Hoeveel rente betaal je en wat voor hypotheekvorm heb je?quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:17 schreef JDx het volgende:
Hmmm maar ze zeggen altijd een eigen huis is sowieso een investering, het kan toch niet zijn dat al die 17.000 euro alleen maar rente is geweest?
Ik twijfel namelijk om te gaan verhuizen naar een appartement, maar verlies zit ik dus niet op te wachten, dan knap ik het hier lekker op!
Je weet toch zelf wat voor een hypotheek je hebt en of je al een deel hebt afgelost?quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:17 schreef JDx het volgende:
Hmmm maar ze zeggen altijd een eigen huis is sowieso een investering, het kan toch niet zijn dat al die 17.000 euro alleen maar rente is geweest?
Ik twijfel namelijk om te gaan verhuizen naar een appartement, maar verlies zit ik dus niet op te wachten, dan knap ik het hier lekker op!
Ik vind het persoonlijk wel een beetje vreemd dat je dit niet weet of niet in je eigen papieren terug kan vinden. Zeker als je al een paar maanden naar iets anders op zoek bent.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:20 schreef JDx het volgende:
Ja ik kan het allemaal wel navragen, maar aas al paar maand op een appartementje hier in het centrum. Maar er is geen schatting te maken blijkt wel. Zal het eens navragen.
Je hebt een aflossingsvrije hypotheek. Als ik je maand bedrag en je rente percentage zo zie. Dus als je het verkoopt voor 120.000 euro heb je een restschuld van 7200 euro + de kosten a 1800 euro voor de makelaar.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:20 schreef JDx het volgende:
Ja ik kan het allemaal wel navragen, maar ik aas al paar maand op een appartementje hier in het centrum. Maar er is geen schatting te maken blijkt wel. Zal het eens navragen.
Ik betaal geloof ik 6% rente. Ik dacht misschien dat je dan sowieso al 14.000 euro ofzo hebt afgelost.
Ik wil niet vervelend doen hoor.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:11 schreef JDx het volgende:
Hoe zit dit nu precies met de verkoop? Stel ik verkoop het nu, ik weet dat een groot deel van je hypotheek ook uit rente bestaat, maar als ik het verkoop voor 120.000 euro bijvoorbeeld, hou ik dan wat over of blijf ik met een schuld zitten?
Dit zal ongetwijfeld afhangen van een aantal dingen, maar welke dingen en kan iemand een schatting geven?
Hoe kan je in hemelsnaam zo compleet onwetend zijn. Denken dat je aflost op je hypotheek als je rente aan het betalen bent.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:20 schreef JDx het volgende:
Ja ik kan het allemaal wel navragen, maar ik aas al paar maand op een appartementje hier in het centrum. Maar er is geen schatting te maken blijkt wel. Zal het eens navragen.
Ik betaal geloof ik 6% rente. Ik dacht misschien dat je dan sowieso al 14.000 euro ofzo hebt afgelost.
Dat kan natuurlijk nooit. 6% per jaar is al ruim 6000 euro aan rente per jaar.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:20 schreef JDx het volgende:
bruto....quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk nooit. 6% per jaar is al ruim 6000 euro aan rente per jaar.
Hoeveel is bij jou 6% dan als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:52 schreef JDx het volgende:
17.172 betaald - 6% rente + ruime afronding.
Jep.quote:Op zaterdag 19 december 2009 00:07 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
per maand betaalt ie netto 477, dat maal 36 maanden is die 17000.... Ik ben er niet geheel in thuis, want ik heb geen koophuis, maar ik denk dat het dan een 100% aflossingsvrije hypo is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |