Zat me echt grandioos te ergeren aan Terpstra. Zoals door iemand anders aangegeven ben ik een beetje bevooroordeeld omdat zij juist de breedtesport enorme schade aan heeft gedaan (als VVD pur sang zou ik willen zeggen) en ook het PGB-systeem heb ik aan haar te danken.
Maar goed, dat daargelaten. Opeens had ze het vanavond als VVD'er dat die sporters zo zielig zijn. Dat we die moeten ondersteunen en helpen. We moeten ze op de rails zetten na hun carriere. Ze mogen niet in een zwart gat vallen. Dit keer haalde ze het obligate praatje over 'eigen verantwoordelijkheid' niet uit de kast. Oh nee, die sporters zijn toch een partijtje kwetsbaar en zielig, die mogen van haar op alle steun rekenen

.
Plots bleek voor de zoveelste keer dat 2028 een ordinair politiek project is, en dat zei ze ook gewoon. Het moest "waarden van de sport in de samenleving verankeren". Naar het einde van de uitzending bleek wat dat in hield: 'de beste willen zijn', 'excelleren', 'weg met de zesjes cultuur', 'ambitie'. Ooit zei ze ergens anders dat 'alleen de winnaar telt'. Verschrikkelijk. Zoals zo vaak wordt de sport gewoon weer misbruikt door de politiek en daarom hoop ik van ganser harte dat we die spelen van 2028 nooit zullen krijgen.