Me [John Lennon Anthology version].flac
06 I'm The Greatest.flac
07 All Those Years Ago.flac
08 Drive My Car [from Love but without transitions].flac
09 Carnival Of Light [all outfakes mixed in one].flac
10 India, India [overdubbed by unknown band].flac
11 Sour Milk Sea [demo + backing track].flac
12 Watching Rainbows.flac
13 Good Bye [unoverdubbed demo].flac
14 Coda.flac
Je kan ook dBpoweramp gebruiken om de FLAC bestanden even snel om te zetten naar MP3.quote:Op maandag 21 december 2009 01:09 schreef blckbb het volgende:
Weet iemand een plug-in zodat Windows Media Player + LastFM flac bestanden pakt?
Nu doet 'ie dat niet, houd me wel een beetje tegen om FLAC te luisteren
Te veel moeitequote:Op maandag 21 december 2009 07:59 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Je kan ook dBpoweramp gebruiken om de FLAC bestanden even snel om te zetten naar MP3.
quote:
Vind WMP wel bestquote:
Bij mij werken .flac bestanden wel bij Last.FM. Winampquote:Op maandag 21 december 2009 10:58 schreef blckbb het volgende:
Vind WMP wel bestPunt is dat lastfm flac bestanden niet pakt.
Er zijn best veel van die fan-made albums, en de meeste zijn gemaakt door toondove Casio-MIDI sample-knutselaars. Af en toe zit er een geinige tussen. Die "I Don't Wanna Lose You" van YouTube-user "iamaphoney" is inderdaad wel redelijk geslaagd. Anderen zijn dat stukken minder.quote:Op zondag 20 december 2009 23:04 schreef blckbb het volgende:
Ben nu de Now and Then bootleg aan het luisteren.
Zogenaamd de nieuwste studioalbum, met Now and Then en een andere mix van Real Love
Klinkt best geinig
Iamaphoney is de leider wat betreft die Paul is Dead filmpjes, ook interessant is iamaphoney.blogspot.com waar ze wat dieper ingaan op de personages die op de cover van Sgt. Peppers.quote:Op maandag 21 december 2009 11:17 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Er zijn best veel van die fan-made albums, en de meeste zijn gemaakt door toondove Casio-MIDI sample-knutselaars. Af en toe zit er een geinige tussen. Die "I Don't Wanna Lose You" van YouTube-user "iamaphoney" is inderdaad wel redelijk geslaagd. Anderen zijn dat stukken minder.
Zijn wel minstens 20 onuitgebrachte Lennon-demo's alleen al op bootleg die het waard zijn om uitgebracht te worden. Maar dat ze afgemaakt worden in de stijl van "Free As A Bird" en "Real Love" zie ik nooit gebeuren. Maar dat "I Don't Wanna Lose You" gaat uitkomen, lijkt me een kwestie van tijd. Waarschijnlijk een hele lange tijd. En eigenlijk hoop ik stiekem ooit op een nieuwe (verbeterde) versie van "Real Love", in de originele toonsoort met als basis één van de 10 niet brak klinkende demo's.
Sterker nog, een totaal andere vocale take dan op de stereo-versiequote:Op maandag 21 december 2009 11:24 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ben nu de Help! mono remasters aan het luisteren en ik hoor nu al duidelijk verschil in de titelsong. Klinkt wel wat meer gedempt. Best interessant
Zoiets dacht ik op te merken jaquote:Op maandag 21 december 2009 11:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Sterker nog, een totaal andere vocale take dan op de stereo-versie.
Ik geloof van welquote:Op maandag 21 december 2009 11:28 schreef Arn0 het volgende:
Ondersteunt je MP3-speler geen .wav bestanden? Zo verlies je geen kwaliteit
Ja, maar dat is vrij omslachtig denk ik, je kan beter gewoon een random tool ervoor gebruiken.quote:Op maandag 21 december 2009 11:30 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik geloof van wel
Volgens mij kan je FLAC's converteren naar WAV met audacity of niet?
Heb idd geen hoogwaardige sinds mijn ''hoogwaardige'' kapot zijn, nu prulletjes van ¤2,50 totdat ik na kerst weer geld hebquote:Op maandag 21 december 2009 11:29 schreef Aisumasen het volgende:
Neem aan dat je hoogwaardige in ear-oordoppen gebruikt, anders zou ik zeggen: Laat het zitten en converteer het naar 192 kbps mono (staat gelijk aan 320 kbps). Het verschil ga je waarschijnlijk sowieso niet horen.
Dan zou ik met Sgt. Pepper beginnen als ik jou was.quote:Op maandag 21 december 2009 11:33 schreef blckbb het volgende:
In de vakantie de Mono-remasters maar eens ontdekken.. Sowieso mono, tot nu toe alles in Stereo beluisterd
Die ken ik dan weer welquote:Op maandag 21 december 2009 11:33 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dan zou ik met Sgt. Pepper beginnen als ik jou was.
Authentiekquote:Op maandag 21 december 2009 11:37 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, nice! Een fold-down van de stereo mix, of echt de authentieke mono mix?
Komt 't wel op neer jaquote:Op maandag 21 december 2009 11:42 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, dan klinkt "She's Leaving Home" op je cassettespeler ineens weer als de stereo-versie.
Don't Pass Me By op Anthology is ook niet aan te horen. Maar dat slechts een studio take dus dan mag 'tquote:Op maandag 21 december 2009 11:48 schreef psychedelicate het volgende:
De eerste keer dat ik alle extra "swirls and twirls" op Being For The Benefit Of Mr. Kite! hoorde, prachtig. Don't Pass Me By in mono is niet om aan te horen.
De kerst singles in download en wat extra's erbij (solo etc):quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:39 schreef webfreak het volgende:
[..]
Nice
Toch maar weer eens ergens afplukken die kerstsingletjes.
Wazoo heeft er een fraaie bootleg van weet ik. Gebrand, dat wel, maar met artwork.
Van mij mogen ze dat ook wel eens officieel uitbrengen.
Die vind ik nog wel best, daarentegen vind ik It's All Too Much weer niks aanquote:Op maandag 21 december 2009 12:11 schreef psychedelicate het volgende:
Het is absoluut geen favoriet van mij. George heeft slechtere nummers gemaakt, though, bijvoorbeeld Only a Northern Song.
Ik hou niet zo van lange nummers.. Nja, bijzonder veel nummers van Marillion uitgezonderd (mocht je die band kennen...quote:Op maandag 21 december 2009 12:15 schreef psychedelicate het volgende:
Dat is juist één van mijn favorieten van George. Heerlijke feedback en lange nummers zijn gewoon awesome.
Ikzelf louter op MP3.quote:Op maandag 21 december 2009 14:47 schreef paulramon het volgende:
kopen jullie nog "bootlegs" op cd of alleen maar als mp3 ed?
De titelsong heeft ook een andere vocal trackquote:Op maandag 21 december 2009 11:24 schreef blckbb het volgende:
[..]
Iamaphoney is de leider wat betreft die Paul is Dead filmpjes, ook interessant is iamaphoney.blogspot.com waar ze wat dieper ingaan op de personages die op de cover van Sgt. Peppers.
Ben nu de Help! mono remasters aan het luisteren en ik hoor nu al duidelijk verschil in de titelsong. Klinkt wel wat meer gedempt. Best interessant
Dat zou ook wel een aardig lijstje zijn; een top tien slechtste Beatlesnummers.quote:Op maandag 21 december 2009 13:42 schreef Arn0 het volgende:
Er is maar een Beatles nummer dat ik slecht vind en dat is Revolution #9. (de b-kant van Yellow Submarine daargelaten)
Daar mag Obladi Oblada ook best wel inquote:Op maandag 21 december 2009 15:37 schreef Archipel het volgende:
[..]
Dat zou ook wel een aardig lijstje zijn; een top tien slechtste Beatlesnummers.
Vind ik best een mooi liedjequote:Op maandag 21 december 2009 16:26 schreef psychedelicate het volgende:
Good Night. Had Lennon 'm nou maar gewoon gezongen, i.p.v. Ringo.
Ach niks mis met klassieke muziek.. Maar dit zou niet op een Beatles album moetenquote:Op maandag 21 december 2009 16:33 schreef psychedelicate het volgende:
Sommige (delen van die) nummers zijn nog niet eens zo slecht. Sowieso niet slechter dan een Revolution 9 of Good Night.
Good Night vind ik heel mooi zelfs. Klassieke muziek die mooi inspeelt op Ringo's stem. Maar ach, wie ben ikquote:Op maandag 21 december 2009 16:35 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind Good Night niet slecht, voor mij is het een gepaste afsluiter van het witte album. Zeker beter dan die saaie bagger op de b-kant van Yellow Submarine
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |